Seminar Antarabangsa Autisme 2014

Friday, December 13, 2013

Mat Sabu sujud atas batu



KDN sahkan Mat Sabu Timbalan Presiden PAS pengamal Syiah.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Abd. Rahim Mohd. Radzi mendedahkan sepuluh maklumat yang menunjukkan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu cenderung dan terlibat dengan fahaman Syiah.

1- Mat Sabu pernah gesa umat Islam contohi kepimpinan Imam Khomeini Syiah.
2- Mat sabu kata kagum dgn kepimpinan dan perjuangan khomeini dan banyak corakkan pemikiran beliau.

3- ketika mengulas perutusan krismas,Mat Sabu telah gunakan pendekatan Syiah sebagai terma rujukan


4-Timb presiden JATI pernah kata Mat Sabu ikon syiah dan beliau gagal nafikan dirinya mempunyai kaitan dengan Syiah

5-Mat Sabu terang terang puji setiausaha agung syiah dan mengaku beliau dan osteri kerap bertemu pemimpin syiah itu.

6-Beliau telah membuat lawatan ke masjid syiah di wilayah Satun, selatan Thailand

7-Beliau beberapa kali hadir kelas pengajian yang dikendalikan ustaz yang berkefahaman syiah di Bukit Merah Semanggol Perak

8-Mat Sabu kerap lawat Iran dan pernah terlibat dalam program penghantaran pelajar malaysia di Qom Iran.

9-Mat Sabu pernah lafazkan selawat sebagai mana yang diamalkan oleh penganut syiah pada ceramah pas di Arau Perlis.

10-Mat Sabu dilihat mendirikan solat menggunakan batu leper ditempat sujud.
- Rakyat News

Generasi Pejuang Bangsa

8 comments:

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 9:18:00 AM GMT+8

    Video konek anwar terjuntaiii pon x nak pecaya.....

    Apa la sgnt dgn bukti sujud kat batuu...

    Lpas ni mat sabun akan kata.... itu duluu... skrg sy dah bertaubattt...... kihkihkih..

    Takkiyyah syiah yg paling licikk....

    Yg pastinya ulamak dlm pas mmg kompom x dak kuasa lg...

    Kepimpinan ulama hanya retorik murahan...

    otai
    persada subang

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 9:36:00 AM GMT+8

    Berita lawak pagi ni.... Btw kerajaan ada hubungan diplomatik dengan iran, ada beranikaa tutup embassy tu?

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 10:32:00 AM GMT+8

    Timbulnya 2 soalan yang berkenaan:

    1) Seorang penganut Syiah mesti iktikadkan bahawa Imamnya itu adalah maksum (terpelihara daripada berbuat dosa), bermakna Sabu terpaksa taksub kepada fatwa Imamanya. Nah, kalau Nik Aziz berfatwa sesuatu yang bercanggah dengan Imam Syiah itu, maka adakah timbalan presiden PAS itu akan patuh kpd Tok Imam Syiahnya kah? Ataupun Sabu mesti taat kepada Tok Imam PAS itu? Tolong menjelaskan!

    2)Adakah timbalan presiden PAS mahu menuntut nikah mu'tah sebagai sunnah pada ajaran Syiah itu?

    http://www.youtube.com/watch?v=zLe-ZR9LXbw

    Sujud atas batu, tapi jangan otak mini terletak di bawah kepala lutut (odikal)

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 11:09:00 AM GMT+8

    anon 9.36

    ni melibatkan masalah akidah..takde kena mengena dengan diplomatik..jangan la menunjukkan kebangangan diri tu ye..

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 11:44:00 AM GMT+8

    Anon 9.36

    Iran tu Negara.. Syiah tu agama sesat.. ada paham ker?

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 3:22:00 PM GMT+8

    Aku nak cakap kat anon 9:36 tu, tapi kau dah sebut dulu.

    Jadi aku sokong je lah...

    Dia kata berita lawak,
    Tak ke benak dan cetek hujah dia yang pendek.

    Takat tu pikiran dia nak buat camne...

  • Anonymous says:
    December 13, 2013 at 4:45:00 PM GMT+8

    masih ada lagi rakyat malaysia yg bodoh poyo mcm anon 9.36..maksud negara dengan akidah pun tk boleh bezakn..mungkin anon ni kalau mati teringin di kapankn guna kain hitam kot...

  • Anonymous says:
    December 16, 2013 at 10:03:00 AM GMT+8

    apa motif sujud batu tu..nak bg bertanda dahi ke???

    -smh-

fda

Link2Me WeLinkBk (254)