Seminar Antarabangsa Autisme 2014

Wednesday, December 11, 2013

Kesian si "gedik"... Tertekan, tembelang pecah


Menurut blogger koi orang Pahang Semut Hitam di SINI, Fuziah Sallah atau Fuziah gedik-gedik dalam keadaan tertekan hingga tanya soalan pun dah melenting.


Hanya ditanya samada benar seperti diwar-warkan di Sosial Media bahawa beliau dimarahi Tuanku Sultan ketika bertemu di SRJK Chun Ching. Tahu lah sembang-sembang sosial media lebih 90% sampah dari fakta.  


Padahal ianya tak benar kerana jadual masa berlainan tapi dia dah tertekan betul hingga dituduh Semut Hitam menyebarkan fitnah.

Fuziah si gedik tertekan keran akini pecah tembelang dia tak ada pusat perkhidmatan. Dalam dia menyalahkan dan menuduh pelbagai pihak, blogger Cili Api SINI mendedahkan bahwa:


Tinjauan yang dibuat di beberapa kawasan mendapati Ahli Parlimen Kuantan tidak mempunyai Pusat-Pusat Khidmat Masyarakat, malah tidak nampak satu 'team' daripada Pejabat Ahli Parlimen Kuantan untuk membantu mangsa-mangsa banjir. 

Lihatlah di mana-mana kawasan di Kuantan, tidak ada satu pun Pusat Khidmat Ahli Parlimen Kuantan yang beroperasi. Kini, barulah orang Kuantan sedar rupa-rupanya satu Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Kuantan pun tak berfungsi.

Barulah kita tahu rupa-rupanya Fuziah tiada menyediakan apa-apapun kemudahan kepada mangsa banjir di Kuantan. Dia hanya tahu bantai agensi-agensi kerajaan tetapi di mana kamu sebagai Wakil Rakyat?
Bukan saja menuduh itu taktik Fuziah untuk tutup tembelang dia tak ada pusat perkhidmatan, malahan Fuziah turun hanya berkempen takut undi lari.

MyMassa di SINI memberitahu Fuziah hanya tunjuk muka dan buat-buat perihatin tapi sebenarnya dia tak pernah kisah. Kalau dia kisah, taklah berlaku ....


.... Fuziah Gedik kelihatan tidak tahu berurusan dengan agensi mana. Tidak ada connection, tidak pandai hendak jumpa agensi mana, malu untuk meminta bantuan dengan agensi-agensi keselamatan dan bencana lantaran selama ini terlalu banyak memperlekehkan agensi-agensi kerajaan persekutuan. Apabila terkena dengan ujian banjir besar, dia menggelabah tidak tentu arah bagaikan nenek yang mentutuh cucu-cucunya. Semua orang dimarahinya, mulutnya tidak berhenti-henti membebel.

Kegedikan dia terserlah ketika mengambil peluang di Parlimen dengan menunjukkan konon keprihatinannya, walhal Pusat Khidmat Masyarakat Parlimen Kuantan satu pun tiada yang berfungsi. Alangkah eloknya ketika di Parlimen beliau memohon bantuan kerajaan khususnya agensi kerajaan, bukannya mengambil suara sumbang menentang arus mengata semua orang salah dia seorang sahaja yang betul.
Kalau kami pengundi Kuantan, kami akan tanya:
...berapa ribu ringgit atau berapa puluh ribu ringgit dia kan membuat tuntutan perjalanan, tuntutan makan, tuntutan hotel, tuntutan pelbagai sebagai ahli Parlimen Kuantan dek kerana peristiwa banjir ini. Rakyat perlu tahu apa yang dituntutnya dan berapa jumlahnya? Kerana selama ini, diwar-warkan kononnya tiada tuntutan dibuat. Kita mahu rakyat mengetahui bahawa selain daripada Elaun Ahli Parlimen, dia juga akan membuat pelbagai "claim". 

13 comments:

  • Anonymous says:
    December 11, 2013 at 6:16:00 PM GMT+8

    KESSIAAAN..........NYONYA BANJIR.

  • Anonymous says:
    December 11, 2013 at 8:14:00 PM GMT+8

    itulah nasib ahli parlimen yg bukan dari BN dan UMNO...kerjasama dari agensi kerajaan BN jangan diharapkan . Kalau sabotaj tu, adalah.


    sri hartamas

  • Anonymous says:
    December 11, 2013 at 11:46:00 PM GMT+8

    ahli Parlimen adalah pengerusi Majlis Keselamatan Negara dikawasannya secara automatik.

    Tak kira pembangkang atau kerajaan peranan ini dipegang ahli parlimen tersebut dalam merangka dan melaksanakan sesuatu jika kawasan Parlimennya dilanda bencana.

    Tenyata YB Kuantan tidak pernah mengambil tahu peranan perananya.

    Tentu ahli parlimen pembangkang yang lain tak berani nak komen yg YB Kuantan melakukan kesilapan.

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 8:05:00 AM GMT+8

    kepada sri hartamas...


    sangat terselah kebodohan ko..semua agensi kerajaan adalah untuk kegunaan semua rakyat tak kira ko sokong parti politik mana pun..dan aku rasa ko pun tahu kebanyakkan staff agensi kerajaan nie adalah pencacai tegar PR mcm ko..kalau di MPK tu kebanyakannya adalah puak2 dari jenis ko..takkan la geng sendiri diorg tak nak tolong..aku berani ckp mcm nie sbb aku ade ramai kwn yang keje kt MPK yg kebanyakkannya adalah pencacai mcm ko..wahai sri hartamas nmpk sgt ko bodoh!!cubala terima kenyataan yg YB ko nie lembab dan pemalas..puak2 korang nie hanya tahu berpolotik 24jam!!

    aku tak bangang mcm ko!!

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 8:17:00 AM GMT+8

    APALAH NAK JADI....

    MENGAKU ISLAM....

    TAPI KUAT MEMBOHONG....

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 8:44:00 AM GMT+8

    Spin pulak

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 8:48:00 AM GMT+8

    Bukan tak ambil tahu tapi dia tak sedar yang tu sepatutnya peranan dia. Dia tahu peraranan dia nk jatuhkan bn... berkobar2 kat parlimen... niat tak betul kena batang hidung sendiri.

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 9:29:00 AM GMT+8

    itu la.. dok asyik serang agensi2 kerajaan pusat dari polis tentera dan sbgainya... bile jd mcm nie memang malu la nk minta bantuan.. dan memang tak slh klu mereka beri layanan kelas ketiga... manusia ada hati dan perasaan meh...
    mendengar dan melayan karenah pauziah nie mcm melepas anjing tersepit ja..

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 9:37:00 AM GMT+8

    Jangan Biarkan Tun Hanif di hina!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=772677056080523&set=a.209553929059508.65101.155483697799865&type=1&theater

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 9:57:00 AM GMT+8

    kalau la kata nasib ahli parlimen bukan dr BN xdpt kerjasama dr agensi kerajaan..mcm pelik aje...

    tmpt lain ok aje...

    bias betul statement...

    -smh-

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 12:11:00 PM GMT+8

    betuuuuuuuuuuuuuuulll........

  • Anonymous says:
    December 12, 2013 at 2:49:00 PM GMT+8

    betullll kat mpk tu ramai totok PR. lembab buat kerja asyik nak berpolitik kutuk kerajaan mcm hari2 nak pilihanraya

  • Amy Rizal says:
    December 12, 2013 at 11:13:00 PM GMT+8

    Dengan peranan tu banjir boleh surut ke?cuba tngok sidang perlimen di youtube,org umno mcm beruk!

fda

Link2Me WeLinkBk (254)