Greetings

Sunday, September 8, 2013

Woi Gelang Patah! Kit Siang tak peduli rumah mampu milik


Lima tahun dulu pun, DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Lim Guan Eng cakap, rumah mampu milik adalah keutamaan Kerajaan Negeri yang dipimpinnya. Kononnya, DAP akan melebihkan rakyat marhein dan mengenepikan semua projek-projek mewah yang dikatakan memberikan keuntungan besar kepada kroni.

Tidak itu sahaja, Lim Guan Eng juga bermegah-megah dengan kebajikan yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh DAP dengan dia sendiri sebagai Ketua Menteri sehinggakan PAS menggelarkannya sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz.

Sedangkan, sehinggalah penggal tamat, TIDAK SEBUAH RUMAH MAMPU MILIK pun dibina. Bahkan DAP telah merampas sebidang tanah yang sepatutnya digunakan untuk pembinaan rumah mampu milik dan dijual kepada sebuah syarikat asing yang mahu mendirikan sebuah hospital swasta beryuran mahal.

Baca sepenuhnya di Flying Kick SINI.

Sementara itu, kerajaan negeri Johor sedang melakukan perubahan bawah Menteri besar baru:


Walaupun program sedang diusahakan, blog Melayu Pasir Gudang mencadangkan:

"Kerajaan Negeri harus lebih proaktif dalam menangani masalah perumahan rakyat ini, penambahbaikan harus di lakukan terhadap Dasar Perumahan Negeri Johor, kouta 40% tidak lagi mencukupi untuk memenuhi kehendak rakyat, harusnya kepimpinan baru memikirkan untuk menaikkan lagi kuota tersebut.

Estate perumahan yang 100% membina rumah mampu milik (mampu di miliki oleh rakyat Johor) haruslah di wujudkan.

Kuota Bumiputera mestilah di teruskan bagi mengimbangi polarisasi penduduk di kawasan bandar-bandar utama. Jangan nanti hanya satu kaum yang memonopoli kawasan bandar.

Kadar cukai tanah dan cukai pintu juga perlu di kaji semula selaras dengan perkhidmatan yang di berikan."

Baca sepenuh di SINI

Jangan dok layan Lim Kang Ho sial. Dia nak buat duit saja dan bukan peduli pasal rakyat marhaen.

Gani pun tak boleh dia dapatkan undi Cina di Gelang Patah.

9 comments:

  • Anonymous says:
    September 8, 2013 at 9:10:00 PM GMT+8

    Siapa yang backing Lim Kang Ho? Soalan cepumas ni. Hint: Orangnya bangsa Melayu jugak.

  • Anonymous says:
    September 8, 2013 at 11:17:00 PM GMT+8

    Sekarang ni Cina KAYA berlumba sibuk membina rumah2 MAHAL untuk WARGA ASING..
    MANAKALA ada Pegawai KERAJAAN & POLITICIAN hanya mahu LABA duit BUTA dari Komplot ini.

    Tak ada tanggungjawab kepada NEGARA.& manusia susah.

    limit mereka ialah lebih RM 2 Juta..

    yg duduk Malaysia takde rumah jadi pemberontak..

    MALANGNYA politician MELAYU & CINA mmg dibelakang mereka mengkhianati MELAYU, India & sejumlah CINA miskin.

  • Anonymous says:
    September 8, 2013 at 11:52:00 PM GMT+8

    Sebenarnya, negeri Pulau Pinang hanya mula merasai kemarahan seperti dahulu berlaku di negara China. Apa yang terjadi beberapa tahun dahulu bila pembangkang merampas tanah milik orang sebelum musnah pihak mentadbir disana.

  • Anonymous says:
    September 8, 2013 at 11:57:00 PM GMT+8

    Kesilapan kita ialah semasa BN memegang Pulau Pinang, kita gagal utk buat rumah mampu milik dalam skala yg besar. Kalau dulu projek ni dibuat secara besar-besaran di Pulau Pinang tentu sekarang ramai org Melayu tinggal di sana kerana kebanyakan rumah mampu milik pembelinya ialah org Melayu. Jadi dgn secara tak langsung BN akan mendapat pengundi utk kerajaan. Walau ada antaranya tidak mengundi kerajaan namun tetap ada yang undi BN.

    Tapi malangnya perkara ini tidak diperhatikan secara teliti semasa dahulu..........dan sekarang semuanya sudah terlambat. Lebih-lebih lagi orang Melayu yg ada diPulau Pinang sekarang ini pun sudah mula keluar dari pulau itu satu-persatu.

    Mesti kita ingat rumah mampu milik ialah rumah yang kebanyakan orang Melayu mampu beli. Jadi erti kata yang lain tidak ramai orang Melayu yang mampu beli rumah-rumah mewah dan yang mahal-mahal. Perkara ni nampaknya sudah makin terlambat. Polarisasi penduduk Malaysia kini nampaknya sudah dikuasai oleh satu-satu bangsa di satu-satu tempat, malah trend ini semakin berleluasa. Sungguh sedih mengapa kita gagal melihat perkara ini sejak mula????
    Fikir-fikirkanlah......sebab kita sudah makin terlambat.....


  • Anonymous says:
    September 9, 2013 at 12:01:00 AM GMT+8

    Dah tau LKS DAP tu laknat kenapa ada juga melayu sokong.

  • njah50 says:
    September 9, 2013 at 8:24:00 AM GMT+8

    Baru ini saya ke Danga Bay melihat apa yang ada di sana. Sangat sedih dan terharu apa yang telah berlaku dengan tanah di kawasan itu, melihat seolah-olah saya berada di negeri Cina/Hong Kong. Rata-rata pengunjung di situ bukan orang Melayu. Tempat ini adalah kawasan saya membawa keluarga dan orang ramai di sekitar Johor Baharu berdiadah di kawasan ini, tapi kawasan ini telah dibangunkan. Ke manakah orang kebiasaan di kawasan berhampiran membawa keluarga. Tersangat sedih!

  • Anonymous says:
    September 9, 2013 at 8:31:00 AM GMT+8

    Sekarang ni syarikat pemaju cinabeng dok ugut kerajaan kununnya operasi benteras PATI dan kenaikan harga petrol akan menyebabkan harga rumah naik.

    Fuck you cinabeng. Masa PATI berlonggok tak de tindakan operasi dan masa petrol rendah pun mereka sesuka hati naikkan harga rumah. Mereka memang ada agenda halau melayu dan gantikan semua tanah-tanah Melayu dan kerajaan dengan keturunan mereka.

    Sebenarnya konsep 'rumah mampu milik' adalah rumah-rumah yang hanya golongan cinabeng mampu memilikinya tapi tak mampu dimiliki oleh Melayu-bumiputera dan orang miskin.

  • Anonymous says:
    September 9, 2013 at 5:43:00 PM GMT+8

    Kan aku dah cakap
    Cina memang BABI!!!

  • Anonymous says:
    September 9, 2013 at 6:17:00 PM GMT+8

    Melayu SIBUK MENGEEJAR kuasa, pangkat dan wang-ringgit sehingga ada yang tergamak mengkhianati bangsa sendiri. Sikap MEMENTINGKAN DIRI sendiri dan mencari-mengaut KEMEWAHAN SENDIRI sebenarnya TIDAK AKAN bertahan lama.

    Yang pasti kerana tamak-haloba dengan harta dunia.......lama-kelamaan semua Melayu akan sama-sama JATUH. Tak kira Melayu atasan, pertengahan, bawahan, apalagi Melayu yang miskin.....nauzabillahiminzaliq.

    Kalau tiada INISIATIF untuk menyelesaikan masalah PERUMAHAN RAKYAT pertengahan dan bawahan, maka MELAYU akan makin TERPINGGIR TIDAK BERUMAH. Hanya mampu duduk MENYEWA SAJA. Kerajaan mestiLAH giat membina rumah mampu milik ini dengan LEBIH BANYAK.

    Para pemimpin Melayu yang terhormat, SEDAR dan LIHATLAH akan STRATEGI yang sedang berlaku sekarang. BERJUANGLAH untuk AGAMA, BANGSA dan TANAH TUMPAH DARAH sebelum segalanya TERLAMBAT dan TERGADAI.

    Mengapa hanya kita rakyat bawahan ini saja yang nampak akan belang yang makin terserlah, tidakkah mereka yang di atas itu celik dan nampak juga???

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)