Sunday, September 1, 2013

Usah melatah tawaran dialog Anwar?


Mingguan Malaysia hari ini menyiarkan kenyataan Senator yang baru dilantik kembali, Exam Mohd Nor yang berkata, kenyataan terbaharu Anwar itu adalah muslihat politik beliau yang kini bankrap modal dan terdesak.

"Setelah menghina institusi negara, pemimpin negara di dalam dan di luar negara, Anwar 'sang pengkhianat' tidak layak untuk duduk berdialog dengan kerajaan."

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Tajuddin Abdul Rahman meminta kerajaan tidak melayan cadangan Anwar yang disifatkan sebagai tidak ikhlas.

"Anwar cuma bermain politik dan kita tidak sepatutnya terperangkap dengan permainan politik beliau," katanya.

Baca sepenuh di SINI.
Serupa juga kata-kata Dato Tengku Adnan di SINI.

The Unspinners menerima SMS dari seorang pemimpin Melayu yang memberi amaran pada kita semua supaya tidak melatah dan bersikap negatif terhadap usaha Anwar meminta dailog dengan kerajaan.

Kataya, soal ada pihak tidak suka Anwar jadi PM termasuk dirinya sendiri harus dianggap sebagai persoalan lain. Namun, sebelum setuju atau tidak untuk berdailog, Anwar kena bukti keikhlasannya untuk berdailog dan bukan satu lagi agenda polititknya untuk perangkap PM Najib atau BN seperti yang dilakukan melalui Yusof Kalla sebelum ini.

Semua orang kenal Anwar dan tahu permainan politiknya yang lebih licik dari belut. Selepas Anwar dan gengnya lancar perang politik, habis habisan, Anwar berada dalam kedudukan yang 'so near yet so far' untuk merealisasi impiannya untuk jadi PM.

Sekarang Anwar mahu tunjuk dia baik, maka dicetus cadangan 'kerajaan perpaduan dan sekarang mahu dailog pula.'

Dulu dia ajak debat, kemudian tuduh PM Najib takut.

Sekarang pula mahu berdailog, kerajaan dan PM Najib tutup pintu. Maka, Anwar akan tuduh pula, dia mahu baik dan kerjasama dengan kerajaan tapi PM Najib tolak. Isu ini yang akan dijaja.

Maka akan dijaja PM Najib dan kerajaan sebagai bersikap jumud, sombong, tidak demokratik, takut serta macam-macam tomohan lagi.

Dengan strategi demikian yang masih cacra menyerang, Anwar cuba meltakkan persepsi dia cuba tunjuk baik dan serang. Kerajaan pula akan akhirnya jadi terus menerus defensif.

10 comments:

  • Anonymous says:
    September 1, 2013 at 10:02:00 PM GMT+8

    Anwar Ibrahim lidah bercabang dan ular lidah bercabang. George Soros lidah bercabang bagai biawak. Ah tak payah hiraukan si Anwar Ibrahim dia memang macam ini. Masalah ini adalah adakah Anwar Ibrahim akan menjadi si pengkhianat untuk negara Amerika Syarikat dengan musnah negara Malaysia dari dalam selepas Lahad Datu dengan menggunakan Kongsi Gelap ya atau tak?

  • Anonymous says:
    September 1, 2013 at 10:42:00 PM GMT+8

    Macam lah Melayu sudah tidak ada pemimpin lain untuk pimpin Semenanjung Tanah Melayu dan Kalimantan Utara ... kan DS. Anifah Aman & DS. Zahid Hamidi ada... kalau hendak yang tua dan berpengalaman sikit TS. Muhyiddin pun ada. Mana-mana yang dah nampak susah, atau ada 'persepsi' tak payah lah. Lepas PRU 13 semua nampak jelas. DS Anwar Ibrahim kan sudah di beri peluang?.... tak kan benda mudah macam tu pun tidak nampak..

  • Anonymous says:
    September 1, 2013 at 11:36:00 PM GMT+8

    dia nak berdamai sbb rayuan kes liwat dia dah hampir! dia tahu apa bakal penangan dato shafie abdullah.....

  • Anonymous says:
    September 1, 2013 at 11:50:00 PM GMT+8

    Eleeehhh,.. ezam juga politikus yang penikus dan penipu. Mana dia lorry yang bawa berpeti peti bukti BN UMNO rasuah? dah 10 tahun. Ezam is Anwarista sama lah dg Najib seorang Anwarista dan penyokong Najib suatu masa dulu begitu jua Badawi. Najib+Ezam+ Badawi=Anwar, what the different Lebih baik Anwar jadi PM sama saja. Najib banyak consultan sama le dg Anwar dikelilingi consultant atau Con man.

  • Mata Kuching says:
    September 2, 2013 at 4:53:00 AM GMT+8

    Rakyat Malaysia sudah memilih PMnya melalui PRU13...Kalau rakyat Malaysia terutama Melayu dan Islam hendakkan Anuwar, tentu mereka mengundi PKR, tapi Anuwar dapat berapa kerusi?...Sudah-sudah-lah menggantikan Ini-kali-lah.

    Berapa ratus ribu PATI China dari tanah besar yang bekerja haram dipusat-pusat maksiat,saloon & pub, kilang haram, tapak pembinaan dan kedai diseluruh negara? Mata sepet terlalu ramai dibandar-bandar dan tidak melambangkan nisbah 26% yang dibanci.

    Berapa puluh ribu PATI India/Benggali dari India yang bekerja haram diladang, dikuil, kedai makan/IT dan tinggal bersama famili India? Berapa ramai mereka dibawa masuk dan dilindungi dibawah pertubuhan dan gerakan kuil?

    Mereka juga melanggar undang-undang, sama saperti PATI Indon, Bangladesh, Thailand, Myanmmar, Vietnam dan Nepal.

  • Fikir Tajam says:
    September 2, 2013 at 10:02:00 AM GMT+8

    Peliwat yg tak mahu membela diri sendiri ini (bersumpah mahupun melakukan ujian DNA serta tak mahu saman Datuk Eskay) SELAYAKNYA berdialog dengan para peliwat lain serata dunia.

    Peliwat Sang Brader (B) Anwar (A) Bin (B) Ibrahim (I) ini tak punya kredibiliti bukan sahaja sebagai pemimpin malah sebagai manusia biasa yg bermaruah pun.

    Kesian PKR TOTOK termasuk abang dan adik aku yg TAKSUB dengan peliwat ini. Alah...Nik Aziz pun TAKSUB.... Hadi Awang....

    Mereka ini tak kan percaya Anwar ini memangnya seorang peliwat waima anak isteri mereka sendiri diliwat.

    Barangkali mereka hanya percaya yg Anwar memang peliwat bilamana mereka sendiri diliwat...

    Kesian...

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 10:21:00 AM GMT+8

    Anwar hanya layak berdialog dgn setan dan jin kaum sejenis nya!

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 2:55:00 PM GMT+8

    Baik berdialog dgn penjual ubat kaki lima cao kit. Taraf nuar ni sama jer.. kaki kelentong dan pandai berkata kata.

    Sampai ternganga mulut penyokongnya. Apa yg keluar dari mulutnya hanya fitnah dan persepsi saje.

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 5:48:00 PM GMT+8

    Sebenarnya si Anwar Ibrahim boleh lawan cakap dengan penjual ubat ular di Amerika Syarikat seperti kebanyakan ahli politik macam Barack Obama nak bomb Syria selepas Libya. Malahan, si Anwar Ibrahim tak berfikir secara kritis. Setiap kali dia kena marah dari rakyat Malaysia; mulut dia tutup serapat mungkin.

  • Anonymous says:
    September 3, 2013 at 11:32:00 PM GMT+8

    bermacam macam perhimpunan telah digerakan
    si anu-war ni...tapi semuanya gagal utk mencapai cita cita jadi PM...akhirnya mula mengalah dan tukar strategi idea berbaik dgn kerajaan...dan menanti pluang utk tikam belakang..itulah stategi terakhir seorang pengkhianat...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)