Visitors

Friday, September 6, 2013

UMNO di hujung nyawa?


Sebagai parti yang mengamalkan demokrasi, kita tidak boleh menghalang kegilaan sesiapapun untuk bertanding merebut jawatan walaupun calon-calon disarankan untuk cermin diri, meletakkan kepentingan parti lebih utama dari kepentingan diri dan paling penting calon-calon yang menawarkan diri haruslah calon yang sudah diterima oleh rakyat,menang dalam pilihanraya serta tidak mempunyai rekod disiplin parti.

Tapi lain jadinya apabila ada juga calon yang kalah tiba-tiba beriya-iya menawarkan diri bertanding.



Dalam mendepani cabaran mendatang,kali ini atau untuk kesekian kali yang  cukup penting ini,kebijaksanaan akal fikir para perwakilan dituntut untuk memilih pemimpin yang benar-benar berwibawa, berwawasan dan tidak mewakili kelompok pimpinan tertentu supaya kepimpinan parti tidak dijadikan bahan tawa oleh ramai orang termasuklah dari parti lawan apabila kita terpaksa  membawa masuk orang lama untuk meremajakan parti.



Andainya 150,000 orang ahli dari seluruh Negara  meletakkan maruah  semangat  pemiilahn MT kali ini atas mengenang budi kawan,mengenang jasa kawan ataupun membalas budi kawan kerana pernah diberikan imbuhan tertentu, yakinlah UMNO parti keramat orang Melayu ini sedang berada di hujung nyawa dan sekaligus gagal menyakini orang-orang muda bahawa UMNO sebenarnya bukan sebuah parti yang mahu berubah tetapi lebih kepada memperjuangkan maruah diri sendiri dan bukannya memperjuangkan maruah parti secara consensus untuk  kepentingan perjuangan parti jangka panjang.

8 comments:

  • Anonymous says:
    September 7, 2013 at 1:47:00 AM GMT+8

    bro

    jangan kata umno sahaja.

    bahkan semua parti dalam Malaysia ni barisan pemimpin nya semua macam taik.

    tengok umno.. najib takut bini, hisham tak ada telor, Ali pernah kena gantung, KJ tali barut barat..

    tengok pas.. stopa main dengan ayam
    mat sabu jilat puki bini orang..

    tengok pkr.. anwar kali jubor..kaki betina.. badrul amin kaki pompuan.. azmin gadai bini..

    tengok dap.. kit siang dgn guan eng tali barut singapore.. racist gila.. karpal dgn family dua kali 10..

    pendekata rosmah..barisan pemimpin parti politik di Malaysia semua macam gampang..

    kesian kat ahli biasa

  • Anonymous says:
    September 7, 2013 at 6:35:00 AM GMT+8

    Ketepikan kepentingan politik, kuasa, wang-ringgit dan kepentingan diri. Pilihlah pemimpin yang tegas, ikhlas, bertanggungjawab dan berjiwa Melayu. Berkhidmatlah dengan ikhlas demi agama, bangsa dan tanahair. Pemilihan tepat adalah penentu kesinambungan UMNO.

  • Anonymous says:
    September 7, 2013 at 8:49:00 AM GMT+8

    Jika orang orang UMNO masih hendak mengekalkan Najib Nazak sebagai pemimpin dimasa depan nampaknya UMNO sudah sampai hujung jalan mati.
    Najib gagal dalam segala galanya.Najib tiada idea untuk memacu kejayaan negara malahan najib membunuh orang orang Melayu.UMNO mesti berubah ......pilihlah pemimpin yang mempunyai semangat melayu yang kuat walaupun tidak mempunyai PHD atau ijazah panjang berjela .Pemimpin muda UMNO yang ada sekarang ini banyaknya yang bacul ,terutamanya KJdan kuncu kuncunya .Hancur UMNO jika merika ini diberi kuasa .....begitu juga dengan barisan tua yang reput dan tamak ...cuma seorang dua saja yang boleh disandarkan harapan .......tetapi yang pastinya harapan yang nak orang UMNO sandarkan itu bukan dibahu Hishammudin bukan dibahu Nazri aziz dan bukan dibahu Isa Samad.

  • hangkedee says:
    September 7, 2013 at 9:32:00 AM GMT+8

    Semua Pentingkan diri sendiri.Kafir harbi Macam Babi.Sedut serba serbi.Orang melayu disuruh bersatu tak ambil perduli.Yang mereka Tahu PHD.

  • nasir othman says:
    September 7, 2013 at 10:34:00 AM GMT+8

    jadik pemimpin hny utk mjd parasit dlm UMNO. Kaut sgl keuntungan atas tiket pemimpin n khianat parti apabila hilang kuasa. Itulah pemimpin bangsat dlm UMNO. BNYK CTHNYA.

  • Anonymous says:
    September 7, 2013 at 5:10:00 PM GMT+8

    kesian nasib UMNO, org2 disekeliling semuanya benci pd UMNO gara2 dosa pemimpin tertentu. tp yg pelik mrk suka sgt dgn PKR, PAS dan DAP yg sah dibarisi pemimpin2 yg tak kurang juga hebatnya dosa masing2

  • Anonymous says:
    September 7, 2013 at 10:32:00 PM GMT+8

    Pemimpin politik Msia mana ada maruah. Muka tebal tak reti malu. Berebut2 untuk menjadi pemimpin kerana habuan yang menanti. Akhirnya rakyat menderita dan negara akan hancur.

    Tak ada telor untuk memimpin bangsa.

  • Anonymous says:
    September 8, 2013 at 1:10:00 AM GMT+8

    ayam2 umno diperingkat bawahan sedang giat mengunakan duit bg mengejar jawatan dri peringkat cawangan hingga la ke bahagian..penyokong dri kalangan mereka2 ini terdiri dri kaki rempit hingga la ke pegnhidu gam.umno lama kelamaan akan hapus dri muka bumi akibat permainan paling jijik.tetap ahli umno...tp masa ngundi nanti....faham2 je la ek...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)