Greetings

Saturday, September 28, 2013

Malay Mail gampang atau Ku Nan konar?



House PK menulis berikut:

Merujuk kepada artikel The Unspinners disini, aku diberitahu pada malam tersebut Ku Nan bercakap sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri Wilayah Persekutuan bukan sebagai Setiausaha Agung. 

Ini kerana pada 9hb Sepetember yang lepas semua wkil dalam wilayah tellah diberitahu yang mereka kena sokong 3 calon Naib Presiden yang sedia ada.

Masa tu Dato Mukhriz belum pun isytihar yang dia akan bertanding sebagai Naib Presiden. So sebab itulah Ku Nan tetap pertahan seperti yang telah diputuskan sebelum ini. Itulah penerangan ringkas yang diterangkan kepada aku mengenai insiden tersebut.

Baca seterusnya di SINI.


Bukan ke Mukhriz umum pada September 19 dan majlis berlaku petang selasa September 24. The Malay Mail pula sudah tulis laporan bertarikh Sept 26 berikut:

Delegates bewildered when Umno official says president prefers status quo
 
KUALA LUMPUR, Sept 26 — Temperatures rose last night when delegates representing the Federal Territory for the Umno election, who gathered at a hotel to show support for one of the incumbent vice-presidents, were told by a party official to retain the three incumbents for the post.




The party official — who was invited to speak on stage — had suddenly opened up claiming party president Datuk Seri Najib Razak (picture) preferred the return of Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Hussein and Datuk Seri Shafie Apdal as vice-presidents, said a delegate.

On hearing that, delegates who were initially in a jovial mood, got agitated and became bewildered as they never expected the party official would say such a thing at a time when campaigning is getting hot and sensitive.

The event ended on a sour note as delegates began questioning their rights and the purported wish of the party president.

A delegate who attended the event said he was taken aback by the official’s statement.

“I do not think this is the right thing to do because as a party official, he should be impartial, not taking sides given the sensitivity of the matter.

“In the first place, how true is it that the party president had told him to convey such message to the delegates?

“If the party president wants the three incumbents returned, then he should speak to the delegates himself rather than getting the official to say it.

“And if this is so, what is the point of democracy and transformation and widening the voters’ base?” said the delegate, who wanted to remain anonymous.

A division head who attended the event said the party official should not have spoken out about the president’s wish because it was supposed to be private and confidential.

“I understand the official’s problem as he has to relay the message, if it is true that is what the president wants.

“But he should have done it discreetly so as not to antagonise the delegates who have their own choices under the democratic system.”

However, the incident has now spread to delegates in other states who are now asking whether this will affect the president’s image of impartiality.



Harami betul Malay Mail yang dipenuhi mantan dan mantat orang-orang Malaysian Insider. Mereka dah spin nama baik Dato Najib. Malay Mail dipunyai oleh Redberry tapi Malay Mail online dianggotai staf bekas malaysian insider.

Pembangkang Malaysia Chronicle dah sambut SINI

House PK ... macam mana ni???? Malay Mail gampang kelentong atau Ku Nan konar?

3 comments:

  • kluangman says:
    September 28, 2013 at 11:47:00 PM GMT+8

    Biasalah, bagi alasan putarbelit..kalaupun mukhriz belum istihar bertanding, bukankah Ali rustam Isa samad juga ahli umno...

    Janganlah buat alasan ckp bukan atas nama setiausaha, lebih baik ckp terus terang, ckp atas kehendak najib..kan lebih mudah difahami.

    Dah ckp dah,umno makin tua makin buruk perangai...remajakanlah, berani berubah

  • Anonymous says:
    September 29, 2013 at 12:28:00 AM GMT+8

    There was a dispute in this self proclaimed tengku, aka as nan , he says he is from melaka way back story this one. even can convert his whole family!" Can anyone remember .?

  • Anonymous says:
    September 29, 2013 at 7:59:00 AM GMT+8

    Betullah tu bro apa yang tak kenanya...Sepatutnya sikap memehak2 yang ditonjolkan oleh KN dalam isu pemilihan inilah punca perpecahan dan tidak wajar dipraktikkan .Matlamatlamat pemilihan untuk mengukuhkan parti bukannya 'individu'.Kalau nak mengampu pun biarlah kena pada 'haknya' jangan salahkan orang lain kerana kedangkalan sendiri.Sikap Ku Nan ATAU MANA2 perwakilan dari negeri2 tidak wajar dan selari dengan perubahan yang cuba di terapkan kalau bersikap memehak secara terbuka,Manusia bro...senyuman dan cebekan yang digambarkan dibibir tu belum tentu ikhlasdan tulin.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)