Monday, September 2, 2013

KJ mahu bukan Melayu pulang balik kerakyatan?



Khairy cadangkan supaya kontrak sosial digubal balik. Baca Malaysiakini SINI

Hmmm .... kontrak sosial adalah gentlemen's agreement yang kini dah dimaktubkan dalam perlembagaan. Nak ubah perlembagaan bukan hanya dibincang sesama rakyat saja.

Bila Khairy timbulkan hal ubah balik kontrak sosial dan perlembagaan pasal masa dah berubah, maknanya dia mahu dirungkai balik apa yang dah dipersetujui sebelum nak diubah-ubah.

Ini bermakna bukan Melayu mahu dipulang balik kewarganegaraan mereka dahulu sebelum berbincang semula. Sebabnya, kewargangeraan itu diberi berdasarkan mereka akui Islam sebagai ugama rasmi, Raja sebagai Ketua negara, Melayu bahasa kebangsaan, hak asasi Melayu dan Bumiputera dan sistem demokrasi berparlimen.

Semua ini dpersetujui sebelum mereka diterima jadi rakyat. Kalau nak bincang balik dan mereka tak mahu ini semua, mereka dah dapat kerakyatan.

Pulang dan negotiate balik.

Kalau tak setuju, mudah untuk orang Melayu tentukan negara mereka yang mereka sedia kongsi dengan pendatang tapi kini pendatang besar kepala nak mintak betis lepas diberi peha.

Faham Khairy? Rakyat tak mintak dipulang balik kerakyatan tapi kamu yang mahu yeee....

Ikuti video dokumentari TV ISMA SINI

11 comments:

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 5:06:00 PM GMT+8

    Terbaik Bro merungkaikan benda yang tersirat!

    Sesuai sangat penafsiran pintar Bro tu!

    Setuju setuju sokong sokong!

    Ini kita panggil "Cerdik betingkek-tingkek'!!

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 5:22:00 PM GMT+8

    http://www.youtube.com/watch?v=tY0CM-yDxRs
    An idiot Khairy who wants to go back to communist China who only allow one child policy. Moreover, we have to worry about the new undersea glass optic cables for Asia Pacific.

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 5:47:00 PM GMT+8

    .. yang lahir di Singapore.. dibesarkan di Kuwait dan disekolahkan di Oxfort pun kena bagi balik kerakyatan gak ker?.... lpeas tu syarat jadi rakyat kena buat ujian amali solat taubat baca kuat-kuat... supaya 'examiner' dengar.. lepas tu kena lulus ujian lisan dan bertulis 'fardhu ain'....

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 6:14:00 PM GMT+8

    Saya setuju 100%!!

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 6:30:00 PM GMT+8

    Kat Barat yg. MELALAK psl. "hak asasi” kesamaan bangsa, agama dsbnya, pun jgn. harap benarkan bangsa PENDATANG(i.e. imigran) ada sekolah dengan bahasa atau kurikulum sendiri, melainkan sekolah agama. Tapi hanya utk. matapelajaran agama dan mesti dlm. bahasa Kebangsaan mereka, contohnya bahasa Jerman atau Peranchis!

    Dan kalau kat Eropah (tapi di Amerika/Australia/Canada/N. Zealand - Bumiputera di sana adalah Native American, Aboriginal Australian dan sbgnya,yg. diJAJAH Orang Putih), tak pula berani ramai PENDATANG Cina/India buka mulut, nak mcm-mcm keistimewaan sampai nak PIJAK kepala Bumiputera Barat Eropah, terutamanya yg. orang Putih! Mana ada perayaan rasmi hari raya Cina mahupun Deepavali, apalagi bahasa mereka di Eropah tu - apahal tak pula MELALAK si "pencinta hak asasi” kesamaan dari kaum Cina/India, termasuk yg. kat TANAH MELAYU ini, terutamanya loyar-loyar/NGO-NGO SAMPAH dari DAPBANGKAI/PKR?! Tapi bukan main lagi si pencinta penipu ini MENJILAT kaki kudis Barat-Israel, yg. MELALAK kat M’sia ni, nak paksa pemimipin Islam/Melayu amalkan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis!

    Harapnya pemimpin Islam/Melayu/UMNO pastikan tidak terus berlaku PENGKHIANATAN terutamanya dari mana-mana si LIBERAL Melayu/Islam, terhadap BUMIPUTERA Islam/Melayu dan Bumiputera lain lagi - dgn. asyik nak paksa kita TUNDUK pd. bangsa PENDATANG yg. tak tahu kenang budi, yg. bukan dijemput kaum Bumiputera, tetapi dibawa sesuka hati oleh PENJAJAH Inggeris-Zionis LAKNAT - kemudian diberi kerakyatan dan Singapura dgn. mudah sekali!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 8:14:00 PM GMT+8

    cakap oxford graduate nih. ?
    aku percaya kj mabuk bila cakap ni
    kalau tak mabuk arak, mabuk kuasa

    budak bodoh
    pulangkan balik ijazah oxford tu, boleh ?

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 8:28:00 PM GMT+8

    bila kita kata nk tgk balik kontrak bukan makna asas nya...paham betul2...jgn sempitkan pemikiran anda...contoh kontrak pekerjaan...kita review gaji atau skop kerja supaya bersesuaian dgn keadaan semasa....review bukan bermakna batal kontrak...

    sy percaya anda semua pandai2 dan tahu apa itu contract review...cuma sbb kebencian kpd seseorg individu anda tutup peluang utk maju ke hadapan...

  • Anonymous says:
    September 2, 2013 at 9:25:00 PM GMT+8

    kera jantan betul lah si pak hitam ni

  • anonymous says:
    September 2, 2013 at 9:43:00 PM GMT+8

    Kenapa nak dgubal semula kontrak sosial? Sapa yang tak ikut terma dan syarat kontrak tu? Sepatutnya sesiapa yang tak ikut terma dan syarat kontrak mesti didenda bukannya kontrak dipinda untuk melepaskan si pelanggar kontrak..tak gtew..?

  • Ismail N says:
    September 3, 2013 at 9:31:00 AM GMT+8

    Menurut beliau, “Sekarang, saya tidak menyokong pindaan perlembagaan tetapi untuk kita mengkaji semula dan menulis semula kontrak sosial kita.” … “Pungutan suara ini bagi majoriti setiap komuniti etnik yang bersetuju iaitu sesuatu yang boleh mencegah kezaliman majoriti dan menjamin kepentingan minoriti.”
    Nampaknya, Mr Popularity sedang mempromosi diri. Kezaliman majoriti yang bagaimana beliau maksudkan? Setakat ini, yang jelas sedang rancak berlaku adalah penghinaan & penindasan terhadap majoriti serta percubaan untuk mengubah sejarah. Ini bukan percubaan untuk ‘review’ kontrak sosial, ini adalah percubaan untuk meraih populariti dengan mengorbankan hak majoriti.

  • Anonymous says:
    September 4, 2013 at 10:53:00 PM GMT+8

    Si kitol / anwar ibrahim in the making.... Ketua pemuda.. Penakut, populis, rasuah... Cari pengaruh sendiri.. Bukan utk parti.. Puii

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)