Wednesday, September 11, 2013

Cina tak hargai Najib dan BN, Utamakan Bumiputera/India yang beri undi


Pilihanraya sudah habis maka ini bukan lagi nak dapatkan undi Cina yang kita ketahui tidak menyebelahi kita.

Tanglung 1Malaysia yang Dato Najib guna untuk rasmikan event pelancongan ini hanyalah rutin kegiatan pelancongan yang mana salah seorang Penasihat adalah bekas Menteri MCA dna Ketua Wanita MCA..

Ini bukan usaha Najib nak tarik undi seperti dalam iklan gendang hari raya cina.

Maka harap sahabat Idealis Malaysia SINI faham.

Namun begitu, Najib tak mahu mengetepikan terus orang Cina. Ada yang masih mengundi BN dan dia adalah PM untuk semua rakyat Malaysia, tak kira parti, kaum dan ugama.

Hairannya .... macam baik Dato Najib mahu cuba rapatkan perbezaan ini, ada yang tak hargai.





Baca blog cina SINI

Cukup-cukuplan dengan mereka yang tak tahu hargai persahabatan dan sentiasa membuat onak. Dah masa diutamakan pengundi  Bumiputera dan India yang undi BN.

Kalau mereka nak sesuatu, undi dulu baru kasi apa-apa. Kasi yang asas dan tanggungjawab saja. Selebih itu, dah cukup-cukup khinzir ini makan dengan gelojoh seolah-olah dia saja nak dan dah dapat masih nak menyalak-nyalak tak cukup macam anjing.

Perangai Dog and Pig (DAP) memang macam gitu. Orang yang tak tahu terima kasih dan asyik pentingkan diri. Boikot saja barangan Cina DAP.



Namun demikian, difahamkan ada jemputan SMS berikut:

“Jemputan khas dari JPM utk Majlis Pengumuman khas oleh PM berkenaan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera pd 14/9 (Sabtu) jam 8.00 pagi di Dewan Agong Tuanku, UiTM, Shah Alam.”

Harap ini usaha sebenar kerana usaha seperti menutup kementeriaan Usahawan, penubuhan Equinas, dan tindak tanduk Khazanah dan GLC tidak membantu malah ada anggap ianya diskriminasi terhadap Bumiputera.

Jumlah pelajar Bumiputera masuk Universiti IPTA berkurangan. IPTS dah dimonopoli Cina.

Melayu hanya diberi peluang oleh syarikat kerajaan tapi mutakhir ini kaum CIna menuntut mahukan pekerajaan dalam syarikat kerajaan dan bergaji besar. Masa Melayu keraja dalam syarikat kerajaan tak pula besar gaji mereka. 

Selain itu ada tuduh cara diam-diam tak membentu sebenarnya tak mahu kasi tahu memang tak ada. Oleh itu nyatakan secara terbuka kerana dah memang hak Bumiputera untuk dapat peruntukan yang membantu mereka kejar akibat diskriminasi di zaman penjajah dan monolopi kaum Cina.

Harap benar program dapat memperkasakan Bumiputera kerana ada menuduh Dato Najib seorang liberal dan mengetepikan Bumiputera untuk ikut nasihat Penasihat liberal yang dikatakan ramai disekelilingnya.


11 comments:

  • Ahmad Azhar says:
    September 11, 2013 at 9:23:00 PM GMT+8

    ah jib gor yg menyembah cina dog and pig jangan hanya berlakon utk bantu bumiputera. ah jib gor yg patuh pada nasihat omar ong masih boleh dipercayai oleh bumiputera kah?

  • Anonymous says:
    September 11, 2013 at 9:43:00 PM GMT+8

    Nasi dah jadi bubur...

    Banyak lagi alternatif beras yang lebih bermutu untuk memasak nasi.

  • salim hasan says:
    September 11, 2013 at 9:49:00 PM GMT+8

    TAK PE LER BAK KATA OMPUTIH WAIT AND SEE FIRST.TETAPI SECARA PERIBADI AKU MEMANG TAK BERAPA NAK PERCAYA YANG SI NAJIB NAK BANTU MELAYU NI BOLEH DIPEGANG CAKAP NYA.STELAH TINDAKKAN TAK BERAPA CERDIK NYA MEMBUANG ISA DAN EO AMATLAH MENGECEWAKAN .YANG MENGAKIBATKAN MELAYU DIANJINGBABIKAN KAN OLEH BANGSA PENDATANG TAK SEDOR DIRI

  • Anonymous says:
    September 11, 2013 at 10:17:00 PM GMT+8

    Jika seorang tu ada bola (baca : ball) tentu dia dah letak jawatan kerana accountability dan sama-sama gah macam org sebelum dia dulu.

    Hanya nasihat TMM je yg boleh menyelamatkan org Melayu.

  • Anonymous says:
    September 11, 2013 at 11:40:00 PM GMT+8

    cina2 msia sgt bernasib baik dibandingkan cina indon. situasi yg sama jika berlaku di indon, cina2 yg menghina Nabi, bangsa pasti dah dipenggal kepalanya, kedai, pasaraya dibakar spt peristiwa hitam 13 mei 1998 indon.

  • Anonymous says:
    September 12, 2013 at 7:11:00 AM GMT+8

    Aku pulak semakin hari semakin meluat sgt ngan najib ni. Aku rasa dia ni lebih bodoh dari semua pm yg ada. Yg kita doj anggap dia bijaksana ni pasal branding dia yg puak puak dan juak juak dia buat.....he's a brain dead pm actually. No balls and has become a real pain in the ass. Step down najib. And step down honourably....

  • Anonymous says:
    September 12, 2013 at 11:12:00 AM GMT+8

    Rasanyer Ah Jib Go better GO GO GOL...dah byk kerosakan yg dia buat ..sblm UMNO roboh...

    Sy antara yg ttp sayangkan UMNO tapi karenah kepimpinan yg mnjilat cina mmbuat sy meluat...sy ttp menyokong UMNO tapi bkn krn Najib geng penjilat cina tapi krn sy masih prcayakan perjuangan UMNO...nak harapkan PAS..terjun lombongla jwbnyer...

  • Anonymous says:
    September 13, 2013 at 1:59:00 AM GMT+8

    NAJIB HANYA MENGIKUT PUNAHSIHAT PEMANDU MABOK SUPAYA MELEPASKAN BATUK DI TANGGA KERANA PEMILIHAN UMNO 2013 SEMAKIN HAMPIR.. DENGAR BOLEH..HARAP JANGAN SEKALI..

  • Anonymous says:
    September 13, 2013 at 12:43:00 PM GMT+8

    Saya menghormati pendirian sdra-sdri yg menyokong kepimpinan Najib. Hanya Allah saja yg mengetahui apa yg tersirat. Berikut adalah nukilan ikhlas seorang teman buat tatapan semua.

    Hingga ke saat ini, saya tetap skeptikal dan menganggap Najib merupakan pemimpin yang lemah untuk orang Melayu Islam dan juga negara kita. Kalau kita lihat dari awal Najib dilantik jadi PM, rakyat disajikan dengan dasar-dasar transformasi merangkumi ekonomi, politik dan juga sosial. Saya termasuk rakyat Malaysia yang lain teruja dengan pembaharuan dasar kerajaan.

    Malangnya lama kelamaan keyakinan itu semakin luntur. Pemansuhan ISA dan EO dilakukan ketika negara sedang berhadapan dengan jurang perkauman yang semakin melebar. Preventive laws ini yang menjamin kestabilan negara sejak Merdeka namun menjadi mangsa atas nama "Transformasi". Kesannya kita rasai hari ini.

    Orang Melayu Islam semakin dihimpit oleh kaum pendatang di bumi sendiri. Ketika kami mengharapkan ketegasan dari kerajaan membela kaum bumiputera, tindakan kerajaan amat mengecewakan. Namewee sampai sekarang bebas menghina Islam dan Melayu. Pertemuan rasmi dengan ultra chauvinis Dong Zhong oleh Najib. Iklan pukul gendang sempena CNY lepas tapi tiada iklan bakar lemang semasa Raya lepas. Mana rasionalnya selain mendapat undi kaum pendatang?

    Ekonomi negara semakin suram. Penarafan kredit negara turun dari A- kepada negatif. Kadar hutang negara 53.5% kepada KDNK menghampiri maksimum 55%. Defisit fiskal yang tinggi 4.5% pada 2012. Laporan Bloomberg menunjukkan import melonjak melebihi eksport pada Julai, mengecilkan trade balance kepada $2.86 bilion berbanding $4.32 bilion pada Jun. Ringgit sekarang merupakan matawang Asia Tenggara kedua paling lemah di belakang rupiah. Perkembangan ini antara sebab kerajaan mengurangkan subsidi minyak minggu lepas.

    Inisiatif PEMANDU yang mencorak dasar dan hala tuju negara nampaknya gagal. Najib terlalu bergantung pada PEMANDU dalam mentadbir negara. Saya sayangkan UMNO sebagai parti keramat orang Melayu dan mengundi BN pada PRU13. Tapi tidak akan membabi buta menyokong pemimpin yang tiada jati diri Melayu Islam dalam diri mereka.

  • Anonymous says:
    September 13, 2013 at 12:44:00 PM GMT+8

    Saya menghormati pendirian sdra-sdri yg menyokong kepimpinan Najib. Hanya Allah saja yg mengetahui apa yg tersirat. Berikut adalah nukilan ikhlas seorang teman buat tatapan semua.

    Hingga ke saat ini, saya tetap skeptikal dan menganggap Najib merupakan pemimpin yang lemah untuk orang Melayu Islam dan juga negara kita. Kalau kita lihat dari awal Najib dilantik jadi PM, rakyat disajikan dengan dasar-dasar transformasi merangkumi ekonomi, politik dan juga sosial. Saya termasuk rakyat Malaysia yang lain teruja dengan pembaharuan dasar kerajaan.

    Malangnya lama kelamaan keyakinan itu semakin luntur. Pemansuhan ISA dan EO dilakukan ketika negara sedang berhadapan dengan jurang perkauman yang semakin melebar. Preventive laws ini yang menjamin kestabilan negara sejak Merdeka namun menjadi mangsa atas nama "Transformasi". Kesannya kita rasai hari ini.

    Orang Melayu Islam semakin dihimpit oleh kaum pendatang di bumi sendiri. Ketika kami mengharapkan ketegasan dari kerajaan membela kaum bumiputera, tindakan kerajaan amat mengecewakan. Namewee sampai sekarang bebas menghina Islam dan Melayu. Pertemuan rasmi dengan ultra chauvinis Dong Zhong oleh Najib. Iklan pukul gendang sempena CNY lepas tapi tiada iklan bakar lemang semasa Raya lepas. Mana rasionalnya selain mendapat undi kaum pendatang?

    Ekonomi negara semakin suram. Penarafan kredit negara turun dari A- kepada negatif. Kadar hutang negara 53.5% kepada KDNK menghampiri maksimum 55%. Defisit fiskal yang tinggi 4.5% pada 2012. Laporan Bloomberg menunjukkan import melonjak melebihi eksport pada Julai, mengecilkan trade balance kepada $2.86 bilion berbanding $4.32 bilion pada Jun. Ringgit sekarang merupakan matawang Asia Tenggara kedua paling lemah di belakang rupiah. Perkembangan ini antara sebab kerajaan mengurangkan subsidi minyak minggu lepas.

    Inisiatif PEMANDU yang mencorak dasar dan hala tuju negara nampaknya gagal. Najib terlalu bergantung pada PEMANDU dalam mentadbir negara. Saya sayangkan UMNO sebagai parti keramat orang Melayu dan mengundi BN pada PRU13. Tapi tidak akan membabi buta menyokong pemimpin yang tiada jati diri Melayu Islam dalam diri mereka.

  • anti-CinaKiasu says:
    September 13, 2013 at 6:39:00 PM GMT+8

    Alai hai Ah Gib Gor ni.....dok tanggung biawak hidup ni apasal.....kita dah tak perlukan lagi undi-undi cina DAppigs ni. Utamakan Islam, Melayu & Bumiputra.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)