Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Monday, June 10, 2013

TERAJU tak bantu Melayu, utamakan pembekal Cina!!!


....peranan TERAJU adalah menyelaras perlaksanaan inisiatif-inisiatif pembangunan ekonomi Bumiputera melalui kerjasama strategik dengan agensi-agensi kerajaan, sektor swasta dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Bahasa mudah faham TERAJU bertindak sebagai agen yang membantu syarikat usahawan Melayu / Bumiputera dari segi modal untuk perkembangkan perniagaan selain dalam memudahkan syarikat usahawan Melayu mendapatkan tender-tender kerajaan, contohnya adalah projek yang dilaksanakan di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi & Multimedia iaitu 'Komputer 1 Malaysia'.

Malangnya ...

14 daripada 25 syarikat (yang dimerahkan) yang memperolehi tender projek 'Komputer 1Malaysia' Fasa 4A adalah syarikat bukan Melayu yakni syarikat milik orang cina.

Soalan saya apa peranan TERAJU dalam membantu usahawan Melayu/Bumiputera sehingga 14 syarikat cina menguasai tender 'Komputer 1Malaysia' yang mana ada antaranya tidak lebih daripada syarikat 'ali-baba'?

Baca sepenuhnya di Double Y di SINI 

Muka CEO melayu Teraju yang dapat gaji pulohan ringgit sebulan ...





Berapa Cina-Cina tu jolok untuk kau demi jual bangsa sendiri????

7 comments:

  • Anonymous says:
    June 10, 2013 at 5:14:00 PM GMT+8

    TERAJU ini seperti PEMANDU disyaki dapat nasihat PENYAMAR laknat Omar Ong itu! Jahanamlah berterusan bumi pusaka bumi kita yang berzaman hasil warisan nenek moyang BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain serta tamadun ISLAM, dari sebelum dijajah British durjana lagi! Melayu/Bumiputera PIJAK Melayu/Bumiputera - yang terus ketawa ialah PENGGANAS SYAITAN laknat, kejam dan gelojoh yang asyik bunuh dan menjajah orang/negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur, iaitu CIA-Mossad-MI5! Dengan sekutu kuatnya dari DAP/PKR - kerana penjajahan bumi (serta Indonesia) ini untuk dijadikan Israel Timur semakin menjadi nyata!

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

  • Anonymous says:
    June 10, 2013 at 5:14:00 PM GMT+8

    Saya mendapat pesanan barangan dari sebuah syarikat Bumiputra di bawah naungan TERAJU,tapi dah 6 bulan bayaran tak dapat-dapat lagi.Mula nya mereka janji nak bagi pendahuluan 30%,nak buat pesanan bernilai RM 500,000.00 konon,kemudian mereka batalkan kerana nak buat pesan dari syarikat Korea,walau pun harganya lebih mahal.Dgn syarikat Korea tu boleh pulak mereka bayar tunai,dgn syarikat Bumiputra bayaran beberapa ribu saja pun tak boleh langsa.Apakah TERAJU tidak mendidik syarikat di bawah jagaan mereka dgn ethik perniagaan yg baik.Tak apa lah kalau tak mahu order dari aku syarikat Bumiputra,tapi bayar baki hutang aku je pun cukuplah.Aku dahlah melabur berpuluh ribu utk membuat barangan yg syarikat tu pesan,sekarang semua peralatan pembuatan yg aku labur tu terbengkalai,dan taik mereka pun dittinggalkannya.SIAL punya Melayu dan TERAJU yg tak ada hala tuju.

  • Hasnul Rahman says:
    June 10, 2013 at 5:29:00 PM GMT+8

    Assalammualaikum wmt,
    Memang sejak dari duluuuuu.... pemimpin dan penguasa umat Melayu sering kena main dgn kaum imigran cina.
    Terlalu banyak kalau mahu disenarikana.
    Antara isu besar yg ialah terhapusnya pengajaran bacaan dan tulisan jawi di sekolah kebangsaan. Ketika itu Menteri Pelajarannya ialah Khir Johari.

    Mungkin dah nasib orang Melayu sering kena kencing oleh orang cina yg asalnya datang ke negara ini sebagai kuli penjajah British.

  • Anonymous says:
    June 10, 2013 at 6:30:00 PM GMT+8

    Biasala semua agensi kerajaan macam tu-Cina diutamakan Melayu diabaikan.Untuk ubah perkara macam ini,kita kena ubah pucuk pimpinan dalam PRU 14 nanti.

  • Anonymous says:
    June 10, 2013 at 7:08:00 PM GMT+8

    Apakah jika diber kontrak kepada melayu maka melayu tidak akan mengunakan cina untuk berurusan.Ini persoalan yang harus kita fikirkan semasak masak. Contoh yang senang unutk diulas ialah pemberian kerja kontrak kepada melayu kelas A. Sebelum kontrak diberi cina sudah berada dibelakang syarikat kontrator yang melobi untuk mendapat kerja. Sebenarnya kita orang melayu tidak mempunyai amanah pada diri kita sendiri. Bila kontrak diberi oleh kerajaan pada bangsa asing kita bising. Tapi bila kita dapat kontrak dan kita bagi pada bangsa asing kita diam sahaja.

  • Anonymous says:
    June 11, 2013 at 10:19:00 AM GMT+8

    Senang je.....sape2 antara kita yang bakal dan akan jadi perwakilan dlm perhimpunan agung tahunan umno nanti mesti bawakan usul ni.....dedahkan dlm dewan. Biar semua ahli umno bangkit dan singkirkan puak2 Ong ni. Hairan sungguh mcm mane melaun dan mualaf ni boleh mengaku mereka melayu baru.....puki mak sungguh.
    Esok lusa kalau negara ni diperintahkan pula oleh katakan Nuar Jubori......puak2 Ong ni juga dgn bangganye akan mengaku mereka adalah species penggemar jubor baru.

  • Anonymous says:
    March 23, 2014 at 11:52:00 AM GMT+8

    Semoga Allah bantu kita semua yang ingin mengangkat martabat Jihad Business Islam kita....

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)