Sunday, April 28, 2013

Suasana lengang di Kelantan amat anih



Suasana kempen di Kelantan agak lengang.

Tak tahulah sama keadaan di Kota Baru dan kawasan di sekeliling itu adalah petanda untuk seluruh negeri Kelantan, tapi ada suatu yang lain dari tahun-tahun pilihanraya yang lepas.


Bendera PAS dan poster ada kelihatan tapi tak nampak keadaan 'perang poster' di mana bendera satu parti cuba mengetepikan poster parti yang lain. Semua pihak keliahtan tertib sekali menayangan poster masing-masing dna memberi ruang secara gentlemen pada puak lain.

Malah poster dan bendera Ibrahim Ali pun dapat dilihat jelas kerana warna kuning dan sepandok dan mesejnya begitu menyerlah.



Lagi  pelik adalah PAS seolah tidak kelihatan berkempen. Pondok panasnya dengan risalah dan video ada tapi tak bermaya. Adakah sebab mereka mahu di TUKARkan atau apa yang sedang berkalu ni?

Dari sembang-sembang dengan pekerja kempen dan rajkan-rakan, selain dari beberapa tempat, pekerja PAS memang tidak ada di Kelantan. Mereka berada di tempat lain seperti Putrajaya untuk menggahkan Husam lebih dari penipu dan autanya.


Tidak hairan hadirin yang ramai di perhimpunan raksaksa di Putrajaya malam seperti dalam gambar ini, selain dari photo doctoring blogger professional Husam 8 orang, ia juga di hadiri oleh penyokong dan pekerja kempen PAS dari Kelantan serta semua pekerja dan penyokong PAS satu wilayah persekutuan dan selagor dikerah dan diwajibkan ke Putrajaya.

Ada beberapa sebab mereka tinggalkan Kelantan untuk lebih utamakan tempat lain dari kempen di kelantan.

Pertama, ada kata mereka tak mahu aggresif kerana BN akan jadi aggresif dan isu-isu yang mereka tidak terjawab akan di ketengahkan lagi. Ini serupa Germany melengahkan permainan untuk meperlahankan rentak dan hanya bertahan bila menghadapai Brazil yang hebat skil dan serangan.

Kedua,mereka yakin sangat PAS akan terus kekal bila pengundi luar kembali. Mereka hanya mahu kempen pada minggu terakhir dan hanya dengan satu sembahyang besar-besaran untuk buat doa KO dan maki UMNO tak Islam serta tingkah laku mereka Islam walaupun di hentam guru pondok dan lain-lain pihak.

APa hal pun, tukang kempen BN dan calun-calun giat bekerja. Di bawah, rakyat tempatan mahu perubahan pasal dah teruk sangat pentadbiran ulamak PAS yang tak tahu mentadbbir dan rakyat dah tahu mereka kini perasuah dan menyeleweng.

TUKAR!!!

12 comments:

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 11:39:00 AM GMT+8

    Parti Islam SeMalaysia aka PAS .
    Kenapa PAS bukan PIS ???
    Kalau ikut acronym yang sebenar , Parti Islam SeMalaysia sepatutnya PIS. Kenapa PAS ?
    Siapa sebenarnya yang menggerakkan hati pemimpin pemimpin parti itu supaya gunakan PAS.

    PAS yang lari dari ajaran Islam , kesongsangan Aqidah dan tidak berpegang sepenuh ajaran Quran dan Hadith , tak layak gunakan PIS. Hati pemimpin2 mereka digerakkan menggunakan PAS. Sebab PAS adalah satu penghinaan.

    Selepas fatwa dan ajaran Songsang Hadi dan N.Ajis ,
    PAS = Parti Ajaran Sesat
    PAS = Parti Ajaran Setan
    PAS = Parti Aqidah Songsang

    Setelah Anwarinas seperti Khalid Samad dan Hishamudin Rais masuk PAS
    PAS = Pengikut Anwar Setan

    Bila PAS bersekongkol dengan penyokong Murtad Pariah Ambiga
    PAS = Parti Ambiga Sial

    Bila PAS bekerja sama dengan DAP dan seperti lembu dicucuk hidung
    PAS = Parti Anjing Suruhan
    PAS = Pasti Aku Setuju

    Bila N.Ajis upah pengikutnya buat Rusuhan pada bersih 3
    PAS = Parti Anak Samseng

    Bila pelajar2 PAS protest sana sini
    PAS = Pelajar Akal Sempit

    Bila Mustapha Ali pakai Spender
    PAS = Parti Ahli Sex
    PAS = Pakaikan Aku Spender


    Maka itu jangan undi Penipu Rakyat

    Vote for BN
    For Better Nation

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 11:42:00 AM GMT+8

    PAS Hududkan dulu kes ZINA Mustafa Ali!!

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 11:48:00 AM GMT+8

    semoga BN menang PRU-13..insyaallah..

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 1:19:00 PM GMT+8

    betul tu.....aku dah nampak akan strategi ni....

    PAS dan PKR slowkan kempen mereka sbb mereka takutt UMNO akan tingkatkan serangan dgn isu video anwar, stopa, gambar anwar balon bapok, dll...

    harap UMNO akan tingkatkan serangan, puak2 PAS ni terlalu taksub, cuma dgn modal yg melebihi biasa saja yg dpt memusingkan kepala mereka....

    harap papa gomo dpt keluarkan video anwar menjubo jantan...

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 1:24:00 PM GMT+8

    BN mesti Menang! Insyaallaj

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 1:43:00 PM GMT+8

    Aku dah agak dah. Habis satu negeri Husam angkut pegi Putrajaya konon nak tunjuk kat BN satu Putrajaya sokong dia.

    Boddo..

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 3:10:00 PM GMT+8

    BN kelantan hukan tak kuat tp meka sesama sendiri bertikam belakng..liwta meliwat dianatar meka..PAS bukan kuat sebab BN yg lemah

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 3:14:00 PM GMT+8

    mana tak lenggang, semua ikut mana kepala ikna pergi...

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 3:49:00 PM GMT+8

    saya sbg penyokong germany ingin membantah apabila admin menyamakan FUCKatan riot sama seperti pasukan Germany.Cari pasukan lain. Hatiku berlagu pilu. Hahahaa

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:37:00 PM GMT+8

    Cuba ahli-ahli PAS kaji Perlembagaan parti PAS. Fasal 3 : Dasar PAS ialah ISLAM. Tetapi kenapa Fasal 7(1), tidak sebut langsung AL-QURAN mahupun HADIS sebagai hukum yang tertinggi? Banyak istilah Islam itu dan Islam ini di dalam Perlembagaan PAS tetapi kenapa PAS yang paling memalukan agama Islam?

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:57:00 PM GMT+8

    Dukunglah DNA balik Kelantan tengok masalah air ke bantu rakyat miskin ke lagi berfaedah.

    PAS jangan cakap pasal islam lah kalau kawan baik tok guru seorang bhai itu pun tidak dapat didakwahkannya supaya memeluk agama islam.

    Diluar negara orang sedang berbondong-bondong memeluk agama islam tetapi di Malaysia ini ahli-ahli PAS berebut-rebut keluar parti kerana dizalimi para ularmak PAS.

  • dia says:
    April 30, 2013 at 3:50:00 PM GMT+8

    tau tu penyokong pas nk pi nengok sendiri kepesatan putrajaya...nk pi sendiri x mampu jadi bila ada org sponsor x kan nk lpskan ya dak...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)