Saturday, April 6, 2013

Sebelum PM umum Manifesto BN, fahami Manifesto 'karut' PR


Sementara menunggu PM umumkan Manifesto BN pada pukul 8:30 malam ini, FreeMalaysiakini2 SINI telah merumuskan Manifesto yang diumumkan Pakatan Rakyat yang Rafizi "selalu kantoi' kata boleh diubah-ubah dna tak kekal. Baca berikut:




1. Setelah dikaji dan diteliti Manifesto ‘karut’ ini, telah didapati beberapa perkara menarik yang boleh dikupas dan dijelaskan.


2. Salah satu daripadanya adalah manifesto ini tidak mempunyai data yang kukuh. Ini adalah kerana mereka yang merangka manifesto ini tidak mempunyai pengalaman berkhidmat dengan kerajaan.

3. Maka mereka sebenarnya tidak ada akses kepada agensi-agensi Kerajaan yang senantiasa mendapatkan maklum balas daripada rakyat tentang kemahuan rakyat itu sendiri.



4. Dengan mengeluarkan satu manifesto yang meletakkan perkataan rakyat retorik semata-mata kerana bukanlah ini sebenarnya keperluan rakyat.

5. Kerajaan dari satu segi boleh menimbangkan antara keperluan rakyat dan kehendak rakyat. Ini adalah satu dilema yang perlu kerajaan tanggung. Apa tidaknya, keperluan itu tidak semestinya kehendak, tetapi keperluan itulah yang perlu dipenuhi terlebih dahulu.

6. Dengan megeluarkan manifesto yang menjanjikan perkara-perkara karut, maka mereka sendiri telah memper’bodoh’kan beribu-ribu kakitangan awam yang sentiasa bertungkus-lumus memberikan perkhidmatan kepada rakyat.








7. Manifesto ini juga memper’bodoh’kan ratusan pakar-pakar ekonomi, sosial dan pembangunan yang juga berusaha bersama-sama kakitangan kerajaan untuk menghasilkan suatu pelan pembangunan negara dengan menyatakan hasil daripada 13 orang ini sahaja lebih baik daripada ratusan pakar yang lain.

8. Gunakan Hak Untuk berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

9. Baca, fahami dan teliti Rumusan daripada Manifesto Karut Pakatan Pembangkang ini.











6 comments:

  • Arty says:
    April 6, 2013 at 9:33:00 PM GMT+8

    http://snippet2.blogspot.com/2013/04/et-tu-brute-conversation-with-anwar-die.html

  • mikey says:
    April 6, 2013 at 10:56:00 PM GMT+8




    Malas nak baca manifesto cuma yang saya nampak,petak petak warna orange tu ...'LAMBANG CROSS'...!!??

  • Anonymous says:
    April 7, 2013 at 12:09:00 AM GMT+8

    2. Rakyat Tuan Kerajaan ketawa terbahak-bahak itu bahasa Komunis Sosialis yang digunakan oleh Rothschild dan Rockefeller yang menukarkan kerajaan dengan revolusi Israel Freemasonry [pegang kuasa untuk memcipta wang dari ruang udara yang tak dapat lihat]. Mereka tak suka sistem Sultan di Malaysia sama dengan sistem Raja di Austria.

    3. Kerajaan yang adil bisa dihormati; kerajaan yang zalim disanggah.
    Kenyataan sama seperti Perang Dunia Pertama di France, Russia, Amerika Syarikat, Austria, China, Vietnam dan negara yang lain. Komunis dan Sosialis tak akan hormat sistem yang adil dan saksama.

    4. Hapus tol, turun harga minyak dan turun harga kereta mestilah hilang hasil cukai untuk memperbaik keadaan lebuh raya dan jalan raya biasa. Menambah baik pengangkutan awam sedang menjadi lebih baik di bawah BN. Sebab kesesakan lalu lintas semua orang yang berkerja penting diri sendiri dan tidak fikir jika tinggal dekat dengan tempat kerja boleh menggunakan kenderaan awam macam bas, kereta api dan taxi walaupun semua bas dan kereta api memang penuh waktu pagi.
    -------
    3 Memberi peluang kepada ahli pembangkang jadi ahli di ACA, BPR, MACC, SPRM akan memberi peluang kepada mereka tutup kes rasuah yang disiasat terlalu awal dan musnah peluang menangkap penjenayah yang ada kaitan dengan penyiasatan kes rasuah. Bagaikan memberi peluang kepada musang jaga ladang penuh dengan ayam.

    2 dan 6 Tiada undang-undang mereka akan mengambil kesempatan membuat keadaan lebih teruk. LGBT dan ahli pembangkang dari PKR DAP PAS tak suka undang-undang yang termaktub di Perlembagaan Malaysia. Mereka juga terlalu sombong dan suka tolak pendapat mereka ke dalam tekak orang Amerika Syarikat yang beragama Protestant Kristian.

    9 Hak Pekerja Asing walaupun mereka pendatang asing?

    11 Pertahan hak orang asli itu dah di pertahankan oleh BN: UMNO, MCA, MIC dan parti yang lain.
    Pilihan Bebas dan Adil...dah lama idea jadi lapuk.

    7 Kebebasan berhimpun dan berpersatuan bertentangan dengan
    20 Kurangkan Jenayah dan Tingkatkan Keselamatan Awam apabila keselamatan orang Awam dah di ancam Bersih 1, 2 ,3, 4 dan Lahad Datu.

    13 dan 43 Billion daripada 272 Billion Musnah PTPTN memang dah lama lapuk.

    15 Melindung haiwan dan alam sekitar itu dah dilakukan oleh NGO dan orang ramai.
    Tentang inflasi pembelanjaan kerajaan kena ada bajet seimbang. Ahli politik di Amerika Syarikat seperti Barack Obama suka memberi makanan stamp yang kena guna hasil cukai negara sampai bankrupt kepada orang ramai yang malas tanpa ada keseimbangan bajet negara sendiri.

    13 Polisi Ekonomi yang Progresif berfikir sama dengan ahli politik di Amerika Syarikat.
    29 Potongan Bajet Pertahanan dan membudayakan keamanan berfikir sama ahli politik dan UN di Amerika Syarikat suka mulakan Perang Dunia ke 1, 2 dan 3.

  • Anonymous says:
    April 7, 2013 at 8:38:00 AM GMT+8

    Betul bro, saya pun perasan bentuk salib tu. Apa agenda mereka sebenarnya. Apa pula komen mangkuk2 Melayu dalam Pakaran.

    Bukan saja buta mata tapi buta hati.

  • Anonymous says:
    April 7, 2013 at 11:45:00 AM GMT+8

    Penyokong2 Melayu dlm PAS dan PKR memang dah buta mata dan buta hati. Mana mereka nak nampak Salib tu. Yang mereka nampak hanya kote bengkok Anwar aljuburi.
    Anwar yg sedap menutuh, orang Islam yg menyokongnya tumpang dapat dosa kerana bersubahat!
    Melayu bodoh mudah lupa ........

  • Amka says:
    April 7, 2013 at 8:48:00 PM GMT+8

    mana ada lambang salib kat manifesto pembangkang? xnampak pun..fitnah ni kot..fitnah dosa tau..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)