Greetings

Saturday, April 27, 2013

Mulut sial Anwar minta Tun M mati



Dalam satu ceramah di Segamat, Johor, ketua umum PR bertindak celupar dan melampau batas apabila beliau berkata Tun Mahathir patut “mati saja” daripada berkempen untuk BN.

SEGAMAT: DATUK Seri Anwar Ibrahim on Wednesday called on former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad to “just die” instead of campaigning for Barisan Nasional.

“Sudah mau mati, dah 83 tahun. Berapa la lama lagi? Kalau dah nak mati, mati saja lah (It’s almost time for him to die, at 83 years old. How long more? If you are going to die, just die),” he said at a ceramah in Kampung Abdullah here.

(Dr Mahathir is actually 87 years old.)

Anwar was Dr Mahathir’s deputy when the latter was prime minister but was sacked following allegations of abuse of power and sexual misconduct.

Anwar added in a sarcastic tone that he had forgiven Dr Mahathir, as he knew the latter would not survive a prison term and that there were no prisons wanting to accept him as he was too old.

He also called for the premature death of BN, and its component parties, the MCA and MIC.

Earlier, he had accused BN of trying to prevent DAP from using the party’s “Rocket” symbol for the election.

“When Pakatan said fine, we will use the moon (Pas’s logo) nationwide, BN panicked and pushed to say DAP can use their rocket logo,” claimed Anwar.

 Dalam ceramah yang sama, Anwar juga sempat memutarbelit lagi kisah kemelut antara DAP dan ROS, dan menyalahkan ROS kerana terlibat dalam “konspirasi” untuk menumbangkan DAP.

24 comments:

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 8:44:00 PM GMT+8

    nuar ni memang tak guna. harapkan kematian Tun M. yang elok mati cepat tu dia ni. ntah apa malangnya bumi bertuah malaysia ni ada warganegara sedajal ini. kalau dia ni tak ada lagi bagus. aman dunia. tak guna punya orang. rakyat masih memerlukan sentuhan pandangan insan hebat seperti Tun M. yang tak diperlukan ko la nuar. sedar la diri sendiri. PRU13 ko tau la untung nasib ko. aku harap sangat ko bungkus insyaAllah .

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 8:52:00 PM GMT+8

    Memang sial mulut peliwat.
    Doa2 Allah SWT beri kesihatan & panjangkan usia Tun Mahathir. Amiin

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 9:02:00 PM GMT+8

    Kuasa Allah, dia telah tersilap sebut umur orang lain.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 9:03:00 PM GMT+8

    Semua kita bakal bakal jenazah, siapa dulu waAllahu'alam, umur bukan penentu.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 9:11:00 PM GMT+8

    Anwar haramjadah yang patut mampus!!

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 9:12:00 PM GMT+8

    ANWAR MATI SEBAGAI PELIWAT DAN BEKAS BANDUAN....

    TUN MATI SEBAGAI NEGARAWAN.

  • praha2 says:
    April 27, 2013 at 9:40:00 PM GMT+8

    The best thing to do is ignore this KING OF PUTAR. He is kien to a lost kingdom. He is surrounded by all yes men who don't even realise that for them there is no tomorror.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 9:50:00 PM GMT+8

    si nuar peliwat dah panas beb...TM masih lagi ada aura pemimpin unggul dan disanjung rakyat umum. kalau umur jadi ukuran, kenapa tak minta si nikki ajis mati? si nikki ajis dah selalu keluar masuk spital.....

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 10:06:00 PM GMT+8

    Orang yg patut dah lama mati ialah ko ANUAR! Bangsat punya malaun. Firaun pun tak jahat macam ko.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 10:15:00 PM GMT+8

    Hati dia bengkak kerana Tun masih ada oomp, masih ada pengaruh, masih ada NUR... malah yang dulu benci dan kutuk Tun disebabkan hasutannya kini sudah sedar dan kembali sokong Tun. Sekarang baru rakyat sedar siapa kaca dan siapa permata.

    "TIDAK AKAN HINA ORANG YANG ALLAH MULIAKAN DAN TIDAK AKAN MULIA ORANG YANG ALLAH MUSUHI".

  • hardcore BN supporter says:
    April 27, 2013 at 10:57:00 PM GMT+8

    setakat ini apa yg aku lihat kempen PR cuma MEMFITNAH,MENIPU,MEMAKI HAMUN.tiada langsung ceramah yg bercakap apa kebaikan mengudi PR dan apa yg PR akan lakukan klu di beri mandat oleh rakyat untuk memerintah & kalau ada pun semua nya yg x masuk akal & munasabah..oopss aku lupa MANIFESTO BKN JANJI(bkn aku cakap tapi Lid Gagap yg ckp)dah dah lah bang Non..buat2 lah bertaubat & bersiap sedia untuk lari ke luar negara pasal KALI INILAH PKR AKAN BERKUBUR.untuk ke Putrajaya LAIN KALILAH....

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 11:17:00 PM GMT+8

    Sebenar nya hidup dan mati ada lah kerja ALLAH SWT. Tiada siapa yang dapat mengetahuinya. Yang ingin saya katakan disini ialah tentang 2 manusia ini. Satu ketika dulu Anuar dan Mahathir adalah pemimpin tertinggi dinegara kita. Seorang PM dan seorang lagi TPM. Semasa itu kedua duanya amat intim sehingga Anuar pernah berkata selain Pak Ibrahim Dr Mahathir adalah bapanya. Ucapan itu dilafaz semasa perasmian bangunan UMNO Pulau Pinang pada tahun 1997 bulan ogos tanggal 30HB. 3 hari sebelum Anuar disingkirkan dari jawatan TPM. Sejak itu bermula episod permusuhan diantara Anuar dan Dr Mahathir. Permusuhan itu kekal hingga kehari ini. Akibat permusuhan itu orang melayu mula berpecah. Orang melayu dihanyutkan oleh permusuhan mereka. Fitnah dan penipuan menjadi agenda utama untuk meraih sokongan.Masing2 membuat fitnah dan tuduh menuduh diatara mereka. Rakyat khasnya orang melayu diperdaya oleh kedua dua pemimpin tersebut berserta dengan pengikut setia mereka. Berlaku perpecahan pada orang melayu dik kerana permusuhan mereka. Dr Mahathir cuba untuk mendapat sokongan dari UMNO namun Pak Lah tidak mahu. Akhirnya Dr Mahathir meninggalkan UMNO kononnya atas sebab pemimpinan Pak Lah dikuasai oleh menantunya Khary. Umum tahu yang Dr Mahathir tidak suka pada Khary kerana Khary pernah memalukannya di satu forum di London. Kemarahan Dr Mahathir bertambah pada Khary setelah anaknya Mukriz tewas dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO. Oleh kerana Pak Lah tidak mahu mengikut kata, maka Dr Mahathir mengunakan kawan baik Anuar seketika dulu iaitu Ibrahim Ali dengan menubuhkan PEKASA. Dengan tertubuhnya PERKASA maka Dr Mahatir boleh mengunakan platfom itu untuk berpolitik kembali. Kini Anuar dan Dr Mahathir kembali melakonkan permusuhan mereka kepada rakyat khususnya orang melayu. Sebab saya kata berlakon ialah kerana kedua dua mereka merupakan orang yang terkaya di negara kita. Dengan duit yang mereka curi semasa ditampok pemerintahan dulu kini digunakan untuk mengkucar kacir negara terutama orang melayu. Puak yang paling kena tipu ialah PAS. PAS kerana kemaruk nak ke Putrajaya bersongkol dengan Anuar. Walaupun PAS tahu yang Anuar adalah perasuh,menyalah guna kuasa,mencipta budaya politik wang serta mempunyai masalah moral, namun PAS sanggup untuk bersama atas nafsu nak tumbangkan UMNO dan BN. Semua kesalahan Anuar sudah tiada dimata pemimpin PAS. Percaya lah kata saya bahawa jika PR berjaya memenangi PRU kali ini, Anuar akan ketepikan pemimpin ulama PAS. Hanya pemimpin PAS yang mempunyai idologi seperti beliau saja yang akan berada dalam barisan kabenit PR. Malah nanti ada juga pemimpin UMNO yang masih Anuar percaya akan menyertai KEADILAN hanya kerana kedudukan.Sebab saya kata bergitu ialah kerana jika Anuar berniat baik , maka Anur seharusnya menyertai PAS setelah UMNO menyinkirnya. Ini tidak...beliau telah menubuhkan 1 parti baru dimana isteri beliau menjadi ketua dan rakan2 baik mengisi lain2 jawatan. Fikirkan lah...permusuhan antara ANUAR dan MAHATHIR. Hakikat nya meraka dan keluarga serta rakan baik hidup senang lenang. Kita yang dibawah ini bermusuhan kerana lakonan mereka. Sedar lah wahai bangsa ku orang melayu.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 11:39:00 PM GMT+8

    AI dah bengkrap fakta.. Aura Tun memang dia tak leh lawan.. Sbb AI hanya ada auta.. Bukan aura... Kesian

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 11:41:00 PM GMT+8

    Anwar, lu memang power la... haha. bukan mulut, yang dalam seluar dalam tu.

  • Anonymous says:
    April 27, 2013 at 11:57:00 PM GMT+8

    diinaya.....sapa2 pun marah....madey kena terimalah

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 12:00:00 AM GMT+8

    Setiap orang yang ada mata boleh menyaksikan sendiri gelagat orang yang sedang ditimpa laknat SECARA LIVE akibat disumpah-seranah setiap hari oleh umat manusia. Sila ambil iktibar dan pengajaran jika hendak selamat didunia dan diakhirat.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 3:25:00 PM GMT+8

    Anwar oh Anwar suka bebel cakap kosong macam tin kosong jeh? Bila anda hendak mati tak takut keh bala pahala daripada Tuhan! Cakap lagi orang lain mati nanti mati pulak jangan tuduh orang lain ya! Anwar mana pengorbanan dan sumbangan daripada kamu! Kalau kamu mati macam badut yang tak begitu bijaksana hanya buat orang lain susah sahaja!

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:56:00 PM GMT+8

    Hj AnuGAY soh Tun pegi mati adalah
    satu lagik diversion spt waktu
    Hj AnuGAY nyanyi lagu:

    "Tanya sama najip..."

    Cer sdr2 ingat balik 13 pendedahan
    oleh Datuk Zul Nordin, antaranya;

    -kemasukan pengganas sulu so Sabah
    X leh undi...

    -surat sokongan Qardhawi keatas
    Hj AnuGAY...&

    -cubaan bunuh Hj AnuGAY oleh
    fanatik Tun M/UMNO sbb
    keceluparan Hj AnuGAY!

    Cer sdr2 renungkan...

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 5:56:00 PM GMT+8

    KITA TENGOK SIAPA YANG MATI DULU...TAKUT NANTI AYANG MATI DULU TU SEBAB KENA AIDS......

    MATI ATAU HIDUP ITU KERJA TUHAN..APA KAHE YANG KAU NAK AMBEK ALIH TUGAS TUHAN NEH....TERUK LA KAU.. BISA DIAJAR PADA 5 MAY NANTI.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 7:31:00 PM GMT+8

    OMG, si Sial said that? Doesn't he know that siapa dulu mati waAllahu'alam, umur bukan penentu!

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 10:19:00 PM GMT+8

    Semoga Allah memberi kekuatan,keafiatan kesihatan kepada YABhg TMM

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 7:22:00 AM GMT+8

    Si Auta takut....sebab tu minta Tun yg Ada aura mati....semoga panjang umur Tun

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 1:01:00 PM GMT+8

    yg eloknya anwar mampus dulu, menyusahkan rakyat jelata jer!!!!

  • Anonymous says:
    April 30, 2013 at 11:04:00 AM GMT+8

    Tu la dah biasa sangat fitnah dan menipu, sampai umur Tun pun dia nak tipu jugak? Kalau fakta sekecil ni pun dia boleh TIPU tak pelik kalau fakta2 lain pun dia tipu.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)