Greetings

Sunday, April 28, 2013

Kit Siang: "Dah masa Cina DAP kuasai semua bandar besar"


Tun Dr Mahathir menyerang Lim Kit Siang sebagai membawa budaya "benci" di Johor yang aman dan hubungan antara kaum yang amat baik. Katnya dalam satu ucapan di Muar Johor tidak berapa minggu dahulu, Kit SIang mahu orang Cina membenci orang Melayu di Johor.

Tun M yang sudah berucap di Pulai dan Muar sepatutnya dijadualkan berucap di Gelang Patah malam semalam, bukannya di Putrajaya. Namun demikian, suntikan semangat dan penerusan serangan terkasa di batalkan. Mendengar pembatalan rancangan Tun M, Lim Kit SIang nak galak.

Sudahlah dikatakan orang CIna yang tidak mengundinya sebagai pembelot dan pemimpin masyarakat CIna diugut dan dituduh dengan pelbagai tuduhan [baca SINI] jika turun membantu kempen Dato Ghani Othman, Kit SIang menunjukkan keangkuhan dan cauvanis CInanya secara terbuka untuk berkata kini sudah sampai masanya kita (orang Cina) kuasai semua bandar-bandar utama di Malaysia.

Dia juga guna peluang ketiadaan Tun M di Gelang Patah untuk menyerang Dr Mahathir bertubi-tubi dengan pelbagai tuduhan-tuduhan palsu yang hanya propagdna tanpa bukti dan persaksian yang jelas.



Di sebuah majlis ceramah di Taman Maju Johor Baru, Kit SIang berkata Pakatan Rakyat, yang mana dimaksudkan sebenar sebagai DAP, telah kuasai semua ibukota di Malaysia. Kini sampai masanya untuk menguasai untuk DAP kuasai Johor Baru.

Katanya, DAP telah bertapak semalam 18 tahun di Kota Melaka. Begitu juga Seremban, Kuala Lumpur, Ipoh, ALor Setar, Pulau inang, Kota baru dan Kuantan. Tidak termasuk juga adalah Kuching dan Kota Kinabalu.

Lim Kit Siang kata, dengan penguasaan DAP di Johor Baru, DAP akan mengubah nasib Johor Baru. SUngguhkah DAP yang mengubah nasib bandar-bandar ibukota atau ianya dimajukan oleh kerajaan-kerajaan BN sebagai keperluan semasa dan rasa tanggungjawab untuk membangunkan negara tanpa kita bansa dan parti?

Kit Siang kata orang Cina boleh melakukan kejutan dan dia menyaurakan hasrat  DAP untuk memastikan tiga parlimen dan 6 DUN di menangi oleh DAP di Johor. Dengan kemennagn sebanyak itu, bagaimana DAP nak bawa perubahan melainkan hanya melakukan huru hara, berdemo dan melalak di media saja.

Dengan angkuhnya, dia kata kemenangan di gelang Patah akan jadi kubur untuk Tun Dr Mahathir. EH ... macam mana pula Dr Mahathir ada kenea mengena dengan Gelang Patah? BUkankah Ghani Othman yang bertanding? Bukankah Islandar adalah ide PM selepasnya dan bukan darinya yang hany amahukan tambak diroboh dan diganti dengan jambatan bengkok.

Kit SIang membuat cerita palsu menipu orang Cina seolah-olah dr Mahathir menguasai Najeeb dan Muhiyddin. Sibuk dia pasal hal ehwal urusan dalaman UMNO dan BN jika Dr Mahathir banyak memberi nasihat kepada kerajaan yang ada sebagai seorang yang nasihatnya amat dihormati seluruh dunia.

Sambial berteriak tidak tidak tdak kepada Najib, dia memanggil Tun Mahathir sebagai syaitan sedangkan Kit SIanglah syaitan perkauman yang tidak boleh ditolak sejarah.

Dia menuduh Dr M sebagai terlibat dalam skandal RM100 billion tetapi kalau disial siasat dan suruh jelaskan pasti tiada yang akan diterangkan dengan berfakta, jelas dan tanpa tipu helah dan pputar alam.


Kit SIang mahu PRU13 sebaga hukuman untuk Tun M dan jika PR menang, dia akan tubuhkan Suruhanjaya untuk siasat Tun M. Berapa banyak SUruhanjaya  dah ditubuh dan Dr Mahathir muncul sebagai witness dan taida satu pun dapat disabitkan sebagai kesalahan Dr Mahathir.

Dia turut mahu salahkan Dr Mahathir atas projek IC sabah sedangkan tanpa susah payah Dr Mahathir dapat jelaskan dan fakta membuktikan isu IC palsu Sabah hanya lebih besar kuah dari sudu dan sebenarnya salah Anwar Ibrahim yang menyeibuk diluar biidang kausanya.

Anwar kini disokong Kit Siang sebagai PM jika PR menang.

Kit SIang kata Tun M rampas hak rakyat CIna di Sabah dan Sarawak. Tapi Kit Siang akan terperanjat jika di ketahui bahawa taukeh CIna yang sokong DAP yang sebenarnya merampas hak dan kepentingan rakyat prbumi sabah dan sarak serta menindas rakyat asal Sabah dan Sarawak.

Dia meneruskan ceramahnya merepak mengenai jenayah di Johor yang mana ianya datang dari mulut idola keluarga Lim DAP iaitu Lee Kuan Yew yang sudah nyanyuk dan sakit tenat di Singapura sekarang. Dia kata SIngapura lebih selamat dari malaysia dan menyalahkan Menteri KDN.

Baiklah ... elok pihak polis guna saja ISa dan tangkap semua gangster SIngapura yang berkeliaran di JJohor Baru. Pasti Kit Siang akan bela penjenayah ini semua,

Lee Juga mengulang isu lama yang dah basi berkenaan judiciary yang mana Zaid Ibrahim yang kini adalah kaki botol, kaki kuda dan Melayu liberal yang diguna untuk menembusi pengundi CIna di gelang Patah.

Sebenarnya dalam Kit Siang menuduh BN dan UMNO sebagai bongkak, angkuh, dia patut sedar bahawa tuduhan utu memantul kepadanya kembali.

Tak payahlah nak kata DAP akan bawa politik baru yang tanpa perkauman jika DAP sendiri adalah pelupur perkauman dan anasir subversif yang mahu huru harakan negara ini sepanjang sejarah negara kita!

31 comments:

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:27:00 PM GMT+8

    Kalau singapura lebih selamat eloklah bawa 1000000 orang cina pergi tinggal di sana. BERAMBUS!!!

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:40:00 PM GMT+8

    The chinese were given crutches the moment they landed here. The citizenship. Where would they go without this 'tongkat'? When Tun Razak told Mau Zse Tung that there were about 300000 stateless chinese in Malaysia and wanted China to take them Mau said NO. (even China dont want them). Now these chinese have been given citizenshiop and this is how they repay.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:44:00 PM GMT+8

    Aku pelik dengan orang bukan bumiputra yang asyik memekak pasal projek ic sabah. Tak sedar asal usul sendiri ke? Dia dapat ic pun sebab projek ic jugak? Satu lagi aku tengok bukan bumiputra nie suka pandang rendah dekat orang melayu. Dia yang asal kuli lombong dan kuli estet boleh pulak nak berjaya tapi kalau orang melayu berjaya, oh sebab korup la, sebab bantuan kerajaanla. Manusia bodoh sombong. Tun M pun boleh dihinanya. Orang melayu nie sabarnya panjang tapi akan tiba masa sabar tu hilang dan hilang tu hilang terus. Ingat ingatla sikit kit siang laknatullan dan sekutu sekutu engkau tu.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:49:00 PM GMT+8

    Gangster yang macam Lim Kit Sial ni yang patut diharapkan mati cepat, bukan Tun M.
    KO LKSial! KO LKSial! KO LKSial! Aamiin...

  • azman says:
    April 28, 2013 at 4:53:00 PM GMT+8

    Assalamualaikum,

    LKS dan konconya mahu memerintah,mana mungkin dia akan berambus, kecuali dengan cara paksaa....

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 4:58:00 PM GMT+8

    DAP anti ISLAM dan anti MELAYU.
    UNDI DAP dan kuncu kuncunya adalah ...........
    HARAM HARAM HARAM

  • Burung Merbok says:
    April 28, 2013 at 5:29:00 PM GMT+8

    Manusia macam ini pun mendapat sokongan tak berbelah bagi daripada segelintir umat Melayu Islam ; golongan ini memang menjual kesucian Agama, Darjat Bangsa dan Kedaulatan negara kepada MUSUH besar. Butakah mata , pekakkah telinga dan bekukah otak mereka ini ????? Apakah label yang paling sesuai bagi puak Melayu ini ??? Pengkhianat ? Penderhaka ? Pembelot ?

  • malayoo mudah lupa says:
    April 28, 2013 at 7:33:00 PM GMT+8

    Cina vavi ni memang dh lebeh wehhh....jgn berterusan cabar org Malayoo

  • AktivisKepayangJr. a.k.a AKJr says:
    April 28, 2013 at 7:36:00 PM GMT+8

    Salam Perjuangan, Mohon dipautkan blog sy http://aktiviskepayangjr.blogspot.com/ ke pautkan blog The Unspinners.. blog tuan telah sy pautkan diblog sy.. terima kasih

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 7:49:00 PM GMT+8

    Kaki jilat jubo apek tak paham2 kalo cina2 tu yg memerintah ,depa kena jilat lebeh dari jubo Apek2 ni.Nak jadi boss penjaga lubang dubo depa pon jangan harap lah. Kenapa lah senang sangat terpengaruh, terpesona dgn cina bukit demi nak tunjuk lain dari yg lain. Korang ingat jadi hero pada Apek2 ni ke. Padahal bahan ketawa /joke depa - kalo lah korang faham bahasa cina.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 8:03:00 PM GMT+8

    Lim Kit Siang bila lu mau jumpa lu punya tuhan lor. Sulah pass itu Date of Expiry manyak basi lor. Suwei lor lu.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 8:35:00 PM GMT+8

    kuburkan cina tua yang tak sedar diri ni dalam pru 13.ni yang last, muak tengok muka cina racist.

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 9:02:00 PM GMT+8

    http://www.youtube.com/watch?v=y4W6QK_NmMI
    http://www.theobamafile.com/_oddsnends/Neuro-LinguisticProgramming.htm
    Lim Kit Siang sedang guna 1969/5/4 untuk membara kebencian kepada Perlembagaan Malaysia, orang Melayu dan system Sultan dan Yang Di Pertuan Agong PSM DAP PAP PKR PAS Psychology Nazi/Labor/Union/Democrat/Socialist/Communist/Anarchism

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 9:17:00 PM GMT+8

    KEPADA NAJIB!

    SILA PASTIKAN SEMUA BANDAR BESAR TERUTAMA KAWASAN MAJORITI CINA DIBINA PERUMAHAN RAKYAT DAN RUMAH MAMPU MILIK.

    INI KERANA, MAJORITI PENGHUNI RUMAH INI ADALAH BUMIPUTRA DAN PRO UMNO.

    KINI AKU LIHAT BANYAK PERUMAHAN BARU TIDAK MEMBINA RUMAH MURAH. MEREKA TERUS BINA RUMAH 100k KEATAS. INI CARA BARU MENGHALAU MELAYU DARI PUSAT BANDAR.

    gen2felda

  • Anonymous says:
    April 28, 2013 at 11:10:00 PM GMT+8

    macam mana dia tak naik tocang, kerana nuar dan pok nik sokong dia sementara itu dia kelihatan kebal dari undang2 untuk mengata apa saja!

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 12:12:00 AM GMT+8

    Salam..aku perasan kalau kita komen kasar tak akan ada cina2 dap cibai yang berani reply..kita melayu terlalu berlembut..skrg sampai masanya kita kena tunjuk kat mereka siapa tuan tanah yg sebenar..bangkitlah melayu..ayuh bersatu!!aku dah menyirap tengok cara mereka ni..

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 12:47:00 AM GMT+8

    Dinasor purbakala ni dah patut diletakkan dalam muzium. Kehadirannya di malaysia tak pernah membantu. Lebih kepada menghancurkan. Menyemai benih2 rasis. Watak utama 13 Mei ini patut bersyukur kerana menjadi Samseng di malaysia kerana jika di tempat lain rasanya dah lama siii...!

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 1:19:00 AM GMT+8

    dap tak naik kepala kalau bukan kote bengkok jubor liwat..lakhnatullah dan situa nyanyuk kleate..raja aids...pr...pakatan rosak...

  • Semangat Perpaduan says:
    April 29, 2013 at 1:48:00 AM GMT+8

    Apa kata kita sepakat lepas election ni buat petisyen untuk halau dan tarik kerakyatan kedua-dua anak beranak LIM DAPigs ni Malaysia yang tercinta ni? Asyik nak promote hatred among races dan buat kecoh jer! Halau pegi seberang tambak Johor tu, tak pun baling je dalam selat tebrau suruh diorang anak beranak berenang kesana! Dasar PIGS!

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 7:34:00 AM GMT+8

    The Unspinners, tolong buat coverage mengenai DAP's red bean army. Strategi busuk DAP ini patut dapat liputan besar-besaran di internet dan akhbar-akhbar Melayu.

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 8:56:00 AM GMT+8

    Tiga bulan yg lalu .. apabila filem Putra hendak ditayangkan maka DAP adalah antara yang membantah dengan kuat .. kenapa ? Kerana DAP begitu takut pada cerita sebenar tentang 13hb May 1969 dimana DAP dan Gerakan adalah dua parti politik yg mencetus provokasi dan hasutan di Kuala Lumpur sejurus mereka menang (menguasai Kuala Lumpur) ketika itu. Now .. Kit Siang dengan angkuhnya berkelakuan yg sama seperti 44 tahun yg lalu. Ketika Kerajaan BN berusaha keras memperbaiki perhubungan dan mempertingkatkan kualiti PERPADUAN .. DAP bertindak disebaliknya. Amat menghairankan, sejarah di Malaysia tidak pernah memaparkan penindasan kepada mana-mana etnik bangsa sehingga kini. Malah PBB juga mengakui kerja keras kerajaan BN selama ini di Malaysia dan dijadikan contoh kepada negara-negara yg menghadapi masalah perpaduan diantara etnik bangsa yg berbeza. Ini lah PENGKHIANAT NEGARA MALAYSIA. Inilah RAKAN POLITIK PAS DAN PKR .. Kapal Sink dan Lim Kit Sial yg JELAS memperlekehkan Agama Islam diterima oleh dua parti politik yg kononnya memperjuangkan nasib bangsa Melayu Islam. Terlalu sukar hendak difahami .. Bangkitlah Bangsa Melayu Islam demi SURVIVAL kita bersama. Sejarah membuktikan bahawa Bangsa Melayu Islam Malaysia mampu memelihara setiap kebajikan rakyat etnik bukan bumiputra melalui perundangan sedia ada. Tidak ada bukti bahawa Kerajaan BN menindas mana-mana etnik bangsa lain di Malaysia. Malah usaha-usaha terhadap mempertingkatkan keharmonian jelas terbukt melalui program-program perpaduan 1Malaysia yg telah diperkenalkan selain daripada segala usaha-usaha yg sama ketika Tun Razak menjadi PM Malaysia sehingga kepada PM Malaysia sekarang .. Tidak ada mana-mana parti politik yg sempurna .. akan ada kekurangan dan kecacatan. Namun kita rakyat Malaysia secara majoriti sedar bahawa BN masih relevan menerajui negara berbanding Tiga Parti yg sedang bergabung (kononnya) hanya kerana mahu merebut kuasa di Putra Jaya. Bersama kita tolak PKR .. PAS dan DAP demi masa depan kita bersama. In sha allah.

    Rozad Razali

  • azlan aini says:
    April 29, 2013 at 10:00:00 AM GMT+8

    Aku heran jgk..puok puok ebai dalam pas boleh berpeluk dengan orang sebegini.. Aku tengok muka pun rasa nak muntah... Betul ke puok puok hamPas tuh ulamak?

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 10:16:00 AM GMT+8

    Yang paling bangang setinggi-tinggi bangang kat sini ialah Orang Melayu yg beragama Islam, pakai kupiah, pakai baju ini kalilah! Masih dok kata DAP x boleh perintah, menjadi barua cina. Inilah Ahli-Ahli PAS, Bodoh, bahlol, bengap. jiran sebelah ada 87 kerusi parlimen bang, so mereka dah standby dah... Ahli PAS dah jadi Keldai DAP dah...hahaha

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 11:27:00 AM GMT+8

    LIM KIT SIANG ..LU LANCAULAH..INI BUKAN NEGERI KAU..ORANG MELAYU KENE BODOH DENGAN KAU SAHAJA..

  • Anonymous says:
    April 29, 2013 at 10:29:00 PM GMT+8

    Bravo bro, insyaAllah! Undi BN! Tolak Pakatan yg tak sepakat!

  • Anonymous says:
    April 30, 2013 at 11:24:00 AM GMT+8

    sabar sabar semua. Aku tgh siapkan senjata utk black lister semua ni. Tgu saatnya, yg jahanam akn trus masuk bawah bumi bertuah ni. Start ronnie, kor meng, kooham, krpal roda dan legasi, kit sial, nie ching, teresa cock senarai pasti. Tggu saatnya ya saudaraku

  • Anonymous says:
    May 7, 2013 at 4:30:00 PM GMT+8

    tolong jgn amik malaysia. malaysia is for malay . klu u all rase na sgt mentadbir, just balik semula cina sana . no wonder la mase zaman jepun dulu, jepun na sgt bunuh kaum cina ni mybe because of perangai mcm #@%&* .. i ade bace few blogger, die tulis , cina sbnrnye cuba mghapuskn sejarah sbb dieorg malu dulu dieorg duduk bawah melayu. hahaaa lupa asal usul. hope rakyak malaysia khususnya melayu bukak mata la weyhhh ta an na duduk nganga je tgk bangsa sendiri di pijak pijak . amik contoh sikap tegas Tun M. jgn sampai kite menumpang di rumah kite sendiri sudak ...

  • Anonymous says:
    May 7, 2013 at 4:50:00 PM GMT+8

    pepatah melayu ade sebut , tak kan melayu hilang di bumi . pepatah cina kata ape? ta kata ape kan. haha. . sekarang kite harap pada belia dan remaja. ta an na harapkan org tua je undi, dieorang akan mati dik, so bersyukur pada org tua yg jalannya pun terhejet2 tpi sebok lg mengundi, dieorg sanggup mengundi untuk mase depan genenasi muda, anak2 dieorg, so korang patut jdikan ini sebagai contoh. jgn amik ta kisah je, bukn suruh masuk politik just pangkag kerajaan, pangkah melayu. bukan sebulan sekali, 5 tahun sekali. tu bru namenye syg negara bukn takat dok sambut merdeka setiap 31 ogos pastu nyanyi lagu negaraku kuat2.. kalau dulu org melayu boleh lawan komunis british dan jepun, why not skrg kite ta boleh kalahkn musuh depan mata? sorry but, sebodoh bodoh org dulu yg ta sekolah pon boleh fikir maa ... kpada parti2 yg sebok mengkafirkn org tu, ingat sikit ye kite pon sekolah agama, kita pun islam, kite pun bace al-quran kite pun tahu solat dn semua kita thu. islam tidak pernah ajar kite mengkafirkn org lain apatah lagi klu tidak ada bukti. ta takot dosa ke? fikirla.. awak tu pun belum tentu syurganya ...

  • Anonymous says:
    May 8, 2013 at 12:13:00 PM GMT+8

    just look at mukriz (ank Tun M.) kurang berucap, kurang menghina org, kurang berpolitik tpi boleh menang pru13 , macam tu pemimpin bukan dok ajak orang berjamaah dan berdoa untuk jatuhkn orang lain. go mukrizzz go mukrizzzz ..

  • Anonymous says:
    May 12, 2013 at 11:09:00 AM GMT+8

    kata hj hadi satu masa dahulu, LIM KIT SIANG boleh diibaratkan ubat habis tempoh atau nasib macam dinosaur. sampai masa ia akan pupus mcm dinosaur2 lain. sungguh kesian bila dengar prediction dari rakan baik sendiri

    dengar baik2 tu uncle lim

    kalau uncle lim tuduh orang lain syaitan n uncle lim rasa macam dewa, itu myth lagi lah bagus. kejap lg dewa-dewa lain pasti cemburu..

  • Anonymous says:
    May 20, 2013 at 4:11:00 AM GMT+8

    Cina makan piig, itupun org melayu sokong, ko tngk la pa yg dh jdk kt org melayu di penang,Dap wat cam barua ja..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)