Visitors

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Thursday, March 7, 2013

TERDEDAH!!! Anwar jumpa dan janji minyak Sabah kepada 4 Sultan Sulu

Ini seorang Sultan ke Nujum Pak Belalang?


Ada orang kata kita memperbesarkan Anwar Ibrahim dan cepat sangat menyalahkan Anwar Ibrahim. Jawabnya senang, jangan cepat sangat cuba merangkumkan semua jadi satu.

Lihat satu isu satu persatu dan tidak boleh menolak dengan cara kesimpulan mudah. Teliti hujah dan fakta. Perhatikan kaitan dan kenapa Anwar tak mahu jawab.



Anwar dah jumpa Sultan-Sultan Sulu

Ini lagi pendedahan mengenai Anwar Ibrahim dan krisis pencerobohan lanun Sultan palsu Sulu.

Anwar Ibrahim telah jumpa dengan EMPAT dari mereka yang telah menuntut Kesultanan Sulu dan menjanjikan tanah di Sabah dan jutaan wang serta bahagian dalam minyak Sabah. 

Itu sebab Anwar janjikan 20% royalti kepada Sabah yang mana ianya tak munasabah dilakukan. Baca di blog YB Abdul Rahman Dahalan SINI.  

Royalti sedemikian banyak hanya boleh dibuat dengan mengenepikan Petronas dan royalti kepada kerajaan Pusat serta negotiation terus dengan syarikat minyak MNC antarabangsa i.e. Amerika. 

Jangan tanya mana kami dapat maklumat ini. Tak kira risik Malaysia atau polis atau tentera, atau risik Filipina atau kepala Unspinners yang ada sedikit intelligent. Kami tak akan dedahkan sumber.

Anwar ada janji kepada Sabah otonomi untuk raihkan undi. Untuk otonomi, dia perlu settle isu-isu dengan puak-puak Selatan Filipina yang tuntut Sabah. Maka dia rasuahkan mereka dari menuntut.

Itu pasal laporan Filipina kata mereka datang sebaik saja Anwar tawarkan otonomi. Itu jadi cue untuk mereka start buat kecuh. 

Inilah bakal jadi solution mereka untuk settle dengan aman. Tunggu kita tengok tuntutan mereka untuk runding serah diri kelak. Solution ini mungkin cara yang pihak Filipina, Nur Misuari dan Bangsa Moro (Tausug) bawah MNLF, dan SUltan Sulu


Kenapa 4 saja Sultan Sulu itu tidak diketahui tapi mungkin besar dari ramai-ramai yang mengaku sultan dan tuntut jadi Sultan, empat kumpulan ini yang ramai pengikut dan disokong oleh penuntut balik Sabah.

Sultan sebenar tak mahu ambil balik Sabah pasal mereka tahu mereka dah ambil cessation money untuk beri terus kepada British dan Cobbald Commission serta referendum dah buktikan rakyat Sabah mahu bersama dalam Malaysia.  

Tuduh lain tutup kesalahan sendiri

Setiap kali anwar tuduh seseorang melakukan sesatu, itu bermakna dia sedang enutup kesalahan sendiri dengan menyalahkan orang lain.

Liohat bagaimana dia berusaha nak salahkan Tun Dr mahathir berkenaan pemberiaan warganegara asing RCI tapi dia sebenarnya yang lakukan.

Dia tuduh dr Mahathir sebagai kroni, nepotism dan korupsi, tapi dia yang buat. Dia tuduh dan perangkap Rahim Tamby Chik dengan salahlaku seks tapi dia paling ganas nafusi serakah dan keanjingannya hingga main lorong kunyit.

Itu sebab mereka buat cerita ....





Sama macam Tian Chua yang terlibat



Maka dia cepat buat tuduhan




Anwar Pengacau Sabah

Pada prinsipnya Anwar dah lama campurtangan dan menyusahkan Sabah. Dia jatuhkan Tun Datu Mustapha dan akibtnya USNO tertutup. Itu bagi orang Sabah yang masih sentimental dengan USNO.

Dia terlibat salahguna kuasa dalam RCI. Semasa Dr Mahathir, dia telatin dan berhati-hati satu persatu dalam tindakannya. Salah seorang pemberi sumber memberi tahu dia berada sama dalam mesyuarat ketika Anwar memangku mesyuarat berkenaan kewarganegaraan Sabah.

Dia tidak sepatutnya membuat keputusan penting tapi dia datang dan terus luluskan tanpa selidik senarai yang ada permohonan warganeagra yang ada depannya. Malah dia disuspek telah meletakkan nama-nama tertentu untuk diluluskan, Usah temberang Anwar tak terlibat.

Anwar juga terlibat dalam menggunakan Sabah UMNO untuk jatuhkan Tun Ghaffar. Dia mambantu dan Dato Dr Jeffrey Kitingan mahu  bawa Sabah keluar dari Malaysia. Langsung Jeffrey di tangkap bawah ISA.


[Bukan gambar sebenar geurilla kadazan yang dilatih CIA]

Anwar terlepas pasal dia tak terlibat secara langsung tapi dia ada pergi ke tempat latihan Gurila Kadazan di Tarlac, Pulau Luzon, Phillipines yang dikendali CIA melalui seorang bekas Jeneral Filipina. Baca Unspinners bertarikh September 8hb, 2009 di SINI.

Anwar dan pencerobohan

Sekarang ini dah sah Anwar terlibat dalam pencerobohan lanun Sulu yang diketuai sultan palsu Sultan Jamaluil Kiram III.

Kaitan itu senang ...Anwar dan Nur Misuari


Nur Misuari dah nyatakan sokongan pada Sultan Lanun Jamaluil Kiram III




Hubungan Nur Misuari dengan Komander Ustaz Habier Malik ...yang mengepalai lanun penceroboh Sulu pun jelas






Anwar juga dah tahu lebih awal pencerobohan....



Dia asyik berlagak kata keliling Najib akan hilang Sabah. Maknanya macam-macam termasuk dia tahu 3 bulan lalu bahawa kejadian ini akan berlaku dan undi Sabah tak akan diperolehi BN.


Ia mungkin berlaku kerana jika tiada  pilihanraya di Sabah atau Sabah akan ditawan Sulu dengan bantuan pakatan serta dalang dibelakang termasuk Amerika dan Filipina.

25 comments:

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:14:00 PM GMT+8

    HANYA yang BAHLOL, yang TONGONG, Dan yang GOBLOG SAHAJA SOKONG al JUBURRI .
    OTAK BEKU .
    Tak bolih FIKIR lagi.......

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:21:00 PM GMT+8

    Aku pernah tengok setiap Ceramah-Ceramah Anwar kat dalam Youtube yang menyanyikan Lagu untuk Najib.......

    Kali ini aku nak nyanyikan lagu untuk Anwar:

    Tanya Sama Anwar,
    Apa Sebab Goyang......
    Nanti Jawab Anwar, Sayalah Dalang....
    Saya Sudah Bilang, Jangan Ulang-Ulang....
    Kalau Ulang-Ulang, I akan Saman........



    Hahahahahahaha....... Anwar Al-Juburi...........

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:28:00 PM GMT+8

    ok, dah paham. jadi kumpulan kiram tu dtg awai2 sebab nak chop sabah supaya dia yg jadi sultan padahal dia tak layak langsung.

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:46:00 PM GMT+8

    Pelbagai kemungkaran ANUwar terbongkar tapi licik tol Dajjal Al Juburi neh...mungkin undang2 ciptaan manusia susah sikit nak tumpaskan Dajjal tapi dia lupa bhw kuasa Allah S.W.T yg dia xbole tandingi...

    InsyaAllah ,,semoga doa insan2 teraniaya seluroh negara akan di makbulkan...hapuskanla Dajjal itu sblm lebih byk kemusnahan yg dia lakukan di ngr kite...

    Mslhnya kite umat Islam di ngr ini masih lagi bercakaran sesama sendiri,,semoga hati2 yg terhijab akan di beri hidayah oleh Nya spy dpt melihat kebenaran...

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:47:00 PM GMT+8

    Kalau pengganas Sulu menang, aku rasa Anwar yang akan jadi Sultan Sulu...

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:48:00 PM GMT+8

    Sabah hilang ke atau dia yang nak hilangkan diri lepas pru he he he

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 12:52:00 PM GMT+8

    saya sudah bilang
    jubur memang gampang
    tapi kiram malang
    sudah masuk lobang

  • Bingai @ Bangang says:
    March 7, 2013 at 1:07:00 PM GMT+8

    Aku rasa sema dah kena tipu ngan nuar. Sema orang dia jumpa dia janji? 4 sultan sulu? Anak kiram ll ada 9 orang nak letak mana? Karam lll ... Eh,, kiram lll dah settle dengan bini nurmisuari? Dia pun waris gak tu.
    Lepas tu dia janji otonomi lak kat rakyat sabah? Kalau dah bagi kat berapa ramai lanun sulu tu, apa yang tinggal untuk rakyat sabah sendiri?

  • Jijan Mali.... says:
    March 7, 2013 at 1:14:00 PM GMT+8

    Anon 12:21:00 PM GMT+08:00

    Hahaha....terbaik. Nuar Berahi ni dah masuk perangai Anjing Gila tahap gaban. Apa yang selalu Majlis Bandaran buat dengan anjing gila.....haaaa budak darjah 1 pun boleh bagi jawapan hahaha....

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 1:16:00 PM GMT+8

    Tanya sama Anwar
    Apa sebab goyang
    Mana tidak goyang
    Batang ku tegang.....

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 1:48:00 PM GMT+8

    U Ulang, I Saman U!

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 2:13:00 PM GMT+8

    anu-war, mengapakah engkau diciptakan tuhan sebagai manusia..alangkai baik jika engkau diciptakan sebagai hewan..Ya Allah ..Ksaim..ampungkan Bang Anu-war kasim

  • nurin nana says:
    March 7, 2013 at 2:22:00 PM GMT+8

    salam perjuangan.

    sila pautkan blog sy di ruangan cik

    http://perakkayangan.blogspot.com/

    sy akan pautkn blog cik juga

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 3:49:00 PM GMT+8

    Bukan bahlol tapi badigol.

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 4:51:00 PM GMT+8

    Anuwar memang melampau. Tergamak dia pertaruhkan Sabah sbg modal campurtangan negara asing. Rakyat Sabah yg selama ini bebas dan merdeka tiba2 dipaksa berada dibawah orang luar yg hanya fikir berkepentingan diri sendiri. Keranda politik Anuwar kini berada di depan mata dia sendiri...

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 5:11:00 PM GMT+8

    Hmmm tu dia...memang dia punya kja.
    Orang dah buat kerja mesti nak cite..cerita sikit pun tak pe tapi mesti nak cerita.

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 5:30:00 PM GMT+8

    Annuar ingat Malaysia termasuk sabah tu dia yg punya nak digadaikan kepada pihak asing dengan sewenang2nya.Dia lupa, sia hanya melukut yg bervirus,ada memberi penyakit paling berbahaya kepada rakyat,kalau x ada(kalau dah padam kot) sangat banyak manafaatnya kepada seluruh makluk manusia di serata alam

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 5:31:00 PM GMT+8

    Annuar ingat Malaysia termasuk sabah tu dia yg punya nak digadaikan kepada pihak asing dengan sewenang2nya.Dia lupa, sia hanya melukut yg bervirus,ada memberi penyakit paling berbahaya kepada rakyat,kalau x ada(kalau dah padam kot) sangat banyak manafaatnya kepada seluruh makluk manusia di serata alam

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 5:32:00 PM GMT+8

    Annuar ingat Malaysia termasuk sabah tu dia yg punya nak digadaikan kepada pihak asing dengan sewenang2nya.Dia lupa, sia hanya melukut yg bervirus,ada memberi penyakit paling berbahaya kepada rakyat,kalau x ada(kalau dah padam kot) sangat banyak manafaatnya kepada seluruh makluk manusia di serata alam

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 7:19:00 PM GMT+8

    Kenapa x di tangkap saja pengkhianat bangsa ni sekurang2nya rakyat malaysia dapat hidup dlm harmoni..Pengikut2 dia tu x berakalkah utk berfikir..Allah beri akal tu gunakanlah sebaik2nya ni tidak terlalu taksub dgn pengkianat negara ni..fikirlah..

  • Anonymous says:
    March 7, 2013 at 8:22:00 PM GMT+8

    Hahaha..mmg terbaik bro..ade cdgn bro..buat parody n upload dlm youtube,sebar dlm fb..brulah mantop..

  • azhari jarbas says:
    March 7, 2013 at 11:39:00 PM GMT+8

    Nama pun dah busuk satu dunia video aksi terlampaunya....teruskan perjuanganmu DSAI...Teruskan cita-cita mu. jgn peduli apakan terjadi. alang alang naik pentas, pekenalah selagu dua.

  • Anonymous says:
    March 8, 2013 at 1:44:00 AM GMT+8

    Kalo bab pekena semua orang tau bab tu DIA lah juaranya..Sebut je apa benda apa..tapi ada satu yang DIA belum kena...

  • Anonymous says:
    March 8, 2013 at 3:27:00 AM GMT+8

    Aku dah cakap dari dulu, benda yang dia tuduh orang, benda tulah yang diorang buat!

  • Anonymous says:
    March 8, 2013 at 2:18:00 PM GMT+8

    Tangkap Tian Chua et al for subversion!!!

    Arrest Tian Chua for subversion!!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)