Sunday, February 17, 2013

Sokong kenyataan Agong Kedah! Daulat Tuanku!!!

Hah!! Menggelupur la segala macam jenis kera kuning dalam Penang kalau terbaca laporan depan akhbar Sinar Harian versi Utara hari ni. Mana tidaknya, Pulau Mutiara itu asalnya adalah hak kerajaan lama Kedah.

Merujuk sumber yang sah, Sejarah Pulau Pinang berkait rapat dengan sejarah Kedah. Pulau Pinang yang pada asalnya kepunyaan Kesultanan Kedah, diserah hak kepada Syarikat Hindia Timur Inggeris (British East India Company) pada 1786 oleh Sultan Muhammad Jiwa, Sultan Kedah,
sebagai gantian untuk mendapat perlindungan pihak British daripada serangan Siam dan Burma.

Laporan akhbar muka depan Sinar Harian pagi ini mengatakan, Jika Sultan Kedah mahu Pulau Pinang dikembalikan, kerajaan Pusat perlu akur. Di mana aku lihat, kerajaan pusat memang tidak akan membantah, malah jika kita rujuk semula perkataan 'AKUR', ianya membawa maksud TIDAK BOLEH BANTAH.



Jadi tak payah la susah-susah dah nak buat demo duduk bantah atau duduk cangkung sambil berak. Guan Eng.. lu boleh siap-siap packing barang, WA tak kisah sangat pun kalau MB Azizan masih pegang Kedah selepas ni ataupun masih menang selepas PRU13. Yang WA tau MB Azizan ni orang Melayu yang beragama Islam. Tapi merupakan satu bonus kalau BN ambil alih... bertambah menggelupur celaka-celaka bangsa ultrakiasu di sana.

YDP Agong tahu apa yang terbaik untuk rakyatnya. Kita mau dia tahu, kita bukan bangsa pendatang, kita mau dia tahu, kita bukan senang diperkotak katikkan, kita tidak mahu mereka KURANG AJAR dengan perlembagaan negara yang telah ditetapkan oleh kita. Daulat Tuanku.

Lu Langsi lu MAMPOS la APEK.... kih kih kih kih kih.

Paperwaris 

7 comments:

  • Anonymous says:
    February 17, 2013 at 11:52:00 PM GMT+8

    lim guang eng tak payah nak jad hero penang..beliau tu dihalau dr melaka jer jd beliau ni jenis pemimpin berpindah randah mgkn pas ni jd wakil rakyat di kelantan lak mane kita tau kan

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 12:20:00 AM GMT+8

    Bila Kedah ambil balik P. Pinang..Lepas nih LGE jadi KM Gua Musang..Sebab tanah dah tergadai..DAP annexe Gua Musang..pecah dari kelantan..jadi negeri otonomi DAP.

    Nik Bado.

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 12:26:00 AM GMT+8

    setuju sangat! lebih baik dipercepatkan usul kembalikan Pulau ni kepada Kesultanan kerajaan melayu. nasib orang melayu dan muslim dalam pulau ni ibarat bernafas didalam lumpur jadinya. bayangkan hidup dalam kalangan penyembah berhala dan tokong yang semakin ramai memenuhi setiap ruang pulau ini, dan mereka lah yang berkuasa mengatur dan mengurus segala hal keperluan kerja dan hidup orang melayu dgn layanan tahap 3, atau macam orang gila. orang melayu hanya boleh jadi pekerja bawahan saja, tiada peniaga melayu dalam bangunan2 komersial, semua jenis berniaga benda yang sama ditepi jalan saja. cth, tepi laut depan Queensbay, lebih dpd 10 peniaga melayu jual benda yang sama. macam takdak otak nak pikiaq dah setiap sorang tu nak jual benda yang tak sama. semua sama, kesimpulannya; bodohnya sama. peniaga melayu dalam pulau ni hanya boleh jual benda makan, sedang segala keperluan nak buat makanan dibeli dr orang cina. lebih baik makan masak sendiri dirumah, sama jugak, bahannya didapati dr peniaga cina. masalah mental dalam kalangan penduduk pulau dah semakin parah, disebabkan banyaknya jin dan setan yang tak beriman kepada Allah sudah memenuhi setiap pelosok pulau. melayu diluar pulau sana, faham tak, sedar tak, betul-betul bagaimana keadaan orang melayu dalam pulau ini? sori bro, panjang pulak tumpang cerita.

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 1:08:00 AM GMT+8

    Lebih baik begini daripada kes Singapure berulang kembali.
    Puak ekstremis DAP ni bukan boleh percaya.

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 3:31:00 AM GMT+8

    Kembalikan P.Pinang kepada Kedah. Mansuhkan perjanjian pajakan kerana perjanjian itu sudah terbatal secara otomatik selepas merdeka. Jangan sampai DAP membawa kes P.Pinang ke ICJ mengatakan mereka adalah anak syarikat EIC dan menuntut hak otonomi atau kerajaan sendiri dengan sokongan PKR dan PAS...kerja bengong tak masuk akal macam ni boleh jadi real dengan bantuan PAP Singapore dan ICJ Yahudi.

    Pulau Batu Putih terlepas, takut Pulau Pinang pun terlepas. Mana ada sejarah bila Cina ambil tanah akan dipulangkan balik kepada Melayu?

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 4:04:00 AM GMT+8

    Salam semua.
    Alhamdulillah moga jadi kenyataan.

    Cuma mungkin akan berlaku ketegangan sbb Cina Harbi menggelupor lah nnt bila DAP dan Nizar Berok mainkan sentimen bakr membkr.

    Strategi plg baik ialah MB Azizan kena 'ugut' Kerajaan Pusat dgn tuntutan besar, berbilion2, backdated pajakan 10K tu kpd 10million.

    Krjn Pusat kena ckp krjn Pusat tidak MAMPU utk tanggung pampasan besar itu.. maka Kesultanan KDYMM Sultan Kedah mainkan peranan utk runding cara dptkan balik hak perjanjian Francis Light tipu perjanjian, dan viod pd penggunaan terma selagi ada BULAN DAN BINTANG..

    Sbenrnya pengkai sejarah sudah maklum Pulau Pinang masih milik Kedah.. cuma sukar krn Cina Harbi berkuasa dlm negara ini..ekonomi DUIT boleh beli apa shj..
    Kasi ajar sama itu ANJING DAP LGE lahanat!!
    So..kita tunggu kisah ini.. moga jd kenyataan! AMinn.

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 4:30:00 AM GMT+8

    setuju..mohon DYMM Tuanku pertimbangkan dan percepatkan usaha ni..halau cina2 n india2 yg tak kenang di untung. dah la menumpang, nk naik minyak plak

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)