Tuesday, February 26, 2013

Rusila terbakar dan Hadi mati sekali!!??


Pada pukul 5 petang Isnin semalam, satu kejadian kebakaran berlaku di salah sebuah asrama lelaki di Madrasah Darul Quran, Kg Rusila, Marang, Terengganu.

Dalam kejadian selama satu jam, api telah merebak ke rumah asrama berdekatan. Kebakaran didapati berlaku pada bahagian dinding dan atap. Difahamkan semasa kejadian, ada keadaan hujan dan api tak sempat merebak pantas.

Ditambah lagi, syukur ada pasukan bomba yang disediakan oleh kerajaan Barisan Nasional (sengaja nak sakitkan hati dan sedarkan haramjadah PAS) berjaya memadamkan api dari merebak lebih teruk.


Jumlah kerugian belum dapat dipastikan namun yang sukurnya, tiada kecederaan dan kemalangan pada manusia. Punca kebakaran dipercayai akibat litar pintas (short circuit).


Itulah orang PAS, buat madrasah tahu tapi nak maintain tak tahu. Kalau apa-apa berlaku pada anak-anak, mereka tak mahu bertanggungjawab tapi hanya main tuduh UMNO macam-macam. Padahal diri sendiri yang bodoh tak tahu urus.



Hadi tidak mati lagi. Saja kasi tajuk gempaq nak takutkan Hadi yang banyak dosa. 
Namun, ini adalah kejadian kali ke dua berlaku di Madrasah Rusila ini dalam bulan ini. Anggap ini petanda kemurkaan Allah terhadap hadi.

Haiiii ... apa yang berlaku beberapa bulan ini.




Lagi besar dari tu, Hadi berdolah dalih dalam hal Kalimah Allah.


Mula-mula setuju dan memberi kesediaan untuk kekal bersaam dengan pajatan dalam hal mempersetujui kalimah Allah diguna olehg gereja.








Kemudian flip flop apabila Majlis Syura tukar pendirian tapi masih enggan tarik balik persetujuan bersama si kafir harbi DAp dan munafiq dan fasik PKR.


Hadi bagaikan pak turut yang dikatakan Anwar Ibrahim.  



 Hadi tak berdaya menjawab saranan Wan Ismail seolah-olah betul haram undi PAS.





Dia hanya berhelah-helah kerana rasa bersalah.





Kuatkah Hadi untuk tahan DAP yang lebih berkuasa dan berpengaruh? Betulkah dia bertakiyah atau dia dah dicucuk hidung?

Dan akhir sekali, betul kata Anwar Hadi hanya Pak Turut menghina rakyat jelata.

4 comments:

  • Anonymous says:
    February 26, 2013 at 2:21:00 PM GMT+8

    Dari Abu Hurairah r.a, katanya : " Telah bersabda Rasulullah SAW : ' Janganlah kamu berdengki-dengkian, dan jangan kamu tipu-menipu, dan jangan benci-membenci, dan jangan musuh memusuhi, dan jangan kamu berjual beli atas jual beli setengah yang lain, dan jadilah kamu sekelian sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang Muslim adalah bersaudara sesama Muslim, tidak boleh menganiayanya, tidak boleh membiarkannya tertindas, tidak boleh mendustainya dan tidak boleh menghinainya. Taqwa itu berpunca dari sini - sambil Nabi SAW menunjukkan ke dadanya tiga kali. Sudah memadailah kejahatan seorang itu jika ia menghina saudaranya yang Islam. Seorang Muslim ke atas seorang Muslim yang lain diharamkan darahnya, harta bendanya dan kehormatannya. ' "

  • Anonymous says:
    February 26, 2013 at 4:20:00 PM GMT+8

    PAS=Parti Anwar Semalaysia...org2 PAS menganut agama baru PAS.agama ni mengajak kpd rusuhan jalanan dan benci membenci org Islam yg solat 5 waktu.nak sertai rusuhan anda akan dibayar oleh anwar hasil dana yahudi.kalau org miskin di malaysia dikira lembu dan ayam sbb ambik duit BR1M,perusuh ambik duit anwar dikira binatang apa pulak?jgn sebut babi,sebab babi khas untuk cina dap.

  • Anonymous says:
    February 26, 2013 at 4:24:00 PM GMT+8

    PAS tukarlah bendera tu...bendera lambang matahari utk org majusi jer.tapi dua kali pandang mcm logo satu mata...geng freemason gamaknya puak PAS ni...lain kali nak buat logo rujuk2 lah dulu....ni pakai bantai letak bulat kat tengah mcm bendera jepun.mana ada dalam sejarah Islam guna lambang bulat?lambang bulan adalah bulan sabit.bukan bulat mcm bola.bongok ngokngek oghe PAH ni!!kroooiikkkk ptui!

  • Anonymous says:
    February 27, 2013 at 12:35:00 AM GMT+8

    Orang umno di hina kerana dikatakan jahil, menolak islam dan tidak solat. Marilah kita meningkatkan iman kita terhadap Allah dan tidak mengikut cara buruk mereka. Berblog lah kita dengan cara berhemah dan berilmu dan benar supaya Allah juga kasih pada kita...dan membantu

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)