Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Wednesday, February 13, 2013

Penyokong DAP baling nasi dan mercun ke arah Najib


Gambar di atas adalah jalan laluan Dato Najib yang licin licau tanpa ada sebarang banner. 



Difahamkan sebelum kedatangan Dato Najib, jalanraya telah dinaikkan banner ucapan Selamat Tahun Baru dari Dato Najib. 



Rupanya satu arahan telah keluar dari Ketua Menteri sendiri untuk melakukan sendiri kerja khianat. Dia arahkan Majlis Bandara Pulau Pinang membuang bendera 1Malaysia dan ucapan Tahun Baru PM. 

Dua buah lori MPPP, 5 buah motorsikal dan sebuah pacuan 4 roda (kembara) terlibat dalam kerja membuang bendera 1Malaysia dan banner ucapan dari Jalan McCalum hingga ke Bayan Lepas. 

Ketika di sekolah Hanchiang, beberapa insiden berlaku. Di pintu masuk semasa ketibaan seorang individu lelaki CIna telah membaling nasi dalam polystyreme ke arah dato Najib, Walaupun ianya tak mengena, nasi itu telah terkna orang lain yang berdekatan. 

Semasa Dato Najib membuat walkabout di Jalan Gurney, seorang lelaki Cina telah membaling mercun bom berhampiran Dato Najib ketika dia seang makan di Food Court. 

Kisah kurang ajar terhadap Permasuri agung bukan satu-satunya peristiwa. 

Harap Dato Najib banyak bersabar. 

Rakyat boleh melihat dan sedar bahawa parti dan pemimpin yang bersikap biadap dan rasis sedemikian akan dibuang rakyat.

9 comments:

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 6:18:00 PM GMT+8

    mana pi pecacai pr yang selalu membewakkan umno, hang tak mau komen ka tentang DAP kurang ajar terhadap pemimpin bangsa hang sendiri? atau hang suka dipimpin oleh kafir kerana hang busuk perut camburu tak boleh tengok orang senang. pencacai yang selalu menulis menghina seolah semua orang bodoh, hanya dia saja yang pandai. tak sedar tulisan dia itu membayangkan kebangangan diri dia sendiri. salam pencacai, saja nak gurau dengan hang kerana hang bangang sangat.

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 6:45:00 PM GMT+8

    anon - February 13, 2013 at 6:18:00 PM GMT+08:00

    kenapa ni bro'? dah makan ubat ke belum? aku nasihatkan kamu cepat gi makan ubat takut kalau kalau kamu ni meracau pulak.

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 7:03:00 PM GMT+8

    bangang punye penyokong PR. sokong kaum komunis ni.. terang2 kaum komunis xsuke org melayu. orang pas bodoh bangang g ikut je.. orang pas n pkr ramai je melayu.. tp jadi melayu barua ikut je ckp dap... bangang

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 7:43:00 PM GMT+8

    umno buang bendera pas apa crite pulak???

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 7:48:00 PM GMT+8

    Puak kaldai mmg tak melawan bila rakan DAP dia kurang ajar..

    Andaikata berlaku pertempuran kaum lepas PRU13 ni, kita make sure kaldai2 ni pun kena tebas.. Sbb masa tu sudah pasti diorg mintak ihsan & simpati.

  • Anonymous says:
    February 13, 2013 at 7:59:00 PM GMT+8

    melayu yg sokong cINA binatang babi hutan kat penang ni selalunya PKR punya kaki bontot....

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 1:26:00 AM GMT+8

    babi2 cina sial kurang ajar kerana melayu2 bangsat pas pkr kaki jilat mereka..sabar melayu ada hadnya kecuali bangsat2 pas pkr..jangan nanti kau cina kapir barua menyesal..

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 1:35:00 AM GMT+8

    Saya teringat tulisan seorang Kristian ttg apa yg berlaku di zaman pemerintahan Hitler. Dia menulis:

    Ketika mereka (Nazi) datang mendapatkan (untuk membunuh)orang2 Yahudi, kami hanya melihat dan tidak berbuat apa-apa.

    Kemudian mereka (Nazi) datang mendapatkan (untuk membunuh) orang2 Islam, kami juga hanya melihat dan tidak berbuat apa-apa.

    Akhirnya mereka datang mendapatkan
    kami. Tiada sesiapa lagi untuk berbuat apa-apa.

    Moral of the story:

    Orang Melayu dalam PAS dan PKR menyangka layanan jahat DAP terhadap UMNO tidak akan berlaku kpd mereka. Tapi suatu hari nanti, bila mereka sendiri dikhianati, tidak ada sesiapa lagi akan membantu mereka kerana waktu tu.. bumi dipijak sudah jadi milik orang.

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 10:11:00 AM GMT+8

    celaka haramjadah punya pukimak cina ni...dasar tak sedar diri kaki merempat

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)