Saturday, February 16, 2013

PAS terus menabur mimpi royalti minyak ... Dengar Tok Pa jelaskan


Isu Royalti Minyak dah tak ada isu tapi oleh kerana PAS Kelantan berhadapan dengan pelbagai isu, maka mereka terpaksa mereka-reka isu yang boleh membangkitkan sentiman. Maka lani kita lihat sendiri  tak habis-habis dimainkan isu royalti minyak.


Begitu juga kegiatan PAS DUN Limbungan yang mengadakan ceramah baru-baru ini pada malam hari Rabu 13, di perkarangan Markaz Penerangan PAS, Pasir Puteh. Kawasan Pasir Puteh ini adalah kawasan yang dimenangi PAS pada 2008 yang mana dirampaas dari BN.  Perbezaan majoriti PAS sangat tipis pada 66 dan sebelum itu BN menang pun majoriti 191.


Ceramah yang membawa ramai pencerah tak berapa menarik hadirin. Hanya dalam 170 orang tapi pasti dikatakn 1,700 orang.

Ceramah tak ada hadirin sangat

ADUN Limbungan, Drs Zainudin Awang Hamat mengatakan keyakinan untuk mengekalkan PAS di kelantan tapi ternyata risau dengan kenyataan sekumpulan ulamak di Kelantan yang mengatakan haram mengundi PAS kerana bersama dengan DAP.

Dia menyuarakan harapan kepada pengundi muda luar untuk balik mengundi PAS. Semasa yang sama dia  mengumumkan satu perhimpunan menyatakan sokongan pada PAS di Pengkalan Chepa pada 20hb untuk menjawab perkhimpunan UMNO pada 17hb.



Ketua Penerangan Pas Dun Limbongan/Ajk Pas Kaw.P.Puteh, Zarir b Yaacobmemperlecehkan kelambatan pembubaran kerajaan oleh PM seolah-olah PM takut dan diungkit pemberiaan BR1M, bantuan RM100 dan sebanaggianya sebagai gula-gula.

Zanir mulakan permainan isu royalti mengakui hak kelantan sebagaimana jelaas dalam perjanjian. Tak diberitahu tuntutan mereka berdasarkan perjnjian yang disebut kalah di mahkamah.

Dia memebhongi orang kampung dengan mengatakan HRK di hadiri 700 ribu oran dan sokong PAS yang tegakkan Islam. Islam ke Kristian?

Hamdan Ismail dari PKR Selangor pula dengan penipuannya mengatakan PRU meang besar kerana daftar pemilih ditukar. Gila ke dia tuduh sesuka hati?

Memang gila kerana dia ngaku kerajaan Selangor dah beri air percuma dan tuduh Syabas fitnah air tak cukup ddan nak beli air mentah Pahang untuk kayakan kroni. Tak disebut air yang di proses. beli dari kerajaan negeri ... kroni apa benda?

Dia kata kontrak Alam Flora dibatalkan dan ditender semula secara terbuka? Iya ke? BUkankah ramai kroni PKR dan DAP yang dapat?

Membodohkan Tok Pa dan Awang Adek

Pengerusi R, Nazri Deraman bercakap dan kata kini tuntutan royalti dah sebanyak RM12 billion. Hehehe ... nak cover pelbagai projek mega yang dijanjikan.

Dia mengungkit menegnai hak dalam 3 batu nautika tetapi ditanya walaupun dah tahu jawapan kenapa Sabah dapat royalti? Itu lain land code lah bodoh!

Dia cuba ungkit kenapa tak didaratkan minyak dan gas ke Senak sedangkan Songkla jauhnya 160 km berbanding senak yang hanya 130 km. Ah beza 30 km bukan isunya.

Takpe lah ... harap penyokong PAS yang dah lama benar ditipu pemimpin dan penceramah PAS yang serupo orang tak sekolah dengar pula penjelasan yang jelas dari Tok Pa berikut:


4 comments:

  • Anonymous says:
    February 16, 2013 at 9:19:00 PM GMT+8

    Baso jenis nik aziz natey berukkkkkkk

  • Anonymous says:
    February 16, 2013 at 9:55:00 PM GMT+8

    NIK AJEEZZZ-Si kawan Setan???!! HAAARRRRGGKHH PTUIHHH!!

  • Anonymous says:
    February 16, 2013 at 10:06:00 PM GMT+8

    Kutip dulu laa royalti balak dari tauke cina. Lepas tu baru cakap pasal minyak.

    Petronas dah sumbang 40% kepada hasil kerajaan tiap-tiap tahun.

    Boleh je potong 40% tu, yang Kelantan pun dapat jugak. Lepas tu, bagi 20% royalti yang dia nak sangat.

    Kalau Nik Aziz pandai matematik, kira laa mana untung mana rugi.

  • WokYoh Samad says:
    February 17, 2013 at 12:15:00 PM GMT+8

    Oh ada orang pakai topeng muka pemimpin Umno. Kenapa tak sebat pulak kali ni macam buat kat Pasir Pekan hari tu, bagi meraung sikit orang yang pakai topeng tu baru la real! PAS adalah pembawa budaya jahiliyah dan songsang kepada rakyat kelantan....

fda

Link2Me WeLinkBk (254)