Greetings

Sunday, February 10, 2013

Kelantan dah kena sindrom ceramah kosong Permatang Pauh


Kini bukan saja kawasan penjubor Saiful dan negara, anwar Ibrahim saja berdepan dengan ceramah yang kosong, penyakit ini sudah merebak ke Kelantan. 


Satu perhimpunan oleh Urusetia Himpunan Kebangkitan Rakyat yang diadakan di Dataran Bulat Pasir  Pekan Tumpat hanya menarik 350 orang pada hari cuti Sabtu semalam. 

Yang hadhir pun 100% hanya penyokong yang diatur datang. 

Walaupun diusahakan bawa nama-nama ddari luar dan tempatan, seperti Timbalan MB Kelantan, Dato Mat Yaakon, Adun Wakaf baru, Presiden R, Nazri deraman, Exco selangor, Nik Nazmi, dan mahasiswa UUM yang kontrobersial, KS Bawani. 

Ceramah agak retorik dengan mereka mengaku PAS bawa banyak perubahan sepanjang 22 tahun memerintah Kelantan dan sentimen dianaktiri dan disekat masih cuba dimainkan walaupun terdedah RM1.3 billion wang air telah diberi tapi masih tak selesai air karat kelantan.


Mereka cuba tutup salahlaku Nik aziz yang banyak meluluskan lesen arak dengan pembohongan kedai arak berkurangan. 


UMNO dikatakan hidangkan tarian dedah dedah k-Pop tapi hidangan k POp PKR Penanti dan DAP pahang tak disebut. Ini hanya bertujuan nak politikkan persembahan sy Gangnam di majlis tahun baru cina oleh MCA Pulau PInang.

R pula masih lagi dengan isu royalti minyak yang dah basi dan tewas di mahkamah tapi masih dijaja untuk khayalkan rakyat Kelantan dari keadaan sebenar. Konon Tok Pa patutr debat dengan Presiden R yang sekolah tak lepas form 3. 



Seorang ADUN Latiff Rahman mahu bumi Kelantan dipertahankan dari anasir luar tapi 79 ribu tanah di Gua Musang dah difaraidkan kepada taukeh2 Cina luar dan Ngeh Koo Ham dari perak dapat 10 ribu ekar dengan pajakkan murah. 

Mereka buat cerita kata tanah 1,600 ekar rizab Melayu telah dijual kepada Cina Singapura. Ini mesti fitnah Salahuddin Norazizah yang baru balik Johor buat cerita.

Nik Nazmi pula berucap dengan fakta bohong dan bodohnya. Kononnya gas yang ada dinegeri Kelantan disalurkan ke negeri lain.


Sabah dan sarawak dinafikan royalti? Yang 5% tu apabenda?


Kerajaan nak kasi Kelantan tapi pemimpin PAS angkuh tak mahu sebagai wang ehsan macam Terenggani dan Pahang.


Ceramah PAS Pulai Chondong di Kg. Laha pun hanya 70 orang saja datang.

Kononnya dengan memabwa mantan Setiausaha Parti Gerakan Kelantan ianya satu tarikan.





6 comments:

  • jonnyszetalk says:
    February 10, 2013 at 6:19:00 PM GMT+8

    Salam 1 Malaysia.Dalam banyak² alasan PAS,alasan yang kata dianaktirikan tu yang saya bosan dengar.Kalau dibanding dengan Kedah,kenapa Ustaz Azizan boleh buat lebih baik dari Dato Nik Aziz.Sistem air Kedah pun lebih baik dari Selangor yang diperintah PKR.Alasan dianaktirikan tu memang tak boleh pakai.

  • Anonymous says:
    February 10, 2013 at 6:20:00 PM GMT+8

    SEMAKIN LAMA SEMAKIN PUPUS..LAMA2 AKAN TERUS LUPUS......

  • Anonymous says:
    February 10, 2013 at 6:36:00 PM GMT+8

    Pas akan hancur di Kelantan!!!..Hidup UMNO!!!..Hidup BN!!!..

  • Anonymous says:
    February 10, 2013 at 7:02:00 PM GMT+8

    apabila sibangang bloger membuat berita fitnah,apa faedahnya?adakah pembacanya pun senang2 ditipu?memang dasar pecacai umno tak takut dosa dan buat fitnah,,selamat tinggallah umno,,

  • Anonymous says:
    February 10, 2013 at 8:54:00 PM GMT+8

    Xbleh blah mamat anon di atas ni...bengang punya pasal...aku setuju apa yg blogger ni tayangkan...memang dasar xder ilmu tp nak memerintah...ni la jadinya...kutip derma banyak2 masuk poket...kecian kat org2 kg tu...

  • Anonymous says:
    February 10, 2013 at 8:54:00 PM GMT+8

    Selama 22 tahun hati orang-orang Melayu Kelantan seolah-olah ditutup Allah SAW utk memahami erti pembangunan, 15 tahun yg lalu saya melawat beberapa tempat termasuk KB dan Tumpat dan seminggu yg lalu saya menjenguk semula tempat-tempat itu; sedih sekali tidak langsung ada perbezaan dari 15 tahun yg lalu. Saya harap demi masa depan anak-anak kita tinggalkan PAS.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)