Sunday, February 3, 2013

Karpal ni Kristian ke bila sungguh sangat hal kalimah?


Sedikit sebanyak, Karpal lantang dalam memperjuangkan hal prinsip. Yang dapat dilihat dari lepas-lepas, karpal kuat memperjuangkan prinsip dalam hal negara sekularism, perundangan dan moraliti.

Kali ini, kenapa pula seorang berbangsa Punjabi kuat menyuarakan isu kalimah Allah untuk digunakan  gereja?

Harap jangan pula guna alasan perundangan kerana kelantangan Karpal dalam hal ugama begitu luar biasa.

Tak usah kita pergi jauh kebelakang kerana Karpal hanya mula bersuara dalam hal kalimah Allah selepas Lim Guan Eng membuat tuntutan ini dihari Krismas. Ianya bertujuan untuk memendamkan isu skandal tanah-untuk jawatan MB.

Selain itu, DAP mahu guna isu ini untuk bakarkan sentimen penganut ugama Kristian di Sabah dan Sarawak yang mana sentimen ugama boleh mengatasi sentimen se Bumiputera yang tidak berapa kuat, untuk pecahkan sedikit kekuatan undi BN di sana.

Masih persoalan yang sama, kenapa pula Karpal Singh yang kuat perjuangkan isu permintaan gereja yang mahu kalimah Allah dalam bahasa Melayu untuk kegunaan melampaui Kaum Pribumi Kristian Sabah dan sarawak.

Ianya lebih luarbiasa jika difikirkan Karpal Singh dan Lim Guan eng berseteru ekoran Karpal mengkritik Lim Guan eng yang mahu bertanding dua kerusi di Parlimen dan ADUN di Pulau Pinang.

Apa persamaan antara Karpal Singh dan Guan eng yang membolehkan mereka sambut menyambut dalam isu kalimah allah ini?

Selain satu parti yang sama, Karpal dan Guan Eng berlainan bangsa. Karpal Singh orang Pulau Pinang dan Guan Eng orang Johor tapi besar di Melaka. Impian politik berlainan.

Mungkinkah ugama sama? Siapa tak tahu Lim Guan Eng adalah closet Christian dan membantu agenda pengembangan ugama Kristian Evangelis?

Mungkinkah Karpal Singh berugama Kristian dan sebagai penganut ugama Kristian, dia bantu menyumbang keapda ugamanya?




7 comments:

  • Anonymous says:
    February 3, 2013 at 1:04:00 PM GMT+8

    1.Nok bagi org isle berbaloh
    2.Nok hapuskan agama rasmi isle dari perlembagaan.
    3.Nok laga org isle dgn puok kritian.
    4.Nok bagi huru haro.
    5.Nok dapak undi org kristian.

    Fikir..fikir...fikir...

  • Anonymous says:
    February 3, 2013 at 2:04:00 PM GMT+8

    Konon-konon he wants to champion the people. All for the sake of politics. Pooohdahhh. After that all become shit.

  • Anonymous says:
    February 3, 2013 at 2:43:00 PM GMT+8

    Karpal sekarang bukan Karpal Singh. Dia sekarang sudah di baptis dan nama pun dah jadi John Karpal.

  • Anonymous says:
    February 3, 2013 at 5:37:00 PM GMT+8

    Nama kata kafir semuanya dengki dengan islam, kita melihat berbagai agama dimuka bumi, iblis nampak dua aja satu Islam dan satu lagi kafir yang menjadi hak nya bagi melaksanakan agenda meruntuhkan Iman anak Adam.

  • Anonymous says:
    February 3, 2013 at 5:37:00 PM GMT+8

    Singh the warlord of Taliban Christians

    Datuk Paduka Jamil
    CEO
    Honey Three Bhd

  • Anonymous says:
    February 4, 2013 at 12:07:00 AM GMT+8

    Bro, semua komen dan ulasan diatas kurang tepat.Sebenarnya Karpal Singh ni jenis ' nakal ' atau 'pembuli ' .Kebiasaan pembuli cari mangsa dikalangan org yg lemah drpdnya.Zaman dia kuat,Tun Mahadhir dan Anwar pun dia lawan. Sejak berkerusi roda,dia merasakan diri dia kurang upaya.Tapi sifat pembuli tu masih ada.Jadi individu2 yg layak jadi mangsanya kali ini,tak lain dan tak bukan 2 spesis yg dianggap manusia lalang ni,Hj Hadi dan Nik Aziz...! persoalan diatas terjawab....isu Kalimah Allah bukan penting mana kpd dia,cuma dia sengaja suka nak usik dua org pak lebai PAS tu.Sekarang tengok kan mengelabah 2 lebai tu?...sekejap lompat kanan,sekejap lompat kiri,sorang buat u turn,sorang pusing roundabout...penyokong pun terlibat sama.Cuba anda perhatikan Senyuman sinis,happy, puashati pd wajah Karpal Singh ?? Untuk tebus rasa bersalah,pujuklah dgn sambut Birthday cake. ...Beres!!

  • Anonymous says:
    February 4, 2013 at 12:45:00 AM GMT+8

    Karpal, betul ke kalau singh tak pakai serban jadi murtad? Sekarang u ugama apa?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)