Thursday, February 14, 2013

Dua Mufti Perlis masuk PKR? Apa cerita Shahidan Kassim?


Semakin sah, dua orang bekas Mufti Perlis, telah pun masuk kem Anwar Ibrahim dan bakal mewakili parti Anwar Ibrahim anak beranak dan kekasih itu pada PRU yang sudah tidak beberapa hari sahaja lagi.

Menurut maklumat, Dr. Juanda Jaya yang baru-baru ini dikesan telah mengadakan pertemuan dengan Hishamuddin Rais, akan bertanding di Perlis di bawah bendera PKR. Manakala Dr. Asri Zainal Abidin pula akan bertanding di Pulau Pinang.

Agak menarik juga kalau diperhatikan, bagaimana dua orang bekas Mufti yang dikesan mempunyai dendam terhadap kerajaan, memilih untuk berada dalam kem Anwar Ibrahim bagi melepaskan kemarahan dan dendam mereka.

Dan kalaulah benar seperti maklumat yang diterima, nampaknya kedua-dua bekas mufti berkenaan telah pun menolak fakta kelakuan tidak bermoral Anwar Ibrahim yang turut mereka kecam sebelum ini. Juanda Jaya yang begitu beriya-iya menyatakan bahawa Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin kerana mempunyai isu moral, nampaknya telah lupa dengan kata-katanya sendiri. Barangkali dia sudah terlalu banyak mendengar cerita-cerita menarik daripada konco-konco Anwar Ibrahim, terutama sekali Isham Rais yang bersungguh-sungguh mahukan sesiapa sahaja yang mempunyai pegangan kukuh dalam Islam, agar menjadi liberal dan memeluk akidah Atheisme sepertinya.

Manakala Asri Zainal Abidin, seperti yang semua sedia maklum, sememangnya sentiasa mencari jalan kontroversi setelah gagal memperolehi apa yang dihajatinya daripada UMNO. Sebaliknya, UMNO lebih memberikan perhatian kepada Fathul Bari yang mewakili kumpulan ulama muda.

Fathul Bari semakin mendapat tempat di kalangan khalayak kerana penjelasan, ceramah dan intipatinya yang jelas, jitu dan tegas.

Baca sepenuhnya di SINI.


Dah lama agak Dr Asri akan masuk ke sebelah sana sejak dia buat penderian katrut sokong tuntutan minyak Kelantan tanpa melihat pada nas dan hukum hakam dalam hal minyak dan gas di malaysia yang termaktub dalam undang0iundang dan perjanjian-perjanjian. 

Dr Asri adalah personaliti yang kuat di promosi akhbar pro pembangkang Sinar Harian 

Dato Shahidan kassim banyak terlibat mempertahankan, membuka jalan dan turut juga mengesyorkan perlantikan kedua-dua pensyarah naik terus menjadi Mufti-Mufti Perlis. 

Dia juga terlibat dengan ILMU. Apa cerita? Adakah dia turut sama nak turut Anwar Ibrahim walaupun dia tahu hal sebenar mengenai Anwar ini?

7 comments:

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 9:14:00 AM GMT+8

    Kah, kah, kah,... Joke of the century.LOL

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 10:48:00 AM GMT+8

    Makhluk2 yg dah rosak join dgn group yg dah rosak kemudian pakat merosakkan org lain.elok sgt la tu

    Apa nak jd politik Malaysia ni

  • Jijan Mali.... says:
    February 14, 2013 at 10:55:00 AM GMT+8

    Ha,ha,ha...Mufti nak jadi poliTIKUS..kahkahkah...Udah lah tu masok parti P'Gay'R, parti yang kuat sokong kapir harbi boleh guna pakai nama ALLAH SWT dlm ugama kapir harbi tu, agaknya tak nak jadi 'keldai' kut kalau masok PAS-piss-puss. Patut nya kalau dah ada title MUFTI tu, tok sah lah masok mana-mana parti. KAmu tu patutnya nuetral, balun mana-mana pihak yang cabul kedaulatan Islam.

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 11:03:00 AM GMT+8

    Tuan,
    Jika maklumat ini benar,saya merasa sedih kerana mereka ini mengsia siakan anugerah tuhan kebijaksanaan dan kepakaran ilmu Agama berbanding orang kebanyakkan.Ini adalah mereka memilih PKR yang jelas dewasa ini banyak memgambil pendirian yang memesongkan akidah.Pada hemat saya PKR tidak ada mempunyai pengikut yang tulin dan di sini berani saya katakan jika tidak ada ahli PAS yang membantu mereka di dalam ceramah,kehadiran merundum.Seperkara lagi mereka berhajat bertanding di Perlis dan Png.Kwsan ini tidaklah begitu selamat terutama Png di mana Mat Sabu pun tidak berani bertanding kerana adalah dijangkakan kawasan majoriti Melayu,mereka akan menyokong BN kerana tidak tahan dengan keadaan di Png sekarang.Jika mereka berdua ini bertanding dan ada kemungkinan tewas,kredibiliti mereka akan terjejas teruk dan ini sangat merugikan.Segala ilmu keagamaan yang mereka miliki sukar untuk disampaikan melalui arus media kerana keprcayaan orang ramai telah terhakis.Saya pernah terbaca di dalam satu rencana di mana saorang cendiakawan Islam menyatakan Biarlah kita Bangrak di dunia,jangan kita Bangkrap di Akhirat.Adalah menjadi harapan saya agar mereka membuat pertimbangan sewajarnya sebelum memgambil tindakan terburu-buru dan yang amat merugikan Salam.

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 11:17:00 AM GMT+8

    Kan elok join DAP terus.

    Baru tera ke tidak

  • Anonymous says:
    February 14, 2013 at 11:53:00 AM GMT+8

    Ostad gila pungkok...biaq pi ke dia

    Salleh Telegu

  • Anonymous says:
    May 4, 2013 at 7:45:00 PM GMT+8

    Ustadz Asri patut bertanggungjawab setiap apa yg berlaku dalam pentadbiran agama Islam dalam Negeri Perlis....skrg ni dah caca merba...bidaah belakanya..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)