Greetings

Sunday, February 17, 2013

Dalam kampus, mana ada pengundi Permatang Pauh, Anwar?


Masa The Unspinners beritahu jamuan hariraya Anwar dan ceramahnya di Permatang Pauh, ramai mungkin tak percaya. Jangan takut The Unspinners pun tak percaya. Sampai hari kami masih susah nak percaya Anwar yang menang dengan majoriti lebih 15 ribu semasa PRK Permatang Pauh boleh boleh ditewaskan. 

Anwar pun tak percaya hingga keluar kata-kata sedemikian dari Anwar selepas lawatan Tun Dr Mahathir ke UiTM menarik lebih 6 ribu hadirin.

Gelagat Anwar ada mengisahkan bagaimana Anwar telah gerakan orang-orangnya ke cawangan-cawangan dan cabang-cabang untuk meninjau betapa banyak undi yang dia boleh perolehi. Maka tulisan Sinar Harian yang bertujuan untuk menafikan dia tak berani bertanding itu telah diselidikinya.


Ingatkan Anwar akan 'cool' sajalah terhadap kempen ini. Rupanya tidak, dia lagi gelabah.

Minggu lepas di UiTM Permatang Pauh, terjumpa poster-poster ABU yang kecil-kecil tertampal di beberapa lokasi dalam kampus. Buat apalah kempen di kampus yang mana kebanyakkan anak-anak ini bukan mengundi di Permatanag Pauh pun. 

Postel ini besarnya hanya 5 inci kali 5 inci. Mesej ABU itu adalah supaya jangan lagi bersikap rasional untuk ambilkira kekuatan dan lekemahan semua pihak. Peduli salahlaku yang banyak dan dilakukan dalam masa sekejap Pakatan Rakyat memerintah. 

ABU mahu rakyat hanya mengenepikan kelemahan dan salahlaku Pakatan Rakyat tapi hanya membenci UMNO. Pilihanraya adalah untuk memberi kuasa kepada satu individu atau pihak menjadi wakil rakyat dan di peringkat kedua memilih kepimpinan negara untuk negara ditadbir dengan baik. 

Teringat kisah Nabi Muhammad memilih Khalid Al Walid sebagai panglima perang tentera Islam. Dia baru masuk Islam dan pernah mengepalai tentera Musyrikin di perang Uhud yang tentera Islam tewas. Sentimen benci terhadapnya masih ada. 

Bila ditanya kenapa pilih Khalid, Nabi memberitahu yang mana mesejnya lebih kurang macam gini. Pemilihan mesti berdasarkan kebolehan dan bukan sebab dia alim atau tidak. Wakil rakyat tentu perlu tahu bercakap dan menyuarakan suara rakyat tapi tak semesti dia boleh jadi Perdana menteri. 

Begitu juga Anwar pandai berccakap, pandai menjawab, pandai berdebat dan pandai berbohong. Tapi adakah bermakna dia tahu dan layak untuk jadi PM?

LIhat ....


Tanya apa jasa Anwar selama 8 tahun sebagai Menteri Kewangan selain dari guna pink form dan elaun bulanan RM20 ribu satu Bahagian untuk beli pengaruh. Porak peranda yang dilakukan di Sabah. Hanya kumpul 6 kotak yang kononnya di isi salahlaku pemimpin tapi sampai sekarang tak timbul-timbul.

Setakat bina ini itu, itu kerja JKR dan wang peruntukan dari Kementeriaan Kewangan. Dari segi polisi atau program pembangunan atau pelncaran kera dan lain-lain, tanya apa JASA ANWAR?

Kalau setakat hanya pandai cakap, elok bawa orang lain wakil Permatang Lauh dan menyuarakan suara yang mahu betul-betul membayangkan suara rakyat. Adakah Anwar akan sampaikan suara 69% suara rakyat Melayu yang tidak setuju kalimah Allah diguna di gereja-gereja Kristian? 

Adakah 69% orang Islam setuju dengan Islam Plural? Adakah mereka setuju dengan Islam Liberal yang semua boleh dan martabat Islam itu sama dengan ugama lain? 

Malah adakah 25% orang CIna sebenarnya suka dengan cara terlalu perkauman yang berlaku hingga boleh jejas keamanan dan perniagaan mereka? Begitu juga dengan orang India yang lihat bagaimana Anwar berbohong dalam hal Kg Buah Pala?

Kalau Anwar lawan Nasharuddin, agaknya siapa yang selari dengan jiwa dan akidah rakyat Permatanag Pauh untuk disampaikan ke Parlimen? 


4 comments:

  • Anonymous says:
    February 17, 2013 at 7:06:00 PM GMT+8

    Kempen ABU adalah kempen paling bodoh sekali. Kalau terpaksa gadai negara pn....ape kisah....asalkn bukan UMNO... How stupid. Kempen ni dianjurkn oleh org yg bodoh..utk org yg bodoh dan bebal utk memikir..

  • Anonymous says:
    February 17, 2013 at 11:41:00 PM GMT+8

    Bagi saya ABU bermakna ALLAH berkati UMNO.

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 7:45:00 AM GMT+8

    sejak bila orang PR pandai?

    tetambah chegu bard yg perasan pejuang tapi turun senyap senyap kat tangga belakang hotel takut kena tangkap time bersih 3.0 dulu

    dan kemudian bersembunyi belakang mahasiswa

    tak ke bodo?

  • Anonymous says:
    February 18, 2013 at 8:39:00 AM GMT+8

    kebodohan yg hanya terdapat pada pencacai pembangkang yg terdiri daripada kafir HARBI atau melayu BANGSAT yg mnjadi BARUA kepada kafir HARBI seperti N.AJIS, HADI AMANAT dan AL-JUBURI

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)