Greetings

Tuesday, February 19, 2013

Banjir di Puchong salah Khalid atau Theresa lepaskan air rumah2 urut Puchong?


Banjir yang melanda IOI puchong pada petang ini adalah sudah dijangkakan. Banjir yang sama pernah menyerang Klang beberapa kali dalam tahun lalu. Banjir yang sama juga pernah melanda Kajang tahun lalu.


Semua orang tahu, punca banjir-banjir kilat adalah kerana saliran longkang, parit dan sungai tidak diselengara dengan baik oleh pentadbiran Dap, Pkr dan Pas.

Walaupun kerajaan pusat memberikan bantuan sebanyak lebih dari RM350 juta setahun dari peruntukan MARRIS kepada kerajaan Selangor setiap tahun, namun kerana kelekaan Menteri Besar bermain politik setiap hari menjadi nya lena dalam buaian politiking yang tak berkesudahan.

Peruntukan yang sepatutnya dibelanjakan untuk baiki jalan, selenggara parit, longkang dan sungai dibazirkan kepada projek MES yang menguntungkan kroni politik Pkr, Dap dan Pas sahaja.

Air hak rakyat seperti yang dilaungkan setiap hari oleh MB, adalah air banjir juga milik rakyat ? Mohon MB memberikan jawapan yang pasti.


Hamidzun Khairuddin, Presiden GAPS

P/S Mungkinkah sebab Theresa Kok lepaskan air-air spa dan rumah urut yang banyak di Puchong???

5 comments:

  • Anonymous says:
    February 19, 2013 at 2:32:00 PM GMT+8

    Boring. Semua benda nak dipolitikkan. Macam mana lah nak dapatkan undi orang orang muda.

    Sekian

  • Anonymous says:
    February 19, 2013 at 4:38:00 PM GMT+8

    Buat apa bagi duit kat depa ,tak guna satu sen pun . Bagi duit kat penyamun habislah . Sendiri perintah sendiri tanggunglah . Kalau tidak tak payah perintah . Mana ada kerajaan dalam dunia ni bagi duit pada parti lawan . Kalau macam tu tak payah ada pilihanraya la lagi baik .

  • Anonymous says:
    February 19, 2013 at 5:34:00 PM GMT+8

    betul2...cer cuba sama2 pikirkan mcmana nak mengatasinye....xde faedah...benda2 nie dah lama banyak kat puchong...bukn je kat sini merata2....

  • Anonymous says:
    February 19, 2013 at 8:48:00 PM GMT+8

    Tu la psl..pas jugak dulu yg mulakan..sedikit2 salah kerjaan,sikit2 salah umno.banjir,kabus pun salah umno..biasalah org pulang balik buah keras

  • Anonymous says:
    February 19, 2013 at 11:21:00 PM GMT+8

    Anon 2:32 p.m. . . .

    Kalau banjir yang menyebabkan kesesakan lalulintas gila ini berlaku ke atas anda, tentu anda tak akan kata ianya boring.

    Blog ini adalah mengenai politik. Yang hang bantah buat apa. Semua perkara adalah untuk dibincangkan.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)