Wednesday, January 30, 2013

"Ulamak" gila perhatian ditawar jadi TKM?


... PKR akan meletakkan calon bagi DUN penanti seorang wanita yang bekerja di Pejabat Daerah Seberang Perai Tengah iaitu Puan Maisarah Che Ani. Tetapi atas sebab-sebab tertentu beliau terpaksa menolak (mungkin masaalah pribadi atau suami tak mengizinkan).

Oleh kerana PKR ketandusan calon yang berwibawa jadi Anwar Ibrahim sedaya upaya memujuk Bekas Mufti Perlis Dato' Dr Zainal Asri atau Dr.Maza untuk diletakkan sebagai calon Penanti dan beliau dijanjikan tempat Timbalan ketua Menteri Pulau Pinang jikalau memenangi kawasan tersebut.


Tindakan itu terpaksa dibuat kerana Anwar merasakan peluang untuk menawan Penanti amat sukar kerana sokongan kepada PKR semakin pudar dan harapan untuk menang begitu tipis yang mana beliau melihat saudara Ibrahim Ahmad @ Art Burger (Penyelaras Dun Penanti) bekerja bersunguh-sunguh mendekati pengundi perbagai bangsa,ini yang merisaukan Anwar Ibrahim.


Apakah Dr.Maza setuju dengan pelawaan Anwar itu, PB rasa kalau beliau sangup bersekongkol dengan DAP maka kita tahulah setakat mana perjuangan beliau dalam memertabatkan Islam dan rela mengadaikan Islam sama seperti Mat Sabu yang dilihat cukup sokong dengan Guan Eng tanpa berani membantah demi elaun sebagai APJ PBA - Penanti Bangkit 

P/S Dia ni semua orang tak betul tapi dia saja betul ... Alahai ... pensyarah terus jadi mufti maka jadinya besar kepala. Tak tahu adab berjemaah dan konsensus tapi nak hukum orang. Sendiri tu tak da jemaah.

1 comments:

  • Anonymous says:
    January 30, 2013 at 4:35:00 PM GMT+8

    Ini lagi seekor 'menate'. Wahhabi sahabat Khawarij yang merosakkan akidah umat Islam sehingga sanggup menterbalikkan Koran dan fakta sejarah demi nak menjual kalimah Allah.Laknatullah punya manusia

    Aku tergelak baca hujah bodohnya yang berlandaskan fakta sesat bahawa Kristian dikira ahlul kitab kerana guna "Allah".Baghal ini terlampau bangsat sehingga putar belit yang ahlul kitab itu sudah tak wujud dah. Yang ahlul kitab tu orang yang memegang pada tauhid seperti Hawariyun pengikut Isa(as),macae saki baki pengikut Musa (AS, macae seperti para Hanif (hunafa) yang berpegang kepada agama Ibrahim (as) di Mekah, sebelum kelahiran Nabi (SAW).

    Anjing ini juga menyembunyikan fakta bahawa Bible Arab yang pertama tidak pun menyebut Allah dan dicetak lebih 900 tahun selepas nabi (SAW) wafat:

    http://english.alarabiya.net/articles/2012/04/25/210238.html

    Malah yang bible golongan Coptic pun hanya wujud 237 tahun lepas Nabi (SAW) wafat;

    One of the oldest Arabic bibles was discovered in the 19th century at Saint Catherine's Monastery, Mount Sinai. The manuscript called Mt. Sinai Arabic Codex 151, was created in AD 867. It includes the biblical text, marginal comments, lectionary notes, and glosses, as found in the manuscript.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bible_translations_into_Arabic

    Babi ini juga terlampau bodoh sehingga benda susah dijadikan complicated kerana nafsu. Cuba kita dengar baris ini dalam azan baik2:

    أشهد أن لا اله إلا الله

    Saban hari kita dengar masa masuk waktu solat. Apa kata rungkai sikit bahasa Arab tu:

    Aku naik saksi bahawa tiada TUHAN melainkan Allah (mafhumnya).

    Nampak tak kata nama khas : Allah

    dan kata nama umum : ilah (TUHAN)
    yang dalam bahasa ibraninya diterjemah sebagai Elohim. Jelas kata umum orang arab untuk tuhan ialah ilah.

    Dia tak kata > .........tiada Allah melainkan Allah (wa nauzubillah).

    Dia nak sejelas2 antara konsepsi ketuhanan (ILAH=umum) dan realiti Tuhan (ALLAH= Spesifik) dan Allah yang dimaksudkan itu satu, seperti jelas dalam surah al-ikhlas. bukan cacamerba macam air milo 3 in 1!!

    Ini pun propessor kangkung macam sial laknatullah wat tak fehe apalagi nak harap bangang macae Nik aziz laknatullah. Tapi aku tak heran bab propessor sebab member aku bilang kat universiti propessor ini banyak propessor kangkung...suruh oghe lain tulis makalah, bab buku, wat research dsbnya dan pulun namanya dapat kat dia oghe. Entah2 betoi.....!

    Warrior 231

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)