Monday, January 14, 2013

Nik Aziz macam lalang berubah-ubah, Hadi dah kena kencing


Sebaik saja Mesyuarat Majlis Syura PAS secara rasmi membuat keputusan rasmi bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan, Nik Aziz pun menurkar pendirian mengatakan tidak boleh diguna oleh ugama lain.  

Baca Kenyataan rasmi Majlis Syura berikut:


Ada sesuatu pelik menganai kenyataan rasmi tersebut apabila menyebut tak boleh digunakan dan tak boleh terjemah. Perkara ini tak dapat diperolehi penjelasan kerana semua ahli Majlis Syura lari ikut pintu belakang.

Hanya Nik Aziz sebagai Mursyidul Am saja yang memberi kenyataan. TV3 baru melaporkan pertukaran pendirian Nik Aziz balik mengatakan kaum bukan Islam tidak boleh guna kalimah Allah.

Pendiran ini adalah pertukaran pendirian sebelum ini yang membenarkan. Sebelum itu, sebaik isu ini ditimbulkan oleh kenyataan Lim Guan Eng pada hari Krismis, dia mengatakan tidak boleh.

Pada tahun 2010, Nik Aziz kata boleh guna dan ini menjadi pendirian bersama oleh Pakatan Rakyat.

Sebaik saja isu ini menjadi panas, Presiden Haji Hadi telah dikenakan tekanan oleh Mat Sabu, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang serta dipercayai Nik Aziz untuk nyatakan persetujuan keapda pendirian 2010.


Keputusan Nik Aziz ini dilihat sebagai pendirian politik sebaik saja dia menyedari 95% akarumbi PAS tak setuju. Tambah lagi, PAS berhadapan dengan tekanan dari pendedahan mengenai Amanah Haji Hadi, Tabung Memali dan skandal tanah-untuk-jawatan MB.

Jelas sekali Nik Aziz bukan seorang ulamak yang layak untuk memberi pandangan kerana perkiraannya hanya politik dan bukan hukum.

Satu lagi, kami syaki bahawa Haji Hadi sudah kena mainkan dengan Nik Aziz. Akhir-akhir ini Haji Hadi tak berani bercakap. Sabah tak jadi pergi dan ucapan di HRK begitu hambar.


Dato Dr Hasan Ali pula memberi tamparan yang hebat dengan menyanggah dan membidas Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim dan golongan parasit dalam PAS.


Dalam isu ini, golongan parasit bertindak sebagai juru mengiakan permintaan dan desakan DAP dan menjadikan PAS tunduk kepada DAP dan PKR.

Dia turut mencabar Anwar Ibrahim dan DAP atas dasar semangat setiakawan Pakatan yang mereka agung-agungkan supaya membuat kenyataan rasmi menerima keputusan Majlis Syura Ulama PAS itu.





15 comments:

  • Anonymous says:
    January 14, 2013 at 9:39:00 PM GMT+8

    Assalamualaikum,

    Apa punya ulama dalam pas sekarang ni, sejak orang bodoh macam hadi awang dijadikan pemimpin dengan mengeluarkan amanat syaitan, aku dari dulu lagi mengangap pas dan penyokong2 mereka dah sesat, hari ini terbukti dengan petujuk Allah SWT. Muga Allah membuka pintu hati penyokong2 pas yang telah dibodohkan dan diperdaya dengan tipu helah pemimpin pas menjauhkan diri dari parti ajaran sesat dibumi Allah.

  • Anonymous says:
    January 14, 2013 at 9:43:00 PM GMT+8

    Masih lagi teringat dulu cakap "hari ni dr mahathir letak jawatan, esok ambo pun letak jawatan" . Berapa tahunnsudah berlalu. Ciri2 orang munafik adalah apabila berkata dia dusta. Gilaaa laaaa. GILA KUASA. NAK MEMERINTAH DARI DALAM KUBUR KOT.

  • Anonymous says:
    January 14, 2013 at 9:51:00 PM GMT+8

    Dato Dr Haron Taib, ketua dewan ulama PAS antara insan yng saya kagumi. Dia berprinsip.

    Cuba semak semua kenyataan dia sebelum ini, semuanya tetap dan tidak flip-flop.

  • Anonymous says:
    January 14, 2013 at 10:17:00 PM GMT+8

    Hoi apa lg berok babi umno ni dulu kata pas tak dak pendirian isu kalimah ikut dap lah pkr la skrg pas dh buat keputusan apa lg yg tak puas hati mmg la org melayu tunggu pendirian pas nak harap umno takut kat csl nazri aziz pun tak timbul2 bgtau la pd bloger celaka umno tu kerajaan msia dh benarkan kalimah allah boleh d gunakan oleh bkn islam kerajaan tu kerajaan bn la....ko x puas hati apa lg babi berok celaka umno pd pengundi say ABU n NO BN

  • Tukang Karut says:
    January 14, 2013 at 10:22:00 PM GMT+8

    Boleh percaya ke cakap 'ulamak' tua ni? Sekejap boleh, sekejap tak boleh.

    Inilah dia CONTOH TERBAIK pendirian 'ulamak' politik yg berubah-ubah mengikut keadaan demi mencari keuntungan politik semata-mata.

    Dah nyanyuk ke dia ni? Kalau betul ada telur pertahankanlah persetujuan bersama dgn PKR dan DAP yg dulu tu, mengapa skrg kata TAK BOLEH pulak? Takut PAS berkubur ke?

    Betul2 menyampah tengok org tua ni ..., menyusahkan org Islam lain ...

  • Anonymous says:
    January 14, 2013 at 11:02:00 PM GMT+8

    Apa yg ko meraban ni labiil!!! Ko sendiri tak faham apa yg ko rabankan... org lain apatah lagi. kalau setakat engharapkan sumpah seranah ko tu... Orang gila pun boleh..

  • Warga Pulau Melaka says:
    January 14, 2013 at 11:20:00 PM GMT+8

    Ingat nik aziz saja ko yg mengabdi kepada Allah taala ?????

  • Anonymous says:
    January 15, 2013 at 1:20:00 AM GMT+8

    Org yg sebenar2nya mengabdi diri kpd Allah tidak akan mencari keuntungan duniawi.

    Kalau tak faham mengapa dan kenapa, cari dan baca buku2 karangan Imam Al-Ghazali buat panduan. Itu pun kalau percayalah ...

    Tak larat nak baca yg tebal2, baca bukunya bertajuk 'Hai Anak' (terjemahan) dan pahamkan ciri2 manusia yg dikatakan ulamak.

  • Anonymous says:
    January 15, 2013 at 9:19:00 AM GMT+8

    Dato Haron memang terbaik tapi bila sekapal dengan Hj Hadi dan numero uno Aziz, habis terbalik.

  • Anonymous says:
    January 15, 2013 at 9:35:00 AM GMT+8

    Hello bro, ayat tu baik sikit. Macam ni ke mak bapak kau ajar berbahasa.

    Dulu pandai kata UMNO kafir. Sekarang dah kena batang hidung sendiri buat2 tak faham.

    Kamu tu minoriti dalam Pakatan. Sedarlah kamu diperbodohkan oleh DAP dan Parti Kencing Rakyat.

    Tapi nak buat macam mana. Spesis tak reti bersyukur dengan rahmat dan nikmat Allah SWT. Bila tak berjaya dalam hidup, salah kerajaan, salahkan Allah SWT. Triple B betul.

  • Anonymous says:
    January 15, 2013 at 11:32:00 AM GMT+8

    Seorang ulamak tidak akan melakukan sesuatu tindakan secara sembrono. Tidak akan banyak bercakap dan sentiasa mejaga lidahnya. Adakah Nik Aziz bersifat demikian? Bukan sekali dua Nik Aziz mengeluarkan kenyataan ikut sedap mulutnya sahaja. Nik Aziz hanyalah seorang ulamak politik. Justeru tindak tanduk Nik Aziz adalah diatas premis politik. Maka dalam isu kalimah Allah ini tindakan Nik Aziz membuat pusingan 180 darjah sedikit pun tidak mengejutkan kerana Nik Aziz masih lagi menggunakan pertimbangan politik didalam membuat keputusan. Wallahualam.

    mtk

  • Jijan Mali says:
    January 15, 2013 at 1:38:00 PM GMT+8

    Kata-kata ulamak 'ular dalam semak' PAS-pis-pus ni tak boleh digunapakai dah. Kita dah tahu hitam-putih hati dia. Depa reverse 180darjah sebab depa tahu depa dah 'screw up' dan banyak ahli depa sendiri dok maki kau-kau kat depa....bukannya sebab takut kat bala' Allah swt. Depa ni memang patut diberikan gelaran Ulamak -'Ular Dalam Semak'....muahahaha

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  • Anonymous says:
    January 15, 2013 at 10:05:00 PM GMT+8

    Pemimpin bodoh..pengikut lagi bodoh.. Tu psl maki hamun keluar..sama la mcm ceramah.. Dia nk menang debat supaya nampak cool..tapi bodoh.
    Pathetic atupid khawarij

  • Anonymous says:
    January 16, 2013 at 4:43:00 PM GMT+8

    Pakatan Rakyat= Parti Ting Tong

  • Anonymous says:
    January 16, 2013 at 4:44:00 PM GMT+8

    Pakatan Rakyat= Parti ting tong

fda

Link2Me WeLinkBk (254)