Thursday, January 17, 2013

Lu siapa Kit Sial nak main isu warga asing Sabah dari RCI??!!!


RCI mengenai pendatang haram diberi kewarganegaraan di sabah pada tahun2 awal 90an sudah berjalan beberapa hari.

Semalam Lim Kit Siang sudah siarkan beberapa laporan mengenai RCI dalam blognya. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan untuk tuduh pendatang-pendatang ini tak ada hak untuk jadi warga negara.

Pukimak haramjadah %$$&^^)*_!&#$ ... komunis Lim Kit Sial

Warganegara lu tu RajaRaja Melayu bagi atas prinsip Jus Soli. Mereka yang lu pakat pendatang haram dari luar itu ada asas Jus Sanguine.

Mereka memang berasal dari kawasn yang sama. Bangsa mereka boleh didapati di Sabah dan Filipina. Malah tuntutan Filipina terhadap Sabah menggunakan hujah orang-orang Sabah mempunyai persamaan dengan kaum-kaum di Filipina.

Mereka lebih berhak dari Lim Kit Siang untuk jadi warganegara kerana budaya, cara hidup dan sikap Kit Siang adalah asing berbanding mereka yang dia hina sebagai pendatang.

Mereka adalah rumpun keluarga bangsa-kaum Melayu atau Indonesia-Melayu dan adalah orang asal Nusantara atau malay archipelago. Bukan macam Singapura ambil pendatang dari jauh di China.

Mereak datang sebab ada sebahagian kaum Kristian Filipina telah dimabawa ke Mindanao untuk mengurangkan peratusan orang Islam, Sejarahnya mereka ini pernah melakukan pembunuhan beramai-ramai ke atas orang Islam sejak ketika Filipina berada bawah Sepanyol dan kemudian amerika Syarikat.

Hari ini, mereka sudah beranak beranak dan cucu cicit di malaysia, Dah tak ada akarumbi di Filipina atau harta dan kelaurga lagi Mereka dah anggap Malaysia negara mereka. Mereka berbahasa macam orang Sabah dan bukan macam negeri China atau India atau entah negara mana.

Siapa kau laknatullah komunis nak persoal mereka untuk jadi warganegara????

Baca tulisan dalam bahasa Inggeris oleh ABITW SINI dan SINI menangkis usaha pihak pembangkang dan media pro pembangkang untuk salahkan kerajaan dan bangkitkan kebencian kaum KDM terhadap BN.

17 comments:

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 4:19:00 PM GMT+8

    Bro, Jus soli ke jus oren ke apa lojik ic di rumah aziz samsudin??? Napa tak buat di pejabat JPN.. Aku sebagai rakyat sabah lebih berhak dari lu bro...Sabah bukan tanah melayu, sabah adalah sebuah negara merdeka yg sama-sama bentuk malaysia atas dasar persamaan hak..lu simpan jus soli n jus oren di malaya..

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 4:22:00 PM GMT+8

    Jus Soli ke JUs Oren ke apa hal buat ic di rumah aziz samsudin?? Napa tak buat di pejabat JPN??

    Gua anak sabah yg lebih berhak dari lu bro.. Sabah bukan tanan melayu..Tak de sapa pun akun melayu sini. Sabah adalah Negara merdeka yg sama-sama bentuk malaysia atas prinsip equal partner!

    So u simpan u punya Jus Soli n Jus Oren di Malaya ja...

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 4:24:00 PM GMT+8

    kah..kah..kah...

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 4:42:00 PM GMT+8

    kit siang tak layak bicara pasal pendatang sebab dia pun asal pendatang. jus soli pulak tu.

    lagipun saksi yang tampil setakat ini semuanya bekas tahana ISA yg tidak credible. sebab pernah ditahan atas kesalahan melibatkan ganjaran wang untuk dokumen pengenalan bagi warga asing.

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 4:43:00 PM GMT+8

    kit siang tak layak bicara pasal pendatang sebab dia pun asal pendatang. jus soli pulak tu.

    lagipun saksi yang tampil setakat ini semuanya bekas tahana ISA yg tidak credible. sebab pernah ditahan atas kesalahan melibatkan ganjaran wang untuk dokumen pengenalan bagi warga asing.

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 5:01:00 PM GMT+8

    Jangan lupa dalam Pakatan Rakyat pun banyak Pendatang macam Zuraida mak lampir...warga singapura datang ke Malaysia cari rezeki langsung dijadikam YB PKR....Tak tahu bersyukur dapat rezeki dari keamanan yang diperjuangkan oleh BN...
    .. jangan Lupe Malaysia ditubuhkan dari PERSEKUTUAN TANAH MELAYU, termasuk Sabah dan Serawak, jadi kita adlah sama anak2 watan yang memperjuangkan tanah air sendiri....tak perlu bergaduh..Biarkan sikafir itu dengan dunianyeeer sendiri...

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 5:36:00 PM GMT+8

    Ini satu lagi strategi dap untuk lagalaga kan penyokong politik. Kalau cakap nya berunsur fitnah, saman dia cukup2!!!!!!

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 6:11:00 PM GMT+8

    kalau puak umno bangang yang komen,pasti pening kepala pasai depa tau usul pangkal cerita dia langsung,,,jadi macam tengok orang terencat akal mengomel la,,,

  • Anonymous says:
    January 17, 2013 at 8:11:00 PM GMT+8

    hahahah..lagi sorang sewel buat blog pasal PATI berhak jadi warga di Sabah....kah kah kah...sama ja dgn lim kit sial tu...sori bro..aku x reda PATI tu d offer jadi warga free ja gitu2 tanpa proses perundangan yg sah...sori aku x setuju dgn ko...

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 10:06:00 AM GMT+8

    Cina tatak pantai chakap bahasa malaysia manyak di sabah wooooooo. Asal mana? Itu lagi cibai kanina pti dari santung. Apa cerita mo bising orang suluk. Ini sabah suluk punya, jangan mau tambirang cakap kami pti. Sialllll punya DAP.

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 11:54:00 AM GMT+8

    Bagus lagi pendatang dari Alam Nusansatara jika dibandingkan warganegara Malaysia yang berbangsa cina. Walaupun Malaysia sudah lama merdeka ... mereka nie payah dan sukar bercakap berbahasa Malaysia. Sepatutnya Mereka kena sedar siapa diri mereka di dalam Malaysia.. jangan hanya tau mengutuk pendatang yang berada di Sabah sekiranya diri tu belum sempurna.

    wan

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 12:02:00 PM GMT+8

    Pendatang d sabah indon & Filipin jak kah??? cina mcm mana?? apa lagi cina yg dpt sijil anak negeri (mcm dlm surta khabar ari tu)?? lu pikir lah sndiri... Setau aku sblum negeri di pajak oleh orang putih, ianya dbawah pemerintahan kesultanan brunei dan kesultanan sulu.. itu pasal la ramai org filipin (selatan filipina saja ya)yg mempunyai kaitan saudara / sejarah dgn org sabah malah sering keluar masuk antara kedua tempat.. yang masalah, mereka yg bukan dr selatan filipin..

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 2:19:00 PM GMT+8

    Ini sudah lama berlaku la ..mengapa Sekarang baru bising ,,semua ohg Kenal Agenda semenanjung islam kan sabah sarawak,,apa boleh Buat ? Kita bising Hak org Palestin ..Hak mereka mempertahankan islam Dari yahudi sial,,tapi perkara sama berlaku di sabah kristian , ini strategi biasa aje ..bawa masuk org muslims di Kawasan majority kristian,,lama lama diasimilasi

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 2:22:00 PM GMT+8

    Kamu cakap ttg sabah do bawah kesultanan Brunei ? Apa maksud itu,,ia Negeri yg bebas bukan Milik agama sesiapa pun , apa Pasal bising yahudi kembali ke Tanah air Selepas 2000 Tahun

  • KK mali says:
    January 18, 2013 at 3:34:00 PM GMT+8

    Apa yg DAPpigs menyebok kat sabah ni bah....Ini bukannya negeri dia, biarlah kami disini settlekan dengan pihak federal. Tok sah sibuk-sibuk. Jaga saja tempat kamu di semenanjung tu bah..

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 7:31:00 PM GMT+8

    permainan politik sekarang sangat teruk, DAP dah belajar dari PAS satu benda, gunakan sentimen agama..syabas.. DAP mungkin menang di Sabah atas sokongan pastor2..

  • Sepupu Yunan says:
    January 18, 2013 at 10:20:00 PM GMT+8

    Kenapa tidak mau rujuk sejarah?? Bukan lama pun, tak sampai 100 tahun Sabah terlerai dari kuku-kuku imperialis, sekarang ibarat sireh pulang kegagang, peribumi yang memerintah, setelah sekian lama bumi bermandi darah pejuang bangsa menegakkan kedaulatan agama dan bangsa.

    Namun ada segelintir tanggang bermata sipit yang usulnya dari Tiongkok datang sebagai pencacai pelabuhan, penarik pedati dan tukang besi, membiak dengan meniduri induk2 peribumi,kerana kemiskinan pribumi baka bermata sipit dari induk-induk, membiak dan melata dengan budaya dan akidah berlainan.

    Genom ini bersuara lantang sekarang. Menafikan sejarah dan darah yang tertumpah sudah, dan menjeritkan bahawa tanah merah ini hak mereka. Mereka perkecilkan pribumi.

    Pribumi Sabah bukan sedikit kekuatannya yang merangkumi ratusan pulau di saujana Laut Sulu.Mereka diikat oleh darah dan perjuangan yang tak akan putus, selagi ada bulan dan bintang.

    Bahasa ini puitis, fahamilah diantara patahnya.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)