Wednesday, January 30, 2013

Lagi hampir PRU, lagi menonjol kebodohan pemimpin PAS


Mula-mula si bodoh Nizar dengan kisah tuntutan RM207 billion untuk rakyat Malaya yang bekerja di keretapi maut di Burma. Surat palsu Memorandum dari Menteri Kewangan yang tak masuk akal dipercayainya.






Kemudian Husam dengan cerita jumpa minyak di Kota Baru. Cucu Tok Selampit SINI, dapati ini hanya cerita dongeng Husam yang diulang dari tahun 1992:





Cerita mengenai penemuan minyak di Kelantan telah dimulakan oleh Husam Musa sejak tahun 1992 lagi. Jadi bukanlah satu perkara yang aneh apabila baru-baru ini Husam Musa telah mengumumkan bahawa minyak telah ditemui pula di dataran Kota Bharu! 

Kemungkinan besar di bawah rumah Menteri Besar. Tidakpun di Stesen Minyak keluarga Nik Aziz Nik Mat di Pulau Melaka.


Tajuk Harakah "Minyak Ditemui Di Pantai Kelantan" bertarikh 28 Ogos 1992 ini adalah tulisan Husam Musa sendiri. 

Katanya minyak ditemui di pantai Kelantan tetapi Blok PM 3 berada 103 km di tengah laut. Kawasan itu adalah kawasan yang terlibat dengan tuntutan bertindih Vietnam. 

Hasil daripada perundingan Kerajaan Malaysia dan Vietnam maka wujudlah persefahaman pertukaran suratcara antara dua negara dan kawasan itu dinamakan CAA (Commercial Arangement Area). 

Jadi apa "locus standi" Kelantan untuk tuntut minyak yang didapati disini? Minyak bukan sahaja ditemui di luar perairan Kelantan malah ia juga di luar Wilayah Malaysia dan berada di Zon Ekonomi Eksklusif Malaysia. 

Husam ... Husam ...




Mahfudz Omar pakar cerita bodoh yang agak diam ketika menghampiri PRU mula bercakap dalam hal RCI. Petikan laporan cerita bodoh ini berikut:





PAS vice-president Mahfuz Omar has asked the National Registration Department (NRD) and the Home Ministry to explain an apparent directive to send uncollected MyKads and MyKids to Sabah.

“I am concerned that these identity cards, which should be destroyed, are being given to foreigners to allow them to vote,” the Pokok Sena MP told at a press conference today.

Mahfuz (right) claimed that the directive was issued to all state NRD directors and districts in a letter dated Dec 14, 2012, stating that any MyKad and MyKid that was not collected within 18 months should be sent to Keningau, Sabah.

Reading out the contents of the letter, Mahfuz said the documents are to be sent to Keningau to be updated, and then returned to the NRD headquarters in Putrajaya.

Baca sepenuhnya di Bigdogdotcom SINI.


Bodoh sangatkah Mahfudz hingga tak boleh bezakan antara surat palsu dan surat betul?

9 comments:

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 12:49:00 AM GMT+8

    Kerana mengejar kemewahan dan kenikmatan didunia yang sedikit maka matlamat akhirat pun dilepaskan dari genggaman. Akhirnya dunia tak dapat akhirat pun terlepas. Macam anjing dengan bayang2.

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 1:03:00 AM GMT+8

    Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. Ustaz aku cakap, kalau kita cari akhirat maka dunia ni Allah kasi free aje kat kita. maksudnya berusahalah bersungguh2 utk mengejar kebaikan dihari akhirat maka Allah akan murahkan rezeki kita didunia tanpa kita bersusah payah mengejar dunia. moga2 faham ye. jangan salah tafsir pulak.

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 1:24:00 AM GMT+8

    pemimpin2 pas ni mana tau buat keje.. yg diorg tau berceramah siang malam lepas tu sakau duit derma.. lagi satu keje yg terpuji pemimpin2 pas ni hanya mampu buat projek angan2 berbilion ringgit utk rakyat kelantan.. masih ada lagi ke rakyat kelantan yg bodoh nak percaya kelentong puluhan tahun pemimpin2 pas ni...????

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 2:00:00 AM GMT+8

    Kita banyak terima emel yang meragukan seperti akaun emel kita menang loteri di luar negara, minta bantuan untuk bawa keluar duit dari negara berhadapan masalah, jemputan untuk bekerjasama dalam perniagaan di luar negara dan sebagainya.

    Bagi yang menggunakan akal dengan segera akan campak emel seperti itu ke bakul sampah.

    Sama juga dengan surat yang diterima mahfuz, meragukan seperti yang dia sendiri kata.

    Masalahnya dia pilih untuk desak kerajaan jelaskan.

    Bodoh. Dah dia sendiri kata alamat ke mana kad-kad tu dihantar adalah meragukan masih nakkan penjelasan.

    Jelas sungguh Mahfuz (dan juga Nizar) termasuk dalam kelompok yang mudah tertipu bila dapat emel palsu mengatakan dia dah menang loteri di luar negara.

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 7:18:00 AM GMT+8

    Pas di kuasai olih pemimpin-pemimpin tongong tahap IQ zero yg pandai menipu, memfitnah dan menghasut ke jalan kejahatan.

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 7:28:00 AM GMT+8

    Dear All,
    I think we need another intelligent opposition representative. This Mahfuz Omar guy is not only stupid but also an idiot. I don't understand those who voted him,they must be worst than him. hahahaha

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 8:55:00 AM GMT+8

    mahfuz sijil SRP dapat jadi pemimpim... dia layak jadi menteri INdah WAter je.

  • johan says:
    January 31, 2013 at 10:29:00 AM GMT+8

    Jangan terburu-buru Husam, takut akan terjadi luahan lumpur yang akan menenggelam bandar Kota Bharu. Perkara ini pernah terjadi di Indonesia apabila syarikat petroleum PT Lapindo di Sidoarjo pada 2006.

  • Anonymous says:
    January 31, 2013 at 10:53:00 AM GMT+8

    The whole PAS Organisation has gone to the docks and dogs. And they are destroying the Islamic Ummah. I wonder what happened to their Wasatiyyah in Islam. Apparently it seems UMNO is more moderate than PAS which seems more radical and extreme but actually going and getting . . . NOWHERE.

    And only now we realized they have idiots and morons as leaders. What a pity.

fda

Link2Me WeLinkBk (254)