Seminar Antarabangsa Autisme 2014

Saturday, January 12, 2013

Himpunan 121: Rancangan nak cari pasal polis

Pakaian Muslimah dan Soehah konon ... tuduh-tuduh dan menentang pihak berkuasa serta perangai macam setan

Penganjur Himpunan sudah mula membuat tuduhan awal kepada polis dengan menuduh polis akan menyamar dan lakukan provokasi terhadap pihak penyokong dan pengunjung acara mereka.

Namun sikap polis kali ini dibuat Akta Perhimpunan Awam baru adalah untuk meletakkan peraturan dan undang-undang kepada pihak penganjur dan jika apa-apa berlaku, tanggungjawab akan diletakkan pada pihak Penganjur.

Jika ada perarakan yang menyalahi undang-undang dan syarat yang diletakkan polis tak akan nak tahan ratusan ribu penyokong tapi biarkan saja. Kerja mereka dah senang dengan hanya cekup jawatankuasa dan penganjur.

Puak PAS menyamar polis dan akan lakukan provokasi. BAca House PK SINI 
Ini yang bakal mengecewakan pihak penganjur yang mahukan kucar kacir dan kekecuhan berlaku supaya mereka boleh raih simpati dan sokongan dari orang ramai dengan menyalahkan pihak berkausa dan polis.

Rancangan pihak penganjur adalah supaya berlaku kecuh supaya acara perhimpunan dan ceramah pada waktu malam akan jadi panas dan penyokong bertambah semangat untuk hadapai PRU.


Dari apa yang didengar pengajur dah rancang dengan membayar ejen dan kepala samseng untuk mulakan proviokasi terhadap polis atau pihak berkuasa supaya akan berlaku penangkapan dan ini akan menaikkan semangat penyokong lain untuk memberi reaksi ganas.


Selain daripada provokasi yg telah dirancang oleh pemimpin dan ahli2 mereka melalui media massa pro pembangkang, sms dan blogger, mereka turut mengingatkan peserta perhimpunan supaya berhati2 dan bertindak proaktif dengan menjadikan pihak polis sebgai sasaran utama.

Antara arahan yg dikeluarkan adalah supaya peserta2 jangan lupa mengambil gambar / rakaman seperti dibawah:
1) Ambil gambar mana-mana anggota polis yang membelasah mana-mana peserta 
2) Ambil gambar mana-mana anggota polis yang membelasah mana-mana wartawan atau jurugambar 
3) Ambil gambar mana-mana anggota polis yang tidak memakai tanda nama dan nombor siri anggota Polis. 
4) Ambil gambar mana-mana anggota polis yang memakai pakaian preman 
5) Ambil gambar mana-mana anggota polis yang memakai topeng muka dan berpakaian preman 
6) Ambil gambar agen provokatur yang menghasut agak melakukan tindakan yang tidak mengikut aper yang diarahkan oleh penganjur HKR. 
7) Ambilk gambar agen provokatur yang membalingkan bom asap/gas pemedih mata jenis lempar tangan 
8) Ambil  gambar mana-mana orang yang bertindak merosakkan harta awam dan vandalisma 
 
9) Ambil  gambar mana-mana orang awam yang menggunakan kekerasan… 
10) Ambil  gambar mana-mana orang awam yang membawa senjata (besi, kayu atau batu) 
11) Ambil gambar mana-mana perkara yang nampak mencurigakan 
12) Ambilk gambar mana-mana perkara yang nampak mencurigakan 
13) Ambil gambar mana-mana peralatan telekomunikasi yang mencurigakan (mobile jammer) 
14) Ambil  gambar mana-mana kenderaan yang membawa peralatan telekomunikasi (banyak antena dan sebagainya) serta dapatkan nombor plet kenderaan tersebut 
15) Ambil gambar apa-apa sahaja aktiviti yang nampak mencurigakan 
16) Ambil gambar sebanyak yang boleh… supaya senang dikemudian hari untuk membuat pengecaman. 
17) Ambil gambar still photo dan juga video.

beberapa lagi bukti menunjukkan mereka memang nak langgar  peraturan dan provokasi polis:





5 comments:

  • Anonymous says:
    January 12, 2013 at 9:27:00 AM GMT+8

    ...ambil gambar masa depa tengah dok syiok.......

  • Ali says:
    January 12, 2013 at 9:28:00 AM GMT+8

    PDRM jgn bagi muka dgn puak dajal mata dua itu, ajar mereka seperti apa yg dilakukan oleh kerajaan taksin tempohari, sampai sekarang x de lagi tunjuk perasaan di Thailand oleh or Melayu di Sana. Sampai skrg juga x de sapa berani buka mulut dgn tindakan bijak kjaan Thailand. Jgn layan dan berlembut dgn menjamu nasi baryani, masukkan puak celaka tu dlm guni, tangkap penghasut suhakam bagi mereka minum air jamban. Sudah sudahlah pihak PDRM dipermainkan, dicaci maki, dimaki hamun, disamakan dgn segala yg jijik.Tahap berlembut PDRM sudah melebehi parasnya. Dlm negara yg aman tenteram PDRM berhak utk menikmati susana kedamaian seperti rakyat yg lain.

  • Anonymous says:
    January 12, 2013 at 9:41:00 AM GMT+8

    Jadi apa2 tangkap je penganjur tu semua, charge dan sumbat masuk jel biar tau rasa tanggungjawab sikit.

    Baru perhimpunan sikit dah huru hara macam mana nak tadbir negeri atau negara?

    Taunya cuma menyalahkan orang lain je.

  • Anonymous says:
    January 12, 2013 at 9:55:00 AM GMT+8

    Dah lah aku ni bodoh. Banyak pula kerja nak buat. Satu sen haram pun tak guna.

    Baik duduk rumah sajalah. Itu saja dah dapat pahala hari ni kerana tolong mengamankan negara.

  • Anonymous says:
    January 12, 2013 at 11:08:00 AM GMT+8

    Himpunan 121 yang juga dikenali sebagai himpunan Shamsidar adalah satu bukti betapa dayusnya Azmin. Selepas mendapat kekayaan dari Anwar hasil dari 'kerja kuat' Shamsidar, sekali lagi Azmin 'melacurkan' isterinya dengan membiarkan isterinya menjadi MASKOT dalam perhimpunan kali ini. Dimana maruah Azmin sebagai suami? Atau Azmin sekadar suka makan icecream dalam jamban?

fda

Link2Me WeLinkBk (254)