Greetings

Friday, January 11, 2013

Himpunan 121: Akan langgar peraturan dan buat juga perarakkan


Dari malumat yang diterima, penganjur berniat untuk melakukan kekecohan dan huru hara. Mereka dah mula nak buat pasal dengan pihak berkuasa.

Sebagai contoh pertemuan pihak penganjur dengan IGP pun menunjukkan pelbagai sikap akan langgar peraturan. Mereka mahu IGP sendiri keluarkan permit berhimpun padahal ianya bidang kuasa OCPD.

Dipercayai dalam pertemuan dengan OCPD pula, mereka menuntut macam-macam. Antaranya mereka menuntut pihak mereka dibenarkan jual makanan dan lain-lain. Itu polis beritahu bukan bidang kausa mereka tetapi DBKL. Mereka pula mahu polis yang mengatur.

Mereka juga kat amereka tak boleh kawal limpahan apabila lebih dari 50 ribu orang akan datang. Katanya saja 1 juta tapi banyak tu saja. Stadium merdeka muat 30 ribu tapi kenapa sampai 50 ribu pula mahu dibawa. Apakah 30 ribu tak cukup ramai untuk sampaikan mesej mereka?

Dibelakang tabir, mereka sudah atur untuk buat perarakan dan melakukan kesesakan lalu lintas dan huru hara kepada bandaraya. Ada 5 pusat perkumpulan telah diatur tempat berkumpul.

Walaupun diberi stadium, tujuan mereka adalah untuk lakukan huru hara.

Dari satu lain-lain kumpulan hijau, purple, anak muda, royalti minyak dan anak, dan kuning bersih akan berarak ke Stadium Merdeka dan melanggar arahan polis dna lain-lain pihak berkuasa.

Mereka tak peduli 27 syarat yang ditetapkan mengikut kuasa di abwah AKta Perhimpunan Awam baru seperti dilaporkan Perak Today SINI.

Mereak sudah pun mula occopy dan kumpul di Dataran merdeka, Gombak, Kg Baru dan lain-lain tempat.

4 comments:

  • Anonymous says:
    January 11, 2013 at 1:02:00 PM GMT+8

    Babi2 itu mmg menyusahkan org saja....g la menyalak kat hutan..kan sesuai dgn prangai mrk..

  • Anonymous says:
    January 11, 2013 at 2:21:00 PM GMT+8

    Entahlah....apa nak jadi dgn cara pemerintahan skrg..amat lemah...seolah2 takut sgt dgn puak2 kurang hajar ni...aku ni memang amat menyokong kerajaan wp bukan semua perkara..tapi dah naik meluat dan menyampah dgn kebapokan KDN & polis..Raja2 Melayu pun tak sepakat bersuara..hnya Sultan Selangor je..mana puak2 ni heran..apa nak jadi dgn bangsa Melayu Islam di Malaysia ni...bersekongkol dgn manusia yg bertopengkan iblis...lebih2 lg tok2 guru dan ularmak pas yg dah sesat melacurkan kalimah ALLAH SWT...

  • Sou Yuen says:
    January 11, 2013 at 5:22:00 PM GMT+8

    The only reason they choose Dataran Merdeka is no need to pay maa hihi,because they always thought about free things,everything should be free and cost-effective (according to them lah)

  • Anonymous says:
    January 12, 2013 at 12:20:00 PM GMT+8

    free n free.. agree.. so depa kerja pun jgn bayar gaji maa.. free also.. hehe!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)