Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Sunday, January 6, 2013

Hari ke 21: Bolehkah Hadi dolak dalik Tabung Memali?


Beberapa hari lepas, Pemuda Pas Kelantan melahirkan rasa terkilan dengan tindakan pihak tertentu yang mempersoalkan kewajaran permintaan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk muncul di kaca televisyen.

Ketuanya, Abdul Latiff Abd Rahman berkata, penjelasan secara langsung adalah kaedah terbaik dalam meleraikan kekusutan yang belum mempunyai tanda- tanda untuk berakhir. Baca di Setik Perubahan SINI

Pihak yang menentang melihat tiada keperluan untuk Hadi muncul lagi di kaca TV dan tarikbalik saja Amanah Haji Hadi yang sudah lebih 30 tahun. Ini membuka ruang dan memberi nyawa untuk PAS 'loyar buruk.'

Pengakuan seperti mengkafirkan ayah sendiri [baca Utusan di SINI], isteri ajar suami mengaji tapi disesatkan kerana tak masuk PAS [baca SINI], menganggap ahli UMNO kafir [baca SINI], kesediaan syahid demi sesat [baca SINI], dan lain-lain terus menerus terdedah.


Sebelum itu Haji Hadi pun ada kata dia menerima tawaran dari JAKIM. [Baca Melanau Bloggers SINI.]

Dalam Harakah terbaru, Hadi dah cabar JAKIM keluarkan surat pulak. [Baca harakah SINI.] Ini semua trick basi untuk tidak menjawab dan mengalihkan perhatian masyarakat dari isu sebenar dan menyelamatkan diri.

Bolehkah Haji Hadi berdolak dalik dalam hal Tabung Memali?


Baca artikel Inggeris The Mole SINI mengenai PAS yang mahu terus senyap dalam hal Tabung Memali.

5 comments:

  • Jabronny says:
    January 6, 2013 at 12:24:00 PM GMT+8

    Biasalah, typical orang yang tersepit memberi berbagai alasan untuk melepaskan diri dari masalah yang di buat nya.Bakal bakal pengundi PRU nanti buat lah perkiraan tentang bakal pemimpin yang mereka kehendaki.

  • Anonymous says:
    January 6, 2013 at 1:34:00 PM GMT+8

    Kan dah ade penjelasan pasal tabung memali tu. Allahyaraham ustaz Fadzil Noor dah jawab mase die hidup lg. cube la cari maklumat, jgn malas. Sebarkan fitnah rajin tp nak cari cerita benar malas. Cerita tabung memali ni pun ade melibatkan org yg dah mati, so baik2 skt tkt jd fitnah.

  • Tukang Komen says:
    January 6, 2013 at 3:01:00 PM GMT+8

    Senang je cari jalan keluar,serah pada orang yg dah takde lagi. Penjelasan dulu tu pun tak sebut berapa jumlah derma diterima dan pengagihannya.

    Itu makanya Hadi kata 'derma adalah JIHAD'. Senang kelepet beb.

  • Anonymous says:
    January 6, 2013 at 5:53:00 PM GMT+8

    Tak kesian ke kat bekan Presiden kamu tu, dah mati pun masih nak jual nama dia nak tutup kesalahan orang yang masih hidup. Kalau dah ada penjelasan elok la, tugas yang tinggal sekarang adalah pergi jelaskan pada balu dan ahli keluarga yang masih hidup kat memali tu. Jangan lupa jelaskan kat Cikgu Non bekas orang kuat Pas tu sekali. sebab dia yang mula timbulkan kembali isu ni, bukan Umno.

    WY

  • Anonymous says:
    January 7, 2013 at 9:25:00 AM GMT+8

    Dizaman Rasulullah SAW muncul seorang nabi palsu yang bernama Musailamah al-Kadzdzab. Hari ini di Malaysia ada ramai ulamak2 palsu lagi sesat. Antaranya ialah Hadi Awang. Wallahualam.

    mtk

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)