Friday, January 18, 2013

Hari 32 Hadi: Politik Hadi merudum ... baik minta maaf


Kedudukan Hadi untuk menang di Marang sudah tipis dan kini nak pertahankan kerusi Rhu Rendang pun belum tahu. Jangan terkejut kalau Hadi balik kampong tangan kosong lepas PRU. Baliklah dia mengajar di masjid.

Selama sebulan suara Hadi dah tak kedengaran untuk perjelaskan kedudukannya. Selama 32 hari dia tak jawab hal Amanah Hadi. Sepatutnya Rais kasi dia satu jam untuk bercakap. Itu tali gantung sebenarnya tapi ramai berfikiran dalam kepompong lama dan nasihat supaya Hadi tak diberi ruang di TV.

Kenapa ianya tali gantung untuk Hadi, kami tak akan dedahkan rahsia. Orang tak ada akal tak boleh diberitahu kerana dia akan tunjuk pandai (padahal tak faham dan tak bermaklumat) dan spoil everything.

Apa sekali pun dahlah Hadi lari dari AManah Hadi, dia juga dilihat macam dipaksa membaca kenyatan tentang Kalimah Allah yang diberi Anwar degan Anwar dan Lim Kit Siang tak percaya lalu semak segala kenyataan yang disebut.

Ketika HRK112, Hadi tak menyerlah langsung. Lepas itu flip flop pasal kalimah Allah sebaik Majlis Syura tak pertaahan keputusan PR tentang Kalimah Allah.

Dalam sekelip mata, politik Hadi sudah menjunam. Dia bakal hilang kerusi dari Maranag. Apa perlu dia buat.

Mintak maaf dan tarikbalik Amanah Haji Hadi. Kalau Najib boleh meminta maaf atas sebarang kesilapan UMNO yang lepas, apa salah hadi tunjuk juga gentleman untuk minta maaf.

Pasti ada ruang untuk PAS hidupkan politik Hadi. Ada ruang untuk faction ulamak kembali.

Semua isu-isu kalimah Allah dan lain adalah masaalah kumpulan parasit. Terus senyap mereka ini.

Pilihan Hadi hanya selamatkan ego, fikirkan faction umalak yang akan lemah dan lakukan sesuatu untuk tinggalkan legasi lepas dan maju ke hadapan/

10 comments:

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 7:05:00 PM GMT+8

    amanat besi..bodoh pon bodoh tahap besi.

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 7:23:00 PM GMT+8

    kata boikot sinar harian. apa cer...

  • Anonymous says:
    January 18, 2013 at 8:21:00 PM GMT+8

    Bakal PM Malaysia lepas PRU 13 paling BAHLUL tu kah kah kah.

  • Jijan Mali says:
    January 18, 2013 at 8:32:00 PM GMT+8

    Ulamak 'Ular Dalam Semak' HAdi ni nak mintak maaf....sudahlah...jauh panggang dari api. Dasar maanusia taghut...nama Allah SWT pun nak dijualnya untuk menurut perintah DAPigs dan P'Gay'R. Tak dengar pun dia sendiri tarik balik pengakuan. Yang tarik balik tu dibuat melalui balachi dia bukannya Hadi. Le ni nak tawar letak jawatan...tak payah tawar-tawar lah, letak saja jawatan. Tak letak pun lagi bagus sebab Hadi adalah biawak hidup dalam PAS-pis-pus. Parti ni memang sukapun pikul biawak hidup yang kerabat bini kawan sendiri, yang buat counseling 'one-to-one' pukul 2 pagi dengan bini orang dalam bilik hotel, yang bermukah dengan bini orang atas train dan banyak lagilah.

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  • Anonymous says:
    January 19, 2013 at 12:25:00 PM GMT+8

    Musailamah al-Kazzab adalah nabi palsu. Hadi Awang pula adalah ulamak palsu. Ulamak palsu pewaris kepada nabi palsu. Jadi Hadi Awang wajib dinyahkan pada PRU13 kelak.

    mtk

  • Anonymous says:
    January 20, 2013 at 6:22:00 PM GMT+8

    Hj hadi bukan ulamak, tapi ulamak politik cari makan. Kalau dah tersilap minta maaf dan bertaubat la, dia bukan maksum.

  • Anonymous says:
    January 20, 2013 at 9:23:00 PM GMT+8

    Eloklah undur diri kerana Marang pun tak akan terima orang macam hadi lagi. Dan jangan lupa ajak nik aziz sama. Bye !

  • Anonymous says:
    January 20, 2013 at 9:28:00 PM GMT+8

    Eloklah undur diri kerana Marang pun tak akan terima orang macam hadi lagi. Dan jangan lupa ajak nik aziz sama. Bye !

  • Anonymous says:
    January 20, 2013 at 9:31:00 PM GMT+8

    Eloklah undur diri kerana Marang pun tak akan terima orang macam hadi lagi. Dan jangan lupa ajak nik aziz sama. Bye !

  • Anonymous says:
    January 20, 2013 at 9:52:00 PM GMT+8

    Eloklah undur diri kerana Marang pun tak akan terima orang macam hadi lagi. Dan jangan lupa ajak nik aziz sama. Bye !

fda

Link2Me WeLinkBk (254)