Visitors

Monday, January 7, 2013

Hadi hari 22: Konvoi motor sambut Hadi tarikbalik Amanah di Sabah?


Pada Januari 1hb baru-baru ini, Pemuda SAPP Kota Kinabalu dan Sepangar telah mengadakan konvoi bermotorsikal dan kereta melalui bandar KK dan Jalan Tanjung Lipat ke Dewan Damai. satu gimik politik.  Laluan utama adalah di Sepanggar mgikut jalan besar ke Karambunai dan berpatah balik  terus ke Inanam.

SAPP KK diketuai oleh Yong Yik Yoong, iaitu ahli Jawatankuasa CLC SAPP KK dan anak Yong Teck lee. Dia telah mengetuai sekumpulan seramai 20 orang dengan selebihnya 10 buah kereta

Chester Pang memakai cap
Kawasan Sepanggar diketuai oleh Pemuda Sapp, Chester Pang dan Ketua CLC SAPP Inanam,   Peserta konvoinya ada seramai 60 orang dengan grup motor terdiri mereka yang dalam umur 18-28.

Berkumpul di Telok Likas KK
Namun begitu, sambutan program ini tidak dapat sambutan. Orang ramai tidak peduli dan mereka hanya buat tak tahu saja. Media tempatan dan Borneo pun tak beri liputan.

Ekoran itu, Pemuda PAS Sabah pun nak tiru dan buat konvoi dengan membawa bendera PAs untuk kedatangan Haji Hadi ke Sabah dan khususnya Sepangar pada Januari 10hb ini. Jumlah ahli di Sabah ciput dan ketua Pemuda PAS main isu PATI tapi diri sendiri orang pendatang asing tanpa izin.

Difahamkan Pemuda PAS Sepanggar ada menemui kepala kumpulan pemuda yang telah mengumpulkan budak-budak motor untuk SAPP. Mereka mahu mereka bawa bendera PAS pula untuk sambut haji Hadi.


Apa program yg Haji Hadi nak buat untuk datang ke Sepanggar? Itu tidak diketahui. Adakah dia akan umumkan tarik balik Aanah Haji Hadi? Itu tidak mungkin kata Awang Selamat Utusan Malaysia. Disahkan dengan arahan Nik Aziz dan panggilan Cikgu Non sebagai cikgu ajar ABC.

Tak tolak kemungkinan otak Hadi dah beng dari pelbagai tekanan hingga "mouth cannot spiak" dan tuduh semua orang Sabah sebagai kafir pasal PAS tiada pengikut sini

Pemuda PAS sudah runding untuk upah budak-budak motor bawa dan arak bendera PAS. Budak-budak ini semua meminta dibayar RM50 seorang dan jika kena saman polis, pihak PAS perlu bayar.

Mereka bukan nak sangat tolong parti Semenanjung dan mereka tahu PAS sekarang kaya dengan menyamun balak dan rakyat Kelantan sana sini. Takkan tanam kelapa sawit dan getah selama pulohan tahun bayar cuma Rm100-150 setahun seekar dan bayar hanya lepas beberapa tahun.

Permintaan ini membuat PAS Sepanggar termenung dan minta kurangkan bayaran upah budak motor tu.. Setahu mereka SAPP bayar cuma RM30 seorang.


Apalah RM50 pun minta kurang? Kalau macam gini sikap mereka berkira, PAS akan buat tak tahu saja apabila budak-budak ini semua kena saman. Elok polis trafik saman saja budak-budak ini dan baru mereka sedar betapa pelahap dan kedekut PAS.

Sebenarnya ini hanya menunjukkan kewujudan pembangkang yang banyak di Sabah hanya berlegar kepada kelompok yang sama. Muka-muka sama yang kelihatan dari majlis PAS ke majlis PKR. Juga majlis SAPP dan DAP.

Muka itu yang hadhir ketika di majlis-majlis dan muka tulah hadhir di ceramah pkr dan yang konon sokong SAPP. Tapi para pemimpin parti-parti ini dakwa mereka punya ahli masing2..

Namun boleh yakin budak-budak motor ini tidak akan jadi macam Khalid Mohd Ismath berikut:


Bukankah lagi fanatik dan extrim hingga rela solat dalam tokong Cina dari berimam yang pro UMNO? Ramai tka tahu bahawa bapak Khalid yang bernama Mohd Ismath adalah ahli Lembaga Pengarah Koperasi Kohilal yang makan duit haram ahli-ahli PAS.

Hairan pula kita kenapa masuk belajar UiTM ynag dibina UMNO? .

Dalam PAS Piss Pus cari orang untuk konvoi motor, tahukah puak yang mereka minta jadi konvoi motor itu adalah puak yang Haji Hadi kafirkan sebelum dia orang lahir ke dunia lagi?

Kah kah kah ...

2 comments:

  • usin says:
    January 7, 2013 at 9:30:00 AM GMT+8

    khalid ismath jd mcm tu mungkin sebab makan terlalu bnyk duit haram hasil songlap koperasi kohilal. mana tahu kan!!!!

  • Anonymous says:
    January 7, 2013 at 4:15:00 PM GMT+8

    Salam. Saya setuju Usin. Inilah akibat dosa Ayah, jatoh pada anak. Didunia pun telah ALLAH tunjuk akibah makan duit orang tampa izin. Kita Tunggu diakhirat sama2 kita tuntut pada Ismath kerna songlap duit itu kepada Khalid pula yg memakan duit itu. Nauzubillah....

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)