Sunday, January 27, 2013

Gay tua baru percaya dia mungkin kalah di Permatang Pauh


Pasti pelbagai pihak akan sangkal Anwar dan Pakatan Rakyat akan kalah teruk dan merusuh buat rampasan kuasa kelak lepas PRU12 seperti kita kata sebelum ini. Baca SINI.

Walaupun ini mukadepan SINAR HARIAN yang hari demi hari makin tak boleh dipercayai langsung laporan dan tajuk laporan mereka, laporan ini boleh kita rasa usaha Sinar Harian yang risau akan nasib taukeh mereka dan perlu cara psikologi untuk sangkal persepsi yanhg mula dibina oleh Utusan Malaysia.

Syed Akkbar ada membuat komentar dan rumusan panjang mengenai hal ini di SINI.

Dalam AIDCdi SINI, dia melihat Anwar cemah dengan keadaan Permatang Pauh yang 69% Melayu. Kerisaunnya mula timbul dari kesedaran bahwa Permatang Pauh ada kawasan tradisi UMNO  dan sedikit PAS dari zaman sebelum Anwar muncul di persada politik negara.

Sebenarnya The Unspinners dah sebut banyak kali, Ini maklumat akarumbi dan di ground!

Anwar tak serupa dulu. Hadirin ke ceramah Anwar di Permatang Pauh tak sehebat dulu. Tak ada lagi ribu-ribu yang dulu dibanggakan. Dah cerita 100 atau 200 saja. Sebulan lepas di Taman Perda, Bukit Mertajam, hanya 20 orang hadir. Anwar cabut, tak jadi berceramah.

Ini yang timbul cerita dari Gelagat Anwar SINI bahawa dia sudah gabra akan kedatangan 6,000 ke Majlis Perkasa di Permatang Pauh yang membawa Tun Dr Mahathir. Sambutan pengundi Permatang Pauh terhadap Anwar tidak seperti dahulu lagi. Permatang Pauh bukanlah lagi kubu kuat Anwar Ibrahim. 

Program dan ceramah Anwar tidak lagi ‘dilambung-lambung’ macam dulu. dalam satu program baru ini, ada yang duduk dalam kereta sahaja. Tak ada sambutan hangat. Tidak ramai orang Permatang Pauh hadir. Terpaksa bawa import’ dari PAS dan PKR Tasek Gelugor dan Batu Kawan. 

Orang yang mengekor Anwar sana sini ketika menemui rakyat sudah kurang hingga kadang-kadang tak ada. Malah orang dah tak menerpa ke anwar tapi anwar kena pergi ke orang untuk berjabat salam. Masa majlis terbuka di kampingnya, Anwar terima hanya dalam 1,000.

Katanya dia terpaksa buat satu lagi rumah terbuka di Nibung Tebal ...Kenapa Nibung Tebal???

Itu kan kawasan Tan Tee Beng, bekasa AP PKR Yang dah lompat jadi bebas. Ramai menjangka dia atau anaknya tak akan tanding di situ.




Menurut Flying Kick SINI, Anwar takut nak bertemu Nasharuddin Mat Isa yang tak akan diberi kerusi untuk bertanding dan tanding atas kerusi bebas di Permatang Pauh. Khabar angin berkata Nasha dan Zul Nordin ke Gaza bersama PM berkenaan hal ini.

Namun kami realitisk ...

... bukan senang nak kalahkan si Gay Tua di Permatang Pauh. Dia dah jaga kawasan lama dan letak isteri pun menang. Sekarang dia tak ada sumbangan tapi dulu masa dalam UMNO banyak telah disalurkan ke situ.

Tapi ingat setiap election ada giant killer. Tak mustahil kuasa tuhan akan tunjukkan hukumannya di mukabumi dan Anwar yang gagah perkasa (hehehe ... Perkasa) boleh kecundang seperti mana Abu jahal dan bau Lahab.

Kalau Anwar masih lagi ada keimanan, terima dengan hati terbuka dan bukan nak merusuh. Ia menunjukkan Allah masih sayangkannya dan mahu dia kembali ke jalan benar.



4 comments:

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 11:54:00 AM GMT+8

    Bro,dr tahun 1982 kerusi Permatang Pauh tidak pernah terlepas kpd org lain.Swktu dia di penjara kerusi itu di wakili oleh isteri ny.Swktu PRU 2004,BN menang besar tp kerusi itu kekal sbg milik PKR.Apa brg DSAI takut utk mempertahan kn kerusi tu.Bawa lh segala mcm kelengkapan dn jentera UMNO ke PP,tk jadi hal bro.Jgn lh bermimpi nk dpt kerusi tu.Kerusi PP tidak pernah di menangi oleh UBN,tp oleh DSAI.

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 12:35:00 PM GMT+8

    Gay tua akan kalah. Anak beranak akan kalah. Parti PKR pun akan kalah teruq. Rakyat dah tahu si gay tua dan anak beranak penipu besar. Konon konspirasi jahat nak sekat dia jadi PM, tapi sebenarnya dia memang bermoral jijik. Dah lah kaki betina, bontot kaum sejenis pun dia tutoh. Konon kerajaan kebas duit rakyat, rupa2 nya dia anak beranak kaki songlap duit rakyat. Konon warak lah. Simpan janggut sejemput. Tonjol imej islam la konon. Rupa-rupa nya KAKI MELIWAT BONTOT. Sial punya manusia. Sesiapa yg masih menyokong dia, memang BODOH BANGANG NAK MAMPOS.

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 3:53:00 PM GMT+8

    Anuwar ni sentiasa kaji tahap kerosakan parti jika diserang BN. Dia faham situasi semasa sbb dia mmg mahir dlm hal politik. Harap UMNO tak termakan kata2 Anuwar. Jgn ambil mudah dgn meletakkan calon separuh masak. Letakkan calon heavyweight sbb saya percaya Anuwar takkan keluar dari P.Pauh dgn mudah. Jika dinilai perkembangan terkini UMNO kini dihadapan. Jika calonnya cukup hebat(NGO mungkin) Anuwar boleh ditewaskan. Walaupun tipis.

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 4:28:00 PM GMT+8

    Apa yang berlaku sekarang, perpecahan orang Melayu sekarang akan merugikan orang Melayu, dan masa depan anak-anak kita. Punca perpecahan adalah orang-orang Melayu yang 'terlupa' akan akar umbi mereka. Orang seperti inilah merosakkan perpaduan orang-orang Melayu. Adalah diharapkan kerajaan yang ada sekarang akan terus menerajui negara dengan kekuatan yang lebih mantap lagi. Insyallah pergolakan yang berlaku sekarang adalah kebesaran Allah menunjukkan apa yang perlu dilakukan

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)