Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Sunday, January 27, 2013

Buat apa anak Lebai PAS pakai Porsche? Mana dapat duit?


Duke of UMNO mendedahkan:

Jadi saya nak tanyalah puak-puak PAS, termasuklah blogger-blogger "belaan" Zul Ya, betul ke Ustaz Hashim Jasin ni pakai Cayman? 

Mana dia dapat duit banyak-banyak beli kereta mewah tu? Dia dapat kontrak balak dari Sanusi ke?

Huiiihhh..! Laju woooo...patut pun depa bantah AES...heh!

Terkejut juga saya bila rakan-rakan saya mendakwa Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin, memiliki sebuah kereta Porsche Cayman yang dianggarkan berharga RM640,000..!!! Saya tak percaya...

Takkanlah seorang Ustaz yang selalu berceramah mengenai "zuhud", merendah diri dan rela berkongsi rasa hidup susah dengan rakyat sanggup menipu rakyat dengan membeli kereta mewah ala-ala orang muda yang suka melarammm..???

Tapi bila disertakan beberapa bukti, terbeliak juga biji mata saya..! Cuba lihat dibawah...

Ini butirannya....Ustaz Hashim punya ka?
Atau dia menabung dari kecik kotttt...??? Heh!


Entahlah kenapa dia perlu nak pakai Porshe ... nak ngorat sapa? Cucu Tok Selampit dedahkan pula  ...


Geli hati apabila membaca kenyataan naif ADUN PAS Sanglang yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Perlis apabila membuat kenyataan di Haprakdaily mengenai isu pemilikan Porsche Cayman yang didaftarkan atas namanya. 

Alhamdulillah :) :) ...  beliau bersifat terbuka, sama ada disedari atau tidak apabila beliau mengakui bahawa beliau telah menggunakan peruntukan Permit Import (AP) yang diberikan kepadanya sebagai Wakil Rakyat untuk membeli sebuah kereta mewah Porsche Cayman untuk anaknya. AP untuk Wakil Rakyat.

Kenapa anaknya yang bukan Wakil Rakyat yang mengambil kesempatan? Sungguh amat beretika!

Baca seterusnya di SINI

Anak kot tak yang ngurat bohsia!!! Asal jangan ngurat Bojan cukuplah ... nanti tukar ke PAS.

Kenapa ye ... Sinar Harian diamkan benda macam ini? 

Apa perlunya pakai Porsche ... 

5 comments:

  • Rabbit says:
    January 27, 2013 at 9:33:00 PM GMT+8

    Tak payah nak syak wasangka. Mungkin dia untung jual karipap kat ceramah PAS atau kat demo sana sini. Karipap dia sedap agaknya. Ada taruk kas-kas. Banyak orang makan dia jual banyak dan mahal. Untung besar dia belilah Porche Cayman.

    betulke Porche Cayman atau Porche Cayenne?

  • mohdfazli says:
    January 27, 2013 at 9:50:00 PM GMT+8

    Pelikkan, orang Pas pakai Porsche, kalau orang dari parti lain biasa saja.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 2:18:00 AM GMT+8

    Hahahah. Sah duit derma jihad dah di salahguna. Silap2 dapat komisen duit tabung memali kerana diamkan perkara sebenar. MAMPUIH LA PAS INI KALI. Dengan DAP dah kena cucuq hidung macam babi hutan ternakan LGE.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 9:02:00 AM GMT+8

    Jangan fitnah. Nanti tak cium syurga. Dia simpan sejak bangku sekolah rendah lagi. Campur komishen ceramah, komishen salah guna kuasa dan lain lain dapatlah beli kereta tu?
    Ayat diatas adalah ayat biasa/lazim digunakan oleh penganut ugama Isley bawaan N.ajis dan H.Hhadi untuk mengomen (fitnah) selama ini!!!

  • Johan says:
    January 28, 2013 at 9:59:00 PM GMT+8

    Saya tidak nampak apa-apa kesalahan yang dilakukan. Beliau menggunakan AP khas untuknya bagi kaum keluarga. Itukan tidak salah, malah digalakkan. Yang saya nampak salah adalah JIKA MP UMNO gunakan AP itu untuk ahli keluarga, ini adalah pentingkan kroni dan teramat nepotisme... Cuba tengok dalam kitab, mana ada ahli PAS yang dijanjikan syurga membuat apa-apa kesalahan...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)