Greetings

Friday, January 4, 2013

Bekas SB masuk PAS dan mati sebelum taubat makan rasuah dan tikam kawan


Bekas Ketua Polis Daerah (OCPD) Slim River Haji Abdullah Haji Omar masuk PAS tempoh hari.

Dia telah berceramah di Muktaar PAS dan mengaku dia bekerja sebagai polis selama 35 tahun dan 35 tahun sebagai SB. Dia meminta maaf dan konon mendedahkan SB melakukan kerja-kerja kotor dalam menjalankan tugas memantau keselamatan dalam sektor politik. Baca PASB SINI

Dengar lah ceramahnya baru-baru ini.


The Unspinners belum sempat nak mendedahkan kisah pegawai polis pencen ini. Rupanya bekas pegawai polis ini sudah meninggalkan dunia.

Sebenarnya Abdullah Omar naik jadi pegawai hanya semasa naik jadi polis jaga balai. Kenapa dah jalan dahulu sebelum cerita bagaimana dia dapat dirinya naik pangkat?

Dalam dia menuduh UMNO kaya dan bukan orang tertentu salahguna kuasa kerana kroni, kenapa dia tidak cerita macam mana hidupnya mewah? Betulkah dia menerima wang rasuah dari taukeh-taukeh Cina dan gangster supaya operasi gelap mereka tidak dikacau dan salahlaku syarikat Cina ni ditutup mata?

Sayang orangnya tidak ada untuk jawab kerana kita ada detail.

Dia kata ada operasi ambil orang Rohingya jadi warganegara dan undi UMNO, tapi adakah dia bukti mereka ada IC?

Kenapa dia tak tanya puak-puak NGO kiri yang bersama PAS menuntut negara mabil lagi refugee asing walaupun kerajaan dah tampung orang asing dalma jutaan, sah atau tidak sah?.

Kesian Allahyarham Abdullah Omar .... dia minta maaf kepada PAS kerana melakukan perbuatan dosa yang dia tidak diarah lakukan. Sayang dia mati sebelum sempat minta maaf dan bertaubat makan duit haram, tikam belakang kawan, salahguna kuasa dan tak amanah dalam menjalankan tugas.

Tak berapa orang yang hantar mayat arwah ke kubur. Kita berserah saja pada tuhan yang maha adil dan muga tuhan kurangkan azab kubur bagi ALlahyarham.

18 comments:

  • Anonymous says:
    January 4, 2013 at 9:43:00 PM GMT+8

    Selama mana pun kita hidup, kita tetap akan mati. bagaimana pun, Jangan lupa nasib anak cucu kita, kalau PR perosak rakyat memerintah, susah anak cucu kita nak kerja dengan kerajaan kerana bilangan kaki tangan kerajaan akan dikurangkan. Kalau ada kekosongan kena diisi bangsa lain pulak. Nak kerja dengan syarikat cina kena tahu bahasa cina. Nak berniaga tepi jalan, gerai dirobohkan. las las merantau ke negara lain. Baru padan muka bangsa ku!

  • Anonymous says:
    January 4, 2013 at 9:56:00 PM GMT+8

    Bala yang lebih besar akan menimpa apabila penzina diangkat menjadi pemimpin. Lihat di sini http://www.youtube.com/watch?v=Cdw5RJZ8B54

  • Anonymous says:
    January 4, 2013 at 10:02:00 PM GMT+8

    ni dah karut mengarut, bekas sb pembohong dia yang buat keja tu di palit semua Anggota PDRM memalukan, sanggup menipu kerana nak jadi juara dlm politik PAS sesat.Harap PDRM ambil tindakan keatas pesara SB ni kerana fitnah yg keterlaluan.

  • Anonymous says:
    January 4, 2013 at 10:15:00 PM GMT+8

    Ni dah jadi karut mengarut,bekas SB apa ni memalukan PDRM,pengkianat keatas PDRM ada bukti ke ? diharap PDRM ambil tindakan keatas juara/barua Pas sesat.Kalau dah tau PDRM tak betul kenapa masih berkhidmat sampai pencen blah awal kan ke bagus.Fauzi Shaari bekas pengarah JSJ tak ada cerita ni pun dia rasa dia hebat nak jadi juara sanggup berbohong kerana POlitik tui,,

  • Anonymous says:
    January 4, 2013 at 10:16:00 PM GMT+8

    Ni dah jadi karut mengarut,bekas SB apa ni memalukan PDRM,pengkianat keatas PDRM ada bukti ke ? diharap PDRM ambil tindakan keatas juara/barua Pas sesat.Kalau dah tau PDRM tak betul kenapa masih berkhidmat sampai pencen blah awal kan ke bagus.Fauzi Shaari bekas pengarah JSJ tak ada cerita ni pun dia rasa dia hebat nak jadi juara sanggup berbohong kerana POlitik tui,,

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 1:32:00 AM GMT+8

    Kenapa ramai sangat Polis masuk Pas kemudian menipu..apa tujuan mereka...nak serah negara kepada cina DAP ker

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 7:48:00 AM GMT+8

    abang ipar saya SB. tapi dia tak pernah terima duit haram. hidupnya pun sederhana. tugasnya merisik memastikan negara aman. klau si sb pencen ni nak mintak maaf ada pas atas masalah apa pulak. bukan pas majikan dia. patut dia mintak maaf dgn pdrm kerana dia makan rasuah , kerana pegawai seperti dia pdrm dituduh macam2. mati pun tak sempat mintak maaf dgn majikan. semoga allah menempatkan dia ai kalangan golongan beriman

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 8:30:00 AM GMT+8

    Yang citer pasal IC tu, orang yang tak ada IC di Sabah bayar rm2500 kepada orang untuk buat IC palsu di Labuan.Bukannya kerajaan yang beri IC.Tapi IC palsu ni tak boleh dibezakan dari IC sah kerana tak ada mesin pengimbas dulu.Patut ada mesin pengimbas IC di tempat mengundi di Sabah dalam pilihanraya 13.

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 8:40:00 AM GMT+8

    Orang dah meninggal. x baik duk ungkit perkara lama.

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 9:42:00 AM GMT+8

    Korg mengate org yg dah meninggal, klu jd fitnah mcm mane nak minta maaf?

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 10:01:00 AM GMT+8

    9:56

    yg zina hang tak mau...tp yg rasuah & bom org hang ok..hipokrit

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 10:14:00 AM GMT+8

    Mati akan tetap datang kepada kita cuma yang kita tidak tahu ialah bila kita akan mati. Jika kita baik dalam hidup kita pastinya kita akan dikenang sebagai baik selepas kematian kita. Begitu jugalah Sebaliknya jika semasa hidup kita dikenali sebagai 'jahat' maka kita akan dikenang dan diingati sebagai 'jahat'.

    Antara pesanan yang ditinggalkan oleh Rasulullah SAW ialah ingatan mengenai 5 perkara sebelum datang 5 perkara. Satu antaranya ialah HIDUP SEBELUM MATI.

    Bekas SB itu telah meninggal dunia. Mengenai dosa dan pahalanya biarlah Allah SWT yang menghakiminya. Kepada yang masih hidup, hendaknya biarlah sentiasa beringat supaya anak cucu kita tidak akan menyumpah kita selepas kematian kita kelak. Wallahualam.


    mtk

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 2:21:00 PM GMT+8

    As expected you have no respect for the Dead which Transgressing all manners of good behaviour!

  • Anonymous says:
    January 5, 2013 at 8:48:00 PM GMT+8

    Awat hg mau ka penzina tu jd PM hg? Otak ada pakai la. Jgn tau nak kona kat org blk sj.

  • Anonymous says:
    January 6, 2013 at 3:43:00 AM GMT+8

    Kesian dah meninggal, innalillah...

    Yang keluarkan amanat Hadi tu bila lagi nak bertaubat?kalau meningggal tak sempat dah!

  • Anonymous says:
    January 6, 2013 at 8:38:00 AM GMT+8

    sepatut nya dia minta maaf pada Allah..bukan pada Pas.

  • Anonymous says:
    January 6, 2013 at 12:34:00 PM GMT+8

    Eloklah dia mati dah....kalau tak lagi banyak dosa yang akan dia buat......

  • Anonymous says:
    January 7, 2013 at 10:44:00 PM GMT+8

    Mmg dosa pahala urusan Allah Taala, tapi kalau dah nyata dok buat fitnah kat orang lain ...........

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)