Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, January 25, 2013

Bakar Bible: Usaha DAP perbesarkan isu kalimah Allah


Kenyataan Dato Ibrahim Ali dalam ceramahnya di Perhimpunan Perkasa di Permatanag Pauh bersama tun Dr Mahathir berhubung membakar Bible harus dilihat dalam konteks yang betul. Baca SINI


Kata-kata Ibrahim Ali hanya reaksi spontan dan kata-kata seimbas lalu yang agak casual yang ditujukan kepada pihak mubaligh Kristian yang telah menyebarkan Bible yang dikatakan adalah Bible Melayu kepada penuntut Melayu Islam di Sekolah menengah Jelutong.Baca SINI

Siapa saja orang Islam akan marah jika pihak gereja atau aktavis Kristian melakukan tindakan sedemikian begitu terbuka kerana ianya menyalahi undang-undang dan perlembagaan dalam artikel 11.4 yang melarang dakwah terhadap penganut ugama Islam.

Disesetngah negeri, perbuatan itu bersalahan di bawah undang-undang syariah negeri dan boeh dihukum.

Ibrahim Ali berhak menyuarakan kemarahan tetapi yang pentingnya tiada usaha untuk lakukan. Ianya hanya kata-kata seimbas lalu keapda sesiapa yang menerima Bible sedemikian yang berniat jahat terhadap tujuan memurtadkan orang Melayu DI Semenanjung.

Namun begitu tiada usaha dilakukan untuk lakukan pembakaran Bible. Perkasa masih dan tidak ubah berpegang keapda prinsip menghormati ugama lain.

Darti episod ini, pendakwah Kristian yang jelas tak hormat penganut orang Islam.


Namun begitu, blog kami serta Flying Kick SINI telah mendedahkan pihak tertentu yang mahu membuat tuduhan palsu terhadap Perkasa kononnya pada Ahad ini akan ada satu perhimpunan untuk membakar Bible di Pulau Pinang.


Tiada sebarang usaha yang dilakukan sebenarnya. Nampaknya pihak DAP sendiri yang ada kepentingan dan dipercayai risalah itu disebarkan mereka untuk sengaja mahu memperbesarkan kenyataan Ibrahim Ali dan terus membesarkan isu kalimah Allah.

Sebenarnya pihak DAP lah sebenar yang mahu membakar Bible.

Suatu yang didapati adalah Bible Inggeris juga edarkan kepada penuntut. Ini hanya bermakna pihak mubaligh Kristian bukan saja menumpu kepada orang melayu tapi turut juga mahu berdakwah pada kaum bukan Kristian lain. Baca Sel13 SINI


Ini teentu sekali hanya mendedahkan apa yang pernah dikatakan tentang agenda DAP untuk menukar Pulau Pinang menjadi Negeri Kristian dan penganut ugama lain akan berhadapan dengan ancaman mubaligh Kristian juga.

Pelbagai pihak menuntut Dato Ibrahim Ali disiasat dan didakwa atas kesalahan menghasut.

Baiklah ... kalau begitu, kenapa tidak Patrick Teoh, Name Wee, LKS, LGE, Karpal Singh, Ng Wei Aik, Khalid Samad, dll juga didakwa kerana menghasut????

6 comments:

  • Anonymous says:
    January 25, 2013 at 2:52:00 PM GMT+8

    Welcome to Reign of Bully by the three cardinals..Cardinal LGE, Cardinal Nuar & Cardinal Adi

  • Anonymous says:
    January 25, 2013 at 3:31:00 PM GMT+8

    Kalau saya tak silap...kalau Quran mengandungi ayat atau perkataan yang salah cetak,...atau terdapat kesilapan dalam mencetak Al Quran,..dan juga kitab serta bahan bacaan lain,atau naskah Quran usang,...salah satu cara untuk memusnahkannya ialah dengan cara MEMBAKAR!!! Aku kurang arif samada metode ini terpakai dalam menghadapi isu sekarang??!!

  • Anonymous says:
    January 25, 2013 at 6:55:00 PM GMT+8

    Open your eyes and see what is really going on.
    We should stop spitting in our own faces and see who is the one creating all the problems and who Dr MM actually promoting.
    He creates problems and causes tension to divert attention from his real agenda, that is to promote the mamaks.
    He causes the malays to waste their attention and time on the chinese and indians while the mamak agenda is moved up.

    Having said that do we malays deserve Dr MM (mad mamak) and his guard dog Ibrahim Oily?
    We want to claim our special rights, but our arrogance and stupidity in believing this mamak, who pretended to champion our rights, but was actually looking after his interest own and that of his mamak cronies.
    Top civil servents are now mamak- A Hamsap, aMerican, M.NorY, Syed and many more. Mamaks want to be known as malay and Bumi, not mamak. They even go to the extent of only speaking malay, not tamil as they used to do at home away from the public.
    Ibrahim Oily is mix-breed Indon/Mamak and his no2 man Syed is also mamak, Moyudin is also part mamak, thats why MM is promoting him!!!
    MM will purposely stir up problems, and what do we malays (actually keturunan pendatang Indon) say?--- Chinese go back to China and Indians go back to India.
    BUT where does all the mamaks go.....to PUTRAJAYA, where else!!!
    Open your eyes, we Malays have been conned all these years by this mad mamak.
    Ini ke ketuanan melayu, tapi tuan kita tu mamak!
    kita orang melayu ni dah kena liwat selama ni oleh mad Dr Mamak ni.

    We malays keep saying the others are pendatang BUT where is our actual origin (indon)?
    At least the Chinese and Indians have a legal document and agreement to prove that they came legally, but how did we malays come here- just floated in on a sampan from indon. so who is illegal now. See ancient history and you will see the Chinese and Indians were here hundreds of years ago. read up on chinese travels and indian influence in ancient Malaya and the malay archipelago !
    The early history of Kelantan traces distinct human settlement dating back to prehistoric times. Early Kelantan had links to the Funan Kingdom, the Khmer Empire, Sri Vijaya, Majapahit and Siam.
    Another occasionally quoted hypothesis is that 'Kelantan' derived originally from the Indian 'Kolaan Thana' or 'Kolaam Thana', which meant 'Land of Kolaan' or 'Land of Kolaam', the term 'kolaan' or 'kolaam' referring to the floor paintings/diagrams in the numerous Hindu temples which dotted the land in the very ancient days. 'Kolaan Thana' or 'Kolaam Thana' gradually became 'Kelantan' to fit in better with the speaking dialect of the local people.
    Kota Gelanggi, an ancient Hindu complex in the jungles of Johor, was actually discovered by a Malay archaeologists.

    also see:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kelantan
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gangga_Negara
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kota_Gelanggi
    http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_Malaysia

    STOP INSULTING OURSELVES AND THINK

  • Anonymous says:
    January 25, 2013 at 10:14:00 PM GMT+8

    Dear Anon 6:55:00,

    I do not know either you are Keling Pariah or Chingkie Pig. R u high?

  • Anonymous says:
    January 26, 2013 at 2:10:00 AM GMT+8

    Anon 6:55 bukannya seorang Melayu, tapi menyamar jd Melayu. Rasanya dia ni cina lancau. Sebab tu dia kata Melayu dtg dari Indon, sebijik mcm yg diajarkn di Spork. Klu di semenanjung ada tapak arkeologi kuil hindu, bukannya bermakna org India penduduk asal sini. Habis tu, di China bnyk tokong Buddha maknanya penduduk asal China org India la. Bukan ke Gautama Buddha tu orang India? Pergi la belajar sejarah Melayu kat riwayatmelayu.blogspot dulu kalau nak komen ttg Melayu. Jenis kaum pendatang tak kenang budi.

  • Anonymous says:
    January 26, 2013 at 6:42:00 PM GMT+8

    Anon 6.55 p.m.

    Are you preaching politics here? I am not buying you story. I voted for the opposition in 2008 hoping they would improve the well being of the Selangorians but they practically destroyed the state . . . politically, economically, socially and everything else.l

    Why . . . just because one idiot wants to be PM and the rest have their very own agenda, and its self destructing.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)