Sunday, January 27, 2013

ADUN Guchil terkucil ditumbuk kontraktor yang ditipu

ADUN Guchai, Ustaz Tuan Haji Zamri Ariff bin Tuan Zakaria ... berucap dalam masjid dan surau, pakai jubah dan kopiah, berjanggut tapi TIPU kontraktor!!! Takbeer!!! ... 

Kawan-kawan di Kota Baru memberitahu kisah yang lucu tapi sebabnya tak lucu.

Perkara ini betul berlaku dan bukan dibuat-buat cerita oleh Sinar Harian atau Harakah atau Suara keadilan atau Roket kerana laporan polis pun adadibuat oleh pihak yang terlibat.

Sabtu lepas ADUN Guchil, Kuala Krai, Kelantan, Tuan Zamri Ariff Tuan Zakaria telah membuat laporan polis terhadap seorang bernama hassan.

Nak kenali ADUN Guchil ini ... lihat blog dia SINI. hehehe ....

Hassan ini adalah penyokong PAS yang telah menumbuk Zamri tengah malam sebelum itu di Simpang 3, Lorong Tok Gading, Kota Baru. Ketika itu, Zamri bersama kawannya bernama Hilmi.

Hassan datang bertiga bersama Wan Roslan dan  seorang yang tidak di kenali dan dengan keadaaan yang marah menjerit, "Aku geram lama dah. Panas ...  panas ... Tok Wakil nipu."

Zamri dah panic dan cuba nak bincang dan redakan ekadaan. Tapi Hassan tidak peduli dan terus tiba2 menumbuk mangsa sebanyak dua kali dan mengenai tengkuk belakang sebelah kanan.

ADUN Guchil itu terjatuh. Kawannya Hilmi cuba meleraikan pergaduhan.

Lepas disiasat baru diketahui punca pergaduhan adalah kerana ADUN Guchil tidak bayarkan bayaran sebanyak RM82,000 ribu dari kontrak yang telah dilaksanakan oleh Wan Roslan dan Hassan. Ianya bayaran untuk 3 buah projek jalanraya kelas F di Kuala Krai pada tahun lepas.

Dua-dua projek telah siap sepenuhnya manakala satu projek separuh siap. ADUN Guchil hanya membayar sebanyak RM6,000 saja ... tak sampai 10% menyebabkan mereka tidak berpuas hati terhadap mangsa yang telah menipu mereka.

Tak payahlah siasat ... dah tak bayar, padanlah muka kena. Cuma kesianlah kontraktor yang dah keluarkan duit siapkan projek tapi tak dibayar.

Yang percaya pada orang PAS kenapa?

Hairan juga kenapa bayaran diminta dari ADUN? Bukankah kontrak ambil dari majlis tempatan?????

10 comments:

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 10:07:00 PM GMT+8

    dasar parti menipu.... janggut dan kepiah yg jadi barang dagangan... kesiannn....nnt di akhirat janggut dan kepiah akan berkata2 dan mengutuk tuanpunya badan.

    bob

  • Jijan Mali.... says:
    January 27, 2013 at 10:13:00 PM GMT+8

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  • Jijan Mali.... says:
    January 27, 2013 at 10:17:00 PM GMT+8

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  • Anonymous says:
    January 27, 2013 at 11:25:00 PM GMT+8

    Semua orang wajib di uji.
    Ujian dari TA.

    TAkhTA
    harTA
    waniTA.

    Serban bukan nya pakaian resam resmi harian muamalat bagi 99% ahli anggota lelaki PAS.

    arjuna waspada.
    changkat lobak.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 1:08:00 AM GMT+8

    yang menipu org PAS, yang kena tipu org PAS jgk..last2 UMNO jgk yang salah..haha.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 1:09:00 AM GMT+8

    yang menipu org PAS, yang kena tipu org PAS jgk..last2 UMNO jgk yang salah..haha.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 7:13:00 AM GMT+8

    PAS hanya parti politik.pakaian hanya perhiasan untuk menarik perhatian mengambarkan perwatakan saja.

    PERANGAI TIDAK DAPAT DIBACA/DINILAI DENGAN PAKAIAN SERTA FAHAMAH POLITI SESEORANG.

    SELALU MANUSIA MENILAI SESEORANG BERPANDUKAN PERWATAKAN,JARANG YG MENILAI BERDASARKAN PERANGAINYA.SEBAB TU RAMAI YG TERTIPU.

  • Anonymous says:
    January 28, 2013 at 4:23:00 PM GMT+8

    Percaturan politik ni mudah je . . .

    Masa pilihan raya I support you. Everthing.

    You menang you bagi projek kat I. I bagi you sekian percent.

    Lama2 kedua-duanya jadi tamak haloba.

    Pasal apa I yang dapatkan projek I dapat sikit you dapat banyak.

    Akhirnya wakil rakyat kelepek duit kontraktor. Tu yang dapat penumbuk . . . agaknya.

    The moral of the story . . . bersyukurlah dengan apa jua rezeki dan nikmat yang Allah SWT kurniakan kepada kita.

    Kalau dah nak sangat jadi wakil rakyat, jadilah wakil rakyat yang amanah. Jangan jadi penipu rakyat . . .

    Sekian, wassalam.

  • Anonymous says:
    January 29, 2013 at 10:08:00 AM GMT+8

    anon 1:08

    dah memang dasar PAS dan PR mcm tu..
    ckp ulang2 salahkan UMNO-BN jugak..
    dah kne tipu puak2 seks-PKR, kne plak kelentong dek kaki penipu dari PAS, kene lagi tipu ngan DAPig..dah bodoh tambah lagi 3 bodoh..

  • Anonymous says:
    January 30, 2013 at 9:28:00 AM GMT+8

    Ni cerita kompeni kroni ADUN sub-kontrak tu pada Hasan. Dah terima duit dari Mjlis tapi tak bayar kontraktor. Padan muka. Orang lain penat kerja, last-last dia yang makan duit

fda

Link2Me WeLinkBk (254)