Visitors

Tuesday, July 31, 2012

Kisah silam menghantui Din Puduraya di Johor

|1 comments

Membaca posting AAKJ di sini mengenai Dayang Ku Intan berkempen untuk Salahuddin Ayub di Johor, agak menggelikan hati.

Sampai seorang penyanyi - yang satu masa dahulu terpekik terlolong menyanyi pakai seksi atas pentas dan kini baru ada kesedaran Islam, dah mula nak menyedarkan orang yang dah lama sedar tapi masih terlibat nak fitnah Shapie Apdal - kena ceramah untuk selamatkan seorang pemimpin besar PAS di Johor?

Kah kah kah ...

Berkali-kali Salahuddin Ayub cuba meyakinkan bahawa dia tak ada terlibat dengan peristiwa di Puduraya. Isterinya berjaya di bohong. Biasalah dia kelentong bini macam Anwar Ibrahim. Ini dakyah UMNO, kata dia.


Masaalah Din Puduraya bukan dengan UMNO tapi ini didedahkan oleh blogger alam maya bernama Skrewkuat. Unspinners pun bukan, Papagomo pun bukan, Parpukari pun bukan, bukan bukan bukan ... bukan juga Teh Boh.

Masa PRK Tenang, Din Puduraya dah ditegur jangan buat kenyataan kelentong dan politik drama auta, tapi Din Puduraya masih berdegil. Habis dibogelkan identiti wanita itu ...

... sampai sekarang Din Puduraya berdiam tak mahu nafi atau akui pendedahan Skrewkuat. Macam Husam tak nafi atau akui tuduhan yang berlaku atasnya.

Dikisahkan Din Puduraya dah bersumpah wallahi wabillahi watallahi ... tapi tak tahu pula apa isi kandungan sumpahannya. Kalau dia kata dia tak berzina, mungkin tak salah.

Cuba suruh dia wallahi wabillahi watallahi ... saya tidak ada dan tidak pernah ada hati atau hubungan mesra dengan Norazizah ... agak-agak gagap tak dia nak sumpah?

Mulalah jadi macam Sheikhnya Anwar Aljuburi, ... ana sudah cakap sama Sheikh Yusooof ELLL lesen L Qardawi ... kuat2 sikit Qaf tu. Sheikh Azmin AL Aiskrimi, Sheikh KHalid Al Gagapi, sheikh Eli al Kangkang tak wongi ... bahawa alharam bersumpah.

Dan Nik Aziz pun ada kata baik sumpah ... opps tak perlu sumpah ... opps flip flop sumpah tapi blah blah ...



Di Johor Salahuddin telah disambut dengan begitu meriah. Sana sini lain rentang menyambutnya ... Selamat Datang Salahuddin Ayub ... Din Puduraya.

Tapi asal rakyat Johor nak bermesra panggil dia Din Puduraya, katanya dia tak jadi ceramah. Orang pun tak datang lah akhirnya bila tahu dia takut dipanggil Din Puduraya.

Malu pula nak ceritakan perkara sebenar bahawa dia naik kenderaan rakyat guna bas ekspress balik ke kawasan di Kubang Kerian dan tidor dalam bas macam rakyat biasa tiap-tiap minggu. Apa pulak takut???

Mana tak takut ... dia takut orang tanya naik bas dari mana?

Aaaaa ... Puduraya! Dah panjang cerita ....

Dari Kulai, kini terbaru didengar Salahuddin akan tanding di Pengerang dan keluarganya di Tanjung Piai, Pontian pun dah bantu kempen.

Masaalahnya apa isu kau nak bawak? Takkan isu perpindahan untuk projek RAPID, buang masa Din ....

Mana gambar Anwar buat umrah?

|1 comments

Ingatkan kembali isu Anwar ke Mekah tempoh hari di sini.

Anwar kini sudah pulang ke tanah air dari mesyuarat Bank Al Baraka dan angkat tangan Lajim Ukin dan Wilfred Bumbu.

Mana cerita Anwar ke Mekah? Kenapa tak ada gambar langsung? Atau sekurang-kurangnya gambar photoshop rekaan cybertrooper PKR pun tak ada.

Takkan Anwar tak ke Mekah kalau dah cakap nak ke Mekah buat umrah?

Dia takut anjing Mekah atau lebih besar lagi, dia tahu dia telah menghalalkan politiknya dengan perkara2 fasik dan syirik.

Itu tak masuk cerita meliwat dan menyundal dengan pelacur maka dia takut nak masuk Mekah dengan diri yang penuh bergelumang dengan dosa.

Takpalah ... tahu juga dia takut musibat ALlah turun di bumi suci ...bukankah baik bertaubat saja dan balik ke pangkal jalan?

Penipuan pilihanraya guna rakyat asing undi di Pengkalan Kubor

|5 comments

Kawasan DUN N1 Pengkalan Kubor adalah kawasan kuat BN tapi semasa tsunami 2008, undi tinggal majoriti 100 lebih kurang. Lihat data berikut:


Pilihanraya ke 12 pada 8 Mac 2008

DATUK HJ NOOR ZAHIDI B HJ OMAR (BN) 7643 undi,
HASSAN BIN BERAHIM (PKR) 7543 undi.
Majoriti: BN 100 undi
JUMLAH PEMILIH: 20,311
Undi rosak: 263 K
Peratus undian: 76.25%

Pilihanraya ke 11 pada 21 Mac 2004
Datuk Noor Zahidi Omar (BN) 6,638 undi
Wan Husain Wan Ahmad @ Tok Imam Wan Husain (Pas) 5,924 undi
Majoriti BN: 714,
Undi rosak: 214
Peratus undian: 71.97

Dari situ dah bule ngagak nate beruk katok hijau denge parti peliwat nok kawase ni.

Membaco dari kertas anggaran puok dema, ambo pelik kawase pemilih 20 ribu pemilih di sempade siam dan kelantan bule ada 1,200 undi luar

Soh la ... ambo bule agok. Mesti bawok pengundi dari Siam.

Dahsyat dema ni nak mene. Sampa sanggup guno rakyak asing. Bersih 3.0 die lah bila melibatke puok dema.

Kalu tak buak kerja jahat, toklah namo PKR ...dok?

Keluar saja Lajim, tak perlu sampai dipecat

|2 comments

Alahai ... apa ke benda letak jawatan Menteri, MKT dan Ketua Bahagian tapi masih nak simpan keahlian?

Nak suruh Jawatankausa Disiplin UMNO Pecat dan akibat itu terus Lajim nak jaja kata saya tidak meninggalkan UMNO tapi dipecat. Blah blah blah ...

Apa ni bah? Anak jantan atau anak betina? Tak payah baling batu nak sorok tangan, satu Malaysia dah tahu ...

UMNO pun tak ada masaalah dengan peninggalan kamu kerana kami tahu mereka yang meninggalkan UMNO dan BN untuk menyertai PKR khususnya adalah orang dan pemimpin bermasaalah.

Lajim bukan pemimpin yang nak membela rakyat Sabah tapi ini semua untuk isi poket sendiri. Dia ada masaalah hutang one arm bandit, projek RM25 juta diberi tapi dia mahu lebih dari menampung hutang. Itu ceritanya ...

Ini kononnya acah-acah nak mintak prpjek lebih dari itu.

Begitu juga mereka yang nak main lompat-lompat, semuanya cerita wang di belakangnya. Pilihanraya adalah satu perayaan duit untuk masing-masing cuba mencari wang.

Lajim ini dulu PBS dan dia antara pemula lompat keluar dan masuk BN yang diatur Anwar Ibrahim. Sebaik dia keluar pengikut tak ikut. Dia bertanding atas tiket BN dan menang. Jadi kekuatannya adalah kekuatan BN.

Begitu juga, rancangan nak lompat ke PKR. Ada ke pengikut lompat ke partai al juburi?

Begitu juga kisah si Datuk Wilfred Bumburing.

Isu yang telah ditimbulkan Bendahari UPKO adalah kerana kerusi di Putatan dalam kawasan Bumiputera Islam nak dipulangkan kembali kepada UMNO. INi kononnya acah mengacah nak dapatkan kerusi lain.

Wilfred ini tahu dia tak boleh tanding lagi dan masa pulangkan kerusi dan jawatan pada yang dijanjikan. Itu ceritanya.

Kalau nak tahu, baca CElah Gelegar di sini.

PAS Kelantan tak bawa ke mahkamah, Ku Li tak perlu memekak!

|1 comments

Lagi nak dekat pilihanraya, masa inilah Ku Li menuntut penyelesaian wang Petronas yang dia bekerjasama dengan PAS Kelantan untuk bersuara.

Bukankah kerajaan PAS Kelantan nak bawa isu ini ke Mahkamah Persekutuan? Kononnya interpretasi kerajaan pusat bahawa jarak dari pantai yang melayakkan adalah lebih dari 6 kilometer.

Masuklah saman, kenapa tak saman???

Maka apabila Ku Li menimbulkan isu ini ketika Lajim yang bersama Ku Li dalam AMANAH Sabah baru buat satu lagi langkah untuk lompat, masa inilah Ku Li pun nak menimbulkan isu royalti Kelantan.

Takkan Ku Li tak faham subjudice?

Pastilah kerajaan Pusat susah nak bincang atau lakukan apa-apa jika dah kata nak bawa ke Mahkamah.

Bila di Mahkamah, tak usahlah cerita nak bincang, nak kompromi atau nak cari penyelesaian, tapi ceritanya menang atau kalah.

Menang kamu betul. Kalah, kamu rayu hingga tak boleh menang dan hanya kalah, baru kata salah.

Baiklah tak payah nam memekak, kenapa tangan Ku Li tersorok tu?

Apa motif Ku Li nak timbulkan isu ini sekarang? Siapa yang Ku Li nak bantu dengan menimbulkan isu ini sekarang? Lajim dan Bumburing yang bantu lancar AMANAH di Sabah? Nik Aziz pertahan jawatan di Kelantan?

Kalau betullah Ku Li ini seorang 'gentlemen' seperti dikatakan, turun ke gelanggang dan nyatakan tentera politik belah mana kamu nak sertai perang.

Jika seperti Lajim, atas pentas sama Anwar, tapi keahlian UMNO masih nak dipegang dan konon nak beraktivis sebagai NGO, hentikanlah pura-pura.

Pentas orang politik bukan sebagai aktivis dalam NGO. USahlah kata AMANAH tu NGO, lain-lain parti politik walaupun pemerintah atau pembangkang boleh bersama. Itu cakap nak perbodohkan rakyat dan orang ramai.

Sunday, July 29, 2012

Takut suami:Isteri Ahli Parlimen minta bantuan polis

|9 comments

Semua orang tahu kisah bagaimana Ahli Parlimen PKR menghalau isterinya keluar dari rumah mereka di Banting hingga memaksa isterinya buat report polis. Lihat kat sini.

Tetapi ramai orang yang tak tahu pada 21.7.2012 isterinya tetap berkeras nak pulang ke rumah untuk ambil barang-barangnya walaupun suaminya tidak benarkan dia pulang. 

Sebelum pulang isterinya terlebih dahulu ke Balai Polis Banting untuk meminta anggota polis mengiringinya pulang ke rumah kerana bimbang dipukul suami apabila melihat keadaan suaminya yang menengking-nengking dia dalam telefon. 

Dasyat betul orang PKR ya ? Sampai isteri terpaksa minta bantuan polis untuk pulang ke rumah kerana takutkan suami.

Saturday, July 28, 2012

Pingan mangkok tulang BABI unuk raya?

|18 comments


Memetik dari Flying Kick berkenaan pinggan mangkok FIne Bone China dari negara China. Rupanya dari tulang babi. Gamopang betul!!!!

AWAS GENG,

Terutama menjelang perayaan ni, yang bercadang nak beli pinggan mangkuk raya buat letak rendang sangat2 di galakkan baca..

biasanya pinggan mangkuk di perbuat dari seramik atau kaca. Tapi ramai yang x tahu ada pinggan mangkuk di perbuat dari tulang khinzir. Ya, tulang khinzir/babi.

Fine YIYUN Bone China.
Ingat betul2 jenama ini, catit kat handphone or kertas kot2 nak gi shopping. Ini adalah jenama set pinggan mangkuk yang di perbuat dari TULANG KHINZIR. Ia di perbuat dari negara China.

Ada sesetengah kedai akan letak label kalau sesuatu barang tu di perbuat dari unsur2 khinzir. Itu okey, orang Islam boleh alert, tapi yang x letak?? kita sendiri la yang harus berhati2…

Kalau dah terbeli buanglah, jangan pakai okey….

JANGAN LUPA SEBAR KAT KAWAN2 DAN KENALAN ANDA…

p/s: dulu masa kanak2 selalu tanya kat apek jual berus lukisan. ”apek, ni berus babi ka?? ekeke

Ini pula kenyaatan dari Majlis Fatwa Kebangsaan berkenaan isu tersebut.


Majlis Fatwa turut larang guna rangka haiwan tidak disembelih

SEPANG: Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan penggunaan Bone China atau pinggan mangkuk, termasuk cawan dan piring yang mengandungi campuran tulang babi atau tulang haiwan yang boleh dimakan tetapi tidak disembelih secara Islam adalah haram.

Bagaimanapun, peralatan pinggan mangkuk yang diperbuat daripada tulang haiwan yang boleh dimakan dan disembelih secara Islam halal digunakan.

Pengerusinya, Prof Tan Sri Dr Abd Shukor Hussin, berkata walaupun Bone China diperbuat daripada tulang babi yang dibakar sehingga menjadi debu, ia tetap haram digunakan umat Islam.

“Kita dimaklumkan bahawa dalam setahun, tujuh juta babi disembelih di seluruh dunia untuk tujuan ini dengan empat juta di China, walaupun sudah menjadi debu dan diproses menjadi pinggan mangkuk, ia haram pada pandangan syarak.

“Begitu juga jika ia diperbuat daripada tulang binatang yang boleh dimakan tetapi tidak disembelih secara Islam, maka ia juga tidak boleh digunakan.

“Namun, halal digunakan jika diperbuat daripada binatang yang halal seperti (tulang) lembu dengan syarat disembelih secara Islam,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Muzakarah ke-99 jawatankuasa majlis itu di sini, kelmarin.

Bone China adalah istilah komersial digunakan pembuat perkakasan pinggan mangkuk yang mengandungi tulang haiwan.

Bagaimanapun, beliau berkata, pinggan mangkuk yang diperbuat daripada tulang haiwan itu adalah mahal sehingga boleh mencecah RM3,000 sebiji.

Sebelum ini, ada dakwaan banyak pinggan mangkuk dan perkakasan makanan seperti cawan dan piring seramik yang dijual di merata tempat mengandungi campuran tulang haiwan, termasuk babi.

Campuran tulang haiwan yang diproses menjadi debu itu digunakan supaya pinggan mangkuk menjadi lebih cantik dan berkilat.

Sumber: Berita Harian

Boikot The Store .... tak hormati orang Islam puasa

|11 comments

AIDCNews – 27/07/12 – Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) telah mengirim sekitar 600 ribu email kepada ahli-ahli dan rakan-rakan sekutunya sebagai tanda protes The Sore yang mempromosi arak secara terbuka bersempena dengan bulan Ramadhan.

Satu kiriman email dan poster boikot turut dihantar kepada pengurusan The Store.

“Untuk makluman Puan, kami telah mula menyebarkan Poster yang dilampirkan. Untuk permulaan akan dihantar melalui emel kepada senarai yang dilampirkan sebelum ini.

“Turut akan dihantar kepada ahli-ahli Persatuan Pengguna Islam Malaysia serta sekutu-sekutu kami. Anggaran jumlah emel yang akan dihantar sekitar 600 ribu.

“Langkah seterusnya adalah menghantar poster tersebut kepada masjid-masjid di seluruh Malaysia bermula jumaat ini bagi diedarkan kepada para jemaah terutamanya pada hari Jumaat, ” kata Muhammad Zharif, dalam email yang turut dikirim kepada AIDCNews.

Business merudum ... Suara Alternatif atau SUARAM mintak tolong

|3 comments


Tahu takut nak salah-salah tuduh. Dalam portal dan blog macam2 tuduhan dibuat.

Baca risalah SUARAM atau syarikat Suara Alternatif Sdn bhd yang sedang merudum.

Inilah peluang terakhir untuk last kopek kasi pow duit orang ramai.

Pembohongan dan kelentong si laknatullah ini dah terbongkar dan nama mereka dah rosak cicai bocai.

SUARAM bukan aktivis hak asasi manusia, tapi syarikat cari duit dari membangkitkan isu. Aktivis SUARAM kini terlibat merembat yuran guaman MBSJ dan menipu bekas pekerja estet dari tanah 15 ekar mereka. 

Baca di ABITW sini 

DAP takut sejarah silam, tapi kenapa menteri UMNO perlu gila bayang2?

|6 comments

Sejak beberapa lepas ini, berita mengenai wayang Tanda Putera akan di censor dan dilambatkan penyatangan mendapat perhatian blogosphera.

Ada pihak berkata ianya disebabkan UMNO tidak tahu apakah impak filem ini kepada pengundi Cina. Pada mereka impak kepada penonton Melayu baik untuk parti pemerintah.

Dari khabar yang didengar, keputusan menyunting sampai 30% dari adegan2 filem ini dan hanya membenarkan penyiaran bukan dibuat oleh Finas atau Lembaga Penapisan tetapi atas campurtangan menteri yang bertanggungjawab dengan pembangunan seni dan kebudayaan, Dato Seri Rais Yatim sendiri.

Keputusan ini dibuat sendiri tanpa mengambilkira pandangan ramai yang pakar dalam hal perfileman dan pasaran.

Penyuntingan ini tentu bercanggah dengan peranan FINAS itu sendiri.

Pelbagai blog-blog telah membuat komen. Antaranya MIK, Rocky Bru, Seademon, ABITW, Papagomo, Bigdog dll.

Salah satu komentar dari blog2 ini menyuarakan pendekatan menarik.

Bagi sesiapa yang membuat keputusan terhadap filem ini, adakah mereka tahu impak sebenar kepada pengundi Melayu? Adakah bancian yang dibuat atau hanya main agak2. Pasaran filem adalah susah untuk dijangka.

Berkenaan impak kepada pengundi Melayu, berapa orang saja orang Melayu akan tengok filem ini di panggung. Yg pergi tengok wayang adalah orang muda.

Kebanyakkan rakyat malaysia akan tunggu ia keluar percuma di astro dalam beberapa bulan atau tv3 raya tahun depan. Setengah akan beli dvd bila review bagus.

Kalau ada impak pun, ianya adalah kepada kumpulan muda Melayu.


Berkenaan impak kepada orang CIna, berapa ramai orang Cina akan pergi ke tengok filem melayu?

Yang kecuh2 di facebook adalah cina DAP dan aktivis Bersih yang di penuhi komunis. Bagi DAP dan bekas komunis, mereka tak mahu kebenaran dijelaskan. Anih tidak Gerakan tidak membuat bising, padahal Gerakan ada membuat demonstrasi semasa peristiwa May 13.

Blog Suara Lensa ada membuat komen mengenai gerakan dislike terhadap You Tube Tanda Putera.

Facebook Tanda Putera sini pun diserang puak-puak ini.

Menurut SL, dia pasti bahawa setiap yang membuat komen hanya terpedaya dengan hasutan-hasutan jahat pembangkang. Manakan tidak, mereka belum melihat lagi filem itu yang mana belum pasti bila tarikh rasmi akan tayangannya.

Kalau DAP rasional, mereka faham maksud wayang ini dan tidak melihat apa-apa dari fakta sejarah yang dibentangkan filem ini bahawa rusuhan May 13 menajdi rusuhan kaum disebabkan peranan subversif yang menghasut.



This is just a film mengenai dua pemimpin dan satu interpretasi sejarah. Menurut pelakun Alan yu, buka hati dan tonton panggung ini.



Jelasnya, ia hanya puak pembangkang takut pada bayang-bayang sendiri. Padahal ini semua kebenaran. Bukan saja Cina bunuh melayu, ada Melayu bunuh Cina dan subversif bunuh Melayu, Cina. dan India!

Persoalannya kenapa seorang menteri UMNO takut pada bayang2 DAP dan pensimpati komunis? Tak perlu takut kalau dia berilmu, faham dan bijak. Masa Namewee nasi Lemak 2.0 kenapa dia tidak arah Finas macam dia arah Finas sekarang?

Sinis Subuh: Abby masuk PAS atau PAS nak masuk Abby?

|3 comments

Kata Abby masuk PAS pasal kesedaran Islam dan nak hentikan diri dari dunia berlakun dan menyanyi.

Friday, July 27, 2012

Menjelang Julai 29: Maijol dan Wilfred nak tubuh NGO

|0 comments
Lajim dan Wilfred ketika pelancaran AMANAH Sabah

Dua malam lepas pada Julai 25hb, ada satu Majlis Penerangan Hala Tuju Politik oleh Senator Dato Maijol Mahap dan Dato WIlfred Bumburing di perkarangan rumah Dato Maijol di Kg Kokobuan Kota Marudu.

Ramai juga ahli2 UPKO, dan PKR di sekitar Tuaran, Kota Marudu dan Ranau yang datang. Dari tiga kawasan dipanggil, cuma 400 orang gitu yang datang.

Dalam ucapan oleh Dato Maijol beliau menyatakan secara umum bahawa perubahan hala tuju politiknya kini mendapat sambutan yang baik.

Sementara Dato Wilfred pula menyatakan secara terbuka bahawa beliau akan menubuhkan satu kumpulan yang di kenali ANGKATAN PERUBAHAN SABAH (APS) pada 29 JULY nanti untuk membela rakyat Sabah.

Selain itu mereka turut mengeksploit isu-isu NCR, PTI dll untuk menarik perhatian.

Namun begitu, Majlis ini boleh dianggap hanya sebagai usaha membina momentum untuk melihat petanda sambutan dari penyokong2 mereka menjelang acara kemuncak Julai 29hb yang mana dikatkan Dato Wilfred dan Dato Maijol akan membuat pengumuman keluar dari BN.

Motif keluar BN oleh kedua tokohg ini lebih di dorong oleh kepentingan peribadi. Bagi Dato Maijol yang merupakan Ketua UPKO Bahagian Kota Marudu, ia disebabkan tempoh jawatan sebagai Senator selama 2 penggal akan tamat pada Disember 12hb dan ini cara untuk cari jawatan baru.

Dato Wilfred pula merasakan tidak akan di calonkn semula dalam PRU 13 bagi memberi laluan kepada Dato Madius tangau, Setiausaha Agong UPKO.

Dapat dilihat tujuan kedua-dua tokoh utama dari UPKO ini menubuhkan ANGKATAN PERUBAHAN SABAH samada sebagai NGO atau pertubuhan politik adalah sebagai landasan untuk meneruskan agenda politik kerana dalam masa yang sama mereka masih mahu memegang status quo sbg SENATOR dan AP dlm BN.

Strategi ini adalah strategi sama Dato Lajim yang masih mahu menggunakan kedudukanya sebagai Ketua UMNO Bahagian dan Timbalan Menteri Pusat.

Difahamkan Anwar Ibrahim akan hadhir dalam kedua-dua majils Dato Wilfred di Tuaran dan majlis Dato Lajim di Beaufort pada 29 Julai 2012.

Sama-sama kita tunggu.

Beranikah pemimpin-pemimpin yang dah expired dan bermasaalah wang, kesihatan dll menempuh aras di umur yang banyak? Lajim tu bil buah pinggang setahun pun RM100,000. Percaya dia pada anwar Ibrahim untuk membantu????

Cermin diri dan lihat sejarah silam kamu, adakah pengaruh kamu ini disebabkan kamu atau parti? Mana pengikut kamu yang dahulu sebelum lompat-lompat parti? Ikutkah mereka?

Bila kubah masjid Kelantan runtuh, PAS tak ada petanda?

|3 comments

Sewaktu sebuah masjid di Port Dickson tahun lepas mengalami kejatuhan kubah, dengan segera dipropaganda oleh PAS dan PKR konon sebagai petanda kemurkaan Allah terhadap Datuk Najib.

Manakala keruntuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, T'ganu pula pernah dipropaganda sebagai petanda murka Allah terhadap MB T'ganu selain dikaitkan sebagai berleluasanya rasuah dlm meluluskan sesuatu projek.


Begitulah PAS. 


Asal ada saja binaan runtuh di negeri yang diperintah BN, itu dianggap tanda kemarahan Allah terhadap pemimpin BN.

Apabila sebuah masjid di K'tan tiba2 jatuh kubahnya kerana hentaman angin ribut, diam saja mereka. 



Kenapa tidak pula kata petanda yang mahu dtunjuk oleh Allah terhadap Nik Aziz yang dah 22 thn bergayut pada kerusi empuk MB K'tan?

Kenapa tidak peristiwa kubah berpusing2 seblum jatuh di perkarangan Masjid Mukim Padang Pauh, Pasir Mas itu dikaitkan dengn petanda kemurkaan Allah terhadap sikap nik Aziz dan pemimpin PAS yg gemar memutar belit Quran dan Hadith utk kepentingan politik parti.

Kubah uzur yang jatuh itu membawa sebenarnya bermaksud, disebabkan Nik Aziz gagal jalankan tanggungjawab, kubah masjid pun boleh runtuh. 



Dengan itu bermaknanya juga, Nik Aziz gagal menaiktaraf kualiti hidup rakyat. Patutlah pada PRU 13 nanti dirinya akan jatuh terhumban dari puncak kuasa.

Hakikatnya, bala atau petanda, ujian atau sebaliknya allah saja yg tahu. Kita bole buat pelbagai tafsiran, betul atau tidak, kita tak mampu tentukan.



Konsep ini susah orang PAS nak faham pasal dema ni bukan cerdik. Putarbelit sahih bijok.

Sumbangan untuk janda kawan Husam diberi sumbangan RM400,000?

|5 comments

Tanggal 11 November 2011 seorang pegawai khas Exco Kanan Kerajaan Kelantan , Husam Musa, yang bernama Kamarulzaman Abdullah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya di Kelantan. Beliau terbabit dalam kemalangan ketika pulang dari membuat kerja Husam Musa. Berita kemalangan tersebut boleh dibaca di sini.
Semalam laman rasmi Pas,harakahdaily, melaporkan berita Kerajaan Kelantan melalui agensi serta anak syarikatnya menyalurkan sumbangan kepada enam penerima serentak sempena bulan Ramadhan ini yang membabitkan peruntukan keseluruhan lebih RM640,000.

Salah seorang penerima sumbangan tersebut adalah Farawaheeda Binti Matwi, isteri kepada bekas pegawai khas Husam yang meninggal dunia dalam kemalangan seperti laporan diatas. Apa yang mengejutkan sumbangan yang diterima oleh Farawaheeda adalah sumbangan yang tertinggi diterima. Jumlahnya Empat Ratus ribu Ringgit Malaysia (RM 400,000.00).


Baca kisah seterusnya di Sel13.com sini
Orang bertanya:

Adakah kerana beliau isteri kepada bekas pegawai khas Husam maka beliau layak menerima sumbangan yang terlalu istimewa hingga mencecah RM 400,000.00 daripada Kerajaan Kelantan ?
Bagaimana pula dengan keluarga-keluarga kakitangan Kerajaan Negeri yang lain yang meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya ?
Apakah mereka juga menerima ratusan ribu ringgit ?


Datuk Fauzi Shaari: Baru masuk dah kena kencing

|6 comments

Taklah berapa bulan Bekas Pengarah Polis, Datuk Fauzi Shaari masuk PAS dan dia dikompang mereka sebagai polis bersih dan ngakulah badigol PAS ini petanda bahawa PAS dapat sokongan dari kalangan polis.

Dah kena kencing ... tak boleh tanding di Larut. Sila lihat surat berikut yang dipercayai di hantar ke Dato  Mustapha Ali.


Dah ada orang cop kerusi dulu Datuk Fauzi.

Sinis Subuh: Amanat Tuan Guru Mahfuz Omar SRP

|7 comments

Bacalah tuan-tuan dan puan-puan Amanat Tuan Guru Mahfuz Omar SRP di The Mole sini.

Tak tau nak kata apa.

Rasanya biaq Tun Dr Mahathir sendiri katakan. Katanya, Mahfuz ni kecil-kecil bermain di halaman rumah bapak Tun M. Sesuai dia teguq.


Tak lupa ka atau tak tak tau Presiden PAS dulu kapiaqkan UMNO kerana tak sokong hudud.


Hehehe ...

Takpa sat ... lagi naa ... kita tunggu Tuan Guru Haji Mahfuz fatwakan DAP sebagai parti Islam.

Kit Siang!
Takber! Takber!

Karpal! Takbeer! Takbeer!

Guan Eng! Mabuk dah ....

Thursday, July 26, 2012

UPKO pula main ‘left hand bandit’?

|1 comments

Bunyi nya macam gandingan Batman dan Robin, atau God Cop Bad Cop. Satu pihak tibai, satu pujuk pujuk, dan akhirnya semua dapat.

Jika semalam kita mendengar kenyataan Datuk Lajim Ukin, yang memang sedang bermain ‘one arm bandit’ dengan pelbagai masaalah akibat tabiat tak baik, rupanya sebelum itu Datuk Dr Marcus Mojigoh ada memberi interview pada Julai 21hb di Putatan mengenai BN Sabah.

Dia mengatur kata-kata dengan pembuka seolah-olah ada masalah dalaman yang mana mari kita selesaikan bersama.

“Barisan Nasional, BN perlu meneliti, merungkai dan sekaligus menyelesaikan isu dalaman yang membelenggui parti komponen BN dan bahagian tertentu, sebelum pilihanraya umum akan datang. Ini kerana, pembangkang dilihat cuba mengambil kesempatan daripada isu itu untuk memancing wakil rakyat BN untuk menyertai parti lawan.”

Ahli Parlimen Putatan merangkap Bendahari parti UPKO itu kata kononnya tiada masaalah kerusi UPKO di Putatan diberikan pada UMNO tapi dia kononnya hanya risaukan pandangan parti komponen lain.

Ini hanya cara lain untuk kata jangan ambil atau tukarkan kerusi kami yang juga kata lainnya adalah jangan ambilalih kerusi saya.

Isunya Putatan adalah kawasan Bumiputera Islam bah! Bukan nak kata Dr Marcus tidak bagus sebagai AP, tapi UPKO pun diberi kawasan ini. Bukan sebenarnya kawasannya.

Tapi orang politik tidak akan kata demikian, dia kata, “Jadi saya berpendapat bahawa ini kita harus tangani dengan hati2 dan minggu yang lepas saya juga telah bertemu dengan YAB PM soal pemimpin-pemimpin kita yang mungkin tidak akan bekerjasama pada pilihanraya akan datang.

“Ini harus ditangani oleh pucuk kepimpinan sebelum dia menular kepada pemimpin2 yang lain, kerana terdapat juga pihak-pihak pembangkang telah juga beberapa kali menghubungi saya.”

Dengan kata-kata yang begitu media savvy, dia kata, ”Soal untuk keluar daripada BN kerana kawasan saya dibagi kepada UMNO, itu tidak menjadi persoalan bagi saya. Kalau dalam perjuangan BN tetap memperjuangkan dalam BN, takkan kalau saya kena gugur sebagai calon uutuk pilihanraya yang akan datang ni, kita sesuai kita sokong."

Ini pula usaha mencuba pancing, “Tetapi kalau rakyat ataupun pengundi-pengundi tidak mengundi kita, itu tak boleh kita elakkan, sebab mereka ni ada pendapat sendiri.”

Apa kata kalau pengundi Putatan memang mahukan Haji yahya, bagaimana bah?

Menurutnya kenyataan terbuka segelintir wakil rakyat BN Sabah yang membayangkan mahu meninggalkan parti jika tidak dicalonkan semula, perlu dilihat dengan serius oleh kepimpinan BN. Ini kerana jika tidak ditangani, dikhuatiri pembangkang mengeksploitasi perkara itu untuk mencapai agenda politik mereka.

Sedangkan Perdana Menteri sendiri selaku Pengerusi BN, sentiasa berusaha keras untuk memastikan BN sentiasa relevan di hati pengundi, menerusi kekerapan turun padang menemui rakyat di segenap pelusuk negara termasuk di pedalaman Sabah dan Sarawak.

Semakin keras bunyinya tapi masih berhati-hati. Kini pula keris Sabah dari entah kaum yang 30 yang mana mahu cuba dihunus dengan halus sekali.


“Sebagai contoh katanya, Ahli Parlimen Beaufort dari UMNO, Datuk Seri Lajim Ukin mengaitkan isu masalah bekalan air di Kuala Penyu, sebagai antara sebab mengapa beliau agak kritikal ke atas BN, akhir akhir ini.

“Begitu juga kenyataan segelintir pemimpin BN Sabah yang mempersoalkan mengenai kelambatan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja RCI berhubung kebanjiran pendatang tanpa izin di Sabah.”

Apa ini cerita pasal orang lain bah. Macam PM tak tahu.

PM tahu Lajim tu bermasaalah. Dia ada meminta sesuatu tapi PM tegas dengan polisinya.

Lajim bukan satu ancaman langsung. Dah tua dan pengaruhnya kalau ada pun hanya di Beaufort saja. Jangan hairan dia tidak kemana pun situ. Hanya Ku Li dan AMANAH sangka dia masih hebat. Lajim kini hanya juara di kampungnya saja.

Sebenarnya kata-katanya yang kami siarkan semalam tidak sama keras dengan hari ucapannya di pelancaran AMANAH. Ingat orang PKR mahukah Lajim masuk dan ambil pencalunan dari mereka yang dah lama kerja keras?

Baiklah Dr Marcus, kisah sendiri macam mana?

Kata Marcus, “Dalam parti UPKO sendiri pun ada juga yg berpendapat kemasukan kita dalam BN ini kadang-kadang dilihat sebagai terlalu minority ataupun tidak berkesan, apa yg kita suarakan, tidak didengari oleh pihak-pihak atasan.”

Dalam BN yang mengambil keputusan berdasarkan konsensus, takkan parti seperti UPKO boleh melebihi majoriti. Sama kuat suara pun baikkan? Bawah DAP, tak mahu langsung mereka mahu dengar nanti.

Sambungnya, “Jadi itu satu isu yang panas dalam parti kita UPKO dan ini juga akan menjadi penyebab permasalahan dalaman dalam parti kita dalam BN, dan ini kita tidak mahu berlaku, dan saya harap YAB PM dapat melihat perkara ini dalaman setiap satu komponen, masalah-masaalah dalaman.”

Setahu kita, Sabah adalah antara negeri yang paling banyak peruntukan dan ianya diurus sendiri oleh mereka. Semua hasil 916 yang mana Pak Lah memberi banyak peruntukan dan kelonggaran kepada pentadbiran Sabah untuk jalankan untuk menahan Anwar dari mengajak mereka lompat.

Orang Sabah tidak bodoh mahu merana bawah pembangkang. Mereka tahu keadaan sebenar. Tak kiralah ada mereka seperti Musli Oli yang hanya penulis dan bukan ahli politik mahu cuba-cuba. Bila lagi nak samun duit Anwar hehehe ...?

Begitu juga yang dah lompat parti masuk jadi ahli2 PKR. kadang2 itu pasal marah sama Ketua Bahagian dan pertembungan fraksi. Dalam UMNO tak dapat duit, maka masuklah PKR untuk dapatkan duit Anwar dan Azmin.

Masa pilihanraya, siapa akhirnya mereka undi kelak? hehehe ...

Lakunan anti gay Anwar dikecam gay antarabangsa

|2 comments

Human Rights Watch slams Malaysian opposition leader for ‘shameful’ words

Anwar Ibrahim is ‘fundamentally wrong’ says Phil Robertson of Human Rights Watch

25 JULY 2012 | BY ANNA LEACH
GAYSTARNEWS


Human Rights Watch (HRW) has called out Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim on saying last week that gay people should be discriminated against.

Kenyataan yang dimaksudkan adalah berikut:


Macam real saja Anwar bercakap lepas sedangkan dia sering berhati-hati dengan apa yang mahu diluahkan. Baca berita di atas sini


Bukankah anwar pernah mempertahankan hak gay dengan terbuka?


Di berada dalam forum sama di Australia dan lain-lain tempat dengan Musdah dari Indonesia yang menyokong LGBT yang dikutuk terhadap kaum Lut.

Ketika festival Seksualiti Merdeka, ini pula kata Anwar

Deputy director of HRW (Asia division) Phil Robertson said that Anwar was ‘fundamentally wrong’.

‘While this might be a good vote-getting strategy in some parts of Malaysia,’ Robertson said in a statement.

‘His claim shamefully runs completely contrary to the central principle of non-discrimination in international human rights law.’

HRW issued the statement after Anwar replied ‘yes’ to the question ‘should we discriminate against homosexuals?’ in the High Court in Kuala Lumpur.


Anwar was in court as part of a defamation action against the Utusan Malaysia newspaper, whom he is suing because they said he supports gay rights.

In January this year Anwar was acquitted of sodomy charges.

Hehehe ... berlakun baiklah kamu Anwar.

Ada ke hakim Zabidin mintak bukti yang 100% yakin, dia bukan kena buat penghakiman macam tuhan, tapi sebagai manusia berdasarkan beyond reasonable doubts atau tanpa ada asas kesangsiaan.

Mahkamah rayuan ada lima hakim. Apa pula helah dan auta kamu kali ini? Apa pula tekanan asing yang kamu bawa untuk paksa lima hakim mahkamah rayuan?

Mana keikhlasan LKS dan Karpal?

|0 comments

Rakyat di negara kita terutama sekali orang-orang Cina, kefahaman demokrasi mereka agak membimbangkan.

Dalam pengiktirafan hak-hak pihak kerajaan menjaga kepentingan rakyat (contohnya bebas bersuara), pada masa yang sama bagi menjaga keselamatan pihak kerajaan memberikan perkhidmatan-perkhidmatan asas yang diperlukan, selain dari itu adakah demokrasi boleh memainkan peranan yang lebih bagus. Supaya rakyat dapat hidup lebih sejahtera, pokok yang lebih utama ialah kualiti dan sikap rakyat itu sendiri.

Pada Rabu malam perdana menteri Najib mengumumkan pihak kerajaan akan mansuhkan akta hasutan 1948, dan digantikan dengan akta baru iaitu Akta Keharmonian Nasional, bertujuan untuk memperkukuhkan lagi perpaduan rakyat dan keharmonian dalam keagamaan.

Apabila Memberi Cadangan Paparkan Keikhlasan

Pihak parti pembangkang dan parti pemerintah, orang-orang dibidang undang-undang dan masyarakat pada dasarnya mengalu-alukan serta memberi sokongan kepadap pengumuman Najib. Dalam pada masa yang sama semasa memberi galakan ada sesetengah orang masih rasa tidak puas hati dan masih rasa tidak mencukupi. Setiausaha DAP Lim Guan Eng, penasihat DAP Lim Kit Siang dan pengerusi DAP Karpal Singh sebulat suara mengatakan jika benar-benar Najib ikhlas untuk lakukan perubahan, pihak kerajaan sepatutnya hapuskan tuduhan kesalahan menghasut yang dikenakan ke atas mereka bertiga.

Tindak balas itu dikatakan seperti tindak balas sebuah robot, sangat mudah untuk dijangkakan. Apabila Najib membuat sesuatu pengumuman yang besar, Lim Kit Siang dan beberapa orangnya mahu pihak kerajaan tunjukkan keikhlasan, perlu buat itu dan buat ini, secara tidak langsung telah memberitahu orang ramai supaya orang ramai menyangkakan; apa yang Najib lakukan itu semua dikatakan taktik sahaja.

Mungkin mereka (DAP) mahu rakyat lupakan penggubal undang-undang itu, tetapi secara realitinya Najib telah paparkan keikhlasannya. Meminta pihak kerajaan mansuhkan akta hasutan yang ada sekarang, adakah mereka bertiga itu mahu memberitahu orang ramai: Najib ada kuasa untuk mengganggu perundangan?

Baca seterusnya tulisan Chang Loong Yan di sini

Tolong Husam, Bantu Husam .. Samun balak dengan segera!

|5 comments

Lebuhraya Kota Baru-Kuala Krai yang bakal menelan belanja RM1.8 billion telah dilancarkan oleh Dato' Menteri Besar Kelantan Nik Ab. Aziz buat pelancaran bina lebuhraya.

Model buznesnya menarik iaitu dari meminta bantuan orang ramai. Mereka di minta hulurkan bantuan ke dalam Akaun Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd. No Akaun BIMB: 03036010003031.

Takpa kita kempenkan akaun itu. ... Tak berjaya tak.

Kalau secara logiknya, mereka tidak mungkin dapat kumpul wang sebanyak itu. Kalau tidak dah lama masaalah air selesai di Kelantan. Kalau dapat derma RM1 juta sekali masuk tabung, ia memerlukan 1,800 orang. Ada ke???

Apa agaknya muslihat Husam, perancang ekonomi maha hebat Kelantan?

Wartawan veteran Yazid Othman membuat komen ini dalam blognya:

Ini teknik yang amat tinggi...dengan cara MB isytihar buat lebuhraya dari Kuala Kerai ke Gua Musang itu... kekayaan buat mereka akan mencurah... mari kita fikir selapis... kedepan..

Semua pemimpin Pas khasnya di Kelantan, menjadi kayaraya dengan penjualan balak di hutan belantara negeri itu...hingga hutan di Kelantan hampir menjadi tandus

kini...PRU 13 menjelang tiba...pemimpin Pas Kelantan mahu wang untuk berbelanja khasnya bagi hadapi pilihanraya ke 13 ini. Mengapakah MB isytiharkan nak buat lebuhraya dari Kuala Kerai ke Gua Musang?

Pertama kerana nak ambil hati pengundi luar Kelantan yang nak balik mengundi dan menghadapi kesesakan jalan antara Gua Musang ke Kuala Kerai...(padahal rakyat tempatan di Kelantan hadapi kesesesakan jalanraya yang serius setiap hari ialah antara Kuala Kerai ke Kota Bharu...hanya musim perayaan dan cuti panjang saja kesesakan berlaku antara Gua Musang ke Kuala Kerai kerana orang Kelantan yang tinggal diluar balik ke negeri ini).

Kedua, hutan balak yang masih ada dalam pelbagai rizab yang tak boleh dikeluarkan dengan sewenang-wenangnya, masih kelihatan berada di kawasan sepanjang jalan antara Gua Musang ke Kuala Kerai...nah dengan mengisytiharkan nak buat lebuhraya baru yang luas, maka alasan itulah yang boleh dilihat menghalalkan mereka untuk menebang balak-balak itu oleh pekerja-pekerja taukeh balak yg ditawarkan membeli kayu-kayan khazanah Kelantan yang berharga itu..

Pendapatan dari balak itulah berada dibelakang semua ini...Alhamdulillah rakyat Kelantan mudah faham hal ini...banyak sudah yang mereka faham...tentang peruntukan pusat beratus-ratus juta ringgit untuk rawat air agar rakyat Kelantan dapat minum air bersih...wang itu lesap buat hal-hal lain yang hanya penting bagi mereka DAN BUKANNYA YANG RAKYAT PERLUKAN..fikir2 kanlah...

Sinis subuh: Rakyat didepan dan belakangkan

|2 comments

Wednesday, July 25, 2012

"Jangan sampai kita naik basikal balik," Wong Ho Leng diberi amaran

|4 comments

Pada awal tahun lepas 2011, kerajaan negeri Sarawak ada mengumumkan untuk membina shipyard di atas sebuah tanah yang besar di Bawang Assen, Sibu di jalan hala ke Tg Manis. Baca dalam The Star sini


Komitmen kerajaan negeri terhadap industeri pembinaan kapal ternyata lagi dengan pembinaan kluster di kawasan Perindusteriaan Tanjung Manis, siap dengan akedemi lautan.


Pada tahun lepas juga pengundi Sibu mengundi masuk DAP di PRK Sibu dengan Wong Ho Leng menang dengan undi lebihan 300 lebih kerana peti polis dan tentera tak dapat dikira sebab protes DAP.

Pada PRU Sarawak, sekali lagi DAP mendapat tempat di kawasan ramai kaum CIna di bandar utama hingga SUPP kalah teruk.

Namun begitu tak sampai berapa lama, dah ada perubahan.

Di Sibu, Wong Ho Leng telah menjadi bertambah lantang sebagai MP dan ADUN menyuarakan dan mengungkit macam-macam isu. Tapi rakyat mula menyedari bahawa mereka ini hanya cakap saja tapi bila ajak selesaikan masaalah, mereka tak mahu ambil tanggungjawab.

Semasa Wong Ho Leng menimbulkan isu bah yang sering melanda Sibu, dia diajak berbincang bersama di pejabat Ketua Bandar Sibu tapi dia enggan datang. Padahal dia juga menggunakan isu itu ketika bertanding di PRK dan perkara itu sedang diurus kerajaan negeri.

Dari situ macam-macam lagi peristiwa hingga akhirnya melibatkan projek pembinaan kapal yang entah macam mana begitu maju dan berkembang di Sibu. Ho Leng dikatakan ada menimbulkan isu hingga akhirnya menaikkan kemarahan golongan peniaga.

Kisahnya ada seorang pengusaha kapal pergi ke rumahnya dan cakap bersemuka dengan dia.

"Ingat ye, kita memandu, Jangan sampai kita naik basikal balik."

Dalam maknanya buat Sibu yang dipenuhi kaum Fuchow yang diberi tanah oleh British untuk bertani di Sibu dan membina kehidupan dari pertanian di atas tanah yang kontang dan berpaya hingga hari ini Sibu adalah merupakan pusat perdagangan Sarawak.

Sibu mempunyai ramai peniaga-peniaga Cina yang berjaya dan sering menjadi pusat pertemuan peniaga-peniaga Cina satu Sarawak.

"Kita orang berniaga. Bukan mintak wang sama lu," kata peniaga itu tepat di muka Ho Leng.

"Cakap banyak tak guna. Wang ada masuk ka? Lu ada bawak masuk business ka? Ada orang mari Sibu melabur ka?"

Tersenyap Wong Ho Leng.

Dari cakap-cakap terkini, Wong Ho Leng sudah tak selamat di Sibu. Begitu juga ADUN DAP yang begitu lantang dan angkuh sejak kejayaan besar di PRU Sarawak.

Malays ... can be smart in their politics!

|2 comments

Interesting extracts from this article by CT Ali in Free Malaysia Today:

----------------------

I no longer see PKR as the weakest link within the Pakatan Rakyat coalition. PAS has been PAS all along and its interest lies more in what is to come in the after-life than what is done here on this earth.

But what concerns me is DAP. Everything DAP does is too contrived, too slick and too rehearsed to be kosher.

I worry that there maybe truth in the adage that the Chinese, who already have economic power in Malaysia, now also wants political power.

Am I talking as a Malay? For sure I am!

The fact is, the Malays are now being asked to forgo political power but in return for what? Well, it cannot be to give political power to DAP?

And if you ask me by DAP, do I mean the Chinese? For sure it I do.

And let not any of you use the “racism” argument to “hantam” me! I am far from the maddening crowd.

----------------------

More of CT Ali

----------------------

Opportunistic DAP

Why is there a need for DAP to say that no matter how many seats the party wins in the 13th general election, Anwar Ibrahim will be the prime minister if Pakatan wins?
By inference, does it indicate DAP’s growing confidence that more seats are coming its way?

DAP is a Chinese-dominated political party. Just as Umno is for the Malays and MIC for the Indians.

And when one race dominates any single entity the interest of that race will be of paramount importance to those within that party. This is the reality.

I know that DAP is in with PAS and PKR in the Pakatan coalition because it is politically expedient for it to do so – it’s a marriage of convenience.

----------------------

Malays are not stupid

I suggest DAP leaders tone down on the rhetoric and allow Lim Kit Siang to be the face of DAP with assistance from Lim Guan Eng (party secretary-general) and Karpal Singh (DAP chairman).

The younger leaders sound too brash and too eager to take on the Barisan Nasional line-up by themselves.

The Malays are not stupid.

The moment they think that giving their votes to Pakatan is a vote towards giving the Chinese political power, there will be a mass defection to Umno by the Malays.

We Malays know what DAP thinks of Anwar. DAP respects Anwar as it does Najib Tun Razak or Muhyddin Yassin and will put up with Anwar if it gives DAP a national platform politically.

What DAP will do with Anwar and how it will “manage” Anwar once he is prime minister is another issue altogether. That is the part that worries me.

What sort of a government will there be if its leaders are not sincere in their attempts at working as an entity with a prime minister they have chosen?

Will it be a case of “give and take” between Anwar and DAP or a matter of “take and take” as DAP consolidates its position within the Pakatan coalition by “managing” Anwar – especially if DAP has more seats than PKR in Parliament.

----------------------

Last one from CT Ali:

----------------------

PAS also using Anwar

The Malays also know that PAS is using Anwar for the same reason and PAS, too, has the same opinion of Anwar as DAP has.

But for the Malays PAS is not only Malay but also an Islamic entity, so the Malays are comfortable with PAS.

What the Malays are not comfortable with is giving political power to the Chinese should they cast their vote for Pakatan in the coming polls.

That fine balance of the Chinese having economic power and the Malays having political power must be maintained.

This is not often spoken of in polite society.

----------------------


Read more here.

Bancian anak muda pilih Dato Najib?

|2 comments

Satu email diterima dari xxx pada zzzz:

----- Forwarded Message -----

From: Jane from free-test.com.my
To: xxx
Sent: zzzz
Subject: Your results from the test: Undi Anda: Perdana Menteri Malaysia

Dear xxxx,

You have succesfully requested and viewed your results from "Undi Anda: Perdana Menteri Malaysia". By doing so you have also automatically entered in the draw win an Apple MacBook and if you win, you will be immediately notified.

Here are your test results once again:

Here are the results of this poll so far:

17% say Anwar Ibrahim
58% say Najib Razak
25% say "I do not care"

Thank you for your participation.

Get your special bonus for completing the registration. Your chance to win a Samsung 9-series laptop:

http://lpmy.djugoogs.com/lp.aspx?LpID=330490&PartnerID=planet49

Yours, Jane
from the Free-test Malaysia team

---------------------------------

Walaupun standard pengumpulan data ini tidak dapat dianalisa dari segi keadilannya, satu perkara yang menarik sini.

Bukan senang bagi sebarang bancian di Internet untuk lebih condong kepada seseorang pemimpin kerajaan. Persepsinya adalah anak uda yang merupakan penghuni utama Internet tidak berat kepada kerajaan atau atas pagar.

Adakah in bermakna anak muda atas pagar dah jatuh ke riba?

Main "one arm bandit" tak fikir rugi, Nak masuk PKR macam2 diambilkira?

|16 comments
Maaf bah! Terbiasa angkat turun satu tangan

Datuk Seri Lajim Ukin memberi sedikit interview di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, semalam Selasa 24 julai 2012 tengahhari

Kenyataannya menarik sekali:


Saya fikir memang ada tapi apa yg disebut oleh YB Datuk Seri Panglima Bumburing kelmarin itu adalah sama. Kita akan menentukan halatuju kita.

Pada saya, saya ada 2 pilihan, samada saya terus berpolitik atau bersara, itu saja.

Yg kedua pilihan saya, pertama saya ingin juga melihat perkembangan semasa & juga sokongan rakyat bukan saja di kawasan saya tapi juga di kawasan lain di negeri Sabah khususnya supaya perjuangan itu tidakkan menjadi satu perjuangan sia2 pada kita.

Apabila kita memasuki satu gelanggang sudah pastinya kita mau kemenangan dan kemenangan itu kita memerlukan satu strategi yg cukup mantap. Saya fikir untuk menentang BN bukanlah semudah itu tapi kami juga yakin bahawa rakyat yang akan menentukan masa depan kami dan juga perjuangan kami. Tidak semestinya, kerajaan memperolehi kelebihan dalam apa2 juga walaupun mereka mempunyai pelbagai peralatan dsb.

Tapi saya yakin kami percaya bahawa rakyat Sabah khususnya telahpun awal2 lagi menunjukkan mereka memerlukan perubahan terutama sekali kepimpinan di negeri Sabah.

Saya tak ingin elaborate untuk hari ini. Cuma dalam ucapan saya nanti pada 29 haribulan, sudah tentu ada pelbagai perkara yang saya harus kupas dan saya harus elaborate supaya rakyat Sabah faham apa sebenarnya hala tuju dan perjuangan kami untuk membawa prubahan kepada negeri Sabah dan rakyat negeri Sabah.

Boleh Datuk ulas perjumpaan dengan Datuk Nik Aziz di Kota Baru semalam?

Itu sebenarnya satu pertemuan secara official. Saya mewakili Kementerian untuk memberi taklimat kepada YAB Tok Guru mengenai dengan penswastaan sisa pepejal, tapi maklumlah orang politik, bila saya jumpa dengan beliau, ditafsirkan sebagai perbincangan politik.

Saya tak nafikan ada perbincangan politik selepas taklimat yang dibuat oleh pegawai saya kepada beliau mengenai beliau dapat memperakukan dan mempercepatkan penerimaan negeri Kelantan kepada usaha kerajaan pusat utk menswastakan sistem dan juga pungutan sisa pepejal di peringkat negeri Kelantan.

Tapi nampak dlm apa nama laporan itu, seolah2 saya datang adalah untuk berbincang soal politik tapi sebenarnya membincangkan soal penswastaan sistem sisa pepejal bagi pihak Kementerian.

Walaupun saya dilemparkan dengan pelbagai kotnroversi tapi sebagaimana saya maklumkan kepada pihak akhbar, saya akan terus menjalankan tugas saya sebagai Timbalan Menteri selagi saya tidak dipecat atau selagi saya tidak berhenti. Jadi kelmarin tu tugas saya sebagai timbalan menteri mewakili Kerajaan Persekutuan.

Pemimpin UMNO minta anda perjelaskan kedudukan sebenar?

Saya akan jelaskan pada 29hb.

Kalau penjelasan, saya telah jelaskan dgn YAB PM saya telah bertemu dengan YAB PM sejak 20 Disember 2011 sudah 4 kali, TPM pun sudah saya jumpa.

Saya jelaskan, kenapa, why, tapi nampak saya mungkin tidak mendapat respon yg boleh memberangsangkan kepada rakyat Sabah. Jadi itu sebab saya tidak bertindak terburu2 utk apa nama mengambil keputusan tetapi saya memaklum membuat laporan dsb untuk penambah baikan bagi UMNO dan BN diSsabah tapi nampak dipandang ringan dan enteng, tiada apa2 respon dari pimpinan, dan bukan saja saya, ramai di kalangan pemimpin BN juga di Sabah yang tidak puas hati dengan cara gaya kepimpinan di peringkat negeri.

Jadi ini sudahpun dimaklumkan kepada YAB PM, Presiden UMNO & Pengerusi BN, saya juga maklumkan kepada YAB TPM dan juga Timbalan Pengerusi BN & Menteri2 Kanan di KL.

Semua orang tau, tapi dalam pengertian saya kemungkinan ini laporan kami tak betul atau palsu. Jadi kalau saya laporan itu tak diterima oleh pimpinan, maka apa jalan saya, jalan keluar ialah mungkin saya tidak perlu berada dalam satu kelompok seperti ini.

Saya bersedia dengan semua aspek, dari segi fizikal mental dan sebagainya, ini orang politik memang begitulah.

Bunyi macam orang yang berhutang judi kini main judi yang lebih besar untuk selesaikan judi dan mahu terus berjudi dan rugi lagi banyak-banyak.

Lawak Pagi: Anwar talipon wanita misteri

|0 comments

Syarat-syarat menjadi pemimpin dalam Islam

|0 comments



Memetik dari artikel Kepimpinan dalam Islam (ciri-ciri dan akhlak) di blog kumpulan PMRAM sini, adalah ciri-ciri atau syarat menjadikan kepimpinan dalam Islam berdasarkan ayat-ayat Quran.

Huraian kepada ciri-ciri tersebut boleh dirujuk kepada laman web tersebut. Kami hanya memberi komen sendiri.

Pertama: Muslim (Islam), Akil Baligh dan Lelaki

Maka bertanya kita, apa perlu perjuangan yang konon-konon untuk Islam tetapi akan memilih Perdana Menteri dari kalangan seorang yang disyaki amalan dan pandangan Islamnya.

Bukan saja itu, ia secara terang-terang bersekongkol dengan musuh Islam di Israel dan Amerika Syarikat.

Apa erti perjuangan untuk Islam jika akhirnya bersedia menerima pemimpinan dari kalangan kaum bukan Islam yang terang-terang memnentang agenda negara Islam dan mungkin sekali, Islam dan tudak memajukan orang Islam tapi akan lebih kepada kepentingan kaumnya sendiri.

Kedua: Adil

Apa erti menjanjikan keterbukaan, kebebasan dan samarata tetapi ianya tidak adil kepada kaum dan giolongan si miskin dan serba kekurangan dan hanya memperkaya dan memperkuasakan kaum bukan Islam?

Mencapai keadilan dalam kepimpinan dalam Islam memerlukan kepandaian dan kebijaksanaan, bukan hanya pandai berceramah, dan hanya cakap-cakap yang terlalu ideal tanpa rancangan perlaksanaan yang kukuh atau lain kata, retorik.

Ketiga: Berilmu

Dalam hal ini, kita perlu tanya apa erti perjuangan yang bertempik atas nama Islam jika tiada antara pemimpinnya seorang yang layak dan berkebolehan serta berilmu dalam mentadbir negara untuk menggantikan pemimpin yang ada yang sudah dari kalangan orang Islam?

Keempat: Mempunyai kuasa dan kemampuan

Selama pernah memang jawatan dalam kerajaan hingga ke jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan, adakah dia menunjukkkan kemampuan untuk mentadbir yang lain dari kemampuan bercakap?

Peminpin tersebut menuduh dan merancang pemimpin yang ada dengan pelbagai tuduhan dan fitnah. Selain perlu difikirkan samada itu adalah akhlak yang dibenarkan dalam Islam, tanya juga samada itu adalah apa yang dia sedia lakukan apabila memegang tampuk kuasa kelak?

Ingat bahawa dia pernah salahguna sedikit kuasa yang ada dan menzalimi beberapa orang untuk hanya menyelamatkan dirinya. Apa jadinya apabila kuasa mutlak ada padanya? Jangan hairan jika rakan dalam perkongsian kuasa pun akan dipenjarakan untuk mengekalkan dirinya.

Kelima: Beradab mengikut akhlak islam

Pemimpin itu mestilah mampu memberi contoh tauladan mengikut akhlak islam kepada diri dan orang di bawah pimpinanya. Tanya diri kita adakah riawayat hidup dan tingkah laku pemimpin pilihan mereka itu pemimpin Islam yang boleh diambil contoh?

Selain itu, di dalam dirinya mestilah mengandungi sifat ikhlas, jujur, tidak angkuh, ria dan sebagainya malah seorang pimpinan haruslah mempunyai sifat-sifat yang terpuji dan jauh dari sifat-sifat yang terkeji.

Keenam: Sempurna pancaindera dan sihat tubuh badan

Sempurna pancaindera dan kesihatan tubuh badan pemimpin tersebut digunakan untuk apa?

Pemimpin yang ada tidak sempurna dan ada kekurangan tapi dia ikhlas, dan jujur untuk memberi kemudahan dan kesenangan kepada rakyat. Pemimpin yang mahu menggantikannya kata dia sempurna tapi adakah dia sempurna?

Adakah kekurangan yang ada pada peimpin yang ingin menggantikan yang ada boleh menjanjikan kejayaan dan kemerdekaan terjamin kepada rakyat dan negara?

Fikirkan dan muhasabah ...

MANHAL atau nama penuhnya Markaz Pengumpulan Kajian dan Hasilan Penyelidikan merupakan satu badan berkanun yang bernaung di bawah Badan Pengetahuan dan Penyelidikan (BPAP), Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM).

Tuesday, July 24, 2012

Baik-baik Anwar jika nampak anjing di Mekah ...

|11 comments


MIM mengesahkan Anwar memberitahu dalam twitter terbaru bahawa beliau dan Wan Azizah akan menunaikan umrah selepas menghadiri satu program Bank Islam Baraka.

Kata MIM, nak menunaikan umrah pun Anwar mahu buruk-burukkan parti UMNO. Kita tentu hairan kerana mahu beribadat pun sempat nak berbuat demikian.

Kenyataan Anwar Ibrahim mahu menunaikan umrah sudah tentu mengingatkan kita kepada perkara yang sama sebelum ini. Ramai pihak yang meragui sama ada Anwar Ibrahim benar-benar menunaikan umrah/haji memandangkan didakwa tiada foto Anwar Ibrahim didepan kaabah.

Yang menambahkan keraguan kita ialah tindakan media dan bloggers pro-pembangkang yang sangat terdesak hingga sanggup berbohong.

Mereka sanggup photoshop untuk 'membuktikan Anwar berada di depan kaabah'. Contohnya ialah di bawah :




Yang memalukan ialah foto tersebut adalah milik Saiful Bukhari, bekas pegawai Anwar Ibrahim yang dikaitkan dengan kes liwat! klik sini



Maka, sempena bulan Ramadhan ini, MiM menyarankan agar Anwar Ibrahim meluangkan sedikit masa untuk bergambar di depan Kaabah.

Kalau tidak buat dosa lagilah blog-blog pembangkang.

Bagi kami The Unspinners, hanya nak ingatkan Anwar bahawa orang tua-tua kata orang kafir tak boleh masuk Mekah. Jika ada orang kafir, akan keluar anjing mengejar dan mengigit.

Katanya malaikat dan ada kata macam-macam. Wallauhualam.

CUma nak nasihatkan anwar supaya bertaubat kerana banyak perkara fasik dan pencemaran akidah kamu telah lakukan kerana banyak berbohong, melakukan zina, dan liwat, pecah amanah dan rasuah, membela murtad, menyekutukan islam dengan fahaman plural, menghalal yang haram melalui Islam liberal, perbuatan yang merosakkan akidah seperti menyembah Teoh Beng Hock, dll.

Jadi baik-baik bila nampak anjing.

Chegu Bard letak jawatan! Tak sedar2 Anwar tak inginkan dia

|4 comments

Inilah kebodohan orang muda yang tidak tahu sejarah dan tidak menilai sejarah. Sejarah akan berulang kali dan seseorang pemimpin akan ulang cara yang pernah dilakukan.

Orang yang ingin kami anggapkan sebagai bodoh adalah Chegu bard. Eh ... kotor perjawatan guru untuk dikaitkan dengan Badrul.

Sejarah Anwar selalunya akan buang seseorang bila santannya dah di perah. Lihat mana ada orang asal PKN ada bersama lagi dengan Anwar melainkan Azmin dan mungkin Dato Kamarul.

Dia dah lama patut belah tapi bodoh!

Lebih elok panggil dia Bard Simpson kerana dia tidak tahu perjuangannya bersama PKR adalah perjuangan untuk anasir Dajjal Al Masih dan persekongkolan dengan anasir kuasa neo kolonialisma.

Dan dalam katun Simpson banyak mesej subliminal yang pro anarchy dan penghancur ummah.

Dah tentu Bard yang suka campur dengan puak2 hisap ganja dan pemikir telor setengah masak, adakah dia terfikir perkara-perkara ini?

Yang kami nak perbodohkan Badrul adalah kenapa hari ini baru nak letak jawatan. Kisahnya dia telah letak jawatan pada Julai 20hb.

Alasan yang diberikan adalah kerana tidak puashati dengan beberapa orang prmimpin PKR Negeri Sembilan seperti Datok Kamarul, Ketua Cabang Kuala Pilah, Nordin Ismail, Setiausaha Negeri Sembilan, Sabaruddin Yassin dan Ketua AMK Negeri dan geng dia sendiri, Nazree.

Kononnya dia dipinggirkan. Hehehe ... bodoh! bodoh!

Kita orang luar pun boleh lihat Badrul ni dah tak laku. Gerak kerjanya banyak bodoh!

Kalau kami dalam PKR pun, kami tak mahu bawa masuk Badrul ini.

Macam geng2 dia, dia hanya tahu melihat dari perspektif propaganda dan macam mana nak ambil perhatian untuk diri sendiri.

Bukan strategik pemikiran mereka pun. Bukan berilmu pun pemikiran. Dan bukan faktual, berangka dan berhujah pun puak2 kawan Badrul dalam menganalisa sesuatu isu.

Hanya dari aspek propaganda bodoh!

Keluar fakta macam isu air Selangor, habis bergelimpangan. Macam kes Scorpene. Macam kes George Kent. macam Kes FGVH. Dan macam-macam lagi.

Kononnya jika Anwar terima perletakan jawatan badrul, dia akan bergerak atas SAMM dan buat press conference. Mulalah gaduh terbuka dengan Anwar.

Usah risau anwar. SAMM pun sama bebal.

Dah tahu dan akui Anwar meliwat dan rendah moral, masih berharap nak naikkan Anwar. Mana nilai hidup mereka berpemimpin orang tak bermoral?

Pemimpin tak bermoral tak akan kekal dan hidup ditarik hidung oleh macam kerbau oleh tangan-tangan lain yang akan merosakkan negara.

Budak SAMM pun bukan tahu. Alah baru belajar. Pemimpin cikgu sekolah fail.

Harap UMNO atau mana pihak dalam kerajaan jangan jadi bodoh nak ambil satu lagi bebal yang sama. Mereka ini makan dua dua belah, mengaku diri MIO padahal tidak dan bocor rahsia dua-dua belah kepada pihak sebelah sana.


Bodoh badrul ini. Dari lepas dia dikencingkan Sam Ketot, patut dia sedar PR tak mahu dia lagi. Masih lagi terlibat bersungguh-sungguh dalam Bersih.

Ingat kawan dia bocorkan rahsia perancangan kerajaan hadapi Bersih 2.0 tu orang tak tahu. Ramai yang tahu!

Yang tak tahu tapi masih agung2 tu bebal mudah ditipu!
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)