Saturday, March 31, 2012

Pemerintahan kuku besi ala komunis oleh LGE

|5 comments

Di atas adalah Sinar Harian bertarikh Mac 29hb muka surat 3. Lim Guan Eng sudah arahkan peguam untuk ambil tindakan undang ke atas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Shaik Hussein.

Dia sudah tidak tahan dengan Sheikh Hussein menimbulkan isu tanah Bayan Mutiara. Bila wartawam minta penjelasan status sebenar tapak masjid dan sekolah, Guan Eng enggan komen tetapi kata hanya akan beri penerangan di mahkamah nanti.

Pemuda Umno P.Pinang dakwa Lim Guan Eng jual tapak masjid.

Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Saudara Ir Shaikh Hussein Maidin mendakwa Ketua Menteri Lim Guan Eng telah bertindak menjual tapak sekolah dan Masjid di Bayan Mutiara.

Tindakan Setiausaha Agung DAP tersebut disifatkan beliau sebagai amat bongka dan sangat biadap kerana ia boleh menimbulkan kemarahan penduduk Islam dan melayu di Pulau Pinang.

Berkata didalam laman sosial Facebook miliknya, Shaikh Hussein juga menyifatkan Lim Guan Eng tidak sepatutnya menganggu harta milik orang lain.

"Sepatutnya tapak tersebut telah dipecah sempadan dan diserahkan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang dan seterusnya diwakafkan oleh MAIPP, bukan dijual dengan begitu mudah. Tapak sekolah juga perlulah diserahkan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia untuk dibina sekolah.."

"Walaupun pemaju Tropicana Ivory Sdn Bhd bersetuju untuk pembinaan sekolah tetapi pemuda khuatir pelaksanaannya kelak akan diputar belit dan dibina sekolah antarabangsa sepertimana pembinaan sekolah Prince of Wales International School di Botanica City, Balik Pulau yang telah menidakkan hak anak-anak miskin tempatan.." kata Shaikh.

Pemuda Umno Pulau Pinang juga mendesak agar Lim dan Kerajaan DAP mengembalikan semula tapak masjid tersebut kepada MAIPP dan Lim dinasihatkan agar jangan memutarbelitkan hal berkenaan.

"Pemuda memberi amaran keras kepada lge jangan cuba bermain dengan harta rakyat terutamanya harta orang Melayu Islam kerana perkara ini akan membangkitkan semangat perjuangan rakyat yg akan menjadi titik tolak kejatuhan kerajaan DAP.." katanya.

Utara News

Baca juga di Sg Rapat online sini

Main saman saja ini ikut cara komunis ke?

Pemimpin kerajaan demokrasi terbuka kepada kritikan dan soalan dari rakyat jelata? Atau Melayu bukan rakyat keapada LIM Guan Eng tapi hanya orang Cina saja yang dia akui rakyat Pulau Pinang.

Kesesatan Nik Aziz dan lakunan PAS menjuarai demokrasi

|2 comments

Dulu Nik Aziz guna ugama dan salahguna nama baik Nabi untuk tindas amalan demokrasi dan hak rakyat untuk memilih pemimpin.

Hari ini PAS bercakap mengenai demorasi, keterbukaan, hak bersuara, hak berkumpul dan rule of law.

Adakah ada semua ini dalam kepimpinan negara Islam ala PAS yang memperkasakan ulamak dengan suara pemutus?

Nik Aziz yang kurang ilmu tapi didewakan dalam PAS dan berkuasa padahal dia tidak dipilih ahli. Kalau lawan Hadi pun dia boleh kalah.

Bolehkah rakyat persoal Nik Aziz dalam skim pentadbiran Islam ala draconian PAS???

Siapa pilihan PAS: Dajjal atau Islam?

|0 comments

KUALA LUMPUR: Kira-kira 100 peserta daripada 20 NGO hari ini berkumpul di hadapan Pejabat Agung PAS bagi menyatakan bantahan terhadap PAS yang selama ini berdiam diri terhadap kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong keselamatan Israel.

NGO terbabit, antaranya Persatuan Kerabat DiRaja Kedah, Ikatan Program Melayu Gombak, (IPMG), Kelab Merdeka Muda Kuala Lumpur dan Selangor (KeMUDA), Persatuan Veteran Malaysia mula berkumpul di depan Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut, di sini kira-kira 11 pagi tadi.


Mereka yang berbaju merah, membawa bendera Malaysia dan beberapa keping kadbod dan kain rentang ‘Anwar boneka Zionis, pembohong, penipu’, ‘singkirkan pengkhianat antarabangsa’ dan turut menyanyikan lagu patriotik ‘Inilah Barisan Kita’.

Difahamkan, ini merupakan demonstrasi sama kali kedua kumpulan berkenaan selepas menyerahkan memorandum kepada Pejabat Agung PAS menuntut isu yang sama pada bulan lalu.

Sepenuhnya di AIDC sini

PAS ni bodoh. Mana dia faham tindak tanduknya? Anwar pun dedahkan mereka satu masa dahulu:

KANTOI SKALA RICHTER ... spin Israel tersalah! Muahahaha...

|8 comments

Kononnya Persatuan Gas Malaysia atau Malaysian Gas Association (MGA) ada menulis minta sokongan Israel untuk jadi tuan rumah kepada World Gas Conference anjuran International Gas Union (IGU) yang berlangsung awal Jun 2012.

Menurut surat yang didedahkan, wakil Israel dalam kepada Institut Petroleum dan Tenaga Israel (The Israel Institute of Energy and Petroleum) bertarikh 6 September 2005 supaya sokong Malaysia menjadi tuan rumah persidangan.

Sambil itu, mereka jual nama Tun Dr Mahathir dalam tuduhan dan kata dinasihati Wisma Putra. Hangpa baca cerita bodoh tapi macam real dalam link Suara Keldaian sini

Macam mana rakyat biasa nak check kalau disebut nama Dr Mahathir. Pandai sipenipu yang dilatih Konrad Adenauer Foundation (KAF) untuk bawa huru hara dan buat tuduhan pelik-pelik!

Surat pun ada kat bawah ni ...




Dalam surat rekaan Rafizi, tertulis nama penerima surat sebagai (The Israel Institute of Energy and Petroleum). Pasal surat tak nampak, kita perbesaqkan part tu naaa ...



Laman web pun ada di sini. Cuma susah sikit nak baca pasal depa guna tulisan Yahudi yang macam tulisan Tamil.

Takpa kita pergi dulu cari laman web International Gas Union di sini. Kita siarkan gambar sekali dan hampa ikuti gambar seterusnya ...






Close-up

Kesimpulan

Lain.

Salah fakta. Kantoi ..... jangan ketawa.

Anwar talk cock about lowering electricity

|0 comments

Anwar can make speeches and talk in rhetorics about lowering electricity cost and complain on the IPP. But when his crony was in IPP, read Real Mild, he was equally doing the same play.

He doesn't know how to do it and he will only give false hope. But the Government have a plan n motion already:

Energy, Green Technology and Water Minister Datuk Seri Peter Chin Fa Kui had recently revealed the on-going rationalizing on the IPP sector.

The minister’s strongest hint came at and after the recent National Energy Security Conference last week.

Peter Chin said at the conference that it was indeed “a timely and important platform to discuss the various energy issues that are currently being faced by the country as we are quickly moving towards becoming a country that has to rely on imports to meet our domestic energy needs”.

“Our energy security is a critical issue that has to be addressed urgently in a holistic manner to frame out a sustainable energy plan that will fulfil our developmental goals towards becoming a high income country in 2020 and beyond.

“In the longer term, we need to have an open and competitive energy sector that promotes innovation and efficiency in the industry. For this, my Ministry through MyPOWER Corporation are taking steps to restructure the electricity supply industry to enhance competition and improve efficiency.

Read on in The Benchmark here

Siang Anwar tak solat Jumaat, Malam penuh bohong dan auta

|14 comments

Kalaulah Anwar Ibrahim dah tidak sembahyang lagi dan hanya bersembahyang di kuil gereja dan gereja, sekurang-kurangnya sembahyang Jumaatlah kalau berada di Kelantan.

Anwar tidak sempat untuk berhenti solat Jumaat di masjid Sg Asap dalam perjalanan ke Nenggiri dalam rancangannya kunun gempur Gua Musang

Takkanlah jadi ahli politik tidak berpura-pura. Kalau orang PAS, sebahyang zohor kita kali pun sanggup demi nak tunjuk-tunjuk mereka ini bersolat. Tidak ada keperluan untuk dia lakukan ketika berada di Markas PKR Ciku 3 di Paloh.

Di Paloh adalah dalam 60-70 orang ketika majlis makan tengahhari yang ada bersama adalah Saifudin Nasution dan YDP PAS Gua Musang, Abdullah Husin.

Malam tadi di Pt Geting Tumpat, ada lebih kurang 2,000 hadhir termasuk Timbalan MB Kelantan, Dato Ahmad Yaacop dan Saifuddin Bopeng.


Dalam ucapannya, Anwar dengan penuh retorik kepada hadhirin yang penyokong PAS. Katanya, patut tukar kerajaan demi maruah rakyat.

Jika demikian, kenapa dia berdiam di atas tuduhan dia menggunakan kuasa asing untuk tukar kerajaan. Itu bukan demi maruah rakyat tapi untuk membantu kuasa asing jajah rakyat.


Dituduh kerajaan membolot hak rakyat dengan menyebut isu-isu penyelewengan duit rakyat, tanah, lembu NFC, dan lain-lain. Tiada pula dia sebut pasal dia salahguna kuasa untuk pinjam duit Finance untuk ambilalih Fianance Company lain.


Beliau tipu orang ramai bahawa PM takut berdebat tapi sebenarnya Anwar yang takut kepada kehadhiran Raja Petra di majlis bersama Jullian Assange Wikileaks. PM hanya kata dia sedia berdebat tapi hanya mengenai perkara munasabah.


Apa munasabahnya dengan orang yang asyik janji turunkan minyak 50 sen bila jadi PM walhal harga minyak dah naik banyak sekali dan kerajaan tidak naikkan lagi minyak di pump.

Anwar janji nak turunkan harga letrik atas kononnya turunkan kadar yang dibeli dari IPP tapi dia tidak tahu harga dari IPP dah jatuh bawah harga pasaran. Dia tiada hanya cakap kosong dan tiada rancangan tapi kerajaan ada rancangan untuk turunkan letrik.

Kemudian Anwar cakap penuh retorik dengan hanya menabur janji kosong. Dia berjanji jika PR memerintah, dia akan jalankan kerja sebagai PM dengan berani dan membela rakyat serta memastikan taukeh tidak menekan rakyat.

Kalau Yahudi dan Amerika arah, adakah dia berani lawan?


Bagaimana kalau rakyat tidak setuju dengan polisinya dan bersuara enggan terima dia sebagai PM, adakah dia akan menekan suara rakyat sebagaimana dia sering memarahi wartawan dan akhbar yang bertanya soal yang sensitif kepadanya?

Dia kata PM tidak ada hak untuk menentukan beliau layak atau tidak menjadi pemimpin negara atau PM.

Memanglah tapi kenapa dia sebut? Sedarkah dia rakyat tahu bahawa dia tidak ada moral dan kewibawaan untuk jadi pemimpin. Dia kuat membohong dan memutarbelit kata-kata.

Anwar tidak layak dan berupaya jadi pemimpin walaupun dia berjanji akan jalankan tugas dengan baik dan tidak mengkhianati sesiapa. Dia pernah jadi Timbalan PM dan dia sudah pun khianati rakyat dengan perbuatan rasauh dan salahguna kuasa.

Anwar mahu memperkenalan gaji minima RM1,100, tapi kerajaan pusat akan mulakan lebih dahulu dengan jumlah yang lebih munasabah untuk semua. Begitu juga dia baru nak perkenalkan pendidikan percuma dan membina hospital di setiap daerah kecil sedangkan kerajaan dah lakukan.

Mana dia nak cari doktor untuk hospotal di daerah yang terpencil? Sedap saja janji.

Anwar menyebut mahu mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz yang mentadbir negara dengan telus dan tanpa mementingkan diri. Khalifah mana satu yang dia sebut?

Adakah ianya Lim Guan Eng dan kawan-kawan partinya yang mana kerajaan Pakatan Rakyat ini menggunakan SELCAT dan parti menggunakan Jkuasa DIsiplin untuk tutup salahlaku pemimpin pembangkang. Sesuatu yang tidak dilakukan BN kerana BN akan dakwa pemimpin yang salah.

Anwar menuduh pemerintahan BN dan UMNO lama kelamaan akan jadikan Malaysia bankrup kerana pengurusan tidak betul dan pemimpin mengutip keuntungan. Dia menyebut Mesir yang jatuh kerana revolusi yang diatur Amerika tapi diaktana sebab pemimpin penyamun.


Malaysia tidak pernah banrup tapi Selangor kesempitan wang.

Bagaimana pula Selangor dengan kes pasir yang menyebabkan hingga nyawa tergadai, pembelian 50 lori compactor untuk kegunaan kroni, tanah rakyat dirampas, rumah setingghan dan tanah TOL dihalau, dan lain-lain lagi?


Anwar berjanji akan memerintah Malaysia dan kembalikan semua hak rakyat. Apa yang dia merapik? Sejak bila hak rakyat ada ditarik balik sewenang-wenang dan tergadai?

BN pertahankan Perlembagaan dan bina serta pertahankan institusi-institusi negara. Anwar persoalkan Perlembagaan dan perlecehkan institusi negara. Dia persoalkan dan biarkan Pakatan rakyat hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera.

Dia mahu liberalisasikan Islam dan rosakkan akidah orang Muslim dengan fahaman Islam liberal dan plural. Kerakyatan mahu dibebaskan sesuka hati. Tunggu masa yang cukup, sistem raja Melayu akan dihapuskan.

Anwar turut menghina Pemuda UMNO kerana menjadi pencacai pemerintah. Baiknya bahasa seorang pemimpin. Ada dengar Najib berbahasa sedemikian bunyi? Ada dengar Pak Lah atau Dr Mahathir guna perkataan kesat seperti begitu?


Dia katakan ramai pemimpin luar negara menyokong beliau dan Pakatan rakyat untuk memerintah Malaysia. Itulah yang Israel, Amerika, dan lain-lain kuasa besar dan anak jajah mereka mahu untuk Awnar supaya sama-sama jadi boneka mereka.

Friday, March 30, 2012

Pegawai Khalid bergaya hidup mewah?

|1 comments

Dalam sidang Dewan Undangan Negeri Selangor minggu lepas rakyat Selangor didedahkan oleh Datuk Dr Hassan Ali tentang seorang individu penting dalam pentadbiran negeri Selangor menjawat jawatan tertinggi di tiga buah syarikat di Selangor menerima elaun dan berbelanja mewah sehingga ratusan ribu ringgit.

Datuk Dr Hassan juga mendakwa individu itu pergi ke China, Thailand dan Australia membabitkan kos kira-kira RM130,000 pada tahun sama. Antara kegiatan utama individu tersebut keluar negara adalah untuk bermain golf.

Mungkin kerana sudah merasa panas dengan pendedahan Hassan Ali, dua hari selepas itu individu tersebut membekalkan maklumat secara terperinci kepada Azmin Ali yang mana maklumat itu digunakan oleh Azmin untuk membelasah Hassan dalam Dewan Undangan Negeri.

Siapakah individu tersebut?

Baca di SEL13.blogspot.com

Khalid tak rampas padang PKNS sebab takut Azmin

|0 comments


Jawapan MB Selangor di DUN Selangor yang kononnya bersifat profesional, apabila tidak menghalang apa juga projek pembangunan di kawasan Kompleks Sukan PKNS Kelana Jaya, sebenarnya ada maksud yang tersembunyi.

Dalam PKNS, meskipun tidak termasuk dalam carta organisasi, wujud suatu jawatan kuasa yang dipanggil sebagai Jawatankuasa Kerja Exco PKNS. Cuba lihat petikan dari portal KL-Today di bawah:-


Menurut sumber, jawatankuasa kerja yang dipengerusikan mempunyai kuasa yang begitu ditakuti oleh lembaga pengarah PKNS.

Oleh kerana, takutkan Azmin maka Khalid tidak berani untuk membatalkan keputusan projek berkenaan, walhal beliau mempunyai kuasa tertinggi samada di dalam PKNS, mahupun dalam kerajaan negeri.

Fitnah Husam ala Anwar terhadap Tabung Haji terpantul balik

|2 comments

Dalam Husam nak mereka-reka fitnah mengenai Tabung Haji kononnya mereka jual ladang di Riau, rupanya dia terkantoi.

Baca sepenuhnya di ABITW sini. Terjemahan berikut:

Husam mendakwa bahawa TH baru-baru ini dilupuskan 83.000 hektar tanah ladang kepada Robert Kuok dan ini akan mengakibatkan kekurangan RM3 juta aliran tunai dijana untuk TH. Kita pasti boleh meminjamkan peguam TH tangan.

Husam sepatutnya membuktikan tuduhannya dengan laporan berita yang melaporkan Wilmar atau mana-mana syarikat kenderaan korporat Robert Kuok membeli ladang dari TH di Riau. Robert Kuok hanya menjalankan perniagaan melalui syarikat.

Setakat ini, TH telah mengumumkan usahasama dengan sebuah syarikat China untuk membina sebuah kilang penapis minyal sawit untuk pasaran China. Sekarang, mengapa TH mahu menjual ladang mereka jika mereka membina sebuah loji penapisan minyak sawit?

Mungkin ia adalah perkara yang biasa dilakukan di PMBK Sawit Sdn Bhd tetapi tidak untuk sebuah ladanag yang dikendalikan secara profesional oleh TH.

Satu perkara lagi, di mana datangnya angka jumlah RM3 juta tunai harian yang dijana. Nampaknya Pengerusi PMBK Sawit tidak pasti sama ada ia adalah wang tunai atau lain istilah, aliran tunai dan jika ia dihasilkan untuk TH atau syarikat perladangan.

Ahli politik PAS memang hancur dalam bidang ekonomi dan perniagaan. Bayangkan,Husam mendakwa mempunyai ijazah dalam bidang Ekonomi dari Universiti Malaya, boleh diperkatakan penyokong PAS sebagai genius kewangan dan bakal Menteri Kewangan.

Selamatkanlah Malaysia!

Pengeluaran PMBK Sawit rendah



Katakan dianggap hasil dan aliran tunai bagi syarikat perladangan. Pada RM3million sehari untuk 83.000 hektar, ia boleh diterjemahkan kepada hasil purata sebanyak RM1.095 bilion setahun atau RM13,192 sehektar setahun atau 18,8 tan sehektar setahun.

Adakah Husam digunakan PMBK sawit sebagai kayu pengukur?

Purata tahunan sehektar bagi kitaran 25 tahun kelapa sawit adalah 20 ton per tahun. Sepanjang 25 tahun, ia boleh naik hingga mencatat setinggi 28 tan setahun sehektar ke serendah 16. Untuk ladangan IOI, Kepong dan United Plantantion, ia dikatakan mempunyai purata 22.000 tan.

Dan 20 tan sehektar tahun didarab dengan katalah RM700 satu tan akan menjana hasil sehektar sebanyak RM14 juta setahun atau harian sebanyak RM38,356. Jika itu adalah produktiviti ladang di Riau, ia boleh menjana setiap hari sebanyak RM3.183 juta.

Mengikut mana-mana cara, jika angka pengeluaran ladang PMBK digunakan sebagai kayu pengukur, maka keluaran PMBK sawit rendah sekali dan jauh di bawah amalan biasa industri.

Rakyat Kelantan harus bertanya jika terdapat sebarang kebocoran dalam operasi PMBK Sawit yang boleh menyebabkan prestasi kewangan yang lemah. Jika ada, Husam perlu disiasat dan dipecat perlu ada apa-apa yang boleh dipersoalkan operasi.

Juga dia adalah bertanggungjawab ke atas tuntutan mahkamah oleh TH yang boleh menyebabkan dia tidak layak untuk menjalankan sebagai calon bagi jawatan awam dalam pilihan raya umum.

Nik Aziz harus mempertimbangkan untuk tidak membenarkan beliau untuk berjalan pada semua jika dia mungkin akan berakhir sebagai bankrap dan akhirnya melepaskan jawatannya.

Ia akan menyebabkan malu besar kepada Kerajaan negeri.

Husam Jamnapari gila saman malu pasal malu matanya juling?

|0 comments

Entah apa sebab, tiba-tiba Husam Musa menjadi pemalu.

Sejak dia merasakan dirinya kemungkinan berhadapan dengan kekalahan dalam kes saman malu terhadap Mohd Faisal Robhan Ahmad yang dituduh adalah tuan punya blog RBF pada bulan lepas, dia dikatakan berasa terlalu malu.

Selepas muktamar PAS, Husam beriya-iya mahu saman Kickdefella. Nampaknya sehingga kini, dia seperti dipermainkan Kickdefella kerana kesnya tidak dapat diteruskan kerana satu demi satu hakin asyik mengundur diri.

Dipercayai sudah tiada hakim di Kelantan yang boleh mengendalikan kes.

Ada pihak mengkhabarkan Husam Musa akan membuat beberapa saman malu terhadap ramai lagi blogger-blogger. Ini bakal jadi perang sabil Husam terhadap mereka yang memalukannya.

Antara lain, Husam malu kelihatan dalam gambar-gambar berikut:




Apa yang jadi rasa malu, wallahu alam. Kelihatan dia suka bergambar dengan gadis China tersebut.

Dari pakaiannya yang agak mahal dan langsung tidak mencerminkan seorang Tok Lebai PAS, hairan pula Husam boleh merasa malu. Entah apa ada pada dirinya yang dia rasa malu.


Setelah diperhati wajah dan matanya, baru disedari ada sesuatu cacat pada pandangannya. Tidak dapat ditolak kemungkinan Husam malu kerana matanya juling. Dia pandang pada orang tapi matanya pandang ke lain.

Selain itu, Husam juga tidak selesa dengan satu risalah yang sedang deras tersebar di Kelantan sejak raya lepas.


Begitu tersebar risalah ini hingga kini Husam malu nak bertanding Parlimen Kubang Kerian yang dipaksa kosongkan ke atas Salahuddin Ayub. Ura-ura dia akan ke Kulai Johor di kawasan Cina. Itu pun kalau DAP benarkan Melayu tanding kawasan mereka.

Samada dia merasakan namanya dah tercemar hingga boleh kalah di Kubang Kerian atau dia tak yakin Pakatan Rakyat boleh menang, Husam bersungguh-sungguh memilih mahu kekal di DUN Salor saja. Polisi baru PAS hanya benarkan tanding untuk satu kerusi saja.

Peliknya dia tidak ada menafikan isi kandung risalah buku tersebut. Setakat yang kami The Unspinners tahulah.

Susahlah ahli politik pemalu yang tidak boleh bergambar, tidak boleh ditegur dan tidak boleh didedahkan salahlakunya. Kalau hanya dia saja yang boleh dedahkan keaiban orang, tapi marah bila diri sendiri didedahkan, baik pencen sajalah dari menjadi ahli politik.

Dahlah juling, tak sangka Husam adalah seorang yang telinga nipis!

Sementara itu, agaknya siapa pula dia akan tuduh dan lakukan saman malu atas risalah tersebut?

Anwar tolak terima sapina

|13 comments

... takut salahlaku rasuah terdedah di court

... perkembangan mutakhir dalam kes saman antara ahli perniagaan Low Thiam Hoe dengan Hong Leong Bank Berhad berhubung skandal pembelian Kewangan Bersatu Berhad (KBB) bernilai RM 445 juta pada 1998, yang menyaksikan nama Anwar dan Pengerusi Hong Leong, Tan Sri Quek Leng Chan turut terbabit, dipercayai akan mengubah pandangan rakyat terhadap ‘kesucian’ Anwar.

Latar belakang ini kes ini secara ringkasnya ialah wang sebanyak RM 445 juta telah dibayar untuk tujuan pengambilalihan KBB tapi pengambilalihan itu sendiri tidak pernah berlaku.

DImana Anwar terlibat?

Anwar terlibat hasil dari peranannya sebagai Menteri Kewangan dan hubungan baiknya dengan Quek yang menyaksikan transaksi wang itu berlaku ketika banyak proses lain berkaitan pengambilalihan masih belum selesai.

Disamping itu, hubungan Anwar dengan pemilik asal KBB, syarikat Arus Murni Corporation Sdn Bhd (AMC) yang dimiliki kroninya, Hamzah Harun dan Mohd Faiz Abdullah (yang juga penulis ucapannya) yang turut memainkan peranan penting dalam kes ini.

Suka juga nak disebutkan bahawa sejarah hubungan Anwar dengan Quek itu sendiri menarik untuk diperkatakan tapi penulis tinggalkan sementara kerana yang nak dibincangkankan ini jauh lebih penting.

Hakikat yang rakyat perlu tahu berkenaan kes ini, ada tekanan dari Anwar supaya jumlah wang yang besar tersebut dibayar kepada AMC tanpa menunggu proses ambil alih selesai.

Anwar dikatakan terdesak untuk mendapatkan wang bagi menjatuhkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO dengan segera sebelum mantan Perdana Menteri tersebut ‘difahamkan’ mengenai kesalahan seksual dan salah guna kuasanya oleh pihak polis.

Baca sepenuhnya di Parpukari sini

Thursday, March 29, 2012

Khalid berdiam saja Ng hina usaha basmi murtad

|1 comments

Memang ADUN Sekinchan seorang peknga – orang Kedah kata lempeng – yang cukup jahat hati perutnya.

Sebagai wakil rakyat, bukannya dia membantu rakyat mendapatkan bantuan kerajaan tapi dia melakukan hasutan agar penduduk menentang semua usaha Kerajaan Pusat, khususnya Kementerian Pertanian untuk mempertingkatkan hasil ladang masing-masing.

Dia pula terlibat dengan kaum kroni DAP ‘merampas’ tanah bendang bagi tujuan pembangunan hartanah.

ADUN babi ini pernah melanggar seorang pelajar Melayu sehingga koma ketika dia memandu dalam keadaan mabuk.

Kini dia cuba memperlekeh-lekehkan usaha pembasmian murtad selain memerangi golongan yang cuba memurtadkan umat Islam.

Ng Suee Lim mendakwa Hasan Ali sebagai BUDAK SURUHAN UMNO terutama dalam kes menentang pemurtadan yang dilakukan oleh sesetengah pihak yang dibela oleh DAP dan Pakatan Rakyat Selangor.

ADUN ‘pemandu mabuk’ itu menyatakan Hasan Ali melakukannya kerana FULUS.

Barangkali ADUN Sekinchan itu terlupa bahawa kes DUMC berlaku pada ketika Hasan Ali masih lagi menjawat jawatan Exco.

Kes itulah yang menjadi kemuncak kepada kerjaya Hasan Ali selaku Exco Selangor dan kemudian pada malam Tahun Baru apabila dia mengetuai operasi membasmi maksiat di sekitar Selangor, terutama sekali di Shah Alam dan Damansara.

Pakatan Rakyat seringkali menganggap kes-kes pemurtadan sebagai kes-kes terpencil yang tidak perlu dipandang berat atau diberikan perhatian oleh umat Islam.

Pelbagai alasan yang mereka telah berikan, termasuklah LIBERALISASI dan PLURALISASI agama. Kononnya dengan mematuhi standard LIBERALISME dan PLURALISME maka negara ini akan lebih dihormati oleh dunia dan Malaysia tidak lagi akan terkebelakang atau mundur.

Suara-suara DAP seperti Ng Suee Lim dalam memperlekehkan usaha-usaha pembasmian atau menghalang kemurtadan, sudah terlalu kerap kedengaran kebelakangan ini. Mereka tidak lagi bersembunyi-sembunyi untuk menyatakan perlecehan tersebut.

Sebarang usaha menghentikan usaha memurtadkan umat Islam di Malaysia, pastinya akan mereka tentang.

Apa yang exco bahagian hal ehwal ugama, Tan Sri Khalid Ibrahim akan buat? Dia juga yang beberapa bulan lepas meminta JAIS dan MAIS tangani masaalah murtad.

Sumber: Selangordaily

RM567 juta diambil tapi 77 sekolah tiada air

|0 comments

Kementerian Pelajaran mengesan sebanyak 77 daripada 585 buah sekolah di Kelantan tidak mendapat bekalan air awam yang diuruskan oleh Syarikat Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB).

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, daripada kesemua sekolah yang tidak mendapat bekalan air awam itu, sebanyak 39 sekolah berada dalam kedudukan yang amat kritikal dan memerlukan tindakan sewajarnya.

"Pada satu mesyuarat sebelum ini, AKSB telah digesa supaya meningkatkan sistem bekalan air kepada sekolah yang tidak mendapat bekalan air bersih disebabkan tekanan rendah kerana saluran paip bekalan yang kecil dan tidak mampu menampung tekanan tinggi.

"Ia adalah sebagai satu inisiatif yang dilakukan oleh pihak kementerian. Selain itu, sekolah terbabit menerima sokongan daripada Jabatan Kesihatan yang memantau kebersihan dan taraf kesihatan bagi penggunaan bekalan air tersebut," katanya menjawab pertanyaan Datuk Ibrahim Ali (Bebas-Pasir Mas) pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Puad berkata, kementerian berusaha mendapatkan sumber bekalan air daripada punca lain dan akan terus melaksanakannya sebagai langkah menyediakan kemudahan asas sempurna kepada semua sekolah di seluruh negara.

Beliau memberitahu, kerajaan negeri telah diberi pinjaman oleh Kerajaan Pusat sebanyak RM567 juta bagi menyelesaikan masalah bekalan air bersih, namun ia tidak juga diselesaikan. "Sehubungan itu, kementerian telah memperuntukkan RM27 juta bagi membina perigi tiub untuk sekolah.

Sebanyak 83 buah telah disiapkan dan lapan lagi dalam proses penyerahan," ujarnya. Puad berkata, Kerajaan Pas Kelantan turut dicadangkan menubuhkan jawatankuasa pemandu khusus bagi menyelesaikan masalah air di negeri itu yang masih berterusan.

Utusan Malaysia

Petani Taman Agroteknoloji Pertanian dihalau keluar!

|1 comments

Sebidang tanah seluas 142 hektar telah diberikan oleh Kerajaan Selangor pada tahun 1998 di Bistari Jaya , Kuala Selangor untuk dijadikan sebagai Taman Agroteknologi. Kemudian pada tahun 2000 selepas Kementerian Pertanian memperkenalkan Taman Kekal Pengeluaran Makanan (TKPM) Taman Agroteknogi tersebut bertukar menjadi TKPM.

Tujuan diwujudkan TKPM adalah seperti berikut
  • Mewujudkan zon pengeluaran makanan yang kekal;
  • Menggalakkan penyertaan usahawan tani dan swasta dalam pengeluaran makanan dan;
  • Penanaman berterusan dan pengeluaran tanaman makanan yang berkualiti.
Antara konsep dan ciri-ciri projek pula dirangka seperti berikut
  • Melibatkan MOU antara Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri
  • Kerajaan Persekutuan akan menyediakan kemudahan asas/ infrastruktur ladang
  • Kerajaan Negeri akan menyediakan tanah yang perlu digazet sebagai TKPM

Kerajaan negeri Selangor ketika itu telah bersetuju dan telah menandatangan MOU dengan Kementerian Pertanian bagi menjayakan TKPM di Bistari Jaya. eramai 25 orang peladang terlibat dalam menjayakan projek tersebut. Antara projek pertanian yang dijalan dalam TKPM tersebut adalah:

  • Penternakan ikan(keli dan talapia)
  • Ikan hiasan
  • Pemprosesan ikan kering
  • Kilang memproses makanan ikan
  • Ladang ternakan ayam
  • Kebun sayur dan buah-buahan
  • Pusat semaian pokok dan bunga
Baca seterusnya di Selangordaily sini

BN sering dituduh kejam, zalim, tindas rakyat dan pelbagai lagi tuduhan-tuduhan jahat lain yang dilemparkan oleh pembangkang. Tetapi sebnarnya lain kerana petani-petani ini semua telah diarah untuk mengosongkan tanah mereka oleh Hartanah Selangor.

Tak tahu apa tujuan mereka. Pastinya ianya adalah atas kehendak PKR dan DAP untuk menindas petani2..

Azizan mula buka silat

|2 comments

Utusan Malaysia semalam Mac 27hb melaporkan Pas Kedah tidak akan mengorbankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen milik parti itu walaupun DAP tetap berkeras menuntut tambahan kerusi untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menegaskan, ini kerana pembahagian kerusi yang akan ditandingi oleh Pas telah lama selesai dan hanya tinggal pembahagian kerusi antara Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

The Star
pula melaporkan Kedah DAP tidak menolak kemungkinan berlaku pertanding tiga penjuru jika tuntutan kerusi DAP tidak dipenuhi. Pengerusi DAP berkata DAP mahukan 4 kerusi DUN termasuk Kota Darulaman dan Derga yang ditandingi di PRU12.

Tuntutan DAP itu telah ditegur oleh Dato Rashid Din PKR. Pastinya dengan DAP begitu besar kepala, belum tahu ianya berakhir begitu saja. Baca The Mole sini.

Hari ini pula, Azizan membayangkan kemungkinan ada calon yang memenangi Pilihan Raya Umum (PRU)ke-12 tidak dipilih bertanding pada PRU ke-13.

Beliau berkata nama calon boleh menang telah disenarai oleh PAS Kedah dan dikemukakan kepada Majlis Syura PAS Pusat untuk tapisan serta penentuan mereka yang paling layak dipilih bertanding.

"Saya tidak boleh jamin mereka yang menang dulu dipilih lagi... mungkin ada muka baru dicalonkan kali ini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di Wisma Darul Aman, Rabu.

Katanya, Majlis Syura akan membuat tapisan daripada pelbagai aspek khususnya moral, integriti, kematangan serta keupayaan calon bagi memastikan mereka adalah calon boleh menang, dan PAS Kedah hanya boleh memberi pandangan.

Baca sepenuhnya di Semut Hitam sini

Adakah Mat Sabu dan Mahfuz Omar memenuhi kriteria di atas? Bagaimana pula Pakrolrazi dan Ismail, dua exco yang menderhaka? Adakah Nasharuddin akan dibawa pulang dari Bachok?

Gambar Noh dan isteri diguna untuk kekalkan Selangor?

|4 comments

Hahaha ... Biar betul tapi itulah yang jadi perbualan di Selangor sekarang.

Anwar tak peduli, apa sahaja cara mesti dilakukan bagi memastikan Selangor akan kekal milik PKR. Apa sahaja cara.

Malahan, sewaktu minum selepas berucap di Karnival Terima Kasih Rakyat di Stadium Kuala Selangor, Anwar sudah mengarahkan agar gambar Noh Omar dengan perempuan seksi dicetak dengan ‘warna’ dan diedar ke seluruh Sabak Bernam, Tanjung Karang, Sungai Besar, Jeram, Sekinchan dan seluruhnya.

Gelagat Anwar memberitahu Anwar mahu Noh Omar tersembam di tempat sendiri kali ini. Anwar juga sudah bercakap banyak kali dengan TG Haji Hadi, calon Tanjung Karang mestilah kalangan yang benar-benar hebat dan boleh menenggelamkan kredibiliti Noh Omar.

Anwar mahukan pencapaian 100 % dalam PRU akan datang, khususnya kepada kawasan-kawasan Parlimen berikut:-

  • P092: Sabak Bernam (N1: Sungai Air Tawar; N2: Sabak)
  • P093: Sungai Besar (N3: Sungai Panjang; N4: Sekinchan)
  • P094: Hulu Selangor (N5: Hulu Bernam; N6: Kuala Kubu; N7: Batang Kali)
  • P095: Tanjong Karang (N8: Sungai Burong; N9: Permatang)
  • P096: Kuala Selangor (N10: Bukit Melawati; N11: Ijok dan N12: Jeram)
  • P097: Selayang (N13: Kuang; N14: Rawang dan N15: Taman Templer)
  • P098: Gombak (N16: Batu Caves; N17: Gombak Setia dan N18: Hulu Klang)
7 kawasan Parlimen (18 DUN) ini dikatakan Anwar sebagai ‘core areas’ bagi Pakatan Rakyat. Anwar mahukan 100 % – dan tidak kurang daripada itu dalam memastikan peluang BN di Selangor akan kaput seluruhnya.

Anwar tekankan, kuasa Noh di kawasan ini perlu dibatasi dengan usaha PAS yang bersungguh menyerang peribadi Noh Omar di segenap peringkat.

Gambar dengan perempuan seksi itu hanya permulaan. Anwar sedang menyusun strategi untuk merosakkan kredibiliti Noh secara maksimum.

Anwar sudah terangkan kepada Dr Rani, apa sahaja permintaan PAS akan dipenuhi – selagi PAS boleh menjanjikan undi maksima kepada PR di dalam PRU yang akan datang. Dana akan dibantu oleh PKR dan DAP.

7 kawasan Parlimen di atas adalah fokus utama kepada Pakatan Haram. Kejayaan 100 % akan menjanjikan Pakatan Haram akan lebih diterima majoriti rakyat di Selangor.

Anwar yakin Petaling Jaya (Utara dan Selatan), Puchong, Pandan, Shah Alam, Serdang, Kelana Jaya akan kekal milik Pakatan Haram.

Ini semua urban seats. Pakatan Haram memang terkenal dengan kekuatan di urban seats. DAP banyak membantu.

BN kena jujur bertanya diri sendiri, sejauh mana Noh Omar mampu mempertahan 7 kerusi Parlimen dan 18 DUN yang dinyatakan oleh Anwar. Kalau ikut serangan peribadi yang berduyun-duyun selepas ini, rasanya memang sukar.

Antara isu-isu yang dijangka digunakan di 7 ‘core areas’ ini:

  • Noh Omar Khir Toyo YB Rahman (Sabak Bernam)
  • NFC (kaitkan dengan Noh)
  • Rasuah (pukul keliling)
  • UMNO jual tanah Melayu ;
  • Kemewahan pemimpin UMNO ;
  • Isu Rosmah ;
  • Altantuyaa (tak kuat ; tapi boleh recycle) ;
  • Perbelanjaan kerajaan ;
  • Hasan Ali jadi alat UMNO ;
  • Penyesuaian isu mengikut kawasan majoriti (Sekinchan, Ijok dan sebagainya)
  • Isteri Khir Toyo (isu BAKTI akan direcycle semula);
  • Kemewahan Khir (gambar rumah dan sebagainya)
Petikan dari Badut Rakyat

Sedia-sedia lah bekerja ....

Bila Nalla pakai celana ...

|4 comments

... di mahkamah kita bicara.
“Saya akan dedahkan segala-galanya, malah ahli keluarga akan turut sama turun padang. Saya berani kata, ada hubungan seks antara Anwar Ibrahim dan Shamsidar. Saya pergi mengintai Dato Nalla pada 30 Jun 1997, saya rakamkan segala-galanya. Saya cabar Azmin, Anwar dan Shamsidar saman saya” - Ummi Hafilda
Bekas kawan baik Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Nallakaruppan meneruskan pendiriannya bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan seorang biseksual dan tidak layak menjadi Perdana Menteri ataupun seorang pemimpin kepada rakyat.

Sehubungan dengan itu, beliau yakin sebab utama Anwar menyamannya ialah kenyataannya sebelum ini bahawa di dalam perlembagaan, tiada peruntukan seorang biseksual boleh menjadi Perdana Menteri atau ketua pembangkang.

“Saya tetap dengan pendirian saya, bahawa seorang biseksual tidak layak menjadi Perdana Menteri atau ketua pembangkang, bukan di Negara ini tempatnya. Ini prinsip saya, prinsip yang tetap saya pegang walaupun saya disaman RM500 juta sekalipun.

Saya tidak boleh menerima seorang biseksual sebagai menantu, apatah lagi menerimanya sebagai pemimpin kepada masyarakat,” ujarnya kepada pemberita mengulas mengenai saman Anwar Ibrahim terhadapnya.

Selain Datuk Nalla, antara pemimpin PKR dan bekas sahabat baik Anwar Ibrahim yang bersama dalam sidang media tersebut ialah Datuk Seri Zahrain Hashim, Datuk Zulkifli Nordin, Datuk Gobalakrisnan, Anuar Shari, Zahid Mat Arip, Ruslam Kassim dan Ummi Hafilda Ali, adik kandung Azmin Ali.

Sepenuhnya di Sahabat Gunung sini

Dipercayai satu roadshow besar-besaran akan bermula.

Wednesday, March 28, 2012

Serangan balas buat Azmin

|4 comments

PETALING JAYA - Bekas Exco Kerajaan Negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menafikan tiga perkara yang didakwa oleh Azmin Ali di Dewan Undangan Negeri Jumaat lalu, sebaliknya menuntut Timbalan Presiden PKR itu menjawab lima persoalan sebelum mempersoalkan kredibiliti pihak lain.

Salah satu persoalan, menurut Hasan, beliau mahu Azmin menjelaskan dari mana sumber kewangannya bersama isteri untuk membeli saham mencecah RM2juta pada 1992 hingga 1994.

Katanya, Azmin juga perlu menafikan laporan Pengerusi Yayasan Pembangunan India Malaysia S.A Vickneswaran yang mendakwa dia bersama isterinya termasuk seorang ipar memiliki saham mencecah RM8.5juta pada awal 90-an.

Hasan terus menuntut Azmin untuk menafikan tuduhan adik kandunganya, Ummi Hafilda yang mengatakan dia sudah lapan bulan tidak menziarahi ibunya yang kini berusia 78 tahun dan berada dalam keadaan uzur.

Malah, Hasan berkata, Azmin juga perlu menyahut cabaran para blogger yang memintanya untuk menjalankan ujian DNA ke atas anaknya di klinik diiktiraf kerajaan untuk menentukan kesahihan biologinya.

Menurutnya, beliau mahu Azmin menafikan tuduhan dibuat dalam buku karangan Syed Hussin Al-Attas bertajuk 'Tuhan, Politik dan Seks' yang mendakwa Azmin mengetahui hubungan intim isterinya bersama Penasihat PKR merangkap ketua pembangkang.

Hasan menegaskan, beliau menimbulkan persoalan tersebut kerana padanya Azmin tidak mempunyai 'locus-standi' untuk berbicara mengenai soal intergriti, ketelusan dan soal kredibiliti.

Sinarharian.com.my

Punya tak suka sampai keluar arahan turunkan gambar

|5 comments

Menarik kisah Hasan Ali akhir-akhir ini.

Punyalah pihak kerajaan negeri tidak menyukai Hasan Ali, sampai keluar arahan dari Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato Khusrin yang pastinya adalah arahan dari Menteri Besar atau keputusan Exco suruh menurunkan sebarang poster, billboard atau gambar yang ada muka Hasan Ali.

Punya tidak suka mereka pulalah maka Azmin jadi tukang tuduh Hasan Ali membazir duit kerajaan negeri renovate pejabat sampai RM850,000 lebih.

Khalid pun konon-konon kata ianya dalam budget tapi dia dedahkan semua yang buat renovation hanya RM300,000 lebih. Terdekat tinggi sama Hasan Ali adalah lebih RM110,000 dan serendah RM25,000.

Penjelasan Hasan perlu didengari kerana kita tidak tahu mungkin pejabatnya adalah yang dalam keadaan paling fakir sekali. Terpulang masing-masing mahu dengar penjelasan Hasan yang tidak menyalahi peruntukan yang diberikan.

Dalam penjelasannya, RM300,000 adalah melibatkan 19 pekerja.

RM300k di perbesarkan tapi 50 compacter sampah baru yang mana satu-satu bernilai hingga RM250,000 dan jumlah perbelanjaan RM12,500,000 tidak dipersoalkan.

Hasan Ali dedahkan State Financial Officer yang kroni Khalid diberi perbelanjaan holiday berjumlah RM250,000 untuk keluarganya yang mana tidak merupakan sebahagian dari pakejnya.


Dalam Azmin digunakan sebagai jurucakap untuk menyerang Hasan Ali, tentu sekali menjadi persoalan kerana Azmin bukannya sesuai.

Dia punya kereta Ferari Scuderio 430 yang bernilai RM1.3 juta. Semassa zaman reformasi, Azmin didedahkan punyai enam biji rumah. Katil untuk rumahnya sahaja bernilai RM24 juta. Siapa guna tak tahulah.

Baca kisah Azmin di sini.

Dalam Khalid meminta semua pihak tidak menjadikan isu, pihak pembangkang menggunakan isu ini untuk membunuh reputasi hasan Ali. Tuduhan Azmin dia belanja sampai RM850,000 dan tender tanpa kontrak dperbesarkan.

Yang tidak disebut adalah peruntukandiluluskan exco, jadi kita patut tanya balik Azmin, dan semua ahli exco kenapa luluskan????

Bangang!!!

BIla keluar saja Pakatan, baru nak timbuylkan isu. Dalam Pakatan, nak timbulkan pula.

Kain Muslimah PAS terkoyak dari mula dedah sedikit betis?

|0 comments

Sebenarnya ini bukan isu kain Muslimah tapi kisah polisi PAS yang serba berubah-ubah dan perubahan acuh tak acuh dan sering flip flop mengikut angin politik.

Ia hampir serupa seorang Muslimah yang memberi ruang dengan mengkoyakkan sedikit kain dibetis yang berakhir dengan koyak rabak yang lebih besaar. Begitulah perumpamaannya.

Beberapa hari lepas pada Mac 25hb, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Negeri Pulau Pinang (DHPP), Dr. Ooi @ vellautham mengumumkan "keluar parti" akibat rasa tidak puashati dengan layanan PAS Pusat terhadap DHPP.

Dalam sidang akhbar tersebut, Dr. Ooi @ Vellautham menyatakan tidak puashati dengan tindakan PAS Pusat yang tidak melayan permintaan ahli-ahli DHPP negeri dan pusat untuk diberi peluang menjadi calon di PRU13.

Dr Ooi dipercayai ada memohon untuk menjadi calun di Bayan Lepas


Antara lain, katanya tindakan keluar parti adalah kerana tidak percaya dengan kepimpinan PAS Pusat yang tidak mencalonkan seorang pun dari kalangan ahli DHPP di 6 buah negeri seperti yang dijanjikan

Dr Ooi akan bertanding sebagai calon bebas di DUN N.38 Bayan Lepas dan sanggup bekerjasama dengan sesiapa sahaja mahupun dari UMNO/BN bagi menghadapi pembangkang pada PRU akan datang.

Beliau menyifatkan PAS bukan untuk org islam sahaja malah untuk semua kaum seperti dijanjikan. Kini di Pulau Pinang sudah ada lebih kurang 1,000 ahli DHPP di ngeri ini.


Turut dinyatakan beliau tidak berasa kecewa selepas keluar parti malah mengagap keputusannya akan dikuti oleh ahli-ahli yang lain di seluruh Malaysia selepas PAS mungkir janji untuk mletakan calon bukan islam pada PRU akan datang. 


Itulah PAS. Kau bukak ruang untuk mereka masuk tapi kamu tipu mereka dengan janji. Bila tuntut tak tertunai.

Padan muka kau.
fda

Link2Me WeLinkBk (254)