Monday, December 31, 2012

Hari 14 Nik Ajis senyap: Transaksi banyak persoalan dan DAP timbulkan diversion


MTRK Kelantan sudah bersuara mengenai isu air dan skandal tanah-untuk-jawatan MB. Satu demonstrasi telah diadakan di depan perkarangan bangunan MARA Kota Baru dan dihadiri ramai.

Gambar ada ... tak kelentong macam Pakatan Rakyat yang sudah tidak dipercayai rakyat.


Dalam perhimpunan yang dihadiri 4,000 orang, Presiden MTRK, Azmi Ali dilaporkan Utusan Malaysia berkata, peyertaan perhimpunan ini yang dihadiri, walaupun rakyat sedang mengalamai banjir, membuktikan rakyat sudah muak dengan kepemimpinan kerajaan Pas Kelantan.

Mereka mahukan sebuah kerajaan yang benar-benar dapat membela nasib mereka.




Turut disentuh berkenaan tanah 10 ekar atau 4 ribu hektar yang diberikan kepada Ngeh Nga.

"Kesedaran rakyat yang telah memuncak dan terbaharu rakyat Kelantan sama sekali tidak boleh memaafkan tindakan Kerajaan Pas Kelantan menyerahkan lebih 4,000 hektar tanah di Relai kepada pemimpin DAP Perak," katanya.

Antara isu yang dibangkitkan pada perhimpunan tersebut ialah janji-janji yang dibuat oleh Kerajaan Pas Kelantan, masalah perumahan rakyat, bekalan air bersih dan tanah rizab Melayu.

Sejak Pas memerintah Kelantan, hampir satu per tiga tanah di negeri ini telah tergadai kepada orang luar. Amat malang tanah yang diwarisi oleh nenek moyang dahulu menjadi milik orang sedangkan pada masa yang sama pemimpin Pas semakin kaya.



Baca laporan Utusan SINI


Sementara itu, Pastor Ngeh koo Ham cuba menimbulkan kontroversi dengan menyamakan Qurn dan Bible untuk justifikasikan gereja guna kalimah Allah.

Tujuannya tak lain nak buat "diversion' dari skandal tanah-untuk-jawatan MB.

Sebelum ini, DAP lakukan diversion dengan isu-isu rasuah banyak dalam kerajaan kerana Melayu oleh Prof Ariffin Omar, pemimpin DAP yang masih pegang jawatan tak boleh terima pingat oleh Karpal Singh, tuduhan seks video Dato ganesan oleh Sivakumar  dan isu Kalimah Allah oleh Lim Guan Eng.

Sekarang taktik alih pandang besar-besaran Ngeh Koo Ham pula.

Baca ABITW: The Great DAP Diversions

12 comments:

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 12:51:00 PM GMT+8

    Apa tunggu lagi rakyat Kelantan .Berapa kali kena tipu dengan topeng serban besar dan nangis depan iklan . Ore Kelate dah kena pedaya dua kali doh .Dulu pun UMNO dah tebus tanah dari syarikat singapore yang digadai oleh pas . Sampai bila ore kelate nak pura-pura tipu diri sendiri . Kali ni biar Tok Pa jadi MB .Selamat Kelate .

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 1:29:00 PM GMT+8

    Pangkah aje UMNO dalam PRU yang akan datang nih!
    Selesai masalah!

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 1:39:00 PM GMT+8

    Bakpo senyap TG? Jerung besar PAS dale SPRM dok leh nok tulong ko kali ni?

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 1:39:00 PM GMT+8

    Heran lah org Kelantan ni, genganm taklepas2 undi pd PAS, sanggup berhijrah ke luar, negeri sendiri tidak dimanfaat, politik siang malam, Islam tidk diperhebatkan.. sihir apakah PAS latunkan pd org Kelantan?

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 2:22:00 PM GMT+8

    Cakap pasal tanah yang babie DAPigs 2 ekor itu dapat jangan kita lupa pork nik pun dapat tanah, isterinya & kroninya dalam PKINK pun dapat sama tanah yang dirampas dari orang asli konon2 nak buat 'ladang rakyat'.

    Janji kepada orang asli dimungkiri, mereka tidak mendapat geran tanah seperti yang dijanjikan sebaliknya pork nik, isterinya & kroni2nya pula yang senang2 dapat tanah itu.

    KO PAS, KO PAS, KO PAKATAN BALAK!

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 3:02:00 PM GMT+8

    Pemimpin-pemimpin PAS dapat duit berjuta-juta dari pemberian kawasan balak. Tapi masih menunjukkan bersih dengan membuat kutipan derma sana sini kerana nak bantu pemimpin konon. Kat depan tadah kotak, kat belakang tadah lori balak.

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 3:07:00 PM GMT+8

    Orang Kelantan akan tetap Memberi sokongan kepada Nik Aziz yang dianggap sebagai Tok Guru yang bukan sahaja beriman bahkan mempunyai ciri ciri "enlightenment".

    Olih kerana mereka berada di pelusuk rantau Malaysia termasuk Malaysia Timur, mereka akan membawa peranan penting untuk menjayakan kemenangan bagi PR



    Joe Black

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 4:39:00 PM GMT+8

    Padan Muka Najib Razak

    1. Sejak dia jadi PM, kes jenayah, bunuh membunuh, ragut, samun, tembak curi, rumah urut adn pelacuran bertambah.

    2. Cina tak hormat Islam

    3. Cina tak hormat undang-undang, lawan keputusan mahkamah pasal LYNAS.

    4. Bahasa Melayu makin hancur, PM bodoh tak mau cakap Melayu 100%. Perubahan = Tramsformasi, kenduri=Resepsi, Tanggapan/Tekaan = Speku...PM hina bahasa Melayu terang-terangan.

    5. Tiada pembangunan nyata, asyik tabur duit sana-sini.

    6. Tidak mengambil tindakan terhadap Cina-cina lahant yang anjurkan Demo Anti-LYNAS. PM takut Cina babi.
    7. Tidak ambil tindakan terhadap kerajaan Pulau Pinang dan Selangor yang mencuri tanah Melayu

    8. Orang Melayu makin dipinggirkan

    9. Mengajar orang Malaysia supaya kuat berhutang, tidak pernah pun PM Bongok ni menyeru suapya buat Simpanan Wang.

    10. PM paling bodoh dalam sejarah Malaysia dan Melayu.

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 4:59:00 PM GMT+8

    Saya rasa awaklah yang bodoh. Hati dah tertutup. Mata dah buta. Anak saya hilang kad pengenalan bulan lepas. Saya telah ke UTC di puduraya. Dalam masa tiga jam kad pengenalan dah siap. Saya sangat berterima kasih kepada kerajaan kerana telah menyenangkan urusan rakyat. Awak bodoh sebab cakap takda bukti

  • Anonymous says:
    December 31, 2012 at 5:30:00 PM GMT+8

    Padan Muka Pok Nik Muka Tin Sardin:

    1-Sejak Pok Nik jadi MB Kelate, sekolah tak pernah buat, masjid tak pernah bina, air bersih pun tak mampu nak bagi..Sepanjang Pok Nik mmerintak Kelate, kejayaan Pok Nik yang paling cemerlang ialah merangkul gelaran negeri yang paling ramai penghidap HIV hahahaha

    2-Cina tak hormat Islam..Selamba saja cina DAPig boleh masuk dalam masjid, bagi tazkirah kepada juak-juak PASesat yang bodoh! Selamba saja cina DAPIs baca ayat Al-Quran dan melayu-melayu Islam dalam juak-juak PASetan, terkinja-kinja seronok macam monyet ptuihhh!

    3-Cina tak hormat undang-undang sebab mereka tahu ada melayu seperti dalam parti PKRabak dan PASetan yang boleh jadi lembu dicucuk hidung dan pak turut dan Yes Man oleh mereka!

    4-Bahasa Melayu makin hancur..contohnya kat Selangor, Maharani Tersea Cock berani pertikai tulisan jawi di papan tanda di selangor!

    5-Tiada langsung pembangunan di Kelate..Kelate macam negeri dunia ketiga..macam mogadishu..sebab tu ramai orang kelate keluar cari makan kat negeri lain sebab kat kelate, kilang keropok lekor je yang ada!

    6-Melayu-melayu pakatan siap bersengkokol dengan cina DAPig yang rasis membelasah, memaki hamun dan mencaci polis dan anggota DBKL melayu yang menjalankan tugas semasa perhimpunan haram BERshit 1,2 & 3..Cina naik lemak sebab melayu dari puak pakatan haram yang ajar mereka jadi kurang ajar!

    7-Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan Kelante giat mencuri tanah kerajaan negeri dan diberikan kepada kroni-kroni mereka dari puak pakatan haram!Kerajaan diatas dibawah pentadbiran siapa ye?!

    8-Orang melayu makin dipinggirkan di negeri-negeri dikuasai pakatan haramjadah! Di kedah misalnya, tanah wakaf dirampas dan diberikan kepada taukey cina bagi membina pusat membeli belah!Di Pulau pinang, sepanjang DAPig memerintah, tiada satu pun rumah kos murah yang dibina! Di Kelantan, tanah-tanah orang asli diberikan kepada taukey cina DAPig!Di Selangor, kerajaan pakatan haram merampsa tanaH YBK yang diperuntukkan bagi membina universiti!

    9-Kerajaan pakatan haram mengajar orang melayu supaya jangan bayar hutang PTPTN!

    10-MB yang paling bodoh dalam sejarah dunia kerana menggadaikan masa depan orang melayu dengan bersekongkol dengan kafir harbi DAPig!



  • Anonymous says:
    January 1, 2013 at 11:35:00 AM GMT+8

    Nik Aziz bagi balak kepada DAP. Rakyat Kelantan pula mendapat Bala. Kalau itu pun tidak dapat 'mencelekan' mata orang2 Kelantan tak tahulah apa nak dikata lagi. Orang Kelantan mesti sedar bahawa Nik Aziz tidak pernah mempertahankan Islam tetapi Nik Aziz mempertahankan ISLE. ISLE itu agama apa? Orang2 bukan Islam pun tahu menyebut ISLAM dengan betul mengapa lidah Nik Aziz tidak dapat menyebutnya? PELIK - kecuali ISLE itu ialah agama baru dan Nik Aziz adalah 'nabi' yang membawa musibah. Sebabnya tindak tanduk Nik Aziz tidak mencerminkan ajaran Islam sebenar. Dibawah kepimpinan Rasulullah SAW, Islam berkembang hanya dalam tempuh 23 tahun. Sebaliknya dibawah kepimpinan Nik Aziz, Islam menjadi kacau bilau dibuatnya. Wallahualam.

    mtk

  • Sou Yuen says:
    January 2, 2013 at 9:19:00 AM GMT+8

    Joe Black,

    If he has 'enlightenment' features, I think he should enlightened himself as 20 years+ MB with micro success.

fda

Link2Me WeLinkBk (254)