Saturday, November 10, 2012

Zul Nordin jelaskan Perlembagaan, Sedia bela Utusan


KUALA LUMPUR 9 Nov. - Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Datuk Zulkifli Nordin hari ini menawarkan khidmat guaman percuma kepada Utusan Malaysia sekiranya Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Nurul Izzah mengemukakan saman terhadap akhbar tersebut.

Zulkifli Nordin akan memberi "kejutan" kepada Nurul Izzah dan Anwar Ibrahim sekiranya meneruskan niat mereka dengan  mengumumkan barisan peguam kana untuk membela akhbar Utusan Malaysia.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu juga menegaskan, Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah pantai sepatutnya memperbetulkan kenyataan beliau dan memohon maaf.

Menurut Zulkifli Nordin, Nurul Izzah agak keliru dengan Utusan Malaysia, kerana akhbar itu hanya mengeluarkan semula laporan yang disiarkan oleh Malaysia Kini dan laman web www.1kristianblogspot.com.

"Memetik ucapan Nurul Izzah, kalau kita baca laporan itu jelas menunjukan apa yang mereka faham daripada dialog tersebut ialah kenyataan mewajarkan orang melayu untuk diberi hak kebebasan memilih agama itu yang mereka faham,"jelasnya.

Petikan dari KLPOS sini



Baca juga FMT sini

18 comments:

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 8:28:00 PM GMT+8

    Syabas!!!

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 8:52:00 PM GMT+8

    Dah le zul.... Ko pun kuar dari persetubuhan nuar ngan jijah. Yg mula kan pintnah pun ko.. ( pssssttt... Kekonon dia nak menyucikan dosa2 yg lampau le 2...)

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 8:59:00 PM GMT+8

    Dia dah sedar, orang lain bila lagi :)

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 9:05:00 PM GMT+8

    Ko memang sialan lah zul kulom.

  • Zakir says:
    November 10, 2012 at 10:06:00 PM GMT+8

    Kepada anon 8:52 dan 9:05, moga hati korang dibuka kepada kebenaran. Yb zul telah sedar dari kebobrokan pakatan yg didalangi yahudi. Yang orang2 melayu yg mengaku islam dalam pakatan termasuklah penyokong2 mereka termasuklah engkorang berdua bila nak insaf? Bodoh.

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 10:48:00 PM GMT+8

    Aku bukan penyokong mana2..tapi kalau nak tau Mahathir lah yang membuka ruang untuk merubah Perlembagaan.....bila dia rubah tentang Raja2 dulu dan di sokong oleh Parlimen...jadi kalau PR perintah tentu dia akan buat ape yang Mahathir buat jugak lah...Rombak Perlembagaan..

  • Geram kat Siti says:
    November 10, 2012 at 10:52:00 PM GMT+8

    Anon 8.52 dan 9.05 tu memang dah sedar yang Nuar dan jijah tu raja fitnah dan kurafat, tapi kalau ibaratkan penagih tegar, tidak dapat melarikan diri dari ketagihan bila sudah steam..out of any sense (takda keotakan)dan tiada kekuatan untuk keluar dari perangkap yang telah dipasang oleh nuar dan jijah. Dadah yang disuntik oleh nuar kedalam otak kedua baghal ni walaupun sedikit tapi berjaya menjadikannya keras macam batu (otak udang tak perlu banyak suntikan)

  • helang says:
    November 11, 2012 at 12:15:00 AM GMT+8

    Tahniah, mari kita talkinkan aljuburi, pelacur agama islam dan umat jahanam lgbt!

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 12:23:00 AM GMT+8

    Sebenarnya anon 8:52 dan 9:05 adalah orang yang sama. Kedua-dua komen datang dari IP address yang sama. Masih ada manusia buta hati yang tidak nampak kebobrokan hidup BABI atau memang setuju dengan hidup yang durjana itu. BABI adalah Dajal.

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 12:29:00 AM GMT+8

    Zul Kulim telah sedar siapa B.A.B.I sebenarnya, sikap beliau harus dicontohi. Saya berasa begitu kesian dengan Utusan, kaum-kaum Anwar hanya berminat melingkupkan apa-apa milik Melayu walaupun terang-terang Malaysiakini yang memulakan segala-galanya. Sayang betul dema dengan hak bukan melayu. Sungguh meloyakan.

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 2:01:00 AM GMT+8

    Syabas zul , kau peguam hebat , susah nak cari anak melayu macam ni .

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 2:04:00 AM GMT+8

    Syabas zul , kau peguam hebat , susah nak cari anak melayu macam ni .

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 2:05:00 AM GMT+8

    Syabas zul , kau peguam hebat , susah nak cari anak melayu macam ni .

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 7:55:00 AM GMT+8

    Kepada zakir..aku nak maklumkan..
    aku bekerja tungkus lumus utk menangkan Zul Murtad nie..keistimewaan Zul ini hnyalah bercakap bohong ..kami orang Junjung
    kami bersyukur Allah keluarkan dia
    dari jamaah perjuangan.
    Biarlah si pembohong ini ..bersama dgn kumpulan pembohong Umno.

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 9:43:00 AM GMT+8

    Walaupun dahulu YB Zulkifli Nordin yang pernah ku kenali dulu adalah penyokong tegar Anwar Dajal Laknat. Dengan mesej lazim yang diungkapkan oleh beliau iaitu betapa bagusnya kebebasan dan harmoninya pakatan Haram Pembangkang "dalam lingkungan kami sentiasa bagus lagi terbuka tidak seperti kerajaan BN Umno yang penuh keburukan dan salahlaku." Hari ini dengan takdir Allah yang maha berkuasa telah termakkbul doa beliau untuk menuju jalan yang lurus, maka beliau mendapat keinsafan untuk kembali ke jalan Islam yang benar dan terang.. Menitis air mata saya di kala mendengar kata-kata semangat beliau untuk mempertahankan Utusan Malaysia yang secara langsung membawa makna besar iaitu Pertahankan Agama, Bangsa dan Negara. Begitu syahdu sekali rasanya hingga jauh ke lubuk sanubari dapat merasakan sebagaimana dirasakan oleh ayah bonda dan sekian rakyat Melayu / Malaysia yang terdahulu di saat memperjuangkan kemerdekaan yang tidak ternilai harganya. Syabas buat YB Zulkifli Nordin dan yang seangkatan dengan beliau. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar, ikhlas memperjuangkan kebenaran dan keadilan yang berpaksikan Agama Islam yang sebenar-benarnya.. Amin..

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 1:31:00 PM GMT+8

    salahkan tun mahathir la pulak... ko ni tau sejarah n perlembagaan ke x... satu2 perlembagaan itu xboleh diubah kalau xdpt 2/3... nape nak salahkan tun seorang je, nape xsalahkan kesemua yg menyokong perlembagaan itu diubah, tun hanya bagi cadangan tp seluruh MP setuju ngan cadangan itu... seluruh maksudnya semua MP ketika itu dari BN, PAS n DAP... so semua sama je

  • Sou Yuen says:
    November 12, 2012 at 5:15:00 PM GMT+8

    "Aku bukan penyokong mana2.."
    To mr/mrs/miss unknown,my advice is please don't use this word if you insist to be safe.Sometimes the tailing sentences after that word might `kill` you.

  • Anonymous says:
    January 8, 2013 at 3:20:00 PM GMT+8

    jirus dgn air kencing orng mcm zul i..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)