Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, November 9, 2012

Wacana PAS anti Nurul esok pagi



Aku terima satu SMS petang ini berbunyi begini...

"Mesti hadir, Panas!!!! Wacana Kembalikan PAS Ke Landasan Asal akan diadakan pada hari sabtu 10 Nov bermula jam 8:30am-1:30pm di Hotel Vistana KL. Akan dihadiri ahli2 PAS dan bekas pimpinan tertinggi PAS."

Aku rasa ini bukan kali pertama wacana seperti ini diadakan oleh kumpulan penyokong Pas yang masih sayangkan parti Islam itu.

Dah acap kali aku dengar mengenainya dan wacana yang akan diadakan esok tentunya lebih panas kerana ia diadakan ketika sedang meletus isu Nurul Izzah yang menyokong orang Melayu diberi kebebasan memilih agama.

Siapa yang menjadi ahli panel wacana ini? Apakah Ustaz Nasarudin Mat Isa?

Sayang sekali aku tidak dapat menghadirinya sebab ada ketentuan lain. Sesiapa yang sayangkan Pas dan Islam bolehlah hadiri wacana ini.

Mesin Taip Burok

11 comments:

  • Pakcu Rantau Panjang says:
    November 9, 2012 at 11:42:00 PM GMT+8

    Pakcu bukan nak ketuk kepala siapa-siapa...tapi kalau seseorang itu berada dalam kumpulan dalam perahu dan dibawahnya ada kelibat buaya maka tentunya..mereka tak akan cakap ada buaya malah ditukar kata ikan besar begitulah resminya....faham tak cerita Pakcu ????

  • Anonymous says:
    November 9, 2012 at 11:58:00 PM GMT+8

    andai kata PAS kemabali kelandasan islam yang sebenar,,,aku masuk pas...masa ini aku atas pagar....tapi kalau masih cium mulut dengan DAP sorry

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 1:29:00 AM GMT+8

    Cuma yang sedihnya ialah kalau pengislahan PAS itu digerakkan oleh pewaris tokoh Khawarij seperti pemuka munafik di atas, tida hasil dan berkatnya jua.

    Untuk PAS kembali kelandasan asal berasaskan kesatuan Ummahdan ajaran Islam yang benar, mereka perlu hapuskan sama sekali segala daki, kotoran lepas yang mempunyai sekelumit hubungkaitan sekalipun dengan generasi extremis Khawarij yang dipelopori olenh maknusia jijik lagi meloyakan seperti Nik Aziz Nik Mat, Hadi Awang, Husam Musa, Md Sabun, Khalid Samad, Din Puduraya dan sewaktu dengan laknatullah-laknatullah ini.

    Baru itu Islah yang sebenar yang menghampiri taubat nasuha secara kolektif. Apa gunanya jika bedebah-bedebah seperti Nik Aziz dan konco-konco syaitaniahnya meninggalakan pewaris dalam bentuk anak atau asuhan yang meneruskan politik pecahbelah sesama Islam.

    Agar orang PAS yang benar2 menhayati Islam mengenal laknatullah2 yang telah merobek kesatuan Ummah dan melemahkan Melayu Islam dinegara sendiri demi pangkat, harta dan sanjungan ramai. Semoga manusi jijik dan laknat ini hilang dari pandangan kita dan dari muka bumi Allah azza wa jalla bersama-sama keturunan laknat mereka, Insyaallah


    Warrior 231

  • NutCrakcer says:
    November 10, 2012 at 1:38:00 AM GMT+8

    Gua sayang kan Islam je. Gua tak sayangkan PAS. PAS ni macam mangkok hayun jak.

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 1:47:00 AM GMT+8

    Sah jugaklah bahwa anak peliwat senada seirama dengan penganjur forum tempoh hari.

    Kalau kenyataan di putar belit mengapa si penganjur menyanyikan lagu ini:

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sis-kebebasan-beragama-termasuk-menukar-agama/

    Fikir fikirkan.


    Warrior 231

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 8:23:00 AM GMT+8

    nik aziz hadi husam abang mat khalid din ini semua manusia yang iklas tidak minta upah pun semua orang hormat sama ada kawan atau lawan mereka spesis ini akan pertahankan islam sebaik-baiknya insyallah tuhan beri taufik dan hidayah pada mereka-mereka ini hancur barisan.

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 11:25:00 PM GMT+8

    Anonymous said...

    nik aziz hadi husam abang mat khalid din ini semua manusia yang iklas tidak minta upah pun semua orang hormat sama ada kawan atau lawan mereka spesis ini akan pertahankan islam sebaik-baiknya insyallah tuhan beri taufik dan hidayah pada mereka-mereka ini hancur barisan.
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    ye ker??? kau ni bodoh ker biol???

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 11:33:00 AM GMT+8

    Anon November 10, 2012 8:23:00 AM
    bongok la tu ingat syurga nick ages jerr.

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 11:35:00 AM GMT+8

    Anon November 10, 2012 8:23:00 AM
    bongok la tu ingat syurga nick ages jerr.

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 12:44:00 PM GMT+8

    Anonymous said...

    nik aziz hadi husam abang mat khalid din ini semua manusia yang iklas tidak minta upah pun semua orang hormat sama ada kawan atau lawan mereka spesis ini akan pertahankan islam sebaik-baiknya insyallah tuhan beri taufik dan hidayah pada mereka-mereka ini hancur barisan.
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Ye la tu, ikhlas pertahankan Islam dgn menghina Nabi saw dan mengkafirkan sesama Islam. Cakap serupa keling.

  • Anonymous says:
    November 15, 2012 at 5:53:00 PM GMT+8

    Islam bukan hak PAS yang mutlak.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)