Greetings

Wednesday, November 7, 2012

Takkan Pemuda PAS saja bantah Nurul?



Difahamkan Dewan Pemuda Pas Pusat akan mengadakan satu perhimpunan aman dan penyerahan memorandum membantah kenyataan YB Nurul Izzah berhubung isu menyamakan Islam dengan agama-agama lain dan tindakan beliau menyokong LGBT.

Ianya akan diadakan pada hari Jumaat ini, November 9hb, 2012 selepas sembahyang Jumaat di ibu pejabat PKR. Mereka meminta semua umat islam hadir untuk menyatakan bantahan.

Kenapa Pemuda PAS saja?

Mana suara Dato Nik "Sesat" Aziz, Mat "Jilat Normah Tak Cuci Muka" Sabu, Husam, Salahuddin Lalang Ayub, Tuan Ibrahim Tuan Man, Professor Mahfudz Omar (kah kah kah ...), Dato Ustaz  Ahmad Awang, Hanipa Maidin (yang nak saman UM dan BH), Dato Azizan Razak, Idris Ahmad,  Khalid Samad, Dr Rani, Salleh Man, Dato Seri Nizar Jamaluddin, dan lain-lain pejuang Islam PAS?

 Kah kah kah  .... pejuang ugama sesat adalah.

Kalau Nurul Izzah dan bapanya tak setuju, apa Nasruddin "Tantaik" dan Pemuda PAS akan buat? Keluar PAS dan buat parti baru? Kah kah kah ... parti ajaran sesat.

Ikut cakap PKR parti Yahudi Zionis.

7 comments:

  • Anonymous says:
    November 7, 2012 at 10:52:00 PM GMT+8

    Dah ketua2 nya bodoh...

  • Anonymous says:
    November 7, 2012 at 10:59:00 PM GMT+8

    Nak buat bantahan ker...nak buat solat hajat depan pejabat PKR..hahahaha

    Tak payah susah2 ler...cuma katakan jer..itu pandangan peribadi Nurul Izzah sudah la....

    Korang bukannya pejuang islam pun..tapi totok politik yg bertopengkan agama...itu jahhhh..

  • adik 80 says:
    November 7, 2012 at 11:34:00 PM GMT+8

    demi kerana kuasa nik aziz sangup berdiam diri ape nak jadi dgn pas nie xkn sangup tgk islam murtad...kalau sekarang nik aziz x bersuara maka nanti pemuda pas pasti akn kena nya sbb mereka berani kerana benar tp nik aziz sangup buang mereka dan sokong anwar dan anak die demi x hilang kuasa

  • Anonymous says:
    November 8, 2012 at 12:23:00 AM GMT+8

    Cuba perhatikan samada miripke PAS dengan semua di bawah?

    Sifat Khawarij yang paling keji ialah mudah mengkafirkan sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengan fahaman kelompoknya.

    Khawarij gemar mencabar secara egois, emosional, sentimen dan menyerang pemerintah (kerajaan) Islam serta penyokongnya dengan ayat-ayat Al-Quran, hadis-hadis lemah dan palsu serta memberi fatwa yang keliru untuk mengaburi fikiran masyarakat Islam.
    Mereka pakar spin, memutar-belit, mentakwil, merubah maksud atau menyelewengkan tafsiran Al-Quran mengikut hawa nafsu dan akal fikiran mereka demi mencapai matlamat iaitu untuk memenuhi selera dan kepentingan mereka.

    Mereka gemar menghalalkan cara.

    Mereka pakar menyelindung kebatilan dengan kebenaran.

    Mereka mengaburi masyarakat dengan slogan dan gelaran indah, seperti gelaran yang arif, ulama, mursyid dan al-allamah al-muhaddith (ulama hadith) bagi Tok Tok guru atau pemimpin mereka saperti yang berlaku dalam kumpulan Ahbash di Lubnan.

    *(Kemunculan kumpulan Ahbash di Lubnan ketika negara itu berada dalam konflik perang saudara sama seperti puak Khawarij dahulu yang muncul ketika umat Islam berpecah belah. Nabi s.a.w. bersabda (maksudnya):

    “Mereka keluar (menentang khalifah) ketika orang ramai dalam keadaan berpecah belah”.

    Sebagaimana puak Khawarij mengambil kesempatan untuk menyebarkan kesesatan mereka ketika keadaan umat Islam di zaman khalifah Ali r.a. berpecah belah, maka demikianlah juga kumpulan Ahbash mengambil peluang untuk menyebarkan kesesatan mereka ketika Negara Lubnan berada dalam keadaan huru-hara akibat perang saudara).

    Mereka gemar di gelar al-Muhakkimah misalnya. Diberi kerana slogan yang sering mereka laungkan ialah ‘tiada hukum melainkan bagi Allah’, kononnya hanya mereka sahaja yang berhukum dengan hukum Allah. Hakikatnya semua itu hanyalah gimik yang bertujuan untuk mengaburi kebatilan yang mereka lakukan terhadap umat Islam.

    Perbuatan mereka yang buruk dan keji itu telah dikhabarkan oleh Rasulullah s.a.w.,

    “Adapun sesudah itu: Sesungguhnya kamu akan melihat sikap (ahli bid’ah) yang suka menyalahkan orang lain, maka bersabarlah sampai kamu berjumpa dengan aku.” (Hadis sahih dalam As-Sunan Ibn Abi ‘Asim. No. 1102).

    Khawarij mudah menimbulkan kekecohan, malah suka melakukan demonstrasi dan pemberontakan.

    Ingatlah! Pemberontakan terhadap pemimpin Islam adalah ditegah oleh para Salaf as-Soleh. Abu Al-Haris Ahmad bin Muhammad As-Saigh berkata, “Aku melihat Abu Abdullah (Imam Ahmad bin Hambal) mengingkari memberontak kepada pemimpin. Beliau berkata: Aku tidak menyetujui pertumpahan darah (pemberontakan) dan tidak memerintahkannya.” (As-Sunnah, hlm. 89. Hadis Riwayat Abu Bakar Al-Khallal dengan sanadnya yang sahih).

    Muhammad Soleh Fauzan al-Fauzan hafizahullah pula berkata, “Orang-orang Khawarij menghukum pelaku dosa besar sebagai kafir yang keluar dari Islam, dan apabila mati dalam keadaan tidak bertaubat, maka ia kekal dalam neraka.” (Zahiratu Tabdi wa-Tafsik wa-Takfir wa-Zawbituha, Bab 7).

    Atas dasar inilah golongan Khawarij menghukum kafir bagi pemerintah Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud.

    Mereka gemar menghina dan menjatuhkan maruah para ulama yang tidak sehaluan dengan mereka.

    Dan Khawarij menghalalkan pemberontakan terhadap penguasa yang melakukan dosa besar.
    Mereka gemar bertakalluf. Takalluf bermaksud menimbulkan persoalan yang remeh temeh dan tidak perlu.

    Banyak lagi ciri ciri Khawarij moden yang tak sempat saya paparkan di sini

    http://blogtokwan.blogspot.com/2012/04/puak-khawarij-moden.html


    Warrior 231

  • malayoo mudah lupa says:
    November 8, 2012 at 10:07:00 AM GMT+8

    Superb....

  • malayoo mudah lupa says:
    November 8, 2012 at 10:08:00 AM GMT+8

    Pegi la sokong ramai2 wehhhh....kalo kita soking perhimpunan ni bermakna kita menyumbang pd perpecahan mereka...

  • Anonymous says:
    November 8, 2012 at 11:34:00 AM GMT+8

    Anon, November 8, 2012 12:23:00 AM GMT+08:00

    dah serupa PAS..
    menyalahkan, menghalalkan, mengkafirkan, mewajibkan, memfatwakan, memutar belitkan...tu semua sama khawarij-PAS yg di terangkan.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)