Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, November 16, 2012

"Setan" bermuktamar ngaku pejuang Islam


Dalam Muktamar PAS, mereka mahu yakinkan penyokong bahawa agenda Islam PAS masih kekal  tapi ucapan-ucapan rasmi pemimpin parti tiada langsung menguatkan keyakinan ke arah tujuan perjuangan tersebut.


Kisah DAP dan negara Kristian begitu terserlah hingga seorang pemimpin PAS sudah menyebut dan dia dijangka akan disaman oleh DAP.

Agenda penyebaan ugama Kristian kepada orang melayu dengan tujuan untuk memurtad dan menyesatkan orang Islam tapi pemimpin PAS boleh kata ianya tidak benar. Serbuan di DUMC dikatakan hanya permainan UMNO.

Tapi UMNO tak sesatkan orang Islam, rakan PAS sesatkan tapi PAS pertahankan rakan dari pertahan orang Islam. maka di mana mereka.


Pemimpin DAP Evangelis berusaha apa cara untuk dapat undi hingga masuk Masjid macam Lee Kuan yew pakai songkok, tetapi PAS buta kepada apa yang sedang berlaku.

Dalam kisah terbaru, PAS hanya menyerahkan kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap isu kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berhubung pandangan bahawa orang Melayu juga perlu diberi memilih agama yang mereka anuti.

Bukankah PAS sepatutnya jadi pelopor pandangan awam dalam hal-hal Islam jika mereka mahu memimpin Malaysia menjadi negara Islam?

Parti yang kononnya mendabik dada di corong-corong mikrofon sebagai pejuang Islam sejati di seluruh kampung, desa, lurah dan lembah rupa-rupanya hanyalah tin kosong yang bunyi saja bising tapi tidak ada isi.

Ujian sesebuah parti politik ialah kemampuannya bangun mempertahankan prinsipnya apabila diserang pihak lawan atau ketika prinsip yang didakwa menjadi pegangannya terancam oleh idea yang bercanggah.

Tetapi dalam kedua-dua senario ini berhubung apa yang disebutkan oleh anak Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim itu yang dengan mudah mengeluarkan 'fatwa' bahawa kebebasan beragama juga merangkumi orang Melayu yang rata-ratanya adalah beragama Islam, nyata pendirian Pas amat dikesali sekali.

Harun Taib pun sokong orang Melayu murtad?

Ketua Dewan Ulamak Pas Harun Taib berkata rakyat boleh menilai kenyataan tersebut kerana hanya Nurul Izzah sahaja yang tahu 'ketepatan' pandangan yyang beliau luahkan.

Komen dari seorang yang memakai 'ustaz' dari Pas ini menunjukkan parti itu lepas tangan dengan membiarkan Islam dipermain-mainkan oleh seorang wanita 31 tahun yang juga seorang ahli politik pembangkang dan anak kepada Ketua Pembangkang.

Sebelum ini sokong Nasha

Pas telah meletakkan pertimbangan politik jauh mengatasi imej dan maruah Islam dan merelakan agama menjadi korban asalkan politik mereka tidak terjejas.

Kalau Anwar akur orang bukan Islam pimpin negara, setujukah Harun Taib?

Pas gentar memberi pendirian rasminya sebagai sekutu PKR bukan kerana takutkan Allah tetapi takutkan seorang manusia yang bernama Anwar.


Disebabkan Mursyidul Am, Nik Aziz berpeluk cium dengan Anwar maka dengan sendirinya apabila timbul kontroversi seperti yang dikecohkan oleh Nurul Izzah, Pas akan jadi kecut kerana mahu jaga hati sekutu politiknya.

Kalau isu kenyataan Nurul Izzah tidak mampu ditangani dengan adil dan saksama atas prinsip Islam, bagaimana pula jika yang menyerang agama adalah orang bukan Islam pula.

Sebenarnya perkara ini sudahpun lama berlaku apabila Pas bersekongkol dengan parti cauvinis Cina, Dap dan parti menggalakkan fahaman pluralisme dan liberalisme, PKR.

Memang benarlah pandangan rakyat bahawa Pas sudah menjadi seperti lembu yang dicucuk hidung kepada Dap dan PKR kerana setiap kemahuan kedua-dua parti itu tidak berani dibantahnya waimah yang berkaitan dengan isu Islam sekali pun.

Pas kononnya mahu mendengar penjelasan dari Nurul Izzah mengenai kenyataan beliau tetapi sehingga tidak ada usaha untuk mengadakan pertemuan yang dicadangkan.


Perlu apa penjelasan selanjutnya dari Nurul apabila Pas sendiri boleh membaca malah mendengar dan melihat sendiri kenyataan penuh Nurul Izzah yang dimuatkan turunkan dalam portal berita Malaysiakini dan youtube?

Ini hanyalah permainan politik pas yang ingin melengah-lengahkan supaya ia dapat melepaskan diri daripada tanggungjawab membela Islam.

Jika begini sikap parti itu, elok sekalilah jangan menggunakan istilah Islam pada namanya kerana ia akan lebih menghina agama.


Apa yang disebut oleh Nurul Izzah pada 3 November lalu di gereja Full Gospel Tabernacle di Subang Jaya tidak akan berlalu begitu sahaja.

Umat Melayu-Islam di negara ini yang terhiris hati dan perasaan mereka kerana pengkhianatan yang dilakukan oleh Nurul Izzah tidak akan membiarkan perkara itu dilupakan begitu sahaja.

Sudah tentu akan ada implikasi dalam ruang lingkup politik, sosial dan agama hasil daripada kenyataan biadap itu.

Ingat Nor Aishah murtad, Lembah Pantai mesti ingat Nurul pembela nya

Orang Melayu di Lembah Pantai sudah tentu tidak lagi akan mempercayai Nurul Izzah sebagai wakil rakyat berbangsa Melayu yang mampu menjaga kebajikan pengundi di kawasan itu terutamanya pengundi Melayu.

Tetapi implikasi yang lebih besar ialah kepada pemikiran generasi muda yang telah dirosakkan oleh Nurul Izzah.

Maknanya Nurul pertahan Lina Joy untuk murtad
Beliau telah membuka satu pemikiran kepada anak-anak Melayu yang kurang pendidikan agama dan lemah iman di mana mereka oleh memilih jalan keluar daripada Islam jika mereka mahu atas prinsip kebebasan beragama.

Siapa sebenarnya yang akan meraih keuntungan jika berlaku kemurtadan di kalangan anak-anak Melayu sebegini yang mudah dipergunakan oleh pihak tertentu terutamanya gereja Kristian?


Minah DUMC ni dah lari ke Australia menunggu Nurul dan Pakatan Rakyat menang PRU13 untuk kembali dan murtadkan lagi ramai orang Melayu Islam
Pada forum anjuran pihak gereja itu, Nurul Izzah menerima tepukan gemuruh daripada para hadirin yang teruja dengan kenyataan beliau itu yang menghina Islam termasuk seorang ahli parlimen Pas, tetapi hakikatnya tepukan itu adalah bala yang bakal menimpa bukan sahaja beliau tetapi Pas, PKR dan juga Dap.

Macam mana 'setan' yang berMuktamar di Kota Baru ngaku diri mereka nak bawak sistem Islam, menegakkan dakwah Islam dll, jika akidah pun mereka tak boleh perjuang dan pertahanakan?

6 comments:

  • Anonymous says:
    November 16, 2012 at 9:54:00 AM GMT+8

    Kenyataan pempolitik berserban ini hanya untuk 'menyelamatkan diri sendiri'. Mereka lupa bahawa hakikatnya sesuatu senario yang berlaku adalah ujian Allah s.w.t kepada mereka. Ternyata, umum boleh melihat bahawa mereka ini lebih sayangkan diri sendiri daripada ALLAH S.W.T. Kita akan dipertanggungjawabkan Allah s.w.t atas keruntuhan agama,bangsa dan negara kerana memilih pemimpin/pimpinan yang sebegini. BERSYUKURLAH dengan apa yang ada sekarang, suara kita/rakyat masih menjadi keutamaan pimpinan negara.

  • Anonymous says:
    November 16, 2012 at 9:55:00 AM GMT+8

    Kenyataan pempolitik berserban ini hanya untuk 'menyelamatkan diri sendiri'. Mereka lupa bahawa hakikatnya sesuatu senario yang berlaku adalah ujian Allah s.w.t kepada mereka. Ternyata, umum boleh melihat bahawa mereka ini lebih sayangkan diri sendiri daripada ALLAH S.W.T. Kita akan dipertanggungjawabkan Allah s.w.t atas keruntuhan agama,bangsa dan negara kerana memilih pemimpin/pimpinan yang sebegini. BERSYUKURLAH dengan apa yang ada sekarang, suara kita/rakyat masih menjadi keutamaan pimpinan negara.

  • Anonymous says:
    November 16, 2012 at 11:02:00 AM GMT+8

    Adakah spesis yg sudah bergelumang dalam kancah terkutok iaitu menliwat, berzina, korupsi dan kronisma itu mulia sifatnya? Sperti pengakuan adik terangkat beliau mereka berdua sudah menjalin cinta pandang pertama dan hidup sbegai merpati dua secoli sejak dari tahun 75/76 lagi. Berhari hari, berminggu mingu, berbulan bulan, bertahun tahun, di dalam bilek sebumbung dgn Kak Wan Jijik dan anak beranak, merpati dua secoli, berasmara dana, dibwah lampu listrik, di atas katil buat projek, menjuboh, aku gosok engkau lipat. Walau pun didalam bulan puasa Papa Hebat, Hero Tamil akan pergi bermain 'Tennis' di atas katil Tivoli Villa, katil, tilam dan bantal menjadi saksi, bekas air kote beliau bertompok tompok, berdas das bercampur dgn air lendir, berbagai bagai campuran dari jantan2, isteri YB jamban, isteri2 orang, pelacur2 dalam dan luar negara. Apakah ini spesis nak disnjung sebagai Anukera tuhan? Apakah spesis macam gini dikatakan Imam Mahadi? Apa punya giler vavi? Insaflah dan bertaubatlah, janganlah bersetongkol dan menyokong spesis2 dan Fuckaton haramjadah, dosa yg terlalu besar, janganlah merelakan diri dilahanat dunia dan akhirat. YB Jamban pemimpin PgayR, yg gaji sebagai setiausaha peribadi bergaji RM2500 bole mampu beli katil Itali berharga pulohan ribu. Adik beradik dan ibu kandung sendiri, Si Tanggang bangsat sanggup buang dan sisih hanya kerana untuk Boss. Bukan itu saja isteri sendiri sanggup diberikan buat santapan Boss Di Tivoli Villa. Air Lendir isteri tidak berharga buat YB Jamban, tetapi kereta Ferrari yg diutamakan. Inilah perangai dan gelagat keparat, bngsat dan lahanat pemimpin2 PgayR.

    Undi PAS = Undi DAP,
    Undi PgayR = Undi DAP,
    Undi Anwar Zionist = UnDi Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow
    Yg Undi PAS dan sokong Anwar Zionist apa punya bodoh ? Anda sebenarnya mengundi dan menyokong Bapak Komunis rasis giler dan parti rasis, anti Melayu dan anti Islam. Ingatlah jikalau itu yg terjadi anda dikira bersubahat dan sudah tentu mendapat saham atas keranapan dn kehancuran Bumi Tanah Melayu, Islam dan bngsa anda. Jawaplah dalam kubor nanti. Bengap nak mampos, kecik2 taknak mampos, dah tuak menyusahkan diri, anak isteri, mak bapak dan adik beradik. hidup pun sia2 saja meghabiskan oxygen, berlagak samseng konon, tetapi bacul macam idola kamu Hero Tamil pare pundek je.
    Yg sedar, insaflah dan bertaubatlah, bermufarakah demi nasib anak2, agama, bngsa dan negara, janganlah sesekali jad bengap macam pencacai2 najis BABI dn penjilat2 juboq blendir pemimpin2 Fuckaton haramjadah.

  • Anonymous says:
    November 16, 2012 at 12:22:00 PM GMT+8

    PASetan memang setan,dajal dan iblis!

    Demi meraih undi, sanggup gadaikan agama Islam!

    Moga dilaknat oleh Allah setan-setan munafik dari PASesat!

    Amin!

  • Anonymous says:
    November 19, 2012 at 1:56:00 PM GMT+8

    AHLI PAS MACAM LEMBU DI CUCUK HIDUNG DULU USAHA HADI KAFIRKAN ORANG UMNO TAPI GAGAL KINI NIK NAJIS BERREBUT DULU MURTAD KAN ORANG MELAYU SEBELUM KRISTIAN. PILIHAN RAYA KALI INI SERVIVAL NIK NAJIS KALAU GAGAL RAMAI AKAN LIHAT NIK NAJIS MAKAN NAJIS SENDIRI .

  • TAWAU GONDRONG says:
    November 20, 2012 at 6:57:00 AM GMT+8

    PAS JUGA AKAN MENJADI KAFIRRR SEKIRANYA SECARA TERANG MENYOKONG ORANG SOKONG MURTAD. CIBAI LAAA MENGAKU PEJUANG ISLAM TAPI NAK BUNUH SAUDARA ISLAM SENDIRI. PEJUANG ISLAM APA TAPI NAK BIARKAN MELAYU ISLAM MURTAD. TU BUKAN PEJUANG LAAA MANGKOK. TU SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA LA NAMANYA TU JAHANAM.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)