Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Tuesday, November 20, 2012

Perebutan jawatan PM sesama PR


Sebahagian pemimpin PAS terpaksa mereka cerita dan melakukan kontroversi untuk menuduh UMNO murtad dan Hadi jadi Perdana menteri untuk menarik perhatian kepada diri mereka demi untuk mengalih perhatian terhadap Nurul.

Kenyataan Nurul itu jelas dan pasti merisaukan majoriti orang Melayu dan penganut Islam tentang liberalisma melampau Anwar, anaknya Nurul dan ahli PKR. Sudah tentu PAS akan jadi susah kerana kepura-puraan Islam mereka terjejas dengan kesediaan Nurul untuk membolehkan Melayu murtad.

Isunya murtad yang dimahukan puak liberal gila babi adalah untuk mengenepikan proses mahkamah syariah dan meanfikan usaha untuk menyelamatkan akidah.

Nampak sangat tiada seorang pemimpin PAS mahu ulas kenyataan sepenuh Nurul dan hanya berdalih-dalih seolah ianya permainan Utusan Malsya dan UMNO. Tak kira ulamak atau umarak atau ular dalam semak, semua peimpin PAS jelas tidak minat nak pertahankan akidah Muslim.

Macam mana nak bina negara Islam dan jalankan hudud yang adil menurut Quran jika hanya berdalih-dalih dan bermain persepsi untuk gilakan kuasa. Munafik macam ini perlu dihancurkan.

Selain dari kenyataan murtad Nik Aziz, keinginan Hadi untuk dinaikkan PM perlu untuk megalihkan pandangan.

Ada pihak kata kita sudah terjebak dalam permainan pembangkang untuk selitkan persepsi bahawa mereka berdaya berangan nak jadi PM. Baca kepal Nasi kepal Beras sini.

Eloklah kita dedah dan bincangkan setelus-telusnya kenyataan Hadi ini supaya taida sangkaan persepsi PAS yang hanya bertanding beberap kerusi boleh ganti UMNO. PKR pula bakal kalah di banyak kawasan dan hanya main silap mata konon akan berjaya di Sabah. DAP pula masih belum cukup kuat untuk mencapai hajat yang mereka ingini.

Hadi agak segan bila ditunjulkan sedemikian rupa. Dia kata syok juga dipuji sebagai bakal PM tapi dia masih mahukan Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Wakil rakyat DAP dari Kepong, Tan Seng Giaw pun kata dia tahu Hadi tidak akan menerima dan hanya mahu Anwar sebagai Perdana Menteri. Baca dalam The Mole sini

Malah respons dalam kenyataan Lim Kit Siang bernunyi jelas, “Anwar bakal Perdana Menteri Malaysia ketujuh bukan keenam.” baca dalam Perak Today sini.

Kenapa DAP ini beriya-iya mahu Anwar jadi PM? Seperti pernah kita jelaskan sebelum ini DAP mahu Anwar selama dua tahun dan lepas tu mereka akan turunkan dia dengan mudah. PAS pun ada rancangan sedemikian.

Akhirnya siapa yang bakal dapat kerusi PM selepas Anwar dijatuhkan? Takkan Wan Azizah yang mudah lalai dalam mesyuarat? Takkan Azmin si penadah bointot pada Anwar?

Masaalahnya takkan Lim Kit Siang/Lim Guan Eng atau Hadi? Dah bincang-bincangkan masalah ini.

Bolehkah Hadi jadi Perdana Menteri bila sebagai Menteri Besar Terengganu pun dia tak boleh jalankan kerja dengan baik dan dalam satu term dah teruk diterajang dan tak akan rasa lagi jawatan itu?

Bolehkah Melayu Islam majoriti terima Father Joseph Lim sebagai Perdana Menteri jiak ini akan mengetepikan kepentingan ekonomi orang Melayu dan memurtadkan orang Islam? Masaalah agenda Evangelis dalam DAP  bukan saja merisaukan Melayu Islam tapi juga India Hindu dan Cina Buddhist dan amalan tradisi.

Bolehkah DAP dan PAS bekerjasama tanpa gam seperti PKR dan Semangat 46 untuk melekatkan kedua-dua mereka?

Sebagai kesimpulan, bakal berlaku permainan kuasa yang sengit dan perebutan jawatan yang tidak memajukan negara jika puak-puak penipu, perasuah dan "peliwat" serta pemurtad ini berkuasa kelak.

5 comments:

  • Anonymous says:
    November 20, 2012 at 8:47:00 PM GMT+8

    Kelakar betul gambar kat atas tu..

  • Anonymous says:
    November 20, 2012 at 8:54:00 PM GMT+8

    ahli pas dikatakan berjumlah 1 juta orang bermakna mereka adalah pasukan terbesar dalam fuckatoon..

    tapi pelik, mereka tak mampu bersuara dan membantah secara jelas agar bakal PM adalah dari kalangan mereka. Bila dap kata anvar adalah PM, mereka hanya mampu tunduk patuh...PATUH KEPADA BAKAL PM YG.DIDALAM PARTINYA PENUH DENGAN PENYOKONG MURTAD, GAY,LESBIAN, SOROS ,NEGARA REPUBLIK DLL.

    gen2felda

  • Anonymous says:
    November 21, 2012 at 5:50:00 AM GMT+8

    aku nak juga Hadi perut bonyot muka gatal, jadi PM supaya bila meeting ASEAN, APEC dia dudok sebelah Obama dan dakwah dgn Obama masuk Islam balik..kerana bapak Obama asalnya Muslim tapi kerana jadi ahli UMNO Kenya dia telah moortadd..aku tak kisah lah kalau PM aku YAB Hadi tak tahu pakai baju coat dan tali leher serta kerchief pakai berserabai jubah hijau bau minyak atar arab murah dgn serban dia tonggang langgang misai dan janggut macam taliban kerana imej negara ku macam juga penerimaan kegunaan AES..semua tak mahu ..tapi aku hendak jugak PM aku masuk CNN dan di interview olih AlJazeera, BBC dlm bahasa Tgganu kita..aku takut moortadd kerana tak pakai hoodoot

  • Anonymous says:
    November 21, 2012 at 5:55:00 AM GMT+8

    aku mahu juga Hadi Awang jadi PM Malaysia..aku tak kesah lah dia tak pakai baju coat , tie dan kerchief yang sama warna..aku tak kesah dia pakai baju arab berserabai dgn perut bunchit dan boroi dia dgn serban tonggang langgang macam arab..aku tak kisah lah bila CNN, BBc AlJazeera interview dia cakap Tgganu kita..aku tak kisah kerana aku takut Moortad keran tak pakai Hoodoot

  • Uncle Saya says:
    November 21, 2012 at 11:44:00 AM GMT+8

    lupa nak masukkan karpal singh kah???atau pun dia duduk kat luar gelanggang sebab injured...? atau pun mmg kena buang gelanggang???

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)