Saturday, November 10, 2012

Nurul buang ajer tudung dan sertai k-pop


Rasanya itu lebih terbaik.

Tuhan sudah kata "tiada paksaan dalam berugama." Ini bermakna kesempurnaan Islam tidak perlu untuk dipaksa. Sesiapa yang sudah masuk Islam sepatutnya boleh ikuti tanpa dipaksa.

Ayat Al Baqarah 256 itu sepenuhnya bermaksud berikut:

“Tidak ada paksaan untuk (memasuki) agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya dia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”

Mereka yang susah menerima Islam dan mengikut ajarannya adalah mereka yang tidak dibuka hatinya kepada kesempurnaan.

Ayat sebelum itu adalah ayat 255 Al Baqarah adalah ayat kursi yang bermaksud berikut:

"Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap Hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafa`at (pertolongan) disisiNya melainkan dengan izinNya. Yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberi tahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan KekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemulianNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya)."

Ini ayat mengenai kebesaran tuhan. Tapi masaalahnya, makreb-makreb ini tak faham ayat kursi tapi ayat kerusi.

Apa lagi nak pusing-pusing bila Nurul kata:


Maknanya ....

Dah buang tudung tu, pakailah pakaian seksi.

Nurul pun mak anak angkat asal Korea Selatan dan boleh ikut kumpulan muzik K Pop macam si Kassim Ahmad anti Hadith yang kata berikut:

Perhatikan bahawa ayat ini persis didahului oleh Ayat Kursi yang lagi masyhur, yang mengisytiharkan kuasa Tuhan yang tidak ada tolok-bangingnya. Maknanya mustahil disalah-ertikan: Kalau kuasa yang terkuat dalam alam ini tidak memaksa manusia percaya kepada-Nya, siapa yang boleh, selepas Dia? 

Namun demikian, kitab suci Quran, hubungan dalamannya bukan tunggal, tetapi jamak. Lihat pula ayat yang berbunyi, “Bagi kamu agama kamu, bagi aku agama aku (109: 6). 

Ayat ini menganjurkan toleransi antara orang mukmin dan orang kafir. Jadi, tidak digalakkan menyentuh sensitiviti agama oleh kedua-dua pihak. Kalau salah satu tidak menghormati batasan ini, samalah seperti kita menjolok sarang tebuan! Itulah yang sudah jadi sekarang!

Macam mana Bahlol ini boleh konar kata ayat itu adalah mengenai toleransi agama.

Orang yang tak percaya kata-kata Nabi Muhammad (hadith) adalah orang yang tak percaya pada Nabi dan Rasul. Ini orang beriman sekerat-sekerat. Rukun Iman tak boleh terima sekerat-sekerat.

Berkawanlah kau orang di neraka kelak!

7 comments:

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 12:36:00 PM GMT+8

    Mana Abby Adabi, tak nak komen ke kes ni....

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 1:51:00 PM GMT+8

    Aku yakin kes akidah ni memang membuka mata ramai Melayu. PKR dan PAS yang menyokong akan terus terperangkap. Jika kes murtad di Selangor boleh ditutup dan ditukar cerita, kes akidah ni dah tak boleh nak ditutup lagi. Semuanya terang dan jelas. Lebih2 lagi masuk bab saman, lagi jadi besar.

    Berat beb....ini kes membenarkan orang Melayu semua bebas tukar ugama. (Nuar main china doll rosak diri dia sendiri saja).

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 2:35:00 PM GMT+8

    Inilah hasilnya (anak) jika mak bapak kawin koboi. Osman Baku cakap : Jika benih baik kalau jatuh ke laut jadi pulau jika benih hampeh dapat anak serupa PUAKA!!!!!

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 3:04:00 PM GMT+8

    Lagu "harapan bangsa"

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 3:44:00 PM GMT+8

    melayu x semestinya islam- mmg bebas beragama. Org Islam sbenarnya yg x boleh tukar agama, dikra murtad, boleh dipancung. tlg belajar.

  • Anonymous says:
    November 10, 2012 at 9:31:00 PM GMT+8

    Anon 3:44. Kat Malaysia ni dalam perlembagaan istilah Melayu adalah mereka yang berugama Islam! Kalau dia cakap melayu Hong Kong ke itu kira boleh terima. Kamu kalau nak menyokong puak sendiri biarlah berpada pada. Jangan dah salah pun nak tegak benang basah. Kalaulah pemimpin UMNO yang cakap macam tu, sudah sah puak kamu akan keluar segala hujah mencerca. Ini x adil!Islam suruh kita tegakkan yang benar dengan x mengira puak kita atau puak lain. Yang salah tetap salah. Mengaku dan bertaubat, itu adalah lebih baik baki kamu!

  • Anonymous says:
    November 11, 2012 at 4:03:00 AM GMT+8

    kaum nabi luth kebanyakan da murtad so dgn kenyataan itu dapat lah meka undi..kaki juur mana ada ugama..free thinker..tudung tu wayang aja, sundal kat KL sgor ramai yg balik kerja menyudal pakai tudung..kita jika ta tau ingat mereka ketanai, cikgu rupanya cikgu tadah burit, isap ais krim ..tadah jubur..3 in 1,,yg penting hati..kalaup pakai tudung hati, perangai dan hati busuk , pantat busuk, Sama pakai kopiah serban ..anak bini nafkah pun ta beri, kerja malas, megumpat ..lebih baik tak pakai apa apa di kepala, tuhan tahu hati kita. ada pakai tudung, serban sembayang pun ponteng, ...aha lu fikirlah sendiri..Bangsa lain tak respek bangsa kita pasal nampak mcm org beragama tapi...hutang pun kencing, aku ada kawan mcm tu..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)