Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, November 24, 2012

Nik Aziz ... Tok Guru palsu dan pura-pura


Gelaran Tok Guru yang ada pada Nik Aziz adalah gelaran palsu.

Dia bukan guru pondok dan dia hanya standard guru Kemas. Nik Aziz menyimpan rasa mahu jadi Tok Guru walaupun orang ramai belum mahu akui dirinya sebagai Tok Guru. Belum lagi ada anak murid, atau sesama Tok Guru dan iluan yang perakui kehebatan ilmunya untuk digelar Tok Guru.

Akibat teringin dan cemburu tak dipanggil Tok Guru, Nik Aziz telah mengeluarkan pekeliling supaya nama rasminya adalah Tuan Guru Nik Aziz.


Sebenarnya dia tak layak ....

Itu pasal ajarannya salah dan menyesatkan. Kata-katanya sering boleh dipertikaikan logiknya. Kadang-kadang dia sendiri pun bertukar-tukar.

Penceramah Azhar Idrus sendiri pernah kata Nik Aziz dedahkan Nik Aziz adalah guru palsu yang tiada ilmu tapi rafsir sendiri. Dia pun Wahabi.


Nik Aziz pertikai syurga itu hak mutlak tuhan. Tujuannya adalah supaya dia boleh tentukan syurga untuk ahli PAS.

Lagi gila dia kata ayat Quran semua politik. Politik lain dan Quran tu lain.


Nik Aziz berkata tuhan tak rancang pilih Muhammad sebagai rasul tapi pilih dari manusia yang ada sampai umur 40 tahun.


Dengar pendedahan Mohd Nor Deris yang memberitahu Nik Aziz adalah mengikut ayahnya yang sebahagian dari Kaum Muda.

Dia tafsir Quran dan Hadith ikut  suka dia dan ilmu kelentongnya dibelajar dari India.





Sedar Tok Guru palsu? Apa pandangan Mat Abu?

10 comments:

  • Anonymous says:
    November 24, 2012 at 8:47:00 PM GMT+8

    Dah cukup lama syaitan tua ni menyesatkan umat.... Yg peliknya org keliling dia tu tak perasan ke betapa menyesatkan umat dia nie?

    Ahli neraka jahanam dia ni. Tak terampun dosa perpecahan umat, murtad memurtadkan, fatwa palsu dll.

    Sedarlah wahai bangsaku.

  • Anonymous says:
    November 24, 2012 at 9:06:00 PM GMT+8

    maso dio ngaji dulu dio dok jumpo hadis sohih dan nas yg berdoso besa melawan kerajae....

  • Anonymous says:
    November 24, 2012 at 9:12:00 PM GMT+8

    Memang betul..nik ajis ni memang bukan ulama..dia hnya seorg politik begitu juga dega hadi..ingat pas bukn islam..pas hanya gunakan agama untuk berkuasa. ..kalau betul berlandaskan islam..kenapa kelantan tak terima bantuan tuhan cash..kenapa nak mohon dari manusia

  • Anonymous says:
    November 24, 2012 at 10:41:00 PM GMT+8

    antara ciri2 ajaran sesat ialah pengikut2 akan mendewa2kan pemimpin dia .... cara pendewaan ialah:

    1) menganggap pemimpin sentiasa betul
    2) meletakkan gambar pemimpin dalam apa jua bentuk di mana2 saja .... didinding, di baju, di kereta dll....
    3) sanggup berkorban apa saja demi pemimpin dan ajaran mereka, waima sanggup memutuskan hubungan kekeluargaan dgn mereka yang tidak sehaluan atau menentang mereka
    4) tidak bergaul dengan masyarakat setempat, tetapi sangat mesra dengan yang sealiran dengan mereka ....

  • Anonymous says:
    November 25, 2012 at 12:34:00 AM GMT+8

    Sila tuan berurusan dengan pakar2 yg nampak alam jin, insya Allah akan tahu rahsia mengapa ramai org2 yang kurang akal terpedaya apabila mendengar akan ckp2nya. Itu bukan perkara yg sukar untuk dimengertikan. dan kalau tertimpa musibah bila mengatanya atau mencela kesesatannya, jgn cepat menuding kerna karamahnya tetapi lihatlah dari alam lain, siapa punya angkara.. Apakah 'sahabat'..? inilah yg kadangkala org panggil dampingan atau sakanya. Maaf mencelah.!

  • Anonymous says:
    November 25, 2012 at 8:08:00 AM GMT+8

    Isk, aku pun ada saka gak. Tak pernah aku gunakan utk pengaruhi atau menundukkan org.

    Saka aku jaga rumah je....

    Nanti le aku try jumpa pok nik ni face to face. Nk tengok saka variety mana org tua ni pakai. Import dr india kot.

  • Anonymous says:
    November 25, 2012 at 11:47:00 AM GMT+8

    melalut tua kutuk ni

  • Anonymous says:
    November 26, 2012 at 5:29:00 AM GMT+8

    Kalau kita perhatikan ajaran-ajaran sesat atau cults ini, tak kira ajaran sesat islam atau Kristian dsb, kesemuanya berpaksi kepada Tok Guru masing-masing yang dianggap tidak pernah salah dan betul belaka. Dalam PAS ni pun dah nak jadi macam tu dah sebab Tok Guru, walaupun tak betul, tak pernah ditegur.

  • Anonymous says:
    May 12, 2013 at 10:02:00 PM GMT+8

    Pndai2 mung jh deh kato dio ahli nerako jhnm..bkn mung hok tentu seseorg tu dk d syurgo ko nerako..nk kecek tu acu guno otok ckit..brt nanang r mung..

  • Anonymous says:
    May 12, 2013 at 10:05:00 PM GMT+8

    Gini lh boh apo kato demo try mri kelate ni..demo mri tegur tok guru diri klu brni..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)