Greetings

Thursday, November 29, 2012

Masa depan negara bukan untuk ujikaji dan cuba2



Antara isi penting dalam ucapan dasar Presiden UMNO yang perlu diambil iktibar oleh rakyat Malaysia ialah peringatan Presiden bahawa pilihanraya bukan satu ujikaji.

Pilihanraya umum kali ini melibatkan kedaulatan negara, survival bangsa dan akidah.  Itulah realitinya apabila kita mempunyai pembangkang yang sanggup dan mampu berbuat apa saja hatta menggadai agama, bangsa dan negara demi kuasa.

Hanya pembangkang di Malaysia sahaja yang menyeru rakyat agar ‘bereksperimen’ dengan kepimpinan mereka apabila ditanya mengenai hala tuju atau bentuk pemerintahan yang bakal dilaksanakan.  Ini kerana mereka sendiri belum pasti mengenai hala tuju dan bentuk pemerintahan yang akan mereka laksanakan.

Tanpa segan atau malu mereka mengaku bahawa pakatan mereka membawa prinsip, ‘menang dulu, fikir kemudian’ setiap kali persoalan ini dibangkitkan.

Dan hanya di Malaysia sahaja, ada segolongan rakyat yang bersedia memperjudikan masa depan mereka di tangan pemimpin yang belum lagi berfikir tentang hala tuju kepimpinannya.

Justeru, peringatan Presiden bahawa pilihanraya kali sebagai yang paling penting adalah tepat. Sekiranya ianya tidak difahami dengan baik, keseluruhan ucapan dasar tidak akan membawa makna apa-apa.

Pembangkang sanggup ‘menawarkan’ negara ini kepada penjajah, sanggup mengsabotaj ekonomi negara sendiri dan menyebabkan rakyat menderita yang akhirnya akan memusnahkan hidup mereka sendiri dengan membangkitkan kemarahan rakyat yang tidak berfikir dengan rasional agar memberontak terhadap kerajaan.

Sebelum ada yang sanggup menyambut seruan pembangkang untuk ‘ber-ujikaji’ dengan menukar kerajaan, kita harus terlebih dahulu meneliti kemungkinan dari hasil ujikaji ini. Yang pasti, hasil yang dijangka adalah ‘unik’ serta ‘kronik’.

Hasil ujikaji dijangka ‘unik’ kerana kita mempunyai pembangkang yang ingin merombak segala-galanya tentang Malaysia, menghapuskan Raja-raja dan menjadikannya Negara Sekular.

Kita mempunyai pembangkang yang ingin membawa kita ke belakang, ke zaman jahiliah iaitu tanpa peraturan dan adab sopan dalam hubungan sesama manusia.  

Kita juga punya pembangkang yang ingin membawa kita ke era gelap di mana yang ekstrem dianggap sebagai terbaik, serta menafikan hak rakyat untuk memilih cara hidup, malah pakaian juga.

Setiap rakyat yang rasional pasti sedar bahawa segala apa yang dicita-citakan oleh pembangkang ini adalah tidak sesuai, malah merbahaya untuk negara ini, masyarakat kita dan juga sebagai manusia yang berpegang kepada agama.

Yang menjadikannya ‘kronik’ pula ialah kita tidak pasti cita-cita yang mana satu dari kesemua cita-cita yang bertentangan pembangkang itu yang akan tercapai, sekiranya mereka menang pilihanraya.

Jika kita bereksperimen dengan bahan-bahan yang secara berasingannya sahaja sudah cukup merbahaya, apatah lagi jika dicampur bersama sedangkan elemen-elemennya saling menolak satu sama lain.

Tidak mustahil ia akan membawa letupan besar yang mampu memusnahkan kesemua yang telah kita bina.

6 comments:

  • Pakcu Rantau Panjang says:
    November 29, 2012 at 10:34:00 PM GMT+8

    Pakcu orang Kelantan Pakcu dapat rasa apa perubahan berada dalam kerajaan Umno dan apa perubahan dalam kerajaan PAS.

    Realitinya ada kekuatan dan kelemahan. Memang sesuatu kerajaan tu matlamatnya untuk memajukan negara dan menstabilkan ekonomi dan sosial.

    Tapi sejak akhir-akhir ini keadaan amat meruncing.Jatuh bangun politik di Kelantan , Melayu yang menjadi pucuk pimpinan sama juga Kedah dan Trengganu kerana majoritinya Melayu.

    Negeri lain usah dijadikan eksperimen kerana kesannya amat jelas terbukti dan amat sukar untuk penyatuan dalam pentadbiran begitu juga sosial ,politik dan ekonomi.

    Pakcu tak berani kata jika anda ingin mencuba. Kebarangkalian berlaku perubahan dalam PRU 13 akan menentukan jatuh bangunnya Melayu dan Malaysia...walahualam.

  • Anonymous says:
    November 30, 2012 at 2:28:00 AM GMT+8

    Contohnya tengok je di Perak, baru sekejap je bawah pembangkang terus bagi tanah 999 tahun, siapa yang bagi tu?

    PKR dengan PAS semua jadi kuda tunggangan DAP.

  • Anonymous says:
    November 30, 2012 at 6:18:00 AM GMT+8

    Rakyat tidak bodoh, rakyat tidak pekak, rakyat bole menilai mana yg permata dan yg mana musibat. Rakyat melihat perangai dan gelagat pemimpin2 Fuckaton Haramjadah memang haramjadah. Dari soo Cocky, Arrogant bastard, Tokong, anak beranak, agen Yahudi zionist Neocons, Parti Ajaran Syaitan nirrajim dan pemimpin2 terencat akal sekor2 ini, memang haramjadah. Tengok saja yg apa yg terpatul dari mulut bau najis vavi pemimpin2 fuckaton haramjadah, penipuan, pembohongan, fitnah, rekayasa, janji2 bulan bintang dan cakrawala yg indah, hinggakan ada yg tergadai budi, hinggakan ada yg tergadi maruah, kampong, sperti orang2 di buah kampong pala. Rakyat janganlah sesekali ditipu, dikencingkan oleh pemimpin2 fuckaton haramjadah yg memang haramjadah.
    Ketua Umom, yg tak reti2 nak bertaubat, kena suntikan HIV, kena rasun arsenik, sakit tulang belakang kronik, masih tetap melangani pelacur, masih menjubor, masih lagi peliwat, masih dgn aktiviti terkutok, pejuang keselamatan Israel, tetap keparat, bngsat dan lahanat kepada agama, bngsa dan negara.
    Kekasih awal dan akhir beliau, YB Jamban hanya menjual aiskrim dan lendir isteri dapat hidup dalam kemewahan, rumah besau, kereta Ferrari, katil Itali, jamban besau, wang harami dalam dan luar negara.
    Mak Lampir hanya jual buah bole tiap2 tahun beli kereta, sekarang dah ada kereta Merc pulak, walaupun badan bau hamprak.
    Osetat Badigol hanya buat kaunseling jam 3pagi je, bole mampu kawin 2-3bini. Siang hari pukol bantai depan anak2, sampe lebam2 tanpa rasa segan dan malu, perangai membuli natang. Malam hari adahati pukol dalam bilek atas katil, isteri yg lebam2 kena pukol. Celako3 Osetat giler vavi.
    Isteri Kak Wan Jijik hanya jual airmata mengemis di khayalak ramai,pelakon murahan, hanya kerana hendak menipu dan membohong rakyat, membela kote bengkok Sang Suami untuk terus terusan menjubor anak2 bngsa yg tak berdosa, hanya kerana dikipas oleh Hero Tamil, diberikan impian nak jadi 1st Lady, hidup dgn kemewahan, pakaian2 yg mahal2, kerata besau2, rumah besau, jamban besau, katil besau, wang harami dalam dan luar negara.
    Inilah haramjadahnya Fuckaton haramjadah.
    janganlah merelakan diri anda dilahanat kerana menyokong dan bersetongkol dgn Fuckaton haramjadah yg hnnya akan menghuruharakan, meranapkan, agama, bngsa dan negara.

  • Anonymous says:
    November 30, 2012 at 6:19:00 AM GMT+8

    Rakyat tidak bodoh, rakyat tidak pekak, rakyat bole menilai mana yg permata dan yg mana musibat. Rakyat melihat perangai dan gelagat pemimpin2 Fuckaton Haramjadah memang haramjadah. Dari soo Cocky, Arrogant bastard, Tokong, anak beranak, agen Yahudi zionist Neocons, Parti Ajaran Syaitan nirrajim dan pemimpin2 terencat akal sekor2 ini, memang haramjadah. Tengok saja yg apa yg terpatul dari mulut bau najis vavi pemimpin2 fuckaton haramjadah, penipuan, pembohongan, fitnah, rekayasa, janji2 bulan bintang dan cakrawala yg indah, hinggakan ada yg tergadai budi, hinggakan ada yg tergadi maruah, kampong, sperti orang2 di buah kampong pala. Rakyat janganlah sesekali ditipu, dikencingkan oleh pemimpin2 fuckaton haramjadah yg memang haramjadah.
    Ketua Umom, yg tak reti2 nak bertaubat, kena suntikan HIV, kena rasun arsenik, sakit tulang belakang kronik, masih tetap melangani pelacur, masih menjubor, masih lagi peliwat, masih dgn aktiviti terkutok, pejuang keselamatan Israel, tetap keparat, bngsat dan lahanat kepada agama, bngsa dan negara.
    Kekasih awal dan akhir beliau, YB Jamban hanya menjual aiskrim dan lendir isteri dapat hidup dalam kemewahan, rumah besau, kereta Ferrari, katil Itali, jamban besau, wang harami dalam dan luar negara.
    Mak Lampir hanya jual buah bole tiap2 tahun beli kereta, sekarang dah ada kereta Merc pulak, walaupun badan bau hamprak.
    Osetat Badigol hanya buat kaunseling jam 3pagi je, bole mampu kawin 2-3bini. Siang hari pukol bantai depan anak2, sampe lebam2 tanpa rasa segan dan malu, perangai membuli natang. Malam hari adahati pukol dalam bilek atas katil, isteri yg lebam2 kena pukol. Celako3 Osetat giler vavi.
    Isteri Kak Wan Jijik hanya jual airmata mengemis di khayalak ramai,pelakon murahan, hanya kerana hendak menipu dan membohong rakyat, membela kote bengkok Sang Suami untuk terus terusan menjubor anak2 bngsa yg tak berdosa, hanya kerana dikipas oleh Hero Tamil, diberikan impian nak jadi 1st Lady, hidup dgn kemewahan, pakaian2 yg mahal2, kerata besau2, rumah besau, jamban besau, katil besau, wang harami dalam dan luar negara.
    Inilah haramjadahnya Fuckaton haramjadah.
    janganlah merelakan diri anda dilahanat kerana menyokong dan bersetongkol dgn Fuckaton haramjadah yg hnnya akan menghuruharakan, meranapkan, agama, bngsa dan negara.

  • Anonymous says:
    November 30, 2012 at 6:53:00 AM GMT+8

    nak cuba try test barang yang takde jaminan ni ibarat saje nak tempah maut hahahahhaa

  • Anonymous says:
    December 1, 2012 at 10:14:00 AM GMT+8

    Macam Pak Anwar Juburi suka try ubat kuat seks, tu yang jadi kote bengkok melulu menujah segala lubang tanpa mengira dosa dan pahala, rahmat mahupun bala. Janganlah rakyat Malaysia nak mencuba2 dengan ubat baru buatan pakatan harubiru. Biarlah terus yakin dengan ubat buatan Barisan Nasional yang terus ampuh mujarabnya mengikut zaman yang sentiasa berubah maju ke hadapan.

    Insya Allah, BN terus Maju dan UMNO terus gagah berani.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)