Thursday, November 1, 2012

Khalid mesti teruk sangat sebagai wakil rakyat hingga dimaki hamun


Berita ini keluar di SInar Harian semalam.

Menteri besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim balik kawasan dan membuat kunjungan luar dari jadual di kawasannya sendiri, Ijok ke Masjid Kampung Sungai Darah, Rantau Panjang Bestari Jaya.

Khalid nak buat 'surprise' kepada orang kampung bagi tujuan ramah mesra tapi rupanya kena maki hamun. Maklumlah orang tengah lapah daging lepas buat korban lembu, jadi adalah yang sedang kelihatan berparang dan pisau.

Tak ada lah nak sampai bunuh pembelot bangsa yang menjual harta negeri atas arahan DAP. Tapi SInar Harian dah spin seolah-olah orang kampung nak lapah Khalid pulak.

Elok juga tu ... mula dengan lidah dan bibir. Kasi pada babi, jadi gagap babi-babi penternak Cina.

Bayangkan seorang Menteri Besar pulang ke kawasannya sendiri, kawasan asal usulnya dan dia wakil rakyat situ tapi dimaki hamun oleh rakyat sendiri. Tak pernah terjadi sampai begini.

Ini menunjukkan bencinya orang Melayu dan tempatan kepada Khalid. Tak pernah dengar orang UMNO buat macam gini pada wakil rakyat pembangkang balik kawasan dan tak juga pengundi pembangkang di kampung buat begini pada wakil rakyat UMNO.

Mesti teruk sangat layanan dan sombong Khalid kepada orang kampungnya sendiri hingga mereka membenci. Tak tahulah kalau ini Azmin dan Zuraidah punya kerja.

5 comments:

  • Anonymous says:
    November 1, 2012 at 6:20:00 PM GMT+8

    Bestnyer ..ada bideo x...nak tgk acane muka Khalid masatuh...mst berubah jadi FRED FLinstone..lintang pukang kayuh keter balik umah nangis2 kannnnn....

    nak tengok nak tengokkk

  • dol mat.. says:
    November 1, 2012 at 8:17:00 PM GMT+8

    sapa nak percaya dengan khlid suka menipu rakyat cita lebih abuk pun tarak. ..

  • mira edora.. says:
    November 1, 2012 at 8:21:00 PM GMT+8

    padan muka khlid kena maki dengan penduduk kampong lain kali kalau dah berjanji dengan rakyat tunai kan jangan cakap je benda tak nampak apa pun macam ni ke nak jadi memteri keja pun tqk boleh buat...

  • saya SIAPA says:
    November 1, 2012 at 11:23:00 PM GMT+8

    sampai kena maki hamun,ini menunjukkan bahawa pakatan tidak mempunyai ciri ciri seorang pemimpin atau wakil rakyat,ini baru 4 tahun pakatan pegang selangor,orang orang sebeginikah yang kita nak untuk memerintah malaysia,fikir fikirkan lah

  • Anonymous says:
    November 2, 2012 at 10:37:00 AM GMT+8

    Apabila rakyat dikawasan sendiri mula bangkit dan marah, itu menunjukan bahawa Khalid Ibrahim sudah ditolak oleh pengundi2nya sendiri. Disana sini telah kedengaran suara2 yang menolak Khalid Ibrahim. Ada juga lapuran yang mengatakan Khalid Ibrahim akan berpindah kekawasan lain pada PRU13 kelak.

    Kemana pun Khalid Ibrahim bertanding dan berdasarkan mood semasa rakyat Selangor, saya yakin Khalid Ibrahim akan menerima hukuman berat dan akan TEWAS dalam PRU13 kelak. Insya-Allah. Wallahualam.

    mtk

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)