Monday, November 12, 2012

Biar nampak rambut dan seksi, Rosmah dan Neelofa tak buat mcm Nurul



Apa guna PAS tegur pasal tudung Rosmah tapi takut tegur Nurul yang perjuangkan murtad?

Apa guna PAS tegur pasla tudung Rosmah tapi Tok Guru kamu pun sesat kerana tak tahu jawab dan pertahan kesesatan Nurul dan pertahankan Nurul pula?

Rosmah yang ditegur rambut terdedah dan bertudung mengikut tradisi Melayu dan bukan ikut cara Arab tidak sesatkan orang.

Rosmah tidak pertahan hak Melayu untuk pilih ugama diluar Islam atau lainkan kata murtad. Jauh sekali terlibat dengan kerja-kerja khurafat demi politik.

Malahan Rosmah bukan ahli politik. Yang berpolitik adalah suaminya.

Nurul pakai tudung penuh hingga tak nampak rambut tapi dia menggantikan jejak langkah Ambiga yang  memperjuangkan Interfaith Commission (IFC) untuk rosakkan akidah orang Islam.

Baca seterusnya di sini.

Hak yang dituntut adalah menutup helah untuk murtadkan orang Islam dan anak orang Islam.


PAS pertahankan Nurul yang membantu orang kafir murtadkan orang Islam

Rosmah tak bantu membiarkan keadaan yang sudah teruk dari berterusan  ...



Salman Rushdie dan Irshad Manji tak puji Rosmah tapi mereka puji Nurul dan PAS. Terima kasih kerana membantu mereka. Baca di sini.

Syabas Nurul yang pakai tudung dan PAS yang tegur Rosmah tak sempurna tudung.


Neelofa yang seksi pun tak buat apa yang Nurul bertudung buat!

28 comments:

  • BOB MALAYA says:
    November 12, 2012 at 7:23:00 PM GMT+8

    Itulah manusia hanya nampak keburukan org tapi keburukan diri sendi tidak nampak..rosmah walaupun dikecam hebat kerana tidak bertudung tapi rosmah memjaga kebajikan rakyat dan tidak pula melakukan sesuatu bertentangan ajaran islam tidak seperti nurul luaran seperti manusia warak dan alim menutup aurat tapi dalam menyokong umat islam murtad..teruk-teruk.manusia jenis apa lah

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 7:54:00 PM GMT+8

    sesiapa yg bersolat berimam kam org yg mengalak kan murtad adalah tidak sah , malah mendapat dosa, berhati2 lah tuan2 semua, kita pun dah tau siapa mereka ini.

  • Cili Padi says:
    November 12, 2012 at 7:58:00 PM GMT+8

    Keburukan orang mereka nampak, Tapi keburukan sendiri? Cakap orang dia yang lebih. Mana lagi teruk? Tak pakai tudung penuh atau menyokong murtad dan LGBT? Seteruk-teruk rosmah pun takda lah sampai nak halalkan melayu murtad.

  • Gewe Kelate says:
    November 12, 2012 at 8:28:00 PM GMT+8

    Bila menegur orang lain bukan main lagi...tapi bila orang2 mereka sendiri,dia buat tak reti...
    Macam ni blh di ibaratkan seperti...
    Kuman seberang laut nampak,gajah depan mata tak nampak...
    Begitukah ajaran dan contoh yang kita mahu...para ulamak Pas sendiri hanya berdiam diri tanpa memberi apa2 komen berkaitan isu Nurul Izzah ini...

  • Gewe Kelate says:
    November 12, 2012 at 8:31:00 PM GMT+8

    Mereka sering berbangga dan menunjuk2 dengan kehebatan beragama...tetapi bila tiba masa hal seperti ini...kenapa mereka menanggap remeh dn tidak diberi perhatian...
    Rasanya isu ini amat besar dan boleh menjatuhkan agama suci kita...Islam tidak boleh dipermainkan...
    Sebagai org Islam dan parti yang kononnya membawa Islam di dalamnya...Pas dan para Ulamaknya harus memandang serius akan hal ini....

  • Afiq KLtown says:
    November 12, 2012 at 8:55:00 PM GMT+8

    Ya.. Betul tu, walaupun rosmah tidak bertudung tetapi dia tak buat macam apa yang nurul izzah buat. Kepada semua penyokong pakatan bukalah mata anda, jangan terlampau taksub sehinggakan perkara yang nurul izzah lakukkan korang pertahankan bermati matian. Jahil namanya tu !!

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 9:03:00 PM GMT+8

    Pas cakap...
    isu murtad tak penting..
    sokong LGBT itu hak mereka, boleh..
    melayu boleh pilih agama lain pun sokong, dibolehkan...
    buat Pas gadaikan akidah tak apa dihalalkan....

    tapi bagi Pas tak pakai tudung masalah besar yg boleh jatuh murtad..
    kahakkk pthuiiii..Pas

    Pas perosak agama/Pkr gadaikan agama

  • kejora malam says:
    November 12, 2012 at 10:30:00 PM GMT+8

    sekurangnya kan yelah DSR tak pakai tudung kan..
    insyallah kita berdoa semoga suatu hari nanti die dapat hidayat dan berubah..
    daripada yang tahu agama dan pakai tudung tetapi memainkan agama..
    mana lagi dasyat..
    menyokong murtad bukankah lagi besar dosanya..
    fikirlah sendiri pakatan oit sebelum merepek tak tentu hala

  • Anonymous says:
    November 12, 2012 at 10:45:00 PM GMT+8

    keluarga ni dah rosak...dah terjual....dan telah di beli....seperti bapanya, islam hanya topeng yg digunakan untuk menjual....dari dulu lagi....

  • saya SIAPA says:
    November 12, 2012 at 10:58:00 PM GMT+8

    semakin hari semakin teruk jadi umat islam di malaysia ni,semakin teruk akidah mereka.menafsir ayat AL QURAN tanpa ilmu didada,mengeluarkan fatwa sewenang-wenangnye.kalau betul PAS memperjuangkan agama maka perkara ini tidak akan terjadi,sudah 22 tahun PAS mengatakan mereka memperjuangkan agama tp kenapa perkara ini boleh berlaku.adakah ianya hanya sekadar untuk menarik umat islam untuk mengumdi PAS,fikir-fikirkan lah

  • mawar hitam says:
    November 12, 2012 at 11:20:00 PM GMT+8

    mmg btl buat apa guna klu bertudung tapi agama tak tau nak jaga!!
    blh pulak memandai2 buat fatwa sndri si nurul izzah tu.. kononnya mcm dia tu dh terlampau pandai sgt psl agama smpaikan hal mcm tu pun dia blh buat ikut suka hati dia je..!

  • Alas pink says:
    November 12, 2012 at 11:23:00 PM GMT+8

    tak kisah lah Rosmah tak pakai tudung pun sekurg2nya dia tak pernah nak menghalalkan melayu murtad tau tak.. dia tahu mcm mna nak menjaga kebajikan rkytnya.. jgnlah jadi mcm si izzah tu yg nak memandai2 sndri mengalalkan bnda yg tak btl!!

  • Anonymous says:
    November 13, 2012 at 12:36:00 AM GMT+8

    "..... mereka memerangi orang Islam tetapi membiarkan saja para penyembah berhala, ............"

    Ini petikan dari hadis asalnya dibawah.

    Nampak tak semua, saya sadurkan hadis di atas.

    "mereka (PAS) memerangi orang Islam (Rosmah maupun Neelofa yang masih engucap kalimah) tetapi membiarkan saja para penyembah berhala (perempuan yang mengajak manusia murtad dan menyamakan Islam dengan kepercayaan thagut (berhala).

    Jelas PAS=Khawarij, tidak berguna berdebat atau bertikam lidah dengan mereka kerana mereka tegar dengan kekafiran yang mereka anuti. Kalau ikutkan hadis itu secara penuhnya, darah mereka halal sepertimana mereka beria-ia menghalalkan darah orang Islam lain.Insyallah, tidak lama lagi golingan khawarij moden ini akan menemui kesudahan mereka dihujung mata pedang seperti mana ianya berlaku pada zaman Rasulullah (saw) dan Saidina Ali(as). Tunggu dan lihat saja kesudahan itu. Wahai Nik Aziz Nik Mat, Hadi Awang, Khalid, Husam, dan laknatullah lain, kamu semua akan mampus tidak lama lagi.

    Hadis asal:

    Malah Rasulullah (saw) pernah memberi amaran keras tentang golongan Khawarij ini yang maksudnya:

    "Sesungguhnya akan lahir dari keturunan lelaki ini golongan yang berumur muda dan berakal pendek, mereka bercakap dengan percakapan yang baik (pada zahirnya), baca'an quran, solat dan puasa kamu tidak setanding baca'an, solat dan puasa mereka, kamu akan rasa solat kamu lekeh berbanding solat mereka, mereka sangka quran yang mereka baca adalah hujah untuk mereka tetapi sebaliknya ia adalah hujah ke atas mereka, mereka membaca quran dengan lunak tetapi ia tidak melepasi halqum mereka, mereka memerangi orang Islam tetapi membiarkan saja para penyembah berhala, mereka terkeluar dari Islam sebagaimana anak panah menembusi sasarannya, dilihat pada mata panah, pengikat mata panah, kayu panah dan sirip panah tiada sebarang kesan darah dan bulunya, sekiranya aku sempat bertemu mereka nescaya aku akan perangi mereka seperti kaum Ad, sekiranya kamu bertemu mereka maka perangilah mereka kerana memerangi mereka menjanjikan ganjaran pahala yang besar di sisi Allah S.W.T. pada Hari Kiamat."


    wallahualam

    Warrior 231

  • Gewe Kelate says:
    November 13, 2012 at 1:30:00 AM GMT+8

    Nurul Izzah contoh pembawa keruntuhan moral bila bercakap mengenai agama...
    Hanya nampak keIslaman diluar tetapi bila bertutur kata...sangat jelas dn nyata beliau seorang yg tidak mengetahui apa1 tentang apa yang dipertuturkan...
    Sebagai seorang yg beragama Islam...sya rasa beliau perlu mengucap 2 kalimah syahadah...

  • alia maisara says:
    November 13, 2012 at 2:01:00 AM GMT+8

    Mmg terbaiklah apa yg kau katakan ni BOB MALAYA sekurang2nya rosmah jaga kebajikan rakyat dan tak pernah terpesong agamanya walaupun tak menutup sepenuhnya aurat kepala tapi rosmah tahu akan hukum hakam agama islam taklah mcm nurul izzah yg murtad tu.

  • dol mat says:
    November 13, 2012 at 2:04:00 AM GMT+8

    inilah yg org selalu kata kuman di seberang laut org yg jahat ni akan nampak tapi gajah di depan mata mereka buat bodoh aje, samalah mcm si pakatan ni, salah nurul izzah mereka diam bisu seribu bahasa, tapi kalau nak hentam rosmah bkn main lagi kata haramlah, dosa besarlah, yg murtad pakatan tiba2 jadi pekak dan buta kot.

  • adik 80 says:
    November 13, 2012 at 2:08:00 AM GMT+8

    mana perginya org2 pakatan dan pas yg alim ni bila nurul izzah murtad mereka diam langsung tak komen tapi bila ds rosmah pakai tudung nampak rambut kecoh satu dunia.

  • kelly eng says:
    November 13, 2012 at 2:11:00 AM GMT+8

    keburukan rosmah pakatan haram ni nampak tapi bila tiba isu nurul izzah yg sokong murtad dan lgbt pakatan terus membisu tak kata apa kenapa bila rosmah tak bertudung pakatan sial ni melalak mcm org gila, mana lbh teruk tak pakai tudung ke atau murtad.

  • kak bedah says:
    November 13, 2012 at 2:16:00 AM GMT+8

    Mmg pukimak pakatan haram ni bila ds rosmah tak pakai tudung penuh waktu mengaji bkn main meroyan pakatan ni buat cite, sekurang2nya kita masih blh doakan agar satu hari nanti ALLAH SWT bukakan pintu hati ds rosmah utk pakai tudung dgn sempurna tapi apa yg nurul izzah buat tu blh ke kita doakan utk dia yg sokong akan lgbt dan ikut suka pilih agama.

  • DON MELAYU says:
    November 13, 2012 at 11:41:00 AM GMT+8

    ala biasa la PAS,klau bab yg ad kaitan ngan Anwar dan DAP PAS mna brni nk tgur beb nnti hlg plak undi china kat diorng..sblm kau nk nsihat rosmah tntg tdung kau btulkan dulu akidah pengikut kau tu PAS,kepala brsrban,brtdung litup tp ikut jjak lgkah setan,baik yg xbrtdung tp tak memurtadkan org lain,yg xbrtdung tu dosa dia dgn ALLAH,yg memurtadkan ni lagi besar dosa dia dgn ALLAH mahupun dgn manusia..kpd PAS,ckp2 lah mnjadi anjing kpd DAP/PKR,xde maruah ke PAS ni??

  • Dovakiin FusRodah says:
    November 13, 2012 at 1:12:00 PM GMT+8

    Sebab x bertudung drng nk kecoh mcm gila babi puak PR....tapi bila drng sembang isu murtad xpa plak kan?
    wah wah wah lemak PR nie ko nk smu aikot haluan ko je ke?
    kome jela msuk neraka jahanam jgn nk trik org lain skli

  • SOLOMON KING says:
    November 13, 2012 at 1:16:00 PM GMT+8

    Nurul izah tuh kalau la btol nk ikot kan hudud ptut di bunuh je sbb mmbri kenyataan sbgitu dgn scra lgsung die dah klr islam apa lgi nk ckp?
    PAS nk ikot sgt hudud kan?
    buat la dlu kat kalangan Pakatan korang asl snyp je?

  • Pelajar UMT says:
    November 13, 2012 at 1:18:00 PM GMT+8

    Silap2 kerana nur izzah nie bala bencana besar akan turun di malaysia nnti....lbih baik kau bertaubat weyh izzah sblom trlmbt....tapi kalau ko msih angkuh lbih baik ko pki jela salib kat diri sndiri

  • bro yul says:
    November 13, 2012 at 2:40:00 PM GMT+8

    rosmah x bertudung pun dia x menyesatkan rakyat bahkan dia menolong rakyat...itu la akibat nyer bila orng suka fitnah orng lain lama2 dia akan terima padah nyer...sungguh memalukan seorang ahli parlimen yg berperwatakan muslimah tp cetek ilmu agama nyer....

  • MegaBidaman says:
    November 13, 2012 at 10:21:00 PM GMT+8

    yea lah.. kalau bertudung litup , berselimut satu badan pun , bila sama naik dengan pejuang2 yang mahu agama2 ni dilihat sebagai setaraf maka tak guna jugak lah . kenyataan nurul ni tak lain tak bukan sebab dah terpengaruh dengan ideologi bapak, dah terkantoi pun sama gak dengan style bapaknya kornar baring !

  • ahmad jany says:
    November 14, 2012 at 8:11:00 PM GMT+8

    memang teruk la kalau pakai tudung tapi sokong murtad,apa nak jadi la wehhh

  • jenny bedah says:
    November 14, 2012 at 8:30:00 PM GMT+8

    memang teruk la kalau pakai tudung tapi sokong murtad,apa nak jadi la wehhh

  • khai fahmi says:
    November 14, 2012 at 8:42:00 PM GMT+8

    kiamat sudah dekat !!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)